خوراکی های مفیدجهت سلامت مو

خوراکی های مفیدجهت سلامت مو

خوراکی های مفیدجهت سلامت مو

 

میوه‌ها به‌ دلیل دارا بودن املاح و ویتامین ها، تأثیر به‌ سزایی در سلامت بدن از جمله پوست و مو دارند. اما چه میوه هایی تاثیر بیشتری را بر روی موهایمان می گذارند؟

میوه‌ها سرشار از کلسیم، فسفر، سدیم، پتاسیم، منیزیم، آهن و ویتامین های cوA بوده و برای رشد و استحکام پوست و مو بسیار مؤثر و سودمند هستند.

خوراکی های مفیدجهت سلامت مو

مصرف مداوم میو‌ه‌ها در پیشگیری از بیماری‌‌های مختلف خصوصاً بیماری‌های [bt_highlight]پوست و مو[/bt_highlight]،مانند ریزش موها و حتی درخشندگی،استحکام و رشد و نموشان نقش چشمگیری را ایفا می‌کنند و طراوات و زیبایی را به پوست و مو می‌ بخشند.

متخصص پوست و مو در این زمینه معتقد است: “اصولاً میوه‌ها و سبزی‌های تازه، انواع و اقسام ویتامین‌ها و مواد معدنی را به بدن می ‌رسانند و وجود این مواد در سلامت پوست و مو مؤثر است.

خوردن میوه‌ها به ‌دلیل داشتن خواص آنتی‌اکسیدانی، فرآیندهای تخریبی موجود در پوست و مو را تا حدودی کاهش می ‌دهد. همچنین پوست و مو در اثر عوامل آسیب‌رسان بیرونی مثل آفتاب، داروها،سن و … آسیب‌پذیر خواهند بود.”

وی معتقد است: “افراد با خوردن میوه‌های تازه می‌ توانند ویتامین‌های موجود در آنها را جذب کنند و از تخریب و ریزش مو جلوگیری نمایند.خوراکی های مفیدجهت [bt_highlight]سلامت مو[/bt_highlight] این در حالی است که مالیدن عصاره ی آنها روی سر به دلیل عدم جذب شدن،فایده‌ای ندارد.حتی کرم‌های گیاهی نیز می‌ توانند باعث لطافت و مرطوب‌کنندگی پوست و مو شوند،ولی هرگز سلامت پوست و مو را در پی ندارند.”

در حالی که دکتر صفایی‌پور، متخصص پوست و مو می‌ گوید: “خوردن میوه‌ها و مالیدن آنها روی موها، تفاوت چندانی در سلامت و رشد آنها ندارند،فقط تا حدودی می ‌توانند پروتئین‌ها را به موها برسانند.

به‌ عنوان مثال ماده پروتئینی موجود در سویا سبب درخشندگی موها می ‌شود، ولی باعث استحکام موها نمی ‌شود. همچنین موادی مانند روغن بادام شیرین به‌ عنوان مرطوب‌کننده‌ نقش مفیدی دارد، ولی سلامت موها را سبب نمی‌ شود.”

شادی الهی، متخصص تغذیه خاطر نشان می کند: “میوه‌ها و سبزی‌هابه‌ دلیل داشتن ویتامین‌ها و مواد معدنی، نقش مهمی را در رشد و حفظ موها دارند.

همچنین مصرف غذاهایی مانند نان سبوس دارو برنج که منابع سرشار ویتامین های گروه B و مرکبات و میوه هایی مثل کیوی که حاوی ویتامین C هستند، نیز در رشد و نمو موها تأثیر به سزایی دارند.

عنصر روی که به وفور در گوشت قرمز و منابع پروتئینی یافت می‌ شود، از جمله عناصری است که استحکام موها را سبب شده و از ریزش آنها جلوگیری می ‌کند.

استفاده از میوه‌ها به ‌طور موضعی، تأثیری بر رشد و نمو موها ندارند،زیرا مدت زمان تماس با این مواد کوتاه است.

همچنین تأثیر شامپوهای حاوی مواد پروتئینی نیز روی استحکام و رشد موها به اثبات نرسیده است.

برای تقویت موها و جلوگیری از ریزش آنها باید به مقدار قابل توجهی از میوه‌ها، سبزی‌ها، آب‌میوه‌های گوناگون مخصوصاً آب هلو، انگور، زردآلو، توت‌فرنگی و عصاره خرما استفاده کرد.

مصرف مغزها مثل بادام، پسته و بادام زمینی به دلیل داشتن پروتئین، ویتامین های B1 و B2 برای درمان شوره سر،ریزش مو و تقویت و درخشندگی موها توصیه می ‌شود.

افراد مبتلا به شوره سر و ریزش مو می ‌توانند هفته‌ای یک یا دو مرتبه با روغن زیتون سرشان را ماساژ دهند که علاوه بر استحکام و درخشندگی موها، خوراکی های مفیدجهت سلامت مو از سفید شدن آنها هم جلوگیری می‌کند.”

اینجا هم میتوانید بیشتر در مورد این مطلب بخوانید:  نکاتی در خصوص مراقبت از موهای چرب

“افراد با خوردن میوه‌های تازه می‌ توانند ویتامین‌های موجود در آنها را جذب کنند و از تخریب و ریزش مو جلوگیری نمایند.این در حالی است که مالیدن عصاره ی آنها روی سر به دلیل عدم جذب شدن،فایده‌ای ندارد.خوراکی های مفیدجهت سلامت مو حتی کرم‌های گیاهی نیز می‌ توانند باعث لطافت و مرطوب‌کنندگی پوست و مو شوند،ولی هرگز سلامت پوست و مو را در پی ندارند.”

 

خیلی از ویتامین‌ها و مواد معدنی در بدن ما هستند خوراکی های مفیدجهت سلامت مو که کمبود آنها باعث تغییرات ظاهری و حتی ریزش موها می‌شود…

بسیاری از مردم گمان می‌کنند اگر ماده تقویتی به موهایشان بزنند مفید است در حالی که ساقه مو بافت مرده‌ای است…

باید آنچه تقویت‌کننده بدن و اعضای مختلف آن است را بخورید تا خوراکی های مفیدجهت سلامت مو جذب شود و به استفاده مفید برسد. موهای ما نیاز دارند تا علاوه بر شست‌وشو و رعایت نکات بهداشتی و استفاده از شامپوهای مناسب برای سلامت و درخشندگی و حالت، تغذیه مناسبی هم داشته باشند. مصرف مواد غذایی زیر برای همه افراد به خصوص آنهایی که رژیم می گیرند، ضروری است:

1 حبوبات از جمله لوبیا و عدس بخش مهمی از موادی هستند که برای رشد و سلامت موها لازم‌ هستند.

این مواد نه تنها سرشار از پروتئین‌اند (که لازمه رشد موهاست) بلکه دارای ‌آهن، روی و بیوتین هستند. کمبود ماده بیوتین باعث شکننده‌شدن موها می‌شود.

خیلی از ویتامین‌ها و مواد معدنی در بدن ما هستند که کمبود آنها باعث خوراکی های مفیدجهت سلامت مو تغییرات ظاهری و حتی ریزش موها می‌شود…

بسیاری از مردم گمان می‌کنند اگر ماده تقویتی به موهایشان بزنند مفید استخوراکی های مفیدجهت سلامت مو  در حالی که ساقه مو بافت مرده‌ای است…

2 شاید خیلی از مردم نتوانند تصور کنند خشکباری

مانند گردو و بادام و پسته چقدر می تواند روی سلامت موها تاثیر داشته باشد. افرادی که موهایی نرم و شکننده دارند، می‌توانند خشکبار بیشتری مصرف کنند. اگر تارهای موهایتان نازک است، می‌توانید برای ضخیم‌تر شدن و درخشندگی آنها خشکبار استفاده کنید.

خشکبار سرشار از ماده سلنیوم (ماده معدنی مهم برای سلامت پوست سر) است خوراکی های مفیدجهت سلامت مو و موجب سلامت موها می‌شود. مغزها همچنین منبع روی هستند و خوراکی های مفیدجهت سلامت مو کمبود روی در بدن باعث ریزش موها می‌شود.

3 گوشت مرغ و انواع ماکیان حاوی پروتئین است.

خوراکی های مفیدجهت سلامت مو کمبود پروتئین در بدن یا مصرف پروتئین‌هایی که کیفیت خوبی ندارند، باعث شکنندگی و ضعف ساختمانی موها و حتی تیره‌شدن آن می‌شود.خوراکی های مفیدجهت سلامت مو  گوشت مرغ همچنین سرشار از آهن است و همان‌طور که گفتیم، آهن برای تقویت موها لازم است.

4 تخم‌مرغ منبع بسیار غنی از پروتئین است

خوراکی های مفیدجهت سلامت مو و به دلیل اینکه ماده بیوتین و ویتامین B12 هم دارد، یک ماده مغذی برای رشد موهاست.

5 سعی کنید برای صبحانه بیشتر از نان تهیه‌شده از گندم و جو مصرف کنید.

غلات به دلیل اینکه دارای روی، آهن و ویتامین‌های گروه B هستند، موهایتان را تقویت می‌کنند.

مصرف مداوم میو‌ه‌ها در پیشگیری از بیماری‌‌های مختلف خصوصاً بیماری‌های پوست و مو،مانند ریزش موها و حتی درخشندگی،استحکام و رشد و نموشان نقش چشمگیری را ایفا می‌کنند و طراوات و زیبایی را به پوست و مو می‌ بخشند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *