افزايش رشد مو

افزايش رشد مو

چند توصیه‌ی ساده جهت افزایش رشد مو

1.داشتن برنامه‌ی غذایی سالم و متعادل

باید برنامه‌ی غذایی‌تان شامل غذاهایی باشد که به رشد سریع مو های شما کمک کند.سبزیجات برگ دار، دانه غلات، حبوبات، ماهی و مرغ، منابع غذایی بسیار سودمند هستند.سلامت مو، مانند سلامت تمام بدنتان، بستگی به مواد غذایی مصرفی دارد.شامپوها و نرم کننده‌های خوب برای مراقبت از موی سر الزامي هستند، اما آن‌ها تنها چیزهایی نیست که برای مراقبت از موهایتان نياز دارید.مو عمدتاً از پروتئین تشکیل شده است؛ بنابراین برای اینکه درخشندگی آن حفظ شود به پروتئین نیاز دارد.شما نیاز به یک برنامه‌ی غذایی متعادلی دارید که حاوی مقدار زیادی پروتئین، ویتامین و مواد معدنی ضروری باشد.

۲. ماساژ پوست سر

به آرامی، با نوک انگشتان خود پوست سرتان را ماساژ دهید.یک قاشق سوپ خوری روغن نارگیل را گرم کنید.انگشتان خود را در روغن فرو کنید، سپس پوست سر خود را به صورت دایره‌ای ماساژ دهید.ماساژ دادن پوست سر نه تنها باعث احساسی مطلوب می‌شود، بلکه به تحریک گردش خون هم کمک می‌کند؛همچنین موجب حرکت چربی‌های پوست سر که تقویت کننده‌ی ریشه‌ی مو هستند و مرطوب ماندن موی شما می‌شود.ماساژ پوست سر با ماده‌ی محرکی چون روغن نارگیل، باعث افزایش احتمال رشد موهایی قوی و بلند می‌شود.روغن نارگیل حاوی ویتامین‌ها و مواد مغذی ضروری است و یک نرم کننده‌ی موی طبیعی محسوب مي شود.

۳. کوتاه کردن نوک موها به صورت مرتب

شما نیاز به آرایشگری دارید که موی شما را به خوبی بشناسد.برای رشد سریع مو لازم است هر ۳ ماه یک بار به آرایشگاه بروید و نوک موها و موخوره‌ها را کوتاه کنید.شاید کوتاه کردن مو، برای کسی که می‌خواهد موهایش رشد کند، غیرمنطقي به نظر آید، اما اگر به دنبال رشد متعادل موهایتان هستید، باید بدانید که کوتاه کردن مو بسیار مهم است.موهای آسیب دیده و دارای موخوره، به دلیل اینکه منجر به نازک شدن و شکنندگی مو می‌شوند، مانع از رشد و سلامت مو می‌شوند.به همین دلیل،کوتاه کردن مرتب نوک موها، برای افزایش قد مو و جلوگیری از افزایش موخوره لازم است.اگر موخوره را تجربه کرده باشید، می‌دانید که موخوره، مخصوصاً برای افرادی که موهای خشک و یا آسیب دیده‌ای دارند، بسیار آزار دهنده است.

۴. موهای خود را زیاد نشویید

بعضی از خانم‌ها بر اين باورند تنها راه حفظ زیبایی و رشد مو،شستن روزانه‌ی آن است. تمیز نگه داشتن مو، برای حفظ بهداشت و رشد مو ضروری است؛ اما اگر موهای خود را به شیوه‌ی غلط بشویید، به جای کمک به موهایتان، موجب آسیب به آن‌ها می‌شوید.استفاده‌ی روزانه از شامپو برای شستن موها نه تنها به رشد سریع مو کمک نمی‌کند، بلکه باعث می‌شود موهایتان کاملاً خشک شود و چربی طبیعی خود را از دست بدهد.این چربی‌های طبیعی از پوست سر به سمت تارهای مو حرکت می‌کنند و موجب حفظ رطوبت مو می‌شوند و برای داشتن موهای بلند، ضروری هستند.بهتر است یک برنامه‌ی زمانی داشته باشید و موهایتان را حداکثر ۴ الی ۵ بار در هفته بشویید. ماساژ دادن آرام پوست سر، هنگام شست و شوی سر با شامپو، باعث افزایش گردش خون در پوست سر می‌شود و رشد مو را نیز افزایش می‌دهد.البته شست و شوی روزانه‌ی موها اگر به دلیل تعریق شدید، استفاده مرتب از سرم مو، ژل و… باشد، بد نیست، اما اگر عرق نمی‌کنید و یا به صورت روزانه از محصولات آرایشی مو استفاده نمی‌کنید، از شست و شوی روزانه‌ی موهایتان دوري کنید.

اینجا هم میتوانید بیشتر در مورد این مطلب بخوانید:  علت رشد کند مو و راه هايي برای رشد سریع تر مو

۵. موهای خود را زیاد برس نزنید

برس زدن روزانه ی مو نباید بیش از ۵ تا ۱۰ دقیقه طول بکشد.بیشتر خانم‌ها معتقدند راز داشتن موهای بلند و سالم، برس زدن است.عده‌ای دیگر به دلیل اینکه معتقدند برس زدن مو، منجر به ریزش مو می‌شود، موهای خود را مگر در مواقع ضروری، شانه نمی‌زنند. هر دو کار اشتباه است.برس زدن باعث تحریک پوست و آزادسازی چربی‌های طبیعی مو و همچنین گسترش این چربی‌ها در تارهای مو می‌شود.برای اینکه موهایتان شکننده نشود و دچار ریزش مو نشوید، موهایتان را به آرامی برس بزنید؛ در غیر این صورت به طاسی سر مبتلا خواهید شد.

6.درمان خانگي

ماسك هاي خانگي بهترين گزينه براي مراقبت از مو است.ماسک موهای خانگی به سادگی با مخلوط کردن لیمو، عسل، آووکادو، اسانس رزماری، روغن نارگیل و روغن زیتون که در هر خانه‌ای موجود است، تهیه می‌شوند و می‌توانند به رشد سریع مو کمک کنند.مواد طبیعی مختلفی وجود دارد که موهای شما را مرطوب و نرم و ابریشمی می‌کند و مو را به حداکثر رشد خود می‌رساند، حداقل هفته‌ای یکبار از یک ماسک موی طبیعی مناسب موهای خودتان استفاده کنید.

7.از مکمل‌ها استفاده کنید


از مواد غذایی طبیعی و مناسب استفاده کنید. این کار به افزایش فرایند رشد مو کمک می‌کند.مکمل‌های متنوعی مانند بیوتین و قرص‌های مولتی ویتامین وجود دارند که برای خانم‌هایی که می‌خواهند موهای بلند و قوی داشته باشند، بسیار مناسب است. این مکمل‌ها باعث می‌شوند تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی موردنیاز که در برنامه‌ی غذایی‌تان وجود ندارد، دریافت کنید‌ و در نهایت می‌توانند به افزایش رشد مو کمک کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *