ریزش مو یا رشد مو کدام را ترجیح میدهید؟

ریزش مو یا رشد مو کدام را ترجیح میدهید؟

ریزش مو یا رشد مو کدام را ترجیح میدهید؟

پودر خردل

خردل سبب افزایش گردش خون در پوست سر شده و تورم فولیکول مو را کاهش می دهد.

روش پیشنهادی :

1 قاشق غذاخوری پودر خردل را با 1 قاشق غذا خوری قند مخلوط کرده و یک و نیم فنجان آب گرم به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید . مخلوط به دست آمده را بر روی پوست سر و موهای خود بمالید و 15 الی 45 دقیقه به حال خود رهاکنید . سپس موهای خود را طبق معمول با شامپوی ملایم بشویید .

اگر موهای شما خشک است می توانید یک قاشق غذاخوری روغن حامل مانند روغن نارگیل و روغن زیتون استفاده کنید . اگر موهای شما چرب است ، بجای روغن حامل ، یک قاشق غذاخوری آب لیمو اضافه کنید . از این روش می توانید یکبار در هفته استفاده کنید .

ریزش مو یا رشد مو کدام را ترجیح میدهید؟

ماست

اسیدهای موجود در ماست می تواند سلول های مرده پوست سر را از بین برده و به اکسیژن رسانی ، ریزش مو یا رشد مو کدام را ترجیح میدهید؟ تغذیه و سلامت فولیکول های مو کمک کند . ریزش مو یا رشد مو کدام را ترجیح میدهید؟ همچنین ماست باعث حفظ تعادل PH پوست سر می شود . در صورتی که دچار عفونت قارچی و یا باکتریایی در پوست سر شده باشید ماست می تواند به درمان این عفونت ها کمک کند . چربی موجود در ماست پوست سر و موی سر را هیدراته می کند .

با استفاده از ماست ، مو و پوست سر خود را به خوبی ماساژ بدهید . ریزش مو یا رشد مو کدام را ترجیح میدهید؟ ریزش مو یا رشد مو کدام را ترجیح میدهید؟ سپس سر خود را با کلاه مخصوص دوش بپوشانید و 30 دقیقه به حال خود رها کنید . سپس طبق معمولا با شامپوی ملایم و آب ولرم بشویید . این کار را هفته ای یکبار می توانید تکرار کنید .

از آب سیب زمینی استفاده کنید

ممکن است تا کنون در مورد آب سیب زمینی چیزی نشنیده باشید . ریزش مو یا رشد مو کدام را ترجیح میدهید؟ سیب زمینی سرشار از ویتامین B , A و C است و برای داشتن موهای سالم و قوی می تواند کمک کننده باشد . این روش حتی می تواند به پیشگیری از [bt_highlight]ریزش مو[/bt_highlight] نیز کمک کند.

روش پیشنهادی :

1 عدد سیب زمینی متوسط را خوب بشویید و با استفاده از مخلوط کن آب آن را خارج کنید . آب سیب زمینی را به موها و پوست سر خود بمالید و بعد از 15 دقیقه با شامپوی ملایم بشویید . این کار را می توانید 4 بار در هفته انجام دهید .

استفاده از گل رز یا گل سرخ

روش پیشنهادی :

یک عدد کپسول روغن ویتامین E را باز کرده و در یک فنجان آب گل سرخ مخلوط کنید . این مخلوط را بر روی پوست سر و موهای خود بمالید ریزش مو یا رشد مو کدام را ترجیح میدهید؟ و بعد از نیم ساعت بشویید .

گیاه جینسینگ

جینسینگ یک گیاه چینی است که برای افزایش رشد مو و ریزش مو یا رشد مو کدام را ترجیح میدهید؟ جلوگیری از ریزش مو معجزه می کند . این گیاه آنزیم ها و هورمون هایی که باعث ریزش مو می شوند را سرکوب می کند .

روش پیشنهادی :

یک قاشق غذاخوری عصاره جینسینگ قرمز را با 1 قاشق غذا خوری روغن زیتون ریزش مو یا رشد مو کدام را ترجیح میدهید؟ و یا روغن نارگیل مخلوط کنید و پوست سر و موهای خود را با این مخلوط ماساژ دهید . بعد از 30 دقیقه طبق معمول موهای خود را بشویید .اینکار را یکبار در هفته تکرار کنید .

هویج

هویچ سرشار از ویتامین های B6 , B2 , B1 , E , C , K و مواد معدنی ریزش مو یا رشد مو کدام را ترجیح میدهید؟ مانند پتاسیم ، منگنز و فسفر است . همچنین هویج دارای کاروتنوئید هایی است که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کند . ریزش مو یا رشد مو کدام را ترجیح میدهید؟ استفاده از هویج باعث ضخیم تر شدن موها شده و رشد موها را تقویت می کند . هویچ هم بصورت موضعی و هم به صورت خوراکی برای سلامت مو بسیار مفید است .

اینجا هم میتوانید بیشتر در مورد این مطلب بخوانید:  درمان گیاهی ریزش مو

روش پیشنهادی :

1 عدد هویج را با رنده ریز ، رنده کنید و پوست سر را با آن ماساژ دهید . بعد از 30 دقیقه موهای خود را طبق معمول با شامپوی ملایم بشویید . ریزش مو یا رشد مو کدام را ترجیح میدهید؟ اینکار را می توانید هفته ای دوبار تکرار کنید .

شیر نارگیل

شیر نارگیل سرشار از پروتئین، آهن و سایر مواد مغذی ضروری است که می تواند از شکنندگی و ریزش مو جلوگیری کند .

پوست سر خود را قبل از خواب با شیر نارگیل ماساژ داده و صبح روز بعد با آب سرد بشویید . این کار را می توانید هفته ای سه بار انجام دهید .

روغن ماهی

روغن ماهی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که نقش موثری در سلامت پوست بدن و پوست سر دارد . زمانی که پوست سر شما دچار مشکل می شود می تواند بر رشد مو تاثیر گذاشته و حتی باعث ریزش مو شود . مکمل های روغن ماهی با کاهش استرس و التهاب پوست می تواند بسیار از مشکلات پوست را درمان کند. ریزش مو یا رشد مو کدام را ترجیح میدهید؟ همچنین اسیدهای چرب امگا 3 به تغذیه فولیکول های مو کمک می کند . از روغن ماهی می توانید هفته ای 3 بار استفاده کنید .

توجه داشته باشید که استفاده از روغن ماهی می تواند باعث تنگی نفس و آسم در زنان باردار شود . اگر باردار هستید ، قبل از مصرف روغن ماهی ، با پزشک مشورت کنید .

رژیم غذایی مناسب برای افزایش رشد مو و جلوگیری از ریزش مو

تغذیه و رژیم غذایی شما به صورت مستقیم و غیر مستقیم می تواند بر روی سلامت موهای شما تاثیر بگذارد . برای سلامت هر چه بیشتر موهای خود از غذاها و نوشیدنی های فراوری شده و صنعتی دوری کنید ، الکل مصرف نکنید ، از ماهی تن و ماهی خال مخالی کم استفاده کنید ، از انواع شیرینی و دسر دوری کنید و سیگار نکشید .

 

غذاهای غنی از پروتئین

موهای ما از پروتئین خاصی به نام کراتین ساخته شده اند . ریزش مو یا رشد مو کدام را ترجیح میدهید؟ برای حفظ سلامت مو باید مواد غذایی و خوراکی هایی که کراتین دارند بیشتر مصرف کنید . مانند سویا ، تخم مرغ ، مرغ ، لوبیا و …

ویتامین A

ویتامین A از ویتامین های مفید و ضروری برای رشد مو است که در پرتقال ، ریزش مو یا رشد مو کدام را ترجیح میدهید؟ هویچ ، آلو و … یافت می شود .

ویتامین B

ویتامین B باعث تولید هموگلوبین در خون می شود .ریزش مو یا رشد مو کدام را ترجیح میدهید؟  هموگلوبین حامل اکسیژن است و باعث افزایش گردش خون در پوست سر می شود .سیب زمینی ، موز ، مرغ ، بلغور جو دوسر ، ماهی و لوبیا و … حاوی ویتامین B است .

ویتامین c

ویتامین C به تولید کلاژن کمک می کند ریزش مو یا رشد مو کدام را ترجیح میدهید؟ و باعث کاهش رادیکال های آزاد پوست سر می شود.

ویتامین E

ویتامین E باعث افزایش گردش خون در پوست سر می شود . غلات ، روغن آفتاب گردان ، روغن سویا ، توفو و … حاوی مقادیر بالایی ویتامین E است .

سبزیجات سبز

سعی کنید مقدار زیادی سبزیجات سبز در رژیم غذایی خود قرار دهید . این سبزیجات همچنین حاوی مقادیر خوبی آهن است که برای رشد مو ضروری است .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *