ویتامینی که جلوی ریزش مو را میگیرد

ویتامینی که جلوی ریزش مو را میگیرد

ویتامینی که جلوی ریزش مو را میگیرد

 

ریزش مو یکی از مواردی است که با اتفاق افتادن آن موهای شما کم پشت می شود و این موضوع سبب نگرانی شما می شود.اما برای درمان ریزش مو مصرف ویتامین ها و مکمل های B کمک شایانی به شما می کند.بیوتن ماده ای است که در مواد غذایی مانند جگر،هویج،موز و … یافت می شود که در واقع نوعی ویتامین B کمپلکس محسوب می شود و می تواند تا حدود زیادی مشکل ریزش مو شما را رفع کند.

یکی از نشانه های کمبود بیوتین کاهش اشتها است

بیوتین یا ویتامین B7 به نام ویتامین H یا کوآنزیم R نیز شناخته می شود. این ویتامین یک ترکیب محلول در آب است و یکی از ویتامین های B کمپلکس محسوب می شود. بیوتین برای سنتز اسیدهای چرب، گلوکز و برخی اسیدهای آمینه مانند والین و ایزولوسین مهم است.

وجود بیوتین برای فرآیند بیوشیمیایی که طی آن سلول ها مواد مغذی را از طریق سوخت و ساز دگرگون می سازند، ضروری است و به تنظیم سطوح قند خون کمک می کند. این ویتامین به تقویت مو و ناخن ها نیز کمک می کند. همانند دیگر ویتامین های محلول در آب، بیوتین نیز در بدن ذخیره نمی شود. با این وجود، باکتری های موجود در روده آن را بیش از مقدار مورد نیاز روزانه تولید می کنند.

 

ویتامینی که جلوی ریزش مو را میگیرد

در شرایطی که کمبود بیوتین نادر است، این شرایط به ویژه در افرادی که دچار اختلالات سوخت و ساز بدن هستند، رخ می دهد. به عنوان مثال، افراد معتاد به الکل دارای سطوح بیوتین پایین‌تر نسبت به افراد عادی هستند. ویتامینی که جلوی ریزش مو را میگیرد همچنین، سطوح بیوتین در ورزشکاران، افراد مبتلا به صرع، سالمندان، و افرادی که قسمتی از دستگاه گوارش آنها برداشته شده است، کاهش می یابد.

مادران باردار و شیرده نیز به واسطه افزایش تقاضا برای [bt_highlight]ویتامین[/bt_highlight] در بدن دارای سطوح پایین‌تر بیوتین هستند. ویتامینی که جلوی ریزش مو را میگیردبه طور ویژه، بانوان باردار بیشتر در معرض کمبود بیوتین قرار دارند و مطالعات نشان داده اند که ۵۰ درصد آنها کمبود این ویتامین را تجربه می کنند.

یک رژیم غذایی که شامل مصرف سفیده تخم مرغ خام برای مدت طولانی می شود ویتامینی که جلوی ریزش مو را میگیرد نیز یکی از دلایل کمبود بیوتین است. این مساله به دلیل آویدین، پروتئینی که به میزان زیاد در سفیده تخم مرغ خام یافت می شود، رخ می دهد. آویدین با بیوتین پیوند تشکیل داده و فراهمی زیستی این ویتامین برای عملکردهای ضروری را کاهش می دهد.

نشانه های اصلی کمبود بیوتین شامل ریزش مو، ورم ملتحمه، راش های قرمز و پوسته پوسته شدن  ویتامینی که جلوی ریزش مو را میگیرد پوست صورت و اندام های تناسلی، بی حسی و احساس سوزش در انگشتان دست و پا، افسردگی، خستگی و آشفتگی ذهنی می شوند. جدا از ریزش مو، نشانه مشخص دیگر کمبود بیوتین صورت پف کرده با توزیع چربی غیر طبیعی و راش های قرمز است. مطالعه ای که توسط دانشگاه هاروارد انجام شده بیوتین را به عنوان یکی از مواد مغذی ضروری برای حفظ استحکام، بافت و ظاهر مو عنوان کرده است.

کمبود بیوتین در بلند مدت یا به صورت مکرر می تواند تاثیر منفی بر سیستم ایمنی بدن داشته باشد ویتامینی که جلوی ریزش مو را میگیرد  و خطر ابتلا به عفونت های قارچی و باکتریایی را افزایش می دهد.

افزون بر استفاده در درمان های ریزش مو، بیوتین در درمان بیماری دیابت نیز مورد استفاده قرار می گیرد. در درمان دیابت، بیوتین کنترل گلوکز خون را بهبود می بخشد و از آسیب عصبی که در موارد پیشرفته بیماری در اندام ها دیده می شود، پیشگیری می کند.

بیوتین در درمان پسوریازیس و درماتیت نیز کاربرد دارد.

سمیت بیوتین تاکنون گزارش نشده است و کارشناسان بر این باورند بدن می تواندویتامینی که جلوی[bt_highlight] ریزش مو[/bt_highlight] را میگیرد  ویتامینی که جلوی ریزش مو را میگیرد  دوزهای زیاد این ویتامین را بدون هیچ گونه عارضه جانبی تحمل کند. از آنجایی که بیوتین ویتامینی محلول در آب است به راحتی از طریق ادرار دفع می شود.

کمبودها

شما باید از رژیم غذایی خود به میزان کافی بیوتین دریافت کنید. چه این کار را به صورت طبیعی  ویتامینی که جلوی ریزش مو را میگیرد و از طریق افزایش مصرف مواد غذایی حاوی این ویتامین انجام دهید و چه از مکمل ها استفاده کنید، ویتامینی که جلوی ریزش مو را میگیرد ویتامینی که جلوی ریزش مو را میگیرد شما نیازمند حفظ سطوح به اندازه کافی بیوتین هستید. در حقیقت، اگر بیوتین کافی دریافت نکنید در نهایت ممکن است حتی مژه ها و ابروهای خود را نیز از دست بدهید.

بیوتین در مواد غذایی مانند هویج، جگر یافت می شود.

بیوتین جزئی کلیدی برای سلول های پوست

اینجا هم میتوانید بیشتر در مورد این مطلب بخوانید:  کاشت موي مصنوعي تاييد نشده است

سلول های سالم پوست نقش مهمی در سلامت فولیکول های مو ایفا می کنند. ویتامینی که جلوی ریزش مو را میگیرد ویتامینی که جلوی ریزش مو را میگیرد فولیکول های ضعیف ویتامینی که جلوی ریزش مو را میگیرد یا ناسالم در حفظ مو ناتوان هستند که به ریزش مو منجر می شود. با گذشت زمان، فولیکول ها ضعیف‌تر می شوند و ریزش مو افزایش می یابد. نه تنها این روند را تجربه خواهید کرد بلکه توانایی فولیکول ها در رشد مجدد  ویتامینی که جلوی ریزش مو را میگیرد و حفظ رشته های موی جدید نیز از بین می رود.

جذب پروتئین

تغذیه مناسب برای رشد مو ضروری است و اجازه تبدیل پروتئین به ساقه مو را می دهد. ویتامینی که جلوی ریزش مو را میگیرد بیوتین به این کار کمک ویتامینی که جلوی ریزش مو را میگیرد می کند و برای سوخت و ساز چربی ها، رشد سلولی و اسیدهای آمینه نیاز است.

قرص ها

هرچه از بدن سالم‌تری برخوردار باشید، پیشگیری از ریزش مو و رشد مجدد موها ویتامینی که جلوی ریزش مو را میگیردویتامینی که جلوی ریزش مو را میگیرد  نیز آسان‌تر می شود. ویتامینی که جلوی ریزش مو را میگیرد  ویتامینی که جلوی ریزش مو را میگیرد این حتی به معنای داشتن فولیکول های موی سالم‌تر نیز است. با بهبود سلامت فولیکول های مو می توانید به رشد مجدد موهای سالم کمک کنید.

تقویت قدرت ویتامین B

بیوتین و دیگر ویتامین های مرتبط با ریزش مو می توانند آثار فوق العاده ای بر پیشگیری از ریزش مو و رشد مجدد مو داشته باشند. با ترکیب بیوتین با دیگر ویتامین های B مجموعه ای قدرتمند شکل می گیرد که می تواند به جلوگیری از ریزش مو کمک کند.

ویتامین های دیگر نیز می توانند قدرت بیوتین را افزایش دهند، اما به نظر می رسد ویتامین های B بیشترین آثار را به همراه دارند.

عملکرد بهتر مکمل ها در برابر محصولات موضعی

به نظر می رسد مصرف بیوتین به صورت خوراکی تاثیر مستقیم‌تری در پی داشته و نتایج آن سریع‌تر نمایان می شوند. ویتامینی که جلوی ریزش مو را میگیرد در شرایطی که هیچ محصول حاوی بیوتین یا هر محصول دیگر مقابله با ریزش مو طی یک شب اثر نخواهند کرد، در صورت مصرف محصولات خوراکی بیوتین در برابر نمونه های موضعی می توانید هر چه سریع‌تر شاهد نتایج آن باشید.

تخم مرغ خام منبع خوبی برای بیوتین محسوب می شود

منابع غذایی

آیا به استفاده از بیوتین برای جلوگیری از ریزش مو تمایل دارید؟ برخی منابع غذایی ویتامینی که جلوی ریزش مو را میگیرد که می توانید مد نظر قرار دهید شامل گل کلم، غلات سبوس دار، سویا، موز، نخود چشم سیاه، قارچ، ساردین، کره آجیل و لوبیا می شوند. ویتامینی که جلوی ریزش مو را میگیرد البته این مواد غذایی از سطوح بالای بیوتین برخوردار نیستند.

منابع غذایی سرشار از بیوتین شامل بادام زمینی، جگر، برخی سبزیجات، برگ چغندر سوئیسی، تخم مرغ پخته، و زرده تخم مرغ خام می شوند.

در شرایطی که تخم مرغ خام منبع خوبی برای بیوتین محسوب می شود باید به این نکته توجه داشته باشید که سفیده تخم مرغ حاوی آویدین، پروتئینی که با بیوتین پیوند تشکیل می دهد و جذب این ویتامین را غیر ممکن می سازد، است. بر همین اساس، زرده تخم مرغ منبع خوبی برای بیوتین در نظر گرفته می شود.

در مقابل، پختن تخم مرغ موجب از بین رفتن آویدین می شود و تخم مرغ پخته می تواند برای افرادی که تمایلی به خوردن زرده تخم مرغ خام ندارند مبنع خوبی برای تامین بیوتین باشد.

بیوتین در منابع غذایی به شکل بیوسیتین وجود دارد که فرم پروتئینی این ویتامین است. این پیوند پیش از جذب شکسته می شود و در نتیجه تنها ویتامین توسط بدن دریافت می شود.

خاصیت شگفت انگیز ویتامین B در جلوگیری از ریزش مو

میزان توصیه شده مصرف بیوتین

نوزادان: ۳۵ تا ۵۰ میکروگرم در روز

کودکان: ۶۵ تا ۱۲۰ میکروگرم در روز

نوجوانان: ۱۰۰ تا ۲۰۰ میکروگرم در روز

بزرگسالان: ۱۰۰ تا ۲۰۰ میکروگرم در روز

مکمل های بیوتین

بیوتین به شکل مکمل با دوز توصیه شده ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ میکروگرم در روز برای درمان ریزش مو در دسترس است. ویتامینی که جلوی ریزش مو را میگیرد مکمل های خوراکی بیوتین بیشتر از نمونه های موضعی، این ویتامین را در اختیار بدن قرار می دهند.

بیوتین می تواند به صورت یک مکمل تک و یا با دیگر ویتامین های خانواده B به عنوان مکمل B کمپلکس یا با ویتامین های دیگر به عنوان مکمل مولتی ویتامین فرموله شود.

در نمونه های موضعی، بیوتین اغلب با دیگر عوامل موثر در کاهش ریزش مو مانند روی ترکیب می شود.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *