به طور معجزه آسا پر مو شوید

به طور معجزه آسا پر مو شوید

به طور معجزه آسا پر مو شوید

 

ریزش موی منطقه ای که باعث ریزش مو در ناحیه ای از صورت و یا بدن به قطر یک یا چند سکه می شود، برخلاف باور عموم مردم به راحتی قابل درمان است. ریزش موی سکه ای به راحتی قابل درمان است. این بیماری که در اصطلاح به آن آلوپسی می‌گویند به طور شایع وقتی در سنین بالا ایجاد شود خود به خود بهبود پیدا می‌کند حتی بدون درمان اگرچه درمان سرعت بهبودی را افزایش می‌دهد.

به طور معجزه آسا پر مو شوید

درمان‌های ساده مثل استفاده از پماد یا از محلول های مخصوص تا درمان های تخصصی‌تر مثل تزریق دارو در ضایعه و مواد تحریک کننده برای بهبود ریزش موی سکه‌ای کاربرد دارد. به طور سنتی مردم از سیر برای تحریک پوست استفاده می‌کنند اما به دلیل اینکه میزان واکنش پوست استفاده می‌کنند اما به دلیل اینکه میزان واکنش پوست به سیر در افراد مختلف متفاوت است و ممکن است آزاردهنده باشد و به همین علت استفاده از سیر به طور تمام توصیه نمی شود.

برای این منظور از مواد تحریک کننده مصنوعی با غلظت مشخص و کنترل شده برای ایجاد التهاب در پوست استفاده می شود. شیوع این بیماری در سنین پایین نگران کننده است مخصوصا زمانی که فرد نشانه‌های حساسیت فصلی هم داشته باشد.

بهترین روغن های گیاهی برای پرپشت کردن مو

روغن کرچک نیز با تقویت گردش خون در پوست سر، مواد مغذی را به پیاز موها می رساند و در تقویت رشد موها موثر است. شما هم اگر به دنبال چاره ای مناسب و بی ضرر برای افزایش رشد موهایتان هستید، می توانید با مطالعه این مطلب به اطلاعات مفیدی درباره بهترین و مفیدترین روغن های طبیعی برای رشد مو دست پیدا کنید.

مفیدترین روغن های گیاهی برای پرپشت کردن موها

امروزه محصولات متنوع و بسیاری در بازار موجود هستند که اکثر تولیدکنندگان آنها ادعا می کنند، استفاده از این محصولات در مدت کوتاهی موجب [bt_highlight]پرپشت شدن مو[/bt_highlight]ی سر می شود. بخش عمده ای از این محصولات، روغن های مو هستند. تنوع این محصولات در اکثر موارد باعث می شود که مصرف کنندگان در انتخاب گزینه مناسب و موثر به اشتباه بیفتند. شما هم اگر به دنبال چاره ای مناسب و بی ضرر برای افزایش رشد موهایتان هستید، می توانید با مطالعه این مطلب به اطلاعات مفیدی درباره بهترین و مفیدترین روغن های طبیعی برای رشد مو دست پیدا کنید.

متخصصان پوست و مو در این مطلب تاکید کردند:

روغن خالص دانه انگور، ترکیبی فوق العاده موثر برای فعال سازی مجدد رشد پیاز مو است که با ماساژ دادن آن روی پوست سر می توانید به تاثیر سودمند این روغن پی ببرید. روغن کرچک نیز با تقویت گردش خون در پوست سر، مواد مغذی را به پیاز موها می رساند و در تقویت رشد موها موثر است. روغن جوجوبا که در عطاری ها موجود است نیز ماده ای موثر برای فقط رطوبت موها و مراقبت از آنها در برابر آسیب های خارجی است.

به علاوه ماساژ روغن نارگیل هفته ای یک بار روی پوست سر هم ریزش مو را کنترل می کند و هم در رشد موهای جدید نقش مطلوبی دارد. به طور معجزه آسا پر مو شوید یکی دیگر از موارد بسیار مفید برای رشد موها، روغن رزماری است که موجب تقویت خون رسانی به پیاز مو می شود و در عین حال خواص ضد سرطانی فوق العاده ای دارد. روغن زیتون نیز بهترین گزینه شناخته شده برای رشد موها است چون ریشه های مو را به خوبی تغذیه می کند و برای تقویت رشد تارهای مو موثر است.

 

رشد و رويش مجدد و سريع موهاي ريخته شده با ماسك موهاي طبيعي و گياهي

در آينه كه نگاه مي كنيد مدام حسرت زماني را مي خوريد كه موهايتان هنوز پرپشت بود و نريخته بود اما افسوس هيچ سودي نخواهد داشت. براي رشد مجدد موهاي ريخته شده بهتر است خودتان دست به كار شويد. مثل هميشه استفاده از راه و روش گياهي و طب سنتي بهترين گزينه ي پيشنهادي است كه در زير بهترين ماسك ها و گياهان دارويي براي تقويت و پرپشت شدن موهاي ريخته شده را به شما معرفي مي كنيم.

گزنه با نام علمي Urtica dioic مو را تقويت كرده و از ريزش موي سر جلوگيري مي كند، حتي در بعضي از موارد موي سر دوباره مي رويد. براي استفاده از اين خاصيت 6 گرم سر شاخه ها و برگ ها و ريشه گزنه را به تنهايي و يا با 30 گرم چاي كوهي در يك ليتر آب جوش ريخته و آنقدر بجوشانيد تا حجم مايع به نصف برسد.به طور معجزه آسا پر مو شوید شب ها مقداري از اين مايع را به سر بماليد و صبح بشوئيد.

اگر ريشه ي گزنه را در الكل شصت درجه خيس كنيد، و آن را پانزده روز در آفتاب بگذاريد و بعد صاف كنيد مايعي به دست مي آيد كه چنانچه سه قاشق آن را با آب مخلوط كرده، به سر بماليد از ريزش موجلوگيري مي نمايد.

رشد مجدد موهاي ريخته شده با گياه گزنه

براي استفاده از گياه گزنه براي رشد و پرپشت شدن موهاي ريخته شده بايد به اين روش ها عمل كنيد.
دم كردن گزنه

مقدار 40 گرم برگ گزنه را در يك ليتر آب جوش ريخته و به مدت 10 دقيقه دم كنيد. به طور معجزه آسا پر مو شوید از شب تا صبح روي موهايتان باشد.

اینجا هم میتوانید بیشتر در مورد این مطلب بخوانید:  موهای خود را به روش طبیعی تقویت کنید

جوشانده گزنه

مقدار 30 گرم گزنه را در يك ليتر آب ريخته و به مدت 10 دقيقه آن را بجوشانيد.

تنطور گزنه

يك قسمت برگ گزنه را با پنج قسمت الكل 50 درجه طبي مخلوط كرده و در داخل شيشه در بسته بريزيد و به مدت 15 روز هر روز آن را تكان دهيد بعد از اين مدت آن را صاف كرده و در شيشه دربسته نگه داري كنيد.به طور معجزه آسا پر مو شوید  مقدار مصرف آن 15-10 قطره سه بار در روز مي باشد.

پرپشت شدن موهاي ريخته شده با عصاره ي سيب زميني

عصاره ي سيب زميني، يك درمان مؤثر براي آلوپسيا يا ريزش موي سر و بدن است. اين گياه ريشه اي داراي ويتامين هاي C ،B و A بوده، و از مو در برابر شكنندگي و آسيب محافظت مي كند. همچنين با تزريق ويتامين ها به هر تار مو، درخشش را به موهايتان باز مي گرداند.

به منظور استفاده از عصاره ي سيب زميني به عنوان درماني براي طاسي، 2 تا 3 سيب زميني بزرگ را پوست بگيريد و رنده كنيد. سيب زميني هاي رنده شده را در يك پارچه ي كتان جمع كنيد و دو طرف آن را ببنديد. پارچه ي كتان را روي موهاي كم پشت مالش دهيد و بگذاريد حداقل به مدت 15 دقيقه روي سرتان بماند و سپس با يك شامپوي سرشار از مواد مغذي، سرتان را بشوييد. به طور معجزه آسا پر مو شویدبه طور معجزه آسا پر مو شوید  همچنين مي توانيد سيب زميني هاي رنده شده را با زرده ي تخم مرغ و عسل در يك كاسه مخلوط كنيد و اين ماسك را مستقيماً روي پوست سر خشك بماليد.

رويش مجدد موهاي ريخته شده با سفيده ي تخم مرغ

تخم مرغ هاي تازه، سرشار از پروتئين با كيفيت بالا هستند. يك ماسك سفيده ي تخم مرغ،به طور معجزه آسا پر مو شوید  ضخامت موها را باز مي گرداند و به رشد مو سرعت مي بخشد. به منظور استفاده از سفيده ي تخم مرغ به عنوان يك درمان مو، سفيده هاي تخم مرغ را در يك كاسه بهم بزنيد. اجازه دهيد كه سفيده ي تخم مرغ حداقل به مدت يك ساعت در دماي اتاق بماند.

مي توانيد از سفيده ي تخم مرغ به تنهايي استفاده كنيد يا براي افزايش قدرت موهايتان به سفيده ي تخم مرغ، عسل و روغن زيتون اضافه كنيد. به طور معجزه آسا پر مو شوید اين ماسك را روي پوست سر خشك بماليد و بگذاريد حداقل بمدت 20 دقيقه بماند. به طور معجزه آسا پر مو شوید سپس سرتان را با آب ولرم و يك شامپوي ملايم بشوييد.

رشد سريع موهاي ريخته شده با ماسك موي عصاره ي پيازقرمز

پياز، حاوي سولفور است، تركيبي كه توليد بافت هاي كلاژن را افزايش مي دهد. كلاژن، يك ماده ي ضروري براي رشد مواست. اما با بالا رفتن سن، سطح كلاژن به به طور معجزه آسا پر مو شوید مقدار قابل توجهي كاهش مي يابد. عصاره ي پياز، كلاژن را به بدن باز مي گرداند و به رشد مجدد موها كمك مي كند.

يك مزيت ديگر: عصاره ي پياز، موها را هم براق مي كند.

به منظور استفاده از پياز قرمز براي رشد مو، 2 يا 4 عدد پياز برداريد. پيازها را پوست بكنيد و رنده كنيد تا آب بيفتند. پيازهاي رنده شده را در يك پارچه ي كتان قرار دهيد و دو طرف آن را گره بزنيد. حالا اين عصاره را روي پوست سرتان مالش دهيد. به طور معجزه آسا پر مو شوید روي جاهاي بدون مو تمركز كنيد و سپس بگذاريد حداقل به مدت 15 دقيقه روي سرتان بماند.

تقويت موهاي ريخته شده با سركه ي سيب

سركه ي سيب به غير از بازگرداندن PH طبيعي پوست سر، فوليكول هاي مو را تحريك خواهد كرد، رشد مو را افزايش مي دهد و تجمع مواد را روي هر تار مو از بين مي برد. به طور معجزه آسا پر مو شوید براي استفاده از سركه ي سيب، قسمت هاي مساوي آب و سركه ي سيب را در يك كاسه ي تميز بريزيد.

بعد از شستن موهايتان با شامپو، با اين مخلوط موها را آبكشي كنيد. اگر بوي آن برايتان ناخوشايند است، مي توانيد براي پنهان كردن بوي آن، اسانس مورد علاقه تان را اضافه كنيد. بعد از اين كار، ديگر موها را آبكشي نكنيد.

تقويت موهاي ريخته شده با ماسك موي آلوئه ورا

آلوئه ورا از قديم براي افزايش ضخامت و طول مو مورد استفاده قرار مي گرفت. به طور معجزه آسا پر مو شوید آلوئه ورا حاوي تركيبات گياهي تسكين دهنده است كه فوليكول هاي مو را تحريك مي كند. همچنين موي نواحي كم موي پوست سر را ضخيم مي كند.

 

به منظور استفاده از آلوئه ورا براي بازگرداندن حجم مو، ژل را از گياه آلوئه ورا جدا كنيد. ژل تازه را روي پوست سر بماليد و بگذاريد حداقل بمدت 20 دقيقه بماند. اگر مي توانيد بوي گياهي ژل آلوئه وراي تازه را تحمل كنيد، ديگر آن را نشوييد. اگر نمي توانيد، اول ژل را با آب ولرم بشوييد، و سپس از يك شامپوي ملايم استفاده كنيد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *