بیماری پلی کیستیک تخمدان و نقش آن در ریزش مو

بیماری پلی کیستیک تخمدان و نقش آن در ریزش مو

بیماری پلی کیستیک تخمدان و نقش آن در ریزش مو

بیماری پلی کیستیک تخمدان و نقش آن در ریزش مو

 

ریزش مو می‌تواند تحت عوامل مختلفی مثل تغییرات هورمونی، تغییرات رژیم غذایی، تغییرات آب و هوا و بیماری های مختلف باشد. یکی از بیماری‌هایی که در ریزش موی زنان تأثیر زیادی دارد بیماری پلی کیستیک تخمدان یا PCOS  است.

 

عملکرد پلی کیستیک تخمدان:

سندروم پلی کیستیک تخمدان هورمون‌ها را از حالت تعادل خارج کرده و با افزایش سطح هورمون تستوسترون بدن منجر به ناباروری، ضخیم شدن موهای صورت، [bt_highlight]ریزش شدید مو [/bt_highlight]و طاسی سر با الگوی مردانه و مواردی از این قبیل می‌شود.

اگر علائمی شبیه به علائم PCOS دارید توصیه می‌شود حتما به پزشک مراجعه کنید. پلی کیستیک با آزمایش‌هایی مثل اندازه‌گیری سطوح تستوسترون، سطوح استروژن و … قابل تشخیص می‌باشد.

بیماری پلی کیستیک تخمدان و نقش آن در ریزش مو

درمان سندروم پلی کیستیک تخمدان:

معمولا پزشک بعد از مشخص شدن نتیجه آزمایش داروهای ضد آندروژن را توصیه می‌کند که این داروها سطح تستوسترون بدن را کاهش می‌دهند.

همراه با داروهای شیمیایی، می‌توان با ورزش‌های منظم، مصرف دانه سویا و کتان، شستشوی مرتب مو با شامپوهای ملایم تا حدودی ریزش موی ناشی از کیست تخمدان را کاهش داد. همچنین در این دوره تا زمان گرفتن نتیجه مطلوب بهتر است از مصرف مواد غذایی چرب و قندی و نوشابه و همچنین از کشیدن سیگار و مصرف الکل خودداری نمائید.

در کنار درمان کیست تخمدان از محلول‌های موضعی هم برای جلوگیری از ریزش و رویش مجدد مو می‌توان استفاده کرد. محول ضد ریزش مو سریعترین و تاثیرگذارترین محلول در جلوگیری از ریزش و رویش مجدد مو است. مواد مؤثر موجود در فرمولاسیون محلول رشد مو محلول رویش مو جریان گردش خون مویرگی پوست سر را افزایش داده و همچنین با بهبود تغذیه ریشه موها باعث تقویت و ضخیم شدن پیاز مو و رویش مجدد مو می‌شود.

اینجا هم میتوانید بیشتر در مورد این مطلب بخوانید:  کیست تخمدان و ریزش مو

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *