آیا ریزش موهایم طبیعی است؟

آیا ریزش موهایم طبیعی است؟

آیا ریزش موهایم طبیعی است؟

آیا ریزش موهایم طبیعی است؟

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آیا ریزش موهایم طبیعی است؟

با شایع ترین علل ریزش مو آشنا شویم
اگر احساس می کنید که ریزش مو دارید، باید بدانید که تنها نیستید. بسیاری از خانم ها موهایشان را در راه آب کف حمام می بینند و عصبانی می شوند، اما کارشناسان می گویند آنچه که اتفاق می افتد، به احتمال خیلی زیاد طبیعی است. آنابل کینگزلی، تریکولوژیست (متخصص پوست سر) در Philip Kingsley می گوید:در واقع یک شخص معمولی بین 60 تا 100 تار مو در روز از دست می دهد.

آیا ریزش موهایم طبیعی است؟

شایع ترین علل ریزش مو

آنچه بنظر می رسد، از فردی به فرد دیگر متفاوت است: اگر موهای بلندی دارید، بنظر می رسد که موهای بیشتری ریخته اند، در حالیکه شاید بنظر برسد که موهای کوتاه تر ریزش کمتری دارند. با اینحال عوامل خاصی وجود دارد که می تواند باعث شود موهایتان بیش از حد معمول بریزد.

به گزارش آکاایران: از آنجا که مو یک بافت غیر ضروری است، نسبت به هرگونه فشاری که بر بدن وارد می شود، بسیار حساس است. شوک های کوچک و کوتاه مدت مانند مشکل معده، تب بالا، گذراندن یک ماه پر استرس در محل کار، یا یک رژیم سنگین یک هفته ای، اغلب باعث[bt_highlight] ریزش بیش از حد مو[/bt_highlight]، حتی تا شش هفته بعد از فشار وارده می شود.

کینگزلی می گوید: خبر خوب این است که، از زمانی که سیستم شما بهبود یابد و شما به مراقبت از خودتان ادامه دهید، هیچ دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. ریزش موهای شما خود بخود قطع خواهد شد و بطور معمول هم دوباره رشد می کنند.

اینجا هم میتوانید بیشتر در مورد این مطلب بخوانید:  درمان ریزش مو

برخی از زنان متوجه می شوند موهایشان در اواخر تابستان بیشتر، و در زمستان کمتر می ریزد. اگر تعداد دفعات شستشوی موهایتان زیاد نیست، مثلا شستشوی موها را به هفته ای یک یا دو بار محدود کرده اید، موقع شستن موها متوجه ریزش موی بیشتری می شوید، و گاهی اوقات هم فقط بخاطر ژنتیک است. ممکن است شما بطور طبیعی روزانه نزدیک به 100 تار مو ازدست دهید، در حالیکه بهترین دوستتان فقط 60 تار مو از دست می دهد.

کینگزلی می گوید در حالیکه فرایندهای شیمیایی مانند رنگ موی دائمی، دکلره، صاف کردن، و غیره، بر رشد طبیعی مو اثر نمی گذارند، اما می توانند تا حدی به ساختار پروتئین مو آسیب بزنند. این به نوبه ی خود بدنه ی مو را ضعیف کرده و می تواند باعث شکستگی موها شود، که شبیه ریزش مو بنظر می رسد. او می گوید: شکستن مو در واقع ریزش مو نیست، اما اگر شدید باشد، می تواند ضخامت موهایتان را کاهش دهد.

آیا ریزش موهایم طبیعی است؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *