محلول رشد موی شرکت رویش سبز لاوین

ریزش موی مردانه

ریزش موی مردانه

ریزش موی مردانه

ریزش موی مردانه

 

ارتباط استعمال دخانیات با ریزش مو در بعضی مطالعات ، ارتباط مشخصیی بین مصرف دخانیات و ریزش موی تیپ مردانه کشف شده است. شاید این ارتباط ، دلیل موثر دیگری برای ترک سیگار باشد. خوشبختانه در بیشتر موارد، ریزش مو- که آلوپسیا نامیده می شود- دال بر وجود مشکل بالینی خاصی نیست .

اما نگرانی در مورد ریزش مو می تواند تاثیر به سزایی بر شروع افسردگی داشته باشد. نگرانی از این بابت که ریزش مو به معنای پیر شدن است ، تصور رایجی است که اللبته صحیح نیست.بیش از 95% ریزش مو در مردان مشابه بوده و علت آن ژنتیکی است. این ژن از هر کدام از والدین ممکن است منتقل شده باشد.در موارد دیگر باید گفت که مصرف بعضی داروها ،مثلا مصرف بیش از اندازه ویتامین a و یا عدم دریافت پروتئین کافی ممکن است باعث ریزش مو شود.بعضی از[bt_highlight] ریزش های شدید مو [/bt_highlight]که در فاز تلوژن اتفاق می افتد ناشی از بیماری یا استرس است.

ریزش های مو به سبک غیرمردانه و متداول به خودی خود برطرف می شود. پیشگیری از ریزش مو ساده تر از درمان آن است. اگر می خواهید که روش موثری کشف کنید باید به تمرین بپردازید. به این معنا که با امتحان مواد و محصولات مطمئن و با مشورت پزشک می توانید روش موثر را کشف کنید. اگر چه هیچ درمان قطعی در مورد ریزش مو وجود ندارد اما بعضی داروها می توانند این روند را کاهش دهند. به عنوان مثال داروی ماینوکسیدل از جمله موادی است که برای ریزش مو تجویز می شود و سرعت ریز ش مو را در مردان کاهش می دهد و در بعضی موارد نیز حتی باعث رشد موی جدید می شود. اما با قطع مصرف ، ریزش مو دوباره شروع می شود.

اینجا هم میتوانید بیشتر در مورد این مطلب بخوانید:  نقش استرس ها و اضطراب در ریزش موها

در ریزش مو به سبک مردانه -طاسی- هورمون dht است که باعث کاهش فولیکول های مو می شود و این روند تا آنجا ادامه می یابد که رشد موی تازه متوقف می شود. برای کاهش تاثیر این هورمون داروی فناستراید تجویز می شود. بعضی از مردان با مصرف این دارو ، رشد موی تازه را گزارش می دهند.به طور کلی تصور می شود تاثیر این دارو قویتر و موثرتر از ماینوکسیدل است.

نکته قابل توجه در مورد این دارو این است که زنان باردار باید از مصرف آن خودداری کنند زیرا تاثیر سوء بر جنین دارد. باید گفت تاثیر این دارو نیز مانند ماینوکسیدل ، تا زمانی وجود خواهد داشت که مصرف می شود. در پیوند مو ، پزشک موهای سالم را از پشت و کناره های سر برداشته و در مناطق دچار طاسی قرار می دهد. پیوند مو ، عملی پر هزینه است و ممکن است تا مدتی فرد را درگیر اعمال مختلفی کند.

بعد از دو ماه نیز موهای پیوند زده شده می ریزد ، اما رشد موهای جدید آغاز می شود و بعد از شش ماه ظاهری طبیعی می یابد. و فارغ از تمام این بحث ها و نظرات باید به این حقیقت اشاره کرد که مو تاثیر به سزایی در شخصیت و حقیقت واقعی شما آقایان ندارد. بهتر است سایر نعمات و دارایی های خود را به خاطر اورید. و یا بهتراست مراقب سایر چیزهایی باشید که کنترل آن ممکن است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *