عوامل ریزش مو + راه درمان

عوامل ریزش مو + راه درمان

عوامل ریزش مو + راه درمان

عوامل ریزش مو + راه درمان

عوامل ریزش مو + راه درمان

یک متخصص پوست و مو گفت: استرس و کاهش وزن شدید، بیماری ها و تغییرات هورمونی بدن در ریزش و تُنک شدن مو تأثیر دارد.

دکتر حمید رشنو اظهار کرد: ریزش مو علت های مختلفی دارد که یکی از این علت ها ژنتیکی و ارثی است. بیشترین ریزش مو از لحاظ ژنتیکی در سنین بین ۱۷ تا ۲۰ سالگی است که منجر به تُنکی و تاسی مو می شود.

وی ادامه داد:[bt_highlight] ریزش مو[/bt_highlight] بین ۵۰ تا ۱۰۰ تار در روز نرمال است و چنانچه ریزش موقتی باشد، منجر به تنک شدن مو نمی شود و افراد نباید این مورد را غیرعادی فرض کنند.

رشنو بیان کرد: تغییر فصل سبب ریزش مو می شود اما منجر به تنک شدن آن نمی شود. استرس و کاهش وزن شدید، بیماری ها، تغییرات هورمونی و کاهش ویتامین های بدن و مواد معدنی (آهن، روی، کلسیم) در ریزش مو تاثیر دارد.

وی یادآور شد: شامپوها تاثیری در ریزش مو ندارند، اما مصرف برخی فلزات سنگین، سرب و آرسنیک می تواند باعث افزایش این ریزش شود، همچنین برخی داروها که برای شیمی درمانی استفاده می شود ریزش مورا تشدید می کند.

رشنو یادآور شد: بعد از ژنتیک، تغییرات هورمونی دومین عامل در ریزش مو محسوب می شود و نیاز است افراد از مواد مغذی، ویتامین ها و املاح و داروی موضعی نظیر ماینوکسیدیل استفاده کنند.

این متخصص پوست و مو گفت: در برخی مردان مصرف داروهای هورمونی برای درمان ریزش مو توصیه می شود و در زنان نیز پس از انجام آزمایشات چنانچه مشکل هورمونی مشهود باشد، درمان ریزش با داروهای هورمونی انجام می شود.

اینجا هم میتوانید بیشتر در مورد این مطلب بخوانید:  عوامل و علت های ریزش مو را بشناسیم

وی با اشاره به اینکه ریزش مو به طور مداوم در افراد وجود دارد، یادآور شد: در سنین ۳۵ تا ۴۰ سالگی ریزش مو به بالاترین حد می رسد

 

عوامل ریزش مو + راه درمان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *