بهترین مولتی ویتامین برای رشد مو

بهترین مولتی ویتامین برای رشد مو

بهترین مولتی ویتامین برای رشد مو

 

عقب رفتن یک خط مو، ظاهر شدن تکه های طاس (آلوپسی)، و یا نازک شدن مو می تواند یک تجربه نگران کننده برای هر فرد باشد، و دانستن این که چگونه با ریزش مو مبارزه کنیم می تواند یک چالش محسوب گردد. در طول چند سال گذشته، ویتامین ها و مکمل های مختلف برای افزایش رشد مو و کمک به رشد مجدد مو معرفی شده است. به عنوان مثال، بیوتین، ویتامین D، ویتامین های B کمپلکس، و امگا ۳ که گفته می شود همگی با ریزش مو مقابله می کنند، و به [bt_highlight]رشد مجدد مو[/bt_highlight] کمک می کنند. از آن جا که همه ما به موهای خود افتخار می کنیم، ارزش این را دارد که متوجه شویم این مکما ها و ویتامین ها می توانند به رشد مو و جلوگیری از ریزش مو کمک کنند. و این که آیا این مکمل و ویتامین ها می توانند به عنوان یک درمان طبیعی برای آلوپسی در نظر گرفته شوند؟ کلید داشتن موهای سالم، براق و خوش حالت در واقع بیشتر وابسته به نوع رژیم غذایی فرد می باشد تا استفاده از محصولات مراقبت از مو. متخصص پوست دکتر امی مک مایکل می گوید که مواد مغذی و ویتامین ها، برای داشتن موهای سالم که به طور مناسبی رشد می کنند مورد نیاز است. ویتامین های مورد نیاز موهای شما عبارتند از:  A، D، E، K، C و گروه B کمپلکس مانند بیوتین ( به عنوان ویتامین B7 و کوآنزیم R شناخته می شود) و نیاسین (ویتامین B3) می باشد. شما هم چنین نیاز به مصرف مواد معدنی مانند آهن، منیزیم ، و روی برای موهای سالم، قوی و براق دارید. قبل از این که نگاهی داشته باشیم به بهترین مکمل ها و ویتامین های رشد مو اجازه دهید به دلایل این که چرا در وهله اول یک فرد شروع به از دست دادن مو می کند، نگاهی بکنیم.

 

بهترین مولتی ویتامین برای رشد مو

 

چه عواملی باعث ریزش مو می شوند؟

دلایل بسیاری وجود دارد که چرا مو می تواند نازک شود و تکه های طاسی پدیدار شوند. یکی از دلایل شایع کمبود ویتامین و مواد معدنی می باشد. دکتر کارولین، مدیر پزشکی جراحی زیبایی شیکاگو و متخصص پوست، می گوید که، هر کمبود ویتامین سبب ریزش مو می شود. هم چنین، پروتئین، آهن، سلنیوم، مس و منیزیم همه برای رشد موهای سالم و جلوگیری از ریزش مو مورد نیاز می باشند. البته، همیشه بهتر است از یک رژیم غذایی متعادل برای دریافت مقدار مناسبی از ویتامین ها و مواد معدنی که بدن شما نیازمند آن هاست، استفاده کنیم.

چگونه ویتامین ها و مکمل ها با ریزش مو مبارزه می کنند؟

مصرف ویتامین ها و مکمل می تواند به جبران هر گونه کمبود که باعث ریزش مو می شود کمک کند. اگر چه مصرف مکمل ها و ویتامین های رشد مو یک موضوع بحث برانگیز است، اما بسیاری از مطالعات یک ارتباط بین ویتامین و رشد مو را نشان می دهد.

بهترین مولتی ویتامین برای رشد مو

بیوتین

بیوتین یک مکمل بسیار محبوب برای رشد مو است. بیوتین (ویتامین B7) بخشی از گروه ویتامین های B کمپلکس است و یک کوآنزیم است که برای بدن جهت تولید کراتین مورد نیاز است. کراتین پروتئینی است که مو و ناخن از آن ساخته شده اند و بیوتین برای داشتن موهای سالم و قوی ضروری است. دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا در مطالعات خود به استفاده از بیوتین برای مبارزه با ریزش مو تاکید کرده اند. کمبود بیوتین به عنوان یکی از علل آلوپسی و ریزش مو در کودکان شناخته شد. هنگامی که به بیماران یک مکمل بیوتین ۱۰ میلی گرم در روز داده شد، نشانه هایشان بهبود پیدا کرد و موهای شان دوباره شروع به رشد نرمال کردند. مطالعات دیگری نیز ارتباط بین کمبود بیوتین و ریزش مو را پیدا کرده اند. برای مثال: یک مطالعه  اخیر که در سال ۲۰۱۶ در ژاپن انجام شد دریافت که نوزادانی که با غذاهای کمکی با مقدار بیوتین پایین تغذیه شده اند آلوپسی مرتبط با کاهش بیوتین نشان دادند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ نشان می دهد که در انسان، کمبود بیوتین نسبتا نادر است اما می تواند سبب درماتیت و آلوپسی شود. یکی دیگر از مطالعه که در سال ۲۰۱۰ انجام شد، ارتباط بین سطح بیوتین و ریزش مو را نشان می دهد. بیوتین یک ماده محبوب در بسیاری از مکمل ها و ویتامین های رشد مو موجود در در بازار است. شما هم چنین می توانید قرص بیوتین را برای  جبران کمبود بیوتین و برای کمک به رشد مو بهتر خریداری کنید. پزشکان کلینیک مایو توصیه می کنند بین ۳۰ تا ۱۰۰ میکروگرم بیوتین روزانه برای بزرگسالان کافی می باشد. مواد غذایی بسیاری وجود دارند که سرشار از بیوتین می باشند و می توانند در یک رژیم غذایی متعادل برای  داشتن موهای سالم مورد استفاده قرار بگیرند. به عنوان مثال، آجیل ، گوجه فرنگی، تخم مرغ ، ماهی قزل آلا، غلات کامل، غلات و حبوبات همگی منابع عالی از بیوتین هستند.

اینجا هم میتوانید بیشتر در مورد این مطلب بخوانید:  معجزه ای برای رشد قدی مو

 

بهترین مولتی ویتامین برای رشد مو

 

فلز روی

گزارش شده است که روی می تواند به مبارزه با ریزش مو ناشی از کمبود روی کمک کند. روی در بدن برای رشد مناسب سلولی مورد نیاز است و به بدن در هضم کربوهیدرات کمک می کند. به گفته موسسه ملی بهداشت در آمریکا، برخی از نشانه های کمبود روی عبارتند از: ریزش مو، بی اشتهایی، عفونتهای مکرر و زخم های پوست. یک مطالعه که در سال ۲۰۱۰ منتشر شده است دریافت که، اگر ریزش مو به دلیل کمبود روی رخ داده باشد مکمل روی می تواند به رشد مجدد مو کمک کند. تحقیقات منتشر شده در مجله آرایشی و مو دریافت که بسیاری از افراد مبتلا به آلوپسی کمبود روی دارند. این تحقیق هم چنین نشان داد که روی کمک می کند تا از ترشح آنزیمی که با ریزش مو همراه است، جلوگیری شود. به همین دلیل است که روی به یکی از بهترین مکمل ها و ویتامین های رشد مو است. منابع طبیعی از روی در صدف، گوشت گاو، گوشت بره، حبوبات، آجیل و دانه ها یافت می شود. بیوتین و روی اغلب به عنوان یک مکمل برای ریزش مو با یکدیگر ترکیب می شوند. دانشگاه مریلند گزارش می دهد که یک ترکیب خوراکی بیوتین و روی می تواند برای مبارزه با ریزش مو در بزرگسالان و کودکان استفاده شود.

 

بهترین مولتی ویتامین برای رشد مو

 

ویتامینD

ضروری است که بدن به اندازه کافی ویتامین Dدی برای سلامت پوست و استخوان دریافت کند. محققان اخیرا دریافته اند که ویتامین D با رشد مو مرتبطاست زیرا می تواند به فولیکول های مو کمک کند  تا فعال تر شوند و حتی می تواند باعث تحریک رشد فولیکول های مو جدید گردد. یک مطالعه در ژاپن دریافت که ویتامین D می تواند ظرفیت سلول های پوستی خاصی را برای تشکیل مو افزایش دهد. مشخص شد که زمانی که یک فرم فعال ویتامین D به موش بی مو داده شد، مو ضخیم تر شد و ماندگاری طولانی تری داشت. مطالعه دیگری نشان داده است که ویتامین D می تواند به  فعال کردن فولیکول هایی که می توانند باعث شروع رشد دوباره مو شوند کمک کند. کمبود ویتامین D می تواند سبب بیماری های مختلف شود. بنابراین مهم است که فرد به اندازه کافی این ویتامین را دریافت کند. بدن ما می تواند ویتامین D خود را از نور خورشید بسازد. شما هم چنین می توانید این ویتامین را از مکمل ها، و مقدار بسیار کمی از آن را از چند ماده غذایی خاص که می خورید به دست آورید. یکی از بهترین منابع ویتامین D ماهی های روغنی مانند ماهی آزاد، ماهی تن و ماهی قزل آلا است. اگر شما در مورد سطح ویتامین D که از خورشید و رژیم غذایی دریافت می کنید نگران هستید با پزشک خود مشورت کنید. دکتر می تواند اگر نیاز به یک مکمل ویتامین D دارید آن را برای شما تجویز کند.

بهترین مولتی ویتامین برای رشد مو

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *