راهکارهایی معجزه آسا جهت رشد ریش های شما

راهکارهایی معجزه آسا جهت رشد ریش های شما

راهکارهایی معجزه آسا جهت رشد ریش های شما

در این پست و بخش به معرفی بهترین روغن ها برای رشد سبیل و ریش مردان و پسران میپردازیم که شما میتوانید در ادامه این قسمت مشاهده نمایید و بخوانید و همچنین این موضوع را دنبال کنید

افزایش ریش

آقایانی که در رشد موی ریش و سیبیل خود با مشکل مواجه شده اندراهکارهایی معجزه آسا جهت رشد ریش های شما  میتوانند از این روغن ها جهت رشد بهتر ریش و سیبیل خود استفاده کنند.

راهکارهایی معجزه آسا جهت رشد ریش های شما

روغن سیاه دانه

رشد موی صورت، ریزش مو ، کمر درد، درد مفاصل
مقدار و روش مصرف روغن سیاه دانه :
یک یا دو بار در روز حدود یک ساعت روی صورت بماند. تقریبا حدود دو هفته استفاده از آن، برای شما موثر خواهد بود

عصاره رزماری

مقدار و روش مصرف عصاره رزماری : ۵- ۱۰ سی سی روزی ۲ تا ۳بار ماساژ دهید
استفاده از روغن مورد برای رشد ریش و سبیل نیز مفید می باشد.
میتوانید روغن آماده را از عطاریها تهیه کنید که روغن سیاه دانه باریج و روجا و عصاره رزماری در بازار وجود دارد
گاهی علت کم پشت بودن ریش و سبیل، کم خونی بوده، که بهترین راه برای درمان آن، استفاده از مواد خون ساز می باشد مثل: قلم استخوان، هویج، اسفناج، شنبلیله، زردآلو، انار و …
علل هورمونی هم میتواند دخیل باشد.
میوه سفید نارگیل و مغزهای چرب

مانند گردو، بادام از اگر ریز و پودر نموده و بر روی ابروها و سبیل بمالید باعث مشکی شدن آنها میگرددراهکارهایی معجزه آسا جهت رشد ریش های شما  و اگر خشک شده آنها را بسوزانید از خاکستر آنها هم می توانید استفاده کنید.

سفیده و زرده تخم مرغ

مالیدن زرده و سفیده تخم مرغ به موهای صورت، باعث درآمدن ریش و سبیل و پرپشت شدن میشود
مقداری روغن بادام را با پوسته زیتون مخلوط کرده، و بگذارید حدود ۳ روز بماند، پس از گذشت این مدت، حدود ۳۰ دقیقه آن را جوشانده و سپس صاف نمایید، این مایع صاف شده برای تقویت موهای مژه و ابرو مفید بوده و همچنین باعث روییدن و پرپشت شدن موهای صورت می شود.

مالیدن زرده و سفیده تخم مرغ به موهای صورت، باعث درآمدن ریش و سبیل و پرپشت شدن آنها می شود.سیر را بسوزانید و به صورت خاکستر در آورید و به آن تره کوهی نیز اضافه کنید، این مواد را در روغن زیتون جوشانده و به صورت خود بمالید.شستن صورت با آب باقلا و لعاب ختمی و عصاره لبلاب و عشقه نیز بسیا ر خوب است
استفاده از روغن زرده یا روغن مورد یا روغن سیاه دانه، برای رشد ریش و سبیل نیز مفید می باشد. برای تهیه هر یک از این روغن ها مقدار ۲۰ گرم از آنها را در ۴۰ گرم روغن بجوشانید و بعد صاف نموده و از آنها استفاده نمایید.

روغن مورد و آمله

استعمال روغن مورد و آمله در دوره صفویه و قبل از آن، در ایران معمول بوده است. این روغن در تقویت و کمک به رویش مو به خصوص ابرو بسیار موثر تشخیص داده شده است.تکندر را ساییده و در روغن کنجد ریخته، حل کنیدو سپس روغن را در چراغی لوله ای بریزید و روشن نمایید و ظرفی بر آن واژگون ساخته دوده آن را بگیرید و بر ابرو بمالید
ماساژ پوست با روغن زیتون،مژه و ابرو را تقویت می کند.برای تقویت موی مژه و ابروها، می توان از روغن راهکارهایی معجزه آسا جهت رشد ریش های شما  کرچک نیز استفاده نمود
برای تقویت ابروها میتوانید یک قاشق چایخوری سفیده و زرده تخم مرغ را خوب بزنید و به مدت ۵ دقیقه روی ریشه موهای ابرو بگذارید، سپس با آب نیم گرم بشویید و برس بزنید.

آموزش زدن روغن بر روی ریش یا سیبیل

۱- دستان خود را بشویید.
۲- با نوک انگشتان ( بدون ناخن ) بصورت دورانی روغن را بر روی ریش و سبیل خود ماساژ دهید.
۳- زمان ماساژ ۱۰ الی ۱۵ دقیقه.
۴- زمان استاندارد : هفته ای ۳ الی ۴ بار
۵- شستن ریش و سبیل با صابون ملایم یا شامپو بچه .

بهترین روغن ها برای رشد ریش و سبیل,انواع روغن برای[bt_highlight] رشد ریش[/bt_highlight] و سبیل,رشد ریش و سبیل,چه چیزهایی برای رشد سبیل و ریش موثر است

یکی از نشانه های مردی ( بلند هم نکنید مهم نیست سلیقه مهم است ) این است که بتوانید ریشی ضخیم و کامل بلند کنید. شاید بلند کردن ریش به یک مرد حس خوبی دهد، مثلا اینکه می تواند با یک خرس کشتی بگیرد! خوش تیپ تر به نظر بیاید و خیلی موارد دیگر. بلند کردن ریش به همین سادگی نیست که تیغ را کنار بگذارید و منتظر رشدش باشید، زمان بر است و باید این اراده را داشته باشید که دائم ریشتان را نخارانید. در ادامه راهنمایی هایی را ارائه می دهیم که به شما می آموزد چگونه ریشی ضخیم، مانند ریش گاندولف ( در فیلم ارباب حلقه ها ) پرورش بدهید.

مبانی بلند کردن ریش

۱- مدل ریش الهام بخش خود را انتخاب کنید: بلند کردن ریش نیازمند تعهد است. زمان می برد و باید کمی هم فداکار باشید ( برای خودتان البته ). روزهایی پیش می آید که تصمیم می گیرید تسلیم شوید و دوباره دست به تیغ ببرید. برای چنین داشتن مدلی برای ریش می تواند خیلی کمک کننده باشد، به مردی فکر کنید که ریشی کامل و فاخر دارد کسی که وقتی او را در نظر می آورید الهام بخشتان است و از او انگیزه می گیرید. عکسی از این مرد تهیه کنید و در روشویی خانه بیاویزید. همه این کارها باعث می شود قدرت مورد نیاز برای بلند کردن ریشی که آرزویش را داشتید به دست بیاورید.

 

۲- این خرافه که تراشیدن ریش با تیغ باعث ضخیم تر شدن آن می شود را باور نکنید:راهکارهایی معجزه آسا جهت رشد ریش های شما  حتما تا حالا شنیده اید که اصلاح ریش با تیغ باعث می شود دوبرابر ضخیم تر در بیاید. اما این نظریه اصلا حقیقت ندارد. بعد از اصلاح ریش، شاید رشد ریش مقداری تقویت شود، اما خیلی زود دوباره به همان درجه ی رشد قبلی برمی گردد. پس تیغ زدن کاری با ضخامت ریش ندارد.

بعلاوه، ریش وقتی دوباره شروع به رشد می کند شاید ضخیم تر به نظر برسد، اما دلیلش این است که موی نزدیک به ریشه فقط سیاه تر و درشت تر از انتهای آن است. همین که طول ریش افزایش می یابد، دیگر تفاوتی نخواهید دید.

 

۳- چهار تا شش هفته بلندش کنید: ۴ تا ۶ هفته طول می کشد تا ریشتان تا حد مناسبی بلند شود. راهکارهایی معجزه آسا جهت رشد ریش های شما اوایل کارتان سخت بود چون موهای صورت تکه تکه روییده و هم سطح نیستند، و مجبورید نیش و کنایه های دوستان و خانواده را تحمل کنید چون آنها هدف اصلی تان را نمی دانند.

بهتر است این قسمت از رشد ریش را طی یک مسافرت و یا تعطیلات شغلی انجام دهید. این روش به شما کمک می کند به دور از متلک و مسخره شدن بتوانید مرحله سخت اولیه را از سر بگذرانید.

 

۴- راه کنار آمدن با خارش موهای صورت را بیاموزید: یکی از موانع اصلی که هنگام بلند کردن ریش به آن برمی خورید راهکارهایی معجزه آسا جهت رشد ریش های شما خارش صورت است. پوست تحریک شده در حال بلند شدن موهای صورت مشکلی اساسی است اما شما نباید اجازه دهید جلویتان را بگیرد، با آن مقابله کنید! با یک تمیز کننده ملایم هر روز صورت خود را بشویید، تا پوست تمیز بماند. ازمرطوب کننده استفاده کنید تا خشکی، پوست پوست شدن و قرمزی پوست را از بین ببرد.

اگر خارش پوست واقعا روی اعصابتان بود، با استفاده از کرم هیدروکورتیزون ۱ درصد راهکارهایی معجزه آسا جهت رشد ریش های شما می توانید تا حدود زیادی خارش پوست را کنترل کند.
به خاطر داشته باشید که این خارش پوست موقت است، و زمانی که ریش تا حدی بلند شود کاملا از بین می رود، پس قوی باشید!

اینجا هم میتوانید بیشتر در مورد این مطلب بخوانید:  سریع‌ترین روش‌های افزایش رشد مو

 

۵- ریش خود را با شامپو ضد شوره بشویید: چند مرتبه در هفته شستن ریش با شامپو ضد شوره کمک می کند خارش پوست از بین برود و همچنین پوست پوست شدن صورت که ریش را ناخوشایند می کند نیز کم شود. اگر دوست دارید می توانیدراهکارهایی معجزه آسا جهت رشد ریش های شما  کمی نرم کننده هم استفاده کنید تا ریش جدیدتان نرم و سالم بماند.

 

درک کنید که درجه رشد و ضخامت ریش تا حدود زیادی به ژنتیک برمی گردد: متاسفانه معجون یا سرمی جادویی وجود ندارد که باعث رشد ضخیم و کامل ریش شود. نوع ریشی که می توانید بلند کنید عمدتا به ژنتیک و سطح طبیعی تستوسترونی که بدن تولید می کند مربوط می شود. موهای صورتتان هرچه هست باید روی آنها کار کنید تا ریشی سالم و مستعد به رشد دشاته باشید.

به حداکثر رساندن رشد ریش

۱– غذای خوب میل کنید: مراقبت از بدن با خوردن غذای سالم می تواند روی رشدراهکارهایی معجزه آسا جهت رشد ریش های شما  مناسب ریش نیز تاثیر داشته باشد. از آنجا که مو اساسا از پروتئین ساخته می شود، پس ریشتان می تواند از غذاهای پروتئینی بهره ببرد. از جمله ماهی های چرب، گوشت بدون چربی و گوشت مرغ. همچنین باید سعی کنید مصرف چربی های غیر اشباع نظیر آجیل، ماهی و تخم مرغ را نیز بالا ببرید. این کار به افزایش سطح تستوسترون کمک می کند، که برای رشد ریشی ضخیم و کامل ضروری است.

سبزیجات دارای برگ های سبز تیره، مانند اسفناج و کلم نیز موارد مناسبی برای اضافه کردن به رژیم غذایی تان است، راهکارهایی معجزه آسا جهت رشد ریش های شما چون آنها به بدن برای سوخت و ساز استروژن ( هورمون زنانه ) کمک می کنند، و سطح تستوسترون موجود در سیستم بدن بیشتر می شود.
باید از غذاهای حاوی قند بالا پرهیز کنید، چون این نوع غذاها هیچگونه مواد مغذی ندارند و با ضعیف و نازک شدن موهاراهکارهایی معجزه آسا جهت رشد ریش های شما  در ارتباطند.

 

۲- مکمل ویتامین استفاده کنید: مکمل های ویتامین می توانند راهی عالی برای بهینه سازی سلامت مو و تحریک رشد آنها باشند.راهکارهایی معجزه آسا جهت رشد ریش های شما  شاید بهترین مکمل برای تقویت رشد مو بیوتین باشد، راهکارهایی معجزه آسا جهت رشد ریش های شما مکمل رژیمی که در داروخانه ها می توان پیدا کرد. متخصصان پوست و مو توصیه می کنند روزانه ۲٫۵ میلی گرم بیوتین استفاده کنید، راهکارهایی معجزه آسا جهت رشد ریش های شما تا بهترین نتیجه را بگیرید.

دیگر مکمل های ویتامین که گفته می شود به رشد ریش کمک می کنند شامل ویتامین B1، B6 و B12 در کنار بتاکاروتن هستند. روغن دانه کتان و روغن گزنه نیز توصیه می شود.
مولتی ویتامینی با نام VitaBeard نیز وجود دارد که مخصوص تقویت رشد سالم ریش طراحی شده. این مولتی ویتامین این اجازه را به موهای صورت می دهد تا سریعتر رشد کنند و قوی تر شوند. همچنین باعث کاهش خارش صورت می شود چون تولید روغن طبیعی پوست را تحریک می کند.

 

۳- ورزش کنید: ورزش مرتب به ضخیم شدن موها کمک می کند، راهکارهایی معجزه آسا جهت رشد ریش های شما شاید به نظر عجیب بیاید اما به تحریک تولید تستوسترون و گردش بهتر خون کمک می کند. گردش خون بسیار مهم است چون به رساندن اکسیژن و ویتامین ها به پوست کمک می کند. راهکارهایی معجزه آسا جهت رشد ریش های شما سعی کنید در روتین روزانه خود از ورزش های هوازی و قدرتی به صورت ترکیبی استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

 

خوب بخوابید و استراحت کنید: خواب بسیار مهم است چون به سلول ها کمک می کند خود را ترمیم و بازسازی کنند – که برای رشد مویی سالم ضروری است. سلامت کلی بدنتان بسته به مقدار خوابی است که دارید، پس باید روی ۷ تا ۸ ساعت خواب مفید در شب تمرکز کنید. همچنین تا جایی که ممکن است باید سطح استرس خود را پایین بیاورید، استرس بالا با ریزش مو در ارتباط است.

 

آب بدن را تامین کنید: ریش مثل گیاه نیست – نوشیدن زیاد آب باعث رشد سریعتر آن نمی شود اما می تواند عملکرد بدن راهکارهایی معجزه آسا جهت رشد ریش های شما  را روان کند و منجر به بهبود سلامت کلی بدن شود. آب مواد سمی را از بدن بیرون می ریزد، و پوست را از درون مرطوب نگه می دارد.

۳- شکل دادن و نگهداری از ریش ضخیم

در مدل دادن به ریش خود عجله نکنید: از استفاده ی قیچی یا دیگر وسائل اصلاح برای ریشی که تازه رشد کرده پرهیز کنید، بهتر است حداقل چهار هفته فرصت رشد به ریش خود بدهید. موهای هر قسمت از صورت با سرعتی متفاوت رشد می کند، به همین دلیل ممکن است یک جای صورت مویی بلندتر از جای دیگر داشته باشد. باید صبر داشته باشید و منتظر بمانید تا ریش خوب شرد کند سپس به آن مدل بدهید. هرچقدر موهای صورت بیشتر باشد کار با آنها نیز ساده تر می شود.

 

یک مدل ریش انتخاب کنید: بعد از اینکه اجازه دادید طبیعت ۴ تا ۶ هفته کارش را بکند و ریشتان خوب بلند شد،راهکارهایی معجزه آسا جهت رشد ریش های شما به این فکر می کنید که حالا چه مدل ریشی برای خود انتخاب کنم. این را به خاطر داشته باشید که نمی توانید هر مدلی دوست داشتید انتخاب کنید چون ممکن است نحوه ی رشد ریش هایتان اصلا به آن مدل نیاید. پس با در نظر گرفتن مدل رشد موی صورت، چانه و شکل سر سعی کنید بهترین مدل ممکن را برای خود انتخاب کنید.

 

ریش خود را مرتب کنید: همین که مدل مورد نظر خود را انتخاب کردید می توانید مرحله حساس مرتب کردن ریش خود را شروع کنید. اگر دفعه اولتان است شاید بهتر باشد به یک آرایشگاه بروید تا یک آرایشگر به صورت حرفه ای این کار را برایتان انجام دهد. راهکارهایی معجزه آسا جهت رشد ریش های شما البته این روزها خیلی سخت می شود آرایشگری حرفه ای برای مدل دادن به ریش ها پیدا کرد، فقط می توانم برایتان آرزوی موفقیت کنم!

اگر خود ریشتان را مرتب می کنید، باید از ماشین اصلاحی استفاده کنید که قبل از مرتب کردن دیگر نقاط ریش خوب خط گردن را دربیاورد. معمولا بهتر است خط گونه را به همان حالت طبیعی رها کنید چون یک اشتباه ممکن است کل ریش را به باد بدهد.

 

استفاده مرتب از شامپو و نرم کننده: ریشتان به مراقبت و توجه مرتب نیاز دارد تا در بهترین حالت خود باقی بماند. راهکارهایی معجزه آسا جهت رشد ریش های شما سعی کنید روزانه با شامپو بشوییدش، این کار کمک می کند موهای صورت تمیز بمانند و قطعات غذایی که ممکن است بین ریش ها گیر کرده باشند نیز شسته شوند! هر یک مدت در کنار شامپو کمی نرم کننده نیز استفاده کنید، این کار به قوی کردن موها و ضخیم تر نشان داده شدنشان کمک می کند.

 

استفاده از روغن محافظ:

اگر ریشتان را در معرض هر گونه عناصر و مواد شیمیایی گزنده قرار دهید – برای مثال، شنا در استخری که سرشار از کلر است، راهکارهایی معجزه آسا جهت رشد ریش های شما باید لایه ی سبکی روغن روی ریش استفاده کنید، از جمله روغن جوجوبا یا هسته انگور. این روغن ها ریش را مرطوب می کنند و جلوی از دست رفتن روغن های طبیعی آن را می گیرند.

 

اگر همه این کارها برایتان فایده نداشت باید چند سال صبر کنید: اگر ریشتان آنگونه که برنامه ریزی کرده بودید رشد نکرد و آن را تراشیدید، امیدتان را از دست ندهید. می توانید چند سال دیگر دوباره تلاش کنید. ریش های کامل و ضخیم را بیشتر می توان در افراد بزرگسال دید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *