شامپو افزایش رشد مو

شامپو افزایش رشد مو

شامپو افزایش رشد مو

شامپو افزایش رشد مو

شامپو افزایش رشد مو

بسیاری از مردم در رشد موهای شان عجله دارند، چون یا در آستانه ازدواج کردن هستند، یا قصد رفتن به مجلسی رسمی را دارند، یا قسمتی از پوست سرشان دیده می‌شود و می‌خواهند جای خالی بی مو در سر هر چه زودتر پر شود.

آن‌ها خواستار توصیه‌ای هستند که چگونه موهای کوتاهشان در چند هفته بلند شود. اگرچه مقالات و تبلیغات و وب سایت‌هایی مبنی بر بلند شدن آنی مو را می‌بینید، ولی طبق نظر متخصصان چنین رشد آنی مو امکان ندارد. منتظر معجزه نباشید.

در این مقاله نکاتی برای افزایش سرعت[bt_highlight] رشد مو [/bt_highlight]بیان شده است.

بهترین موقع برای بلند شدن مو شب هنگام است که بیشترین رشد مو را دارید. تحقیقات علمی نشان داده است که موی سر اغلب مردم حداکثر 15 سانتی متر در سال رشد می‌کند.

هر مو یک بار از میان پوست ظاهر می‌شود و امکان تجدید و ترمیم کردن دوباره خود را ندارد. تعداد استاندارد موی سر افراد معمولی صدهزار تار است که به طور میانگین سرعت رشد مو فقط 1.3 سانتی متر در ماه است.

مو شبیه یک تکه ابریشم یا پارچه نرمی است که حتی اگر بهترین مراقبت ممکن را از موی‌تان کنید، باز هم بعد از 2 سال رو به فرسودگی و کهنگی می‌رود و در دوره رشد مو، به هم فشرده و پیچیده می‌شود.

ویتامین‌ها و مواد معدنی نقش مهمی در حفظ سلامتی مو ایفا می‌کنند. کمبود مواد مغذی می‌تواند منجر به نازک شدن مو یا حتی طاسی کامل شود.

ثابت شده است که تیروئید کم کار می‌تواند باعث فرفری شدن و شکنندگی مو شود، در حالی که تیروئید پرکار، مو را چرب و نرم می‌کند.

 


اینجا هم میتوانید بیشتر در مورد این مطلب بخوانید


 

با داشتن بدن سالم و با تغذیه خوب، موهای درخشان و باشکوهی خواهید داشت. اگر هر مشکلی از نظر سلامتی یا هر کمبود غذایی را داشته باشید، رشد موی‌تان ممکن است متوقف یا دچار آسیب شود.

برخی مواد معدنی شامل منیزیم، سولفور، سیلیکا و روی در حفظ سلامتی مو مهم هستند. همچنین بتاکاروتن برای رشد مو بسیار مهم است. بتاکاروتن در سبزیجات و میوه‌های زرد و سبز یافت می‌شود.

اینجا هم میتوانید بیشتر در مورد این مطلب بخوانید:  راهکارهایی ساده برای جلوگیری از سفید شدن موها

پروتئین مهم است، چون مو از پروتئین تشکیل شده است. غذایی که پروتئین کمی دارد ممکن است باعث نازک شدن مو یا تأخیر در رشد آن شود.

منابع غذایی خوب برای پروتئین شامل گوشت، ماهی، تخم مرغ، انواع حبوبات و لبنیات است.

به هر حال اگر تحت استرس شدیدی هستید پزشک می‌تواند در کاهش استرس کمک کند، می‌دانید که عبادت یا استراحت راهی برای کاهش هر نوع استرس مهم در زندگی‌تان است.

محققان دریافته‌اند که استراحت و خواب باعث رشد سریع‌تر مو می‌شود، مو نیاز به مقدار کافی خواب (7 تا 9 ساعت در شبانه روز) دارد.

در کل تغذیه صحیح، ورزش، کاهش استرس، استراحت و خواب کافی راهی برای به حداکثر رساندن رشد مو است. همین طور می‌توانید مکمل‌های حاوی ویتامین‌های ضروری و مواد معدنی را بخورید.

شامپو افزایش رشد مو

هشدار:

همیشه قبل از این که هر نوع مکمل ویتامین یا املاح یا گیاه دارویی را مصرف کنید، با پزشکتان مشورت نمایید تا با درمان شما تداخل نکند.

 

راه‌های مراقبت از مو

– سیگار کشیدن را ترک کنید. نوشیدنی‌های کافئین‌دار و گازدار بدن را ضعیف می‌کنند و مانع حداکثر توانایی رشد مو می‌شوند.

– رژیم غذایی سالمی مصرف کنید. از غذاهایی خیلی چرب و شیرین اجتناب کنید.

– از هر نوع شانه و برس زدن یا دست کشیدن غیر ضروری اجتناب کنید.

– از آب داغ، خشک کننده‌های خیلی گرم یا فرم دهنده‌های مو که سبب آسیب مو می‌شوند، خودداری کنید.

– هفته‌ای یک بار پوست سر را ماساژ دهید تا سلول‌های مو تحریک شوند.

– مرتباً موها را کوتاه کنید تا موخوره (دو شاخه شدن انتهای مو) رفع شود.

– استراحت و خواب کافی به بدن اجازه می‌دهد تا مو به خوبی رشد کند.

شامپو افزایش رشد مو

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *