کدام روغن برای کدام مو؟

کدام روغن برای کدام مو؟

کدام روغن برای کدام مو؟

 

کدام روغن برای کدام مو؟

 

اگر سری به داروخانه‌ بزنید تا یک محصول مناسب برای حالت دادن و تقویت موهای‌تان بخرید احتمالا حسابی گیج خواهید شد چون آنقدر تنوع این محصولات زیاد است که هرکسی از آنها سر در نمی‌آورد.

البته اگر قبل از اینها با افزایش قیمت ناگهانی این نوع محصولات شوکه نشده‌ باشید). اگر موهایی چرب ندارید، می‌توانید سراغ محصولاتی بروید که حاوی روغن‌های طبیعی هستند، چرا که روغن‌های طبیعی گیاهی حاوی مواد مغذی، ویتامین‌ها، اسیدهای چرب و املاح هستند و می‌توانند بخشی از نیازهای موهای شما را برطرف کنند؛ در اینجا ما سعی کرده‌ایم تمام روغن‌های مفید برای مو را به شما معرفی کنیم تا باتوجه به نیاز موهای‌تان محصولی را انتخاب کنید که روغن موردنظر در آن باشد. البته می‌توانید هم صرفه‌جویی کرده و روغن طبیعی را به طور خالص تهیه کنید و بعد با اضافه کردن به شامپو یا حتی به تنهایی از اثرات آن سود ببرید.

کدام روغن برای کدام مو؟

کدام روغن برای کدام مو؟

مانع شکنندگی موها

روغن کرچک
روغن کرچک هر تار مو را تغذیه کرده و باعث قوی شدن رشته‌های مو شده تا هم از شکنندگی آنها جلوگیری می‌کند و کمی هم در کاهش ریزش موها موثر است. علاوه بر اینها این روغن می‌‌تواند با تامین چربی پوست کف سر در حالت گرفتن موها هم تاثیر داشته‌ باشد. اثرات ضد قارچی و آنتی‌باکتریالی این روغن می‌‌تواند موها و پوست کف سر را از آلودگی‌ها و عفونت‌ها هم محافظت کند. علاوه بر اینها اسیدهای چرب امگا 9 موجود در این روغن هم مانع خشکی پوست کف سر می‌‌شوند و هم کمی رشد موها را تحریک می‌کنند. ناگفته نماند که روغن کرچک به خوبی رطوبت و آب را در خود نگه می‌دارد و در نتیجه می‌تواند به عنوان یک آبرسان خوب مانع خشک شدن و از دست رفتن آب موها شود.

کدام روغن برای کدام مو؟

ریشه موها را قوی می‌کند

روغن رزماری
اگر قرار باشد تنها یک روغن با خاصیت‌های‌ چندگانه برای موهای‌تان در کابینت داشته ‌باشید بدون شک باید روغن رزماری باشد که هم می‌‌تواند میکروب‌های پوست کف سر را به خوبی از بین ببرد و هم ریشه‌ موها را قوی کرده و هم تاثیر بسزایی در درخشان کردن آنها دارد. استفاده از این روغن برای زمان‌هایی که پوست کف سر به شدت خشک شده یا پر از شوره شده ‌است تاثیر بسزایی خواهد داشت، علاوه بر خواص مغذی، این روغن گیاهی مدیترانه‌‌ای بعد از اولین استفاده به طور ملموسی موها را نرم‌تر و صاف‌تر خواهد کرد.

 

کدام روغن برای کدام مو؟

آنتی‌اکسیدان‌ها به جنگ نازکی مو می‌روند

روغن زیتون
روغن زیتون مادر روغن‌های مفید برای مو است. این روغن می‌تواند جای بسیاری از محصولات حالت دهنده موها را بگیرد چراکه می‌تواند به طور عمیق در موها نفوذ کرده و آنها را مرطوب و هم به حالت گرفتن کمک ‌کند. روغن زیتون به کوتیکول‌های تشنه آب می‌‌رساند و تا حدی خشکی و زمختی موها را می‌گیرد به همین دلیل بیشتر از همه این روغن سبک را به کسانی پیشنهاد می‌کنیم که همیشه از خشکی بیش از اندازه موها شاکی‌اند. ناگفته نماند که آنتی‌اکسیدان موجود در روغن با نازک شدن و ریزش موها مبارزه می‌کند.

ضدآفتاب طبیعی برای موها

روغن آووکادو

این روغن مغذی را بیشتر از همه به کسانی توصیه می‌کنیم که پوستی ملتهب در کف سر دارند یا موهای‌شان بیش از اندازه نازک شده‌ است. روغن آووکادو فرمولاسیون بسیار سبکی دارد و در نتیجه به راحتی جذب موها و پوست کف سر می‌شود. علاوه بر اینها این روغن می‌تواند آب و رطوبت را در خود نگه دارد و در نتیجه به آبرسانی موها هم کمک می‌‌کند. یکی دیگر از خواص متفاوت این روغن spf موجود در آن است یعنی دارای فاکتورهای حفاظتی در برابر نور آفتاب است و می‌تواند تا حدی از موها درمقابل ضررهای ناشی از اشعه فرابنفش خورشید محافظت کند. این روغن سرشار از ویتامین‌های a، d، e ، 6b ،آمینو و فولیک اسید است؛ موادی که هر موی سالمی به آنها نیاز دارد. شما می‌توانید از روغن آووکادو برای نرم کردن عمقی مو یا به عنوان ماسک مو استفاده کنید اما بهترین نتیجه زمانی به‌دست می‌آید که از این روغن به همراه دیگر روغن‌های مغذی مثل روغن زیتون استفاده کنید.

کدام روغن برای کدام مو؟

کدام روغن برای کدام مو؟

پوست کف سر هم تقویت می‌خواهد

روغن بادام
یکی از روغن‌های رایج و خوب برای چرب کردن موها و لطیف کردن پوست‌های خشک، روغن بادام است که می‌توانید به راحتی همه جا از داروخانه‌ها گرفته تا عطاری‌ها پیدا کنید. پروتئین‌های موجود در این روغن به بازسازی سطح پوست کمک می‌کنند و حالت الاستیکی آن را بهبود می‌بخشند. اگر این روغن را با محصولات شوینده مخلوط کنید اثربخشی بیشتری خواهد داشت اما به تنهایی هم می‌تواند موها را درخشان، چرب و مقاوم کند.

اینجا هم میتوانید بیشتر در مورد این مطلب بخوانید:  رسیدگی لازم برای سلامتی مو

ضد موخوره

روغن نارگیل
روغن نارگیل کمبود پروتئین موها را تا حدی جبران می‌کند و موجب ضخیم‌تر شدن آنها می‌شود؛ علاوه بر اینها با افزایش رطوبت و آبرسانی موها مانع موخورده شدن و آسیب‌ دیدگی و شکننده آنها می‌شود؛ این روغن پوست‌ریزی کف سر را کاهش می دهد و برای حالت دادن موها هم مفید است. اگر برای از بین بردن شوره‌ها از این روغن استفاده می‌کنید باید حدود 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل را به طور کامل روی پوست کف سرتان ماساژ دهید، البته برای نتیجه بهتر این کار را هنگام خواب انجام دهید و اجازه دهید تا صبح روی سر شما باقی بماند و صبح کاملا آبکشی کنید، بهتر است حداقل هفته‌ای یک‌بار این دستورالعمل را انجام دهید. همچنین برای اینکه خیلی زود برفک‌ها و خارش پوست کف سر شما التیام یابد مقداری آبلیمو را همراه با روغن نارگیل مصرف کنید، شما به راحتی می‌توانید آب یک لیموترش تازه را در روغن نارگیل بریزید و سپس خوب مخلوط کنید و این مخلوط را به پوست کف سرتان بمالید.

کدام روغن برای کدام مو؟

راهنمای قدم به قدم برای استفاده از روغن‌‌ها

1. اول از همه باید با توجه به نیازهای موی خود روغن مناسب را انتخاب کنید.
2. چند قطره از روغن را کف دست بریزید.
3. کف دست‌ها را برای چند ثانیه به هم بمالید تا روغن گرم شود و به طور یکنواخت روی کف سر پخش شده باشد.
4. نوک موها را در کف دست بگیرید و کمی به هم بمالید؛ نوک موها معمولا آسیب‌پذیرترین قسمت موهاست و بیشتر از همه به مراقبت نیاز دارند.
5. بار دیگر کمی روغن کف دست‌ها بریزید و دست‌ها را به هم بمالید و روغن را روی ساقه موها بمالید تا ساقه‌‌ها حالت بگیرند اما چرب به‌نظر نرسند؛ پیشنهاد می‌کنیم اگر موهای‌تان خیلی خشک نیست تنها یک‌بار این کار را انجام دهید.
6. اگر نمی‌خواهید روغن روی موها بماند و می‌خواهید چند ساعت بعد موها را بشویید کمی نوک انگشت‌ها را با روغن چرب کنید و آرام کف سر ماساژ دهید.
7. برای پخش شدن روغن روی تمام موها می‌توانید خیلی آرام برس بکشید؛ اما به هیچ‌عنوان به موها فشار نیاورید.

روغن خالص دانه انگور، تركیبی فوق‌العاده موثر برای فعال‌سازی مجدد رشد پیاز مو است كه با ماساژ دادن آن روی پوست سر می‌توانید به تاثیر سودمند این روغن پی ببرید.

کدام روغن برای کدام مو؟

 روغن گیاهی مناسب برای موهای خشک: روغن گل مریم، سنبل، گل شمعدانی، رزماری

 روغن گیاهی مناسب برای موهای چرب: اکلیل کوهی، سرو کوهی، مریم گلی، سدر، برگ درخت چای

 ریزش مو: رزماری، لیمو، سروکوهی، گل شمعدانی و نوشیدن دم‌کرده زنجبیل

 موهای آسیب‌دیده و شکننده: گل بابونه، لیمو، سنبل، گل شمعدانی یا رزماری

در حمام چطور از روغن‌ها استفاده کنید
زمان استفاده از این روغن‌های گیاهی لازم است از شامپوهای ملایم و خنثی برای شست‌وشوی موهای‌تان استفاده کنید. هنگامی که می‌خواهید موهای‌تان را شامپو کنید اگر 20 قطره شامپو استفاده می‌کنید، لازم است بین 5 تا 10 قطره نیز از روغن گیاهی که برای موهای شما توصیه شده است، اضافه کنید (البته مقدارهای گفته شده بستگی به بلندی و کوتاهی موی شما دارد). یادتان باشد که بهتر است قبل از شامپو کردن موهای خود را ماساژ دهید؛ به آرامی منافذ پوست سر را در زیر آب گرم ماساژ دهید.

کدام روغن برای کدام مو؟

یک پیشنهاد دیگر این است که قبل از حمام کردن موهای خود را با روغن گیاهی مخصوص موهای‌تان ماساژ دهید و اجازه دهید چند ساعتی روی موهای شما باشد و بعد به حمام بروید، زیرا در این صورت ریشه موهای شما با این مواد تقویتی بیشتر در ارتباط بوده و برای پوست سر و ریشه بسیار مفیدتر هستند. حتی اگر می‌توانید اجازه دهید این روغن گیاهی از شب تا صبح روی موهای شما بماند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *