مانع ریزش موی خود شوید

مانع ریزش موی خود شوید

مانع ریزش موی خود شوید

 

علاوه بر خواب کافی،هر روز حداقل نیم ساعت در هوای آزاد باشید.عادات بد خود مانند مانع ریزش موی خود شوید سیگار کشیدن که اثرات منفی در زیبایی و سلامتی دارد را ترک کنید.از گرم یا سرد شدن بیش از اندازه ی سر بپرهیزید.کلاه ها باید همراه همیشگی شما در سرما و گرما بشود.از موهایتان بدرستی محافظت کنید.به شانه های فلزی “نه” بگوئید.از اتو و سشوار برای خشک کردن مو استفاده نکنید و یا کمتر استفاده کنید.هرچقدر کمتر به موهایتان آسیب برسانید،بهتر است.

مانع ریزش موی خود شوید

از گیره هایِ سر سفت و محکم،رنگ کردن مو و محصولات شیمیایی دوری کنید.با یک برس چوبی یا با نوک انگشتانتان کف سرتان را ماساژ بدهید.این کار باعث بهبود در جریان خونتان می شود و ریشه ی مو هایتان را قوی می کند.از استرس دوری کنید. هیجانات روانی و روحی، انرژی خیلی زیادی از بدن شما می گیرد و همین مسئله روی موهایتان تاثیر خواهد گذاشت.

رژیم غذایی خیلی مهم است.از رژیم های غذایی که ادعا می کنند خیلی زود شما را لاغر می کنند و یا همین طور گیاه خواری دوری کنید چون باعث بد عمل کردن غدد داخلی شده وبه سیستم گوارش تان آسیب می رساند.

 

مواد معدنی ای که به سلامتِ بیشترموها کمک می کنند عبارت است از:

ویتامین C,D,E و B کمپلکس

کلسیم،منیزیم،آهن

اسیدهای موجود در روغن ماهی

جلوگیری از ریزش موی سر : و حالا ببینیم چطوری [bt_highlight]ریزش مو[/bt_highlight] را خیلی زود متوقف کنیم ؟

مطمئناً در یخچال یا قفسه های کابینتِ هر خانمِ خانه داری چیزهایی پیدا می شود.چند راه حل خانگی برایتان آماده کردیم جلوگیری از ریزش موی سر تا بتوانید با هر چیزی که در خانه دارید، آنها را درست کنید.پیشنهاد می کنم حداقل یکی از اینها را امتحان کنید.

 

gazane

شستن موها با گزنه : ۱۰۰ گرم از برگِ گزنه را با ۴۰۰ میلی لیتر سرکه و ۳۰۰ میلی لیتر آب مانع ریزش موی خود شوید مخلوط کنید و برای ۵ ساعت بگذارید بماند.هربار که موهایتان را می شوئید،آخرِ شستشو این ترکیب را به موهایتان بزنید.

ماسک روغن برای ریزش مو: روغن کرچک یا روغن بادام را به پوست سرتان بزنید و به آرامی ماساژ دهید.جلوگیری از ریزش موی سر بعد یک کلاه پلاستیکی روی سرتان بگذارید.۳۰ دقیقه صبر کنید و سپس موهایتان را با آب گرم بشوئید.

زرده تخم مرغ غلیظ : چند تا زرده تخم مرغ را از سفیده اش جدا کرده و با هم خوب مخلوط کنید و روی پوست سرتان بمالید.بعد از نیم ساعت سرتان را با جوشانده ی نعناع بشوئید تا بوی بد آن از بین برود.

onion

ماسک پیاز : پیاز رنده شده را با ۱ قاشق سوپخوری روغن زیتون خوب مخلوط کنید و به مدت ۱۵ دقیقه پوست سرتان را با آن ماساژ دهیدجلوگیری از ریزش موی سر و کلاه مخصوص رنگ را روی سرتان بگذارید.برای اینکه مواد خوب جذب شود بگذارید نیم ساعت روی سرتان بماند.

دستور العمل با طعم فلفل ! روغن کرچک را با پودر فلفل به نسبت ۱ به ۲ مخلوط کنید.مخلوط را به مدت ۱ ساعت بگذارید روی موها وجلوگیری از ریزش موی سر پوست سرتان بماند.با کلاه و حوله سرتان را گرم نگهدارید.این ماسک را بیشتر از ۳ بار در هفته استفاده نکنید.

ماسک محکم کننده ی مو : ۵۰ گرم آرد گندم و ۱۰۰ میلی لیتر آبِ جوش را در یک قابلمه بریزید و برای ۵ دقیقه درب آنرا بگذارید.جلوگیری از ریزش موی سر سپس ۱۰۰ میلی لیتر روغن زیتون ،۵ گرم خردلِ خشک و کمی آب لیمو را اضافه کنید و هم بزنید. مانع ریزش موی خود شوید برای نیم ساعت این مخلوط را روی موهایتان بگذارید و با کلاه بپوشانید تا گرم شود.سپس با آب موهایتان را بشوئید.

 

ویتامین ها و پروتئین ها

بله ویتامین برای مو خوب است چرا چه و یتامینهایی؟ چرا بری رشد مو نیاز به ویتامین دارید؟

۱ ویتامین A
ویتامین A نقش مهمی در رشد مو دارد. مو را سیاه و براق نگه میدارد . ویتامین A حاوی آنتی اکسیدان است مانع ریزش موی خود شوید که پوست سر را مرطوب نگه میدارد و از خشک شدن مو جلوگیری میکند . ویتامین A به تقویت و ضخیم شدن مو کمک میکند.

غذاهای غنی از ویتامین A

سیب زمینی شیرین و هویج

زرده تخم مرغ
شیر
اسفناج
زردآلو خشک
انبه

۲ بیوتین یا ویتامین B7

بیوتین ویتامین H نامیده می شود و ویتامینی است که باعث رشد مو می شود واز خانواده ویتامین B12 است. . موهای شکننده و سلامت و بافت مو را بهبود جلوی ریزش موی سر خود را بگیرید می بخشد. بیوتین شناخته شده است برای ضخامت و حجم مو بسیار عالی است. جلوگیری از ریزش موی سر در تولید اسیدهای چرب ، جلوی ریزش موی سر خود را بگیرید رو بسیاری دیگر از فرآیندهای مهم است . اسیدهای آمینه همانطور که می دانیم، نقش مهمی در پروتیئن دارند.

با توجه به بسیاری از کارکردهای مهم آن، بیوتین موجب:

افزایش سریع رشد مو میشود
به دست آوردن موهای ضخیم با حجم زیاد
صاف کردن موها.

اینجا هم میتوانید بیشتر در مورد این مطلب بخوانید:  کیست تخمدان و ریزش مو

مواد غذایی غنی از بیوتین:
تخم مرغ
مخمر
گل کلم
تمشک
موز
گردو
بادام

۳ ویتامین B12

دارای ویتامین ب زیاد است که برای ریزش مو بسیار ضروری است. این ویتامین در جذب آهن به بدن کمک میکتدمانع ریزش موی خود شوید جلوگیری از ریزش موی سر و همانطوری که میدانیم علت ریزش مو کمبود آهن دربدن است.
غذاهای حاوی ویتامین B12

تخم مرغ
پنیر
پودر آب پنیر
شیر
ماست

۴. ویتامین C

ویتامین C یک ویتامین رشد مو است که برای درمان سفید شدن زودرس مو و خشکی مو موثر است. مانع ریزش موی خود شوید مصرف روزانه ویتامین سی در بدن از طریق مواد غذایی یا مکمل های لازم است که برای حفظ سلامت مو لازم است
مواد غذایی غنی از ویتامین ث:

لیمو

نارنگی

توت فرنگی

۵ . ویتامین E

این ویتامین برای رشد مو ضروری است تمام مشکلات موهای خشک و خشن را برطرف میکند! موهارا مرطوب و براق میکند.مانع ریزش موی خود شوید  جلوگیری از ریزش موی سر همچنین پوست سر را سالم نگه می دارد و گردش خون را بهتر میکند
غذاهای غنی از ویتامین E

بادام
ماهی
شیر
بادام زمینی
اسفناج پخته شده
دانه آفتابگردان
سبزیجات خشک

۶. اسید فولیک

معجزه دیگری از گروه ویتامین B استجلوی ریزش موی سر خود را بگیرید  که به آن “ویتامین های مو” میگویند. مانع ریزش موی خود شوید جلوی ریزش موی سر خود را بگیرید این ویتامین نقش مهمی در ضخیم تر کردن مو دارد و از سفیدی زود رس مو جلوگیری میکند

تقریبا هر منبع که ویتامین B داشته باشد اسید فولیک هم دارد. جلوی ریزش موی سر خودمانع ریزش موی خود شوید  را بگیرید اما ویتامین B کمپلکس در این زمنیه بسیار مناسب است . جلوگیری از ریزش موی سر همه دانه گندم کامل و غلات و حبوبات د حاوی اسید فولیک هستند بنابراین کربوهیدرات مصرف کنید.

نیاز به ویتامین ها برای موهالازم است. اما دو ماده مغذی دیگر وجود دارد کهبه جذب این ویتامین ها کمک میکنند

جلوگیری از ریزش موی سر

طبیعتاً وقتی دچار ریزش مو می شوید دلتان نمی خواهد وقت را از دست بدهیدجلوی ریزش موی سر خود را بگیرید مانع ریزش موی خود شوید  و دوست دارید درمان را هر چه زودتر شروع کنید. ویا اینکه آنها را کوتاه کنید.اگر دنبال درمانی هستیدمانع ریزش موی خود شوید  تا این مشکل را حل کنید ادامه مطلب را بخوانید.

*** اول اینکه ببینیم چه چیز هایی به موها آسیب میرسانند جلوی ریزش موی سر خود را بگیرید و چه کارهایی خوب است…

علاوه بر خواب کافی،هر روز حداقل نیم ساعت در هوای آزاد باشید.جلوی ریزش موی سر خود را بگیرید جلوگیری از ریزش موی سر عادات بد خود مانند سیگار کشیدن که اثرات منفی در زیبایی و سلامتی دارد را ترک کنید.از گرم یا سرد شدن بیش از اندازه ی سر بپرهیزید.جلوی ریزش موی سر خود را بگیرید جلوگیری از ریزش موی سر کلاه ها باید همراه همیشگی شما در سرما و گرما بشود.از موهایتان بدرستی محافظت کنید.به شانه های فلزی “نه” بگوئید.از اتو و سشوار برای خشک کردن مو استفاده نکنید و یا کمتر استفاده کنید.مانع ریزش موی خود شوید هرچقدر کمتر به موهایتان آسیب برسانید،بجلوی ریزش موی سر خود را بگیرید هتر است.جلوی ریزش موی سر خود را بگیرید

از گیره هایِ سر سفت و محکم،رنگ کردن مو و محصولات شیمیایی دوری کنید. مانع ریزش موی خود شوید جلوگیری از ریزش موی سر مانع ریزش موی خود شوید با یک برس چوبیجلوی ریزش موی سر خود را بگیرید  یا با نوک انگشتانتان کف سرتان را ماساژ بدهید. این کار باعث بهبود در جریان خونتان می شود و ریشه ی مو هایتان را قوی می کند.جلوگیری از ریزش موی سر از استرس دوری کنید. مانع ریزش موی خود شوید هیجانات روانی و روحی، انرژی خیلی زیادی از بدن شما می گیرد وجلوی ریزش موی سر خود را بگیرید  همین مسئله روی موهایتان تاثیر خواهد گذاشت.

رژیم غذایی خیلی مهم است.از رژیم های غذایی که ادعا می کنندجلوی ریزش موی سر خود را بگیرید  خیلی زود شما را لاغر می کنندجلوگیری از ریزش موی سر جلوگیری از ریزش موی سر و یا همین طور گیاه خواری دوری کنید مانع ریزش موی خود شوید چون باعث بد عمل کردن غدد داخلی شده وبه سیستم گوارش تان آسیب می رساند.

 

مواد معدنی ای که به سلامتِ بیشترموها کمک می کنند عبارت است از:

ویتامین C,D,E و B کمپلکس

کلسیم،منیزیم،آهن

اسیدهای موجود در روغن ماهی

جلوگیری از ریزش موی سر : و حالا ببینیم چطوری ریزش مو را خیلی زود متوقف کنیم ؟

مطمئناً در یخچال یا قفسه های کابینتِ هر خانمِ خانه داری چیزهایی پیدا می شود.مانع ریزش موی خود شوید چند راه حل خانگی برایتان آماده کردیم تا بتوانید با هر چیزی که در خانه دارید، آنها را درست کنید.پیشنهاد می کنم حداقل یکی از اینها را امتحان کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *