مژه های خود را پرپشت کنید

مژه های خود را پرپشت کنید

مژه های خود را پرپشت کنید

سرم‌های صنعتی و شیمیایی زیادی در بازار وجود دارند که ممکن است بعضی از آن‌ها هم، عملکرد خوبی داشته باشند. اما تهیه‌ی یک سرم خانگی که از مواد طبیعی و در دسترسمان باشد، لطف دیگری دارد و همچنین هزینه‌ی کمتری هم در بردارد.

انواع مختلفی از سرم‌های خانگی را برای این منظور می‌توان پیشنهاد داد، مژه های خود را پرپشت کنید اما یکی از بهترین مواد برای تقویت رشد مژه‌ها به طور مسلم آلوورا و روغن ویتامین E است که این سرم را برای تقویت موهای ابروها و سر نیز مناسب کرده است. در ادامه با مواد مورد نیاز و طرز تهیه‌ی این سرم آشنا خواهید شد.

مژه های خود را پرپشت کنید

افزایش رشد مژه‌ها با آلوورا

مواد مورد نیاز

ژل آلوورا
روغن کرچک
روغن ویتامین E
یک بطری پلاستیکی یا شیشه‌ای کوچک

روش ساخت

1. برگ آلوورا را از کنار ببرید و با دست، آن را باز کنید. سپس به کمک یک قاشق، مژه های خود را پرپشت کنیدژل بی‌رنگ آن را خارج کنید. بطری شما به هر اندازه‌ای که باشد، برای این مواد مقیاس اندازه گیری می‌باشد. به اندازه‌ی یک چهارم از بطری را با ژل آلوورا پر کنید. آلوورا برای بلند شدن سریع و افزایش [bt_highlight]رشد مژه‌[/bt_highlight]ها بسیار موثر است.

2. حالا به میزان یک چهارم اندازه‌ی بطری، روغن کرچک بریزید. روغن کرچک برای ضخیم و کلفت شدن بافت مو مفید است.

3. باقی‌مانده‌ی بطری را از روغن ویتامین E پر کنید. روغن ویتامین E برای افزایش رشد مژه‌ها بسیار کارآمد و موثر می‌باشد. سپس به آرامی بطری را تکان دهید تا این مواد به خوبی هم بخورد.

با یک براش ریمل (می‌توانید از براش ریمیلی که دیگر از آن استفاده نمی‌کنید، مژه های خود را پرپشت کنید کمک بگیرید. ولی قبل از آن براش را بشویید و با دستمال تمیز کنید تا اثری از مایع ریمل روی آن باقی نماند) هر شب مقداری از این سرم را به مژه‌ها و ابرویتان بمالید و تا صبح بگذارید بماند. بعد از یک هفته تا ده روز تاثیر آن را روی بلندی و پرپشت شدن مژه‌ها ببینید.

بقیه مواد را در همان بطری در بسته، در یخچال نگهداری کنید.

گفته می شود که زیبایی واقعی چشم ها، به مژه های آن برمی گردد. مژه های خود را پرپشت کنید داشتن مژه هایی بلند،مژه های خود را پرپشت کنید  تیره و زیبا باعث می شود، مژه های خود را پرپشت کنید چشم ها جذاب تر به نظر برسند. به همین دلیل، خانم ها همیشه به دنبال لوازم آرایشی هستند که مژه های آنها را بلند تر و تیره تر نشان دهد. از جمله لوازم آرایشی که خانم ها بسیار از آن استفاده می کنند، می توان از ریمل نام برد.

روش های مصنوعی زیادی برای داشتن مژه هایی بلند و تیره وجود دارد اما بهتر است مژه های خود را پرپشت کنید در این مورد به روش های طبیعی مراجعه کرده و از آنها استفاده کنیم. در اینجا به ذکر این روش ها می پردازیم:

 

1- استفاده از روغن ها:

هر شب قبل از خواب از روغن زیتون یا روغن کرچک استفاده نمایید.مژه های خود را پرپشت کنید  به منظور انجام این کار، مژه های خود را پرپشت کنید شما به یک برس ریمل تمیز نیاز دارید. برس ریمل را به روغن دلخواه خود، آغشته کرده و مانند ریمل زدن، آن را به مژه های خود بزنید. در صورت نداشتن برس ریمل، می توانید انگشت خود را به روغن آغشته کرده و بر مژه های خود بکشید. صبح روز بعد، می توانید به سادگی صورت و مژه های خود را بشویید و هرگونه آرایشی که می خواهید را انجام بدهید.

اینجا هم میتوانید بیشتر در مورد این مطلب بخوانید:  درباره ریزش ابرو و مژه بیشتر بدانید

2- استفاده از سفیده تخم مرغ:

اغلب ممکن است از ریزش مژه های خود گله مند باشید. اگر قصد تقویت آنها را دارید، مژه های خود را پرپشت کنید فقط از ترکیب سفیده تخم مرغ و روغن کرچک استفاده نمایید. مژه های خود را پرپشت کنید چند قطره روغن کرچک را با مقداری سفیده تخم مرغ در مخلوط کن بریزید و آنها را کاملا با هم مخلوط کنید. سپس با برس مژه، آن ترکیب را بر روی مژه های خود قرار دهید و بگذارید در تمام طول شب بر روی مژه های شما بماند.

3- به حداقل رسانی زمان استفاده از لوازم آرایشی:

مژه های شما همیشه به هوای تازه نیاز دارند؛ بنابراین، به محض ورود به منزل، مژه های خود را پرپشت کنید در اولین فرصت خط چشم و ریمل خود را پاک کنید.مژه های خود را پرپشت کنید  زمان استفاده از لوازم آرایش را تا آنجا که می توانید کوتاه کنید و هنگام شستشوی صورت و مژه ها از پاک شدن مواد آرایشی کاملا مطمئن گردید.

4- اجتناب از مژه مصنوعی:

مژه های مصنوعی به مژه های طبیعی آسیب می رسانند. مژه های خود را پرپشت کنیدبنابراین، مژه های خود را پرپشت کنید در صورت عدم نیاز به مژه مصنوعی، از آن استفاده نکنید.

5- بررسی شوره چشم:

مژه ها بر اثر شوره چشم، به شدت آسیب می بینند. مژه های خود را پرپشت کنید مژه های خود را پرپشت کنید بنابراین، با مراجعه به پزشک، از این امر مطمئن شوید که شوره چشم ندارید. شوره چشم، باعث تضعیف مژه ها و ریزش آنها می گردد.

6- اجتناب از سرمه برای تقویت مژه:

بسیاری از افراد به منظور تقویت مژه و ابروهای خود از سرمه استفاده می کنند مژه های خود مژه های خود را پرپشت کنید را پرپشت کنید  و بر این باور هستند که سرمه بسیار مفید می باشد مژه های خود را پرپشت کنید اما از آنجا که سرمه حاوی سرب است، برای سلامتی مژه ها مضر می باشد.

7- سالم غذا خوردن:

از سالم بودن مواد غذایی خود اطمینان حاصل نمایید. مژه های خود را پرپشت کنید سعی کنید میوه ها و سبزیجات سالم را مورد مصرف قرار دهید زیرا آنها ویتامین ها و پروتئین های ضروری و مورد نیاز بدن را تأمین می کنند. در ضمن همه نوع حبوبات را به وعده هایی غذایی خود، اضافه نمایید. مژه های خود را پرپشت کنید ماهی، گوشت سفید و قرمز نیز، برای سلامتی مژه ها بسیار ضروری هستند. در واقع می توان گفت که سلامت داخلی بدن، باعث زیبایی خارجی آن می گردد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *