رشد موهایتان را مانند سرعت نور بالا ببرید

رشد موهایتان را مانند سرعت نور بالا ببرید

رشد موهایتان را مانند سرعت نور بالا ببرید

 

یک رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشید

رژیم غذایی حاوی مواد مغذی که به رشد موها کمک می‌کنند. سبزیجات برگ‌دار، لوبیا، دانه‌ها، ماهی‌های بدون چربی و مرغ همه منابعی عالی برای دریافت مواد مغذی هستند.
کاری که باید انجام بدهید:

سلامت مو مانند باقی قسمت‌های بدن‌تان وابسته به نوع تغذیه‌ی شما است. درست است که شامپو و نرم‌کننده‌ی مناسب برای مراقبت از مو ضروری است، اما این دو تنها ملزومات برای داشتن موهایی سالم نیستند. مو بیش‌تر از پروتئین تشکیل شدهاست و بنابراین برای حفظ درخشش خود به پروتئین نیاز دارد. یک رژیم غذایی متعادل که دارای پروتئین، ویتامین و مواد معدنی فراوانی است برای حفظ سلامت موها ضرورت دارد.

رژیم غذایی سالم چه‌طور چنین تاثیری دارد؟

رژیم غذایی سالم تضمین می‌کند که موهای‌تان تمام مواد مورد نیاز را برای رشد و حفظ درخشش و حالت ابریشمی خود به دست می‌آورد. مردم پول زیادی را برای خرید محصولات مراقبت از مو صرف می‌کنند، رشد موهایتان را مانند سرعت نور بالا ببرید در حالی که نسبت به رژیم غذایی خود چندان دقتی ندارند. اما واقعیت این است که یک رژیم سالم و متعادل حاوی تمام مواد مغذی و روغن‌های مناسب برای [bt_highlight]رشد مو[/bt_highlight] است. از آن‌جایی که مو اساسا از پروتئین ساخته شده‌است، مصرف پروتئین برای تغذیه و احیای مو بسیار اهمیت دارد.

 

رشد موهایتان را مانند سرعت نور بالا ببرید

۲. کف سرتان را ماساژ بدهید.
کاری که باید انجام بدهید

رشد سریع مو

– به آرامی پوست سرتان را با نوک انگشتان‌تان ماساژ دهید.
– یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را حرارت دهید.
– نوک انگشتان را در به روغن نارگیل آغشته کنید و پوست سر را به صورت حرکات دایره‌ای ماساژ دهید.
ماساژ پوست کف سر چه‌طور چنین تاثیری دارد؟

ماساژ نه تنها حس خیلی خوبی به فرد می‌دهد، بلکه باعث افزایش گردش خون نیز می‌شود.رشد موهایتان را مانند سرعت نور بالا ببرید  این کار همچنین چربی‌های پوست سر تحریک می‌کند و سبب می‌شود که ریشه‌ی موها تقویت شوند و موها مرطوب بمانند. ماساژ پوست کف سر با یک ماده‌ی محرک مانند روغن نارگیل احتمال رشد موها و بلندتر شدن آن‌ها را افزایش می‌دهد. روغن نارگیل دارای ویتامین‌های ضروری و مواد مغذی فراوانی است و یک نرم‌کننده‌ی طبیعی برای موها محسوب می‌شود.
۳. به طور منظم موها را نوک‌گیری کنید.
آن‌چه برای رشد سریع مو نیاز دارید:

یک آرایشگر خوب داشته باشید که به خوبی موهای شما را می‌شناسد.
کاری که باید انجام بدهید:

هر سه ماه یک بار به سالن آرایش سر بزنید و موهای خود را نوک‌گیری کنید تا دچار موخوره نشوید.

مطلب مرتبط: ۳ نسخه برای رشد موی سر که معجزه می کنند
نوک‌گیری موها چه‌طور چنین تاثیری دارد؟

در حالی که چنین چیزی ممکن است به نظر برخی از افرادی که دوست دارند موهای‌شان بلندتر شود، غیر قابل درک باشد، اما برای متعادل کردن رشد موها اهمیت بسیار زیادی دارد. موهای آسیب‌دیده، پر از موخوره هستند، و رشد و سلامت مو را با نازک کردن تارها و ایجاد شکستگی مهار می‌کنند. بنابراین، موهای خود را به طور مرتب نوک‌گیری کنید تا از موخوره جلوگیری کنید و رشد متعادل موها را ترویج بدهید. اگر تا به حال موخوره داشته‌اید، می‌دانید که چه دردسرهایی می‌تواند داشته باشد، مخصوصا برای افرادی که موهای خشک یا آسیب‌دیده دارند. نوک‌گیری موها به طور مرتب تعداد موخوره را کاهش می‌دهد. با این حال، اطمینان حاصل کنید که بیش از اندازه موها را نوک‌گیری نکنید یا موهای‌تان خیلی کوتاه نشود.
۴. موها را زود به زود نشویید.

رشد سریع مو
آن‌چه برای رشد سریع مو نیاز دارید:

یک شامپوی ملایم
کاری که باید انجام بدهید:

از شستشوی موها به صورت روزانه پرهیز کنید.
کم‌تر شستن موها چه‌طور چنین تاثیری دارد؟

برخی از زنان به این نتیجه رسیده‌اند که تنها راه برای داشتن موهایی زیبا و درخشان، شستشوی مداوم آن‌ها است.رشد موهایتان را مانند سرعت نور بالا ببرید  هرچند تمیز نگه داشتن موها برای حفظ سلامتی و رشد آن‌ها ضرورت دارد، اما اگر به درستی انجام نشود، ممکن است بیش‌تر سبب بروز آسیب شود تا این‌که فایده‌ای برای موها داشته باشد.

استفاده از شامپو برای شستن موها به صورت روزانه سبب می‌شود که موها خشک شوند و چربی‌های ضروری خود را از دست بدهند. این چربی‌ها از پوست سر حرکت می‌کنند و روی تارهای مو می‌نشینند و به این ترتیب سبب مرطوب بودن موها می‌شوند، چیزی که برای داشتن موهای بلند ضروری است. عادت خوبی است که یک برنامه‌ی منظم داشته باشید و موها را حداکثر ۴ تا ۵ بار در هفته شستشو دهید.

ماساژ پوست سر به آرامی و به درستی و در حین شامپو زدن گردش خون را در پوست سر بهبود می‌دهد و رشد موها را ترویج می‌دهد. از شامپوهای عاری از مواد شیمیایی استفاده کنید که حاوی مواد بلندکننده‌ی مو هستند و به طور موثری موها را تمیز می‌کنند و در عین حال سلامت و قد آن‌ها را حفظ می‌کنند. شامپو کردن به صورت روزانه می‌تواند موها را خشک کند و چربی‌های ضروری برای رشد مو را از بین ببرد. از آن‌جایی که ریشه‌ی موها زمانی که مرطوب هستند ضعیف‌تر می‌شوند، باید آن‌ها را به آرامی ‌شانه کنید و برای بروز شکستگی در موها هنگامی که آن‌ها خیس هستند، از شانه کردن‌شان پرهیز کنید.

مطلب مرتبط: مواد طبیعی برای تقویت رشد مو
۵. موها را بیش از حد برس نکشید
آن‌چه برای رشد سریع مو نیاز دارید:

یک عدد شانه
کاری که باید انجام بدهید:

موهای خود را هر روز بیش از ۵ تا ۱۰ دقیقه شانه نزنید.
کم‌تر شانه کردن موها چه‌طور چنین تاثیری دارد؟

باز هم، اکثر زنان به این نتیجه رسیده‌اند که راز داشتن موهای بلند و سالم این است که آن‌ها را مدام شانه بزنند. برخی دیگر هم وجود دارند که می‌ترسند شانه کردن به ریزش مو منجر شود و به همین دلیل از شانه کردن موها پرهیز می‌کنند مگر این‌که واقعا ضرورت داشته باشد. حقیقت جایی در میان این افراط و تفریط‌ها قرار دارد. شانه زدن موها پوست کف سر را تحریک می‌کند که چرب‌های طبیعی را آزاد کند و باعث شود که چربی‌ها گسترش پیدا کنند. اما، برای اطمینان از این‌که شکستگی یا ریزش مو برای‌تان رخ ندهد، آرام موها را شانه بزنید، مخصوصا هنگامی‌که موهای‌تان مرطوب است.
۶. میزان استرس‌تان را کاهش بدهید.
آن‌چه برای رشد سریع مو نیاز دارید:

یک تخت خواب و بالش راحت
کاهش استرس چه‌طور چنین تاثیری دارد؟

آیا همیشه به خوبی از موهای‌تان مراقبت کرده‌اید، به نرمی با آن رفتار کرده‌اید و هنوز هم نتایج مورد نظرتان را کسب نکرده‌اید؟ خوب، چه‌طور چنین چیزی ممکن است؟ سطح استرس بالا سبب می‌شود که تمام تلاشی که برای مراقبت از موهای‌تان دارید به باد فنا برود. استرس بالا یک علت شایع در ریزش مو است و به این معنی است که تارهای مو در مرحله‌ی آناژن به خوبی رشد نمی‌کنند. استرس، ناشی از عوامل فیزیولوژیکی یا روانی، تاثیر منفی بر سلامت و رشد موها دارد و در واقع باعث می‌شود موها چگالی و حجم خود را از دست بدهند و ظاهری کدر و ناسالم داشته باشند.

تمرینات یوگا، تمرینات مدیتیشن و کاهش استرس را مرتبا انجام بدهید تا از این مشکل دور بمانید. رشد موهایتان را مانند سرعت نور بالا ببرید باید اطمینان حاصل کنید که هر روز دست کم هشت ساعت خواب دارید و کارهایی را انجام دهید که ذهن شما را آرام می‌کند مانند خواندن کتاب یا گوش دادن به موسیقی مورد علاقه‌تان.
۷. روکش بالش‌تان را تغییر دهید

درمان خانگی عرق کردن در خواب
آن‌چه برای رشد سریع مو نیاز دارید:

روکش بالش ابریشمی
کاری که باید انجام بدهید:

روکش‌های پنبه‌ای قدیمی را با ابریشم جایگزین کنید.
روکش ابریشمی بالش چه‌طور چنین تاثیری دارد؟

اگر مصمم هستید که موهای‌تان در بهترین حالت ممکن باشند، رشد موهایتان را مانند سرعت نور بالا ببرید پس باید بدانید که هر مزیت کوچکی که می‌توانید به دست بیاورید، در نهایت به افزایش قد مو کمک می‌کند.رشد موهایتان را مانند سرعت نور بالا ببرید  در این زمینه، بهتر است روکش‌های قدیمی پنبه‌ای را با روکش‌های ابریشمی عوض کنید. رشد موهایتان را مانند سرعت نور بالا ببرید رشد موهایتان را مانند سرعت نور بالا ببرید ابریشم نرم و صاف است و باعث می‌شود که اصطکاک کم‌تر باشد. رشد موهایتان را مانند سرعت نور بالا ببرید این بدان معنا است که شما با چین و شکن‌های کم‌تری بیدار می‌شوید.
۸. از مکمل‌ها استفاده کنید.
آن‌چه برای رشد سریع مو نیاز دارید:

چند مکمل رشد موی مصنوعی مانند بیوتین.
کاری که باید انجام بدهید:

برای این‌که بفهمید کدام نوع مکمل برای موهای شما مناسب‌تر است، رشد موهایتان را مانند سرعت نور بالا ببرید رشد موهایتان را مانند سرعت نور بالا ببریدبا یک متخصص مشورت کنید.
مکمل‌ها چه‌طور چنین تاثیری دارند؟

اطمینان از این‌که مواد مغذی طبیعی را به میزان کافی دریافت می‌کنید، مهم است. رشد موهایتان را مانند سرعت نور بالا ببرید با این حال، استفاده از مکمل‌هایی که به افزایش رشد مو کمک می‌کنند، نیز می‌تواند مفید باشد. انواع مختلفی از مکمل‌هایی مانند بیوتین و قرص‌های مولتی ویتامین وجود دارد که برای زنان علاقمند به داشتن موهای بلند و قوی مناسب هستند. این مکمل‌ها به شما اطمینان می‌دهندرشد موهایتان را مانند سرعت نور بالا ببرید  که تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی مناسب را که ممکن است در رژیم غذایی شما وجود نداشته باشند، رشد موهایتان را مانند سرعت نور بالا ببرید دریافت می‌کنید و موی شما بهترین فرصت را برای رشد خواهد داشت.
۹. محصولات مراقبتی طبیعی مو را امتحان کنید.

اینجا هم میتوانید بیشتر در مورد این مطلب بخوانید:  داروخانه شرکت رویش سبز لاوین خطر

رشد سریع مو
آن‌چه برای رشد سریع مو نیاز دارید:

مواد طبیعی که در خانه یافت می‌شوند از عسل و لیمو گرفته تا آوکادو و روغن زیتون
کاری که باید انجام بدهید:

یک محصول مراقبتی طبیعی را که برای موهای‌تان مناسب است پیدا کنید و یک بار در هفته از آن استفاده کنید.

محصولات مراقبتی طبیعی چه‌طور چنین تاثیری دارند؟

اگر تا به حال به دنبال‌ چیزهای زیادی برای مراقبت از موهای‌تان بوده‌اید، مطمئنا درباره‌ی مزایای محصولات مراقبتی طبیعی برای موها نیز چیزهایی شنیده‌اید. انواع مختلفی از این محصولات برای انواع مو وجود دارد. می‌توانید آن‌ها را به آسانی با مواد طبیعی که در خانه‌تان هم یافت می‌شود، آماده کنید. از عسل و لیمو تا آوکادو و روغن زیتون، گزینه‌های زیادی وجود دارد که موهای شما را مرطوب می‌کنند، آن‌ها را صاف و ابریشمی می‌کنند و سبب می‌شوند که موها به طور کامل رشد کنند.

استفاده از داروهای طبیعی و محصولات مراقبتی مو که حاوی ترکیبات گیاهی هستند مانند انگور فرنگی هندی، ‌شیکاکی، حنا، آب پیاز، شیر نارگیل و غیره به تغذیه و افزایش رشد مو کمک می‌کنند، در حالی که در حفظ سلامت کلی بدن‌تان نیز نقش مثبت دارند.
۱۰. از موهای‌تان مراقبت کنید.
آن‌چه برای رشد سریع مو نیاز دارید:

یک روسری یا کلاه با دوام
کاری که باید انجام بدهید:

اطمینان حاصل کنید که وقتی خانه را ترک می‌کنید، موهای‌تان را پوشانده‌اید به ویژه در آب و هوای بد یا زمانی که گرد و خاک وجود دارد.
پوشاندن موها چه‌طور چنین تاثیری دارد؟

این مورد تا حدودی واضح به نظر می‌رسد، اما قطعا شگفت‌زده خواهید شد از این‌که چگونه بسیاری از آدم‌ها این جنبه‌ی ساده برای مراقبت از موها را نادیده می‌گیرند. هر بار که بیرون می‌روید و در معرض گرد و غبار و گرما قرار می‌گیرید،رشد موهایتان را مانند سرعت نور بالا ببرید  رطوبت موها را از بین می‌برید. دقت کنید که همیشه موهای‌تان را با یک روسری یا کلاه پوشش می‌دهید.
۱۱. به صورت منظم از نرم‌کننده برای موهای‌تان استفاده کنید.
آن‌چه برای رشد سریع مو نیاز دارید:

یک نرم‌کننده و مرطوب‌کننده‌ی ملایم
کاری که باید انجام بدهید:

پس از شستن شامپو، مقدار مناسبی از نرم‌کننده را روی موهای‌تان استعمال کنید.

نرم‌کننده چه‌طور چنین تاثیری دارد؟

موهای شما بازتابی از خودتان است. به همین دلیل است که زنان زیادی ساعت‌ها تلاش می‌کنند تا موهای‌شان را کاملا براق و صاف نگه دارند. هرچند اکثر زنان موهای خود را با شامپو شستشو می‌دهند،رشد موهایتان را مانند سرعت نور بالا ببرید  اما متوجه نیستند که استفاده از یک نرم‌کننده‌ی مناسب نیز اهمیت زیادی دارد. نرم‌کننده به جایگزینی لیپیدها و پروتئین درون شفت مو کمک می‌کند، و همچنین از کوتیکول مو مراقبت می‌کند تا موها بتوانند به میزان بیش تری رشد کنند.[bt_highlight]رشد مو[/bt_highlight]هایتان را مانند سرعت نور بالا ببرید  استفاده از نرم‌کننده و مواد بازسازی‌کننده‌ی موها کمک می‌کند که تارهای مو هیدراته شوند و موهای آسیب‌دیده را با حذف حالت وز و کدری موها درمان می‌کند. نرم‌کننده­ها باعث بهبود سلامت موها می‌شوند و در عین حال قد موها، کنترل پذیری، حجم و درخشش آن‌ها را افزایش می‌دهند.

۱۲. به میزان زیادی آب بنوشید
کاری که باید انجام بدهید:

حتما دست کم هشت لیوان آب در روز بنوشید.
نوشیدن آب چه‌طور چنین تاثیری دارد؟

نوشیدن آب برای کل بدن شما مناسب است. آب سموم را از بین می‌برد و به عملکرد مناسب بدن کمک می‌کند. از آن‌جایی که مرطوب بودن موهای شما به هیدراته بودن باقی بدن شما بستگی دارد، اهمیت زیادی دارد که مطمئن شوید بدن‌تان همیشه هیدراته است.
۱۳. پیچیدن موها به حوله را فراموش کنید.
کاری که باید انجام بدهید:

از پوشاندن موهای‌تان لای یک حوله پرهیز کنید.
عدم پیچاندن موها لای حوله چه‌طور چنین تاثیری دارد؟

عمل پیچاندن موها لای یک حوله بلافاصله پس از شستشو، کاری منطقی به نظر می‌رسد.رشد موهایتان را مانند سرعت نور بالا ببرید  با این حال، مو زمانی که مرطوب است، بسیار شکننده و مستعد شکستن است. از این رو توصیه می‌شود موهای خود را با یک حوله به صورت ضربه‌ای خشک کنید تا خشک شود. این کار از آسیب دیدن موها را جلوگیری می‌کند.
۱۴. موهای‌تان را ضد عفونی کنید.
آن‌چه برای رشد سریع مو نیاز دارید:

محصولات آنتی‌باکتریال این محصولات چه‌طور چنین تاثیری دارند؟

عفونت میکروبی در پوست سر می‌تواند فولیکول‌های مو را تضعیف کند، به تارهای مو آسیب وارد کند و در نتیجه سبب ناسالم و بی روح شدن موها شود. بیماری‌های پوستی مانند درماتیت سبورئیک، پسوریازیس و اگزما و غیره نیز از دیگر عواقب عفونت میکروبی هستند که مانع رشد مو می‌شوند. از بین بردن موثر این عفونت‌ها با استفاده از محصولات ضد میکروبی، درمان‌های بالینی و داروهای مناسب به بهبود رشد موهای سالم کمک می‌کند.

رشد سریع مو

۱۵. ماساژ روغن گرم را امتحان کنید.

روغنی که خودتان دوست دارید.
ماساژ موها با استفاده از روغن گرم چه‌طور چنین تاثیری دارد؟

ماساژ مو به آرامی و با استفاده از روغن‌های ولرم مانند جوجوبا، نارگیل، زیتون، آرگان و غیره نه تنها گردش خون را در پوست سر بهبود می‌بخشند، بلکه باعث تغذیه، احیا و تسکین پوست سر می‌شود و در عین حال فولیکول‌های مو را تقویت کرده و تارهایی قوی، بلند و درخشان را برای‌تان مهیا می‌کند.
۱۶. موها‌ی‌تان را با سرکه شستشو دهید.
آن‌چه برای رشد سریع مو نیاز دارید:

آب و سرکه.
سرکه چه‌طور چنین تاثیری دارد؟

شستشوی مو با سرکه می‌تواند رشد مو را بهبود دهد و در عین حال موها را براق، سالم و زیبا می‌کند. ترکیبی حاوی دو قاشق غذاخوری سرکه و یک لیتر آب می‌تواند به عنوان یک نرم‌کننده‌ی طبیعی عمل کند اگر که برای شستشوی مو مورد استفاده قرار بگیرد. این ترکیب همچنین به ما کمک می‌کند که موهایی مانند موهای راپونزل به دست بیاوریم!
۱۷. صبور باشید.

حتی بهترین راه‌حل‌ها برای رشد سریع موها نیاز به صبر و حوصله دارند. تا زمانی که به درستی از آن‌ها مراقبت کنید و مصمم هستید که موهایی بلند به دست بیاورید، نتیجه خواهید گرفت. پس از یک هفته ناامید نشوید و موهای‌تان را کوتاه نکنید. به یاد داشته باشید، به طور متوسط، موهای شما حدود یک و نیم سانت در ماه رشد می‌کنند.
از انجام این کارها پرهیز کنید
۱. رنگ کردن موها

اکثر رنگ موها حاوی آمونیاک هستند که یک عامل سفیدکننده‌ی صنعتی محسوب می‌شود. این ماده می‌تواند با خشک کردن و آسیب رساندن به موها باعث بروز آسیب جدی در آن‌ها شود. استفاده بیش از حد از رنگ مو با آسیب رساندن به فولیکول‌های مو می‌تواند منجر به ریزش مو شود. به جای مواد شیمیایی، گزینه‌های طبیعی مانند حنا را امتحان کنید. این ماده نه تنها موها را رنگ می‌کند بلکه مانند یک نرم‌کننده نیز عمل می‌کند و موهایی نرم، صاف و سالم به شما می‌دهد. حتی می‌توانید از پودر قهوه یا دارچین نیز استفاده کنید.

رشد سریع مو

۲. استفاده از محصولات شیمیایی برای تغییر دادن موها

هر روز، شاهد باب شدن مدل‌های مختلفی برای موها هستیم، گاهی صاف، گاهی حالت‌دار یا فر. اما آیا می‌دانید که تغییر دادن موها با استفاده از مواد شیمیایی خشن منجر به ریزش شدید موها می‌شود؟ صاف کردن مو به طور منظم نیز منجر به بروز موخوره می‌شود، و هنگامی ‌که موخوره ایجاد می‌شود، شما باید موها را به طور مداوم نوک‌گیری کنید تا به طور مناسبی رشد کنند. سعی کنید تا جایی که ممکن است از تغییر دادن مدل موها پرهیز کنید و موهای طبیعی خودتان را دوست داشته باشید.
۳. شانه کردن موهای خیس

این کار یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی است که مردم به طور کلی مرتکب آن می‌شوند – شانه کردن یا برس زدن موها آن هم زمانی که هنوز مرطوب هستند. هرگز این کار را نکنید. منتظر بمانید تا موهای‌تان به طور طبیعی خشک شوند، به آرامی موها را در دست بگیرید و آرام آن‌ها را شانه کنید.
۴. با استفاده از آب داغ

هنگام شستن موها از آب داغ استفاده نکنید. این کار باعث می‌شود موهای شما بسیار خشک و شکننده شوند. همیشه از آب سرد استفاده کنید زیرا سبب می‌شود که کوتیکول‌ها نرم شوند و به شما این امکان را می‌دهد که موهایی نرم و قابل کنترل داشته باشید.
۵. مدل‌هایی که سبب کشیده شدن موها می‌شوند و استفاده از کش موی پلاستیکی

هنگامی ‌که موهای خود را به صورت دم اسبی می‌بندید، مو از ریشه کشیده می‌شود و به شدت تحت فشار قرار می‌گیرد. همین باعث می‌شود که تارهای مو از ریشه شل شوند و به این ترتیب مستعد شکسته شدن باشند. به این ترتیب موها به مرور ضعیف می‌شوند و آسیب دائمی روی تارها رخ می‌دهد. کش‌های پلاستیکی نیز آسیب زیادی به موها وارد می‌کنند. مو ضعیف می‌شود و پوست سر نیز آسیب می‌بیند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *