درمان ریزش مو

درمان ریزش مو

درمان ریزش مو

امروزه دلایل متعدد و پنهانی وجود دارد که منجر به از دست دادن موهایتان می‌شود. برخی از آنها عبارتند از رژیم غذایی، کمبود مواد معدنی، داروها، استرس، بیماری، آلودگی و… باشدو از دست دادن موها بسیاری از جنبه‌های زندگی از جمله سلامت جسمی و سلامت ذهنی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اگرچه نمی توانیم ریزش مو را بطور کلی درمان کنیم اما میتوانیم در برخی موارد اوضاع را بهبود بدهیم. در این مقاله، ۴۲ روش خانگی و طبیعی برای متوقف کردن ریزش مو را با شما به اشتراک میگذاریم و امیدواریم که این روش‌ها برای شما مفید واقع شود.

مطلب مرتبط:آب پیاز و عسل معجزه ای برای درمان ریزش‌مو

۱. درمان موها با گیاه نخلک اره ای

نخلک اره ای( گونه‌ای از تیره نخل) توسط بومیان امریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد و در بهبود سلامت مو و پوست موثر است. این گیاه مانع از تولید DHT( یکی از متابولیت‌های تستوسترون) می‌شود که با بزرگ شدن پروستات در ارتباط است. DHT عاملی است که منجر به ریزش مو می‌شود.
۲. ویتامین مصرف کنید

گفته میشود که ویتامین‌ها بطور کلی برای سلامت و بطور خاص برای مو خوب هستند. بنابراین، بهتراست که برای کاهش ریزش مو چند میلی گرم ویتامین را به رژیم غدایی خود اضافه کنید.

درمان ریزش مو

ویتامین A: همانطور که می‌دانیم ویتامین A نوعی آنتی اکسیدان است. این ویتامین، تولید سبوم در پوست سر را افزایش داده و موجب رشد مو می‌شود. سیب زمینی شیرین دربردارنده مقادیر فراوانی از بتاکاروتن است.
امگا۳

 برخی از موادغذایی حاوی سطوح بالایی از امگا۳ عبارتند از: ماهی‌های چرب، زرده تخم‌مرغ، تخم ماهی و شیر.
ویتامینE: ویتامینE عاملی برای تحریک گردش خون شناخته شده است.درمان ریزش مو  این ویتامین بدون شک منجر به گردش خون خوبی در پوست سر شده و فولیکول‌های مو را بارور نگه می‌دارد.

انواع ویتامین B: ویتامین ب وظیفه تولید ملانین را بر عهده دارد و ملانین نیز با رنگ سالم و گردش خون درارتباط است.

درمان ریزش مو

. ماساژ پوست سر با اسانس ها

ماساژ پوست سر موجب گردش خون در آن شده و فعالیت فولیکول‌های موی را فعال می‌کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که روزانه چند دقیقه را به ماساژ پوست سر خود با چند قطره اسانس اسطوخودوس یا برگ بو در پایه روغن بادام یا کنجد اختصاص دهید.
۴. روغن تخم‌مرغ مصرف کنید

دیده شده است که مصرف روغن تخم‌مرغ روشی کاملا موثر برای متوقف کردن ریزش مو به شکل طبیعی است.

صبح موهای خود را با شامپوی گیاهی بشویید. بهتر است که حداقل به مدت ۱۲ هفته و هر هفته ۲ تا ۳ بار از روغن تخم‌مرغ استفاده کنید تا تاثیر آن را مشاهده کنید. مصرف مداوم این روغن می‌تواند در تغذیه غشای سلولی موثر باشد. بنابراین، ادامه دادن این روش درمانی برای طولانی مدت دز جلوگیری از ریزش مو و سفیدشدن آنها مفید خواهد بود. بهتر است که از ماسک زرده تخم‌مرغ به دلیل ساختار محکم و پایدار آن استفاده کنید. بعلاوه، این ماسک بوی نامطبوع زرده تخم‌مرغ خام یا پخته را در موهای شما باقی نخواهد گذاشت. نگران خطر سالمونلا و عفونت پوست سر ناشی از آن نباشید. تهیه روغن تخم‌مرغ خانگی بسیار آسان است. اگر زمان کافی برای تهیه آن را ندارید می‌توانید از فروشگاهها خریداری نمایید.

درمان ریزش مو

 

مطلب مرتبط: ۱۰ درمان طبیعی جلوگیری از ریزش‌مو و تقویت رشد آن
۵. رطوبت موهای خود را با روش درمانی روغن گرم بازگردانید

برخی از روغن‌های طبیعی مثل روغن گلرنگ، کانولا و زیتون میتوانند در بازگرداندن رطوبت موهای شما مفید باشند. روغن را باید حرارت داده طوریکه بیش از اندازه داغ نشود و فقط تقریبا تا ۴۰ درجه سانتی گراد گرم شود. آن را روی پوست سر قرار داده، سر خود را با یک کلاه حمام به مدت یک ساعت بپوشانید و سپس آن را با آب شستشو دهید.
درمان ریزش مو

۶. چای سبز به موهایتان بمالید

همه ما میدانیم که چای سبز دارای مقادیر فراوانی آنتی اکسیدان است. تاثیرآنتی اکسیدان عبارت است از جلوگیری از ریزش مو و تقویت رشد مو. ۲ عدد چای سبز کیسه‌ای را در یک فنجان آب قرار داده، منتظر بمانید تا چای کمی خنک شود و سپس آن را روی موهایتان قرار دهید. پس از گذشت ۱ ساعت موهای خود را شستشو دهید.
۷. مواد غذایی سرشار از پروتیین را بیشتر در رژیم غذایی خود جای دهید.

بهتر است که مواد غذایی سرشار از پروتین از جمله گوشت کم چرب، ماهی، سویا و… را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید. این مواد به شما در کاهش ریزش مو کمک می‌کند. بعلاوه، مواد غذایی دارای پروتیین منبعی غنی از ویتامین B-۱۲ به شمار می‌روند.

درمان ریزش مو

استرس یکی از عواملی است که منجر به ریزش مو می‌شود. باین ترتیب، یکی از راههای طبیعی برای متوقف کردن ریزش مو دوری از استرس است بطوریکه از سلامت خود بطور کلی محافظت کرده و از ریزش مو نیز جلوگیری کنید. همه ما میدانیم که استرس می‌تواند مشکلات بسیار زیادی در سلامت جسمانی و ذهنی به همراه داشته باشد از جمله سردرد، مشکلات گوارشی و…هنگامی که دچار استرس می‌شوید، فولیکول‌های مو مورد حمله ی سیستم ایمنی بدن قرار گرفته و ریزش موی کوتاه مدت را به‌وجود می‌آورد. مدیتیشن یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش استرس است. بعلاوه، مدیتیشن می‌تواند تعادل هورمونی را بازگرداند. ورزشهای دیگری که به این منظور می‌توانید به آنها بپردازید عبارتند از شنا، پیاده روی، دوچرخه سواری و تنیس. اینگونه ورزش‌ها می‌توانند سطح استرس را در شما کاهش دهند.

۹. انگور فرنگی هندی را مصرف کنید

مصرف انگور فرنگی هندی پیشنهاد دیگری برای متوقف کردن ریزش مو و تحریک رشد مو است. این میوه که با نام آمله معروف است، مقدار بسیار زیادی ویتامین C را در خود دارد. کمبود ویتامین C یکی از دلایلی است که منجر به ریزش مو می‌شود. انگور فرنگی هندی همچنین دارای خواص ضدالتهابی، آنتی اکسیدان، آنتی باکتریال و لایه برداری بوده که این خواص برای پوست سر و رشد مو بسیار مفید هستند.

در اینجا چند توصیه برای شما داریم: یک قاشق غذاخوری انگور فرنگی هندی را بصورت پوره درآورده، روی پوست سر خود قرار دهید و آن را با کلاه حمام بپوشانید. اجازه دهید که این ماسک تمام شب روی سر شما باقی بماند و صبح روز بعد سر خود را بشویید.
۱۰. از شنبلیله استفاده کنید

شنبلیله یکی از درمان‌های بسیار موثر برای ریزش مو است. سطوح بالایی از رده بندی‌های هورمونی موجود در شنبلیله موجب تحریک رشد مو و بازگرداندن فولیکول‌های مو می‌شود. بعلاوه، این گیاه دربردارنده پروتیین‌ها و نیاسین( ویتامین ب۳) است. یک فنجان بذر شنبلیله را به مدت یک شب در آب خیس کرده و سپس آن را به شکل خمیر درآورید. هرروز صبح حداقل به مدت یک ماه از این ترکیب روی موهای خود قرار دهید.
درمان ریزش مو

11. ماسک آب پیاز

آب پیاز دارای مقدار قابل توجهی سولفور بوده و به همین دلیل می‌تواند گردش خون به سمت فولیکول‌های مو را تقویت کرده و خطر التهاب را کاهش دهد. همچنین، خواص آنتی باکتریالی آب پیاز در کشتن و از بین بردن میکروب‌ها و انگل‌ها بسیار موثر است. میکروب‌ها و انگل‌ها عوامل اصلی هستند که منجر به ریزش مو می‌شوند. آب یک عدد پیاز را بگیرید و آن را مستقیم روی پوست سرتان قرار دهید. پس از گذشت ۳۰ دقیقه سر خود را با آب بشویید. روش دیگر این است که سه قاشق آب پیاز را با ۲ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا مخلوط کرده و این ترکیب خمیری شکل را روی سر خود قرار دهید.
۱۲. آلوئه ورا مصرف کنید

آلوئه ورا به دلیل داشتن آنزیم‌های فراوان موجب تقویت رشد مو می‌شود. بعلاوه، ویژگی‌های قلیایی موجود در آلوئه ورا می‌تواند در تنظیم سطح pH مو و پوست سر شما موثر باشد. استفاده منظم از این محصول میتواند خارش پوست سر را متوقف کرده و التهاب و قرمزی پوست سر را کاهش دهد. تنها لازم است که ژل آلوئه ورا را به مدت چند ساعت روی پوست سر خود قرار داده و سپس آن را بشویید. توصیه می‌شود که این کار را روزانه ۳ تا ۴ مرتبه انجام دهید.
درمان ریزش مو

۱۳. ریشه شیرین بیان

استفاده از ریشه شیرین بیان درمان خانگی دیگری برای متوقف کردن ریزش موها است. این گیاه به کاهش ریزش مو و دیگر آسیب‌های احتمالی آن کمک می‌کند. ریشه شیرین بیان سرشار از خواص تسکین دهندگی بوده و باین ترتیب منافذ را باز کرده، پوست سر را نرم و مشکل را برطرف می‌کند. یک قاشق سوپخوری پودر ریشه شیرین بیان را با یک چهارم قاشق چایخوری زعفران بخوبی مخلوط کرده و آن را روی قسمت‌های بدون مو و طاس سر قرار دهید. این روش را باید روزانه سه مرتبه و یک تا دوبار در هفته تکرار کنید.
۱۴. گل ختمی چینی

گل ختمی چینی با داشتن خواص طبیعی بسیار زیاد میتواند موجب درمان ریزش مو شود. بعلاوه، این گیاه رشد مو را تقویت کرده، شوره سر را درمان و از سفید شدن زودهنگام موها جلوگیری می‌کند. در اینجا چند توصیه برای چگونگی استفاده از این محصول را برایتان ذکر می‌کنیم. ابتدا، ۱۰ عدد گل ختمی چینی را در در ۲ فنجان روغن نارگیل ریخته و این ترکیب را بجوشانید تا جاییکه گل ختمی‌ها مثل زغال سیاه شده و بسوزد. روغن گل ختمی‌ها را گرفته، روی موهای خود قرار دهید و اجازه دهید این روغن تمام شب روی موهایتان بماند. صبح روز بعد موهای خود را با آب بشویید. این کار را ۳ بار در هفته انجام دهید تا تاثیر آن را مشاهده کنید.
درمان ریزش مو

۱۵. چغندر

 

آب چغندر سرشار از کربوهیدرات ها، پروتیین، پتاسیم، فسفر، کلسیم و ویتامین‌های B و C است که همگی برای رشد مو مفید هستند. بنابراین، بهتر است آب چغندر تازه را در رژیم غذایی خود قرار دهید. بعلاوه، می‌توانید از جایگزین‌های آن مثل آب اسفناج، آب یونجه، آب کاهو و آب هویج هم استفاده کنید. می‌توانید چند برگ چغندر را پودر کرده با حنا ترکیب کنید و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست سرتان قرار دهید. این کار را چند بار در هفته تکرار کنید.
۱۶.تخم کتان

تخم کتان منبعی غنی از اسید چرب امگا ۳ است. این ویژگی برای درمان و تحریک رشد مو بسیار مفید است. بنابراین، سعی کنید تا ریزش موهای خود را با مصرف درمان ریزش مو روزانه یک قاشق پودر تخم کتان کنترل کنید. میتوانید از تخم کتان در سالادها، سوپ ها، اسموتی‌ها و… استفاده کنید. همچنین می‌توانید روغن تخم کتان را بصورت موضعی روی موهایتان قرار دهید.
درمان ریزش مو

۱۷. شیر نارگیل

پروتیین و چربی‌های ضروری موجود در شیر نارگیل میتواند رشد موهای شما را تقویت کرده و ریزش مو را متوقف کند. نتایج مصرف شیر نارگیل به سرعت و بسیار قابل توجه خواهد بود. میتوانید شیرنارگیل را خودتان در خانه نیز تهیه کنید. یک عدد نارگیل رنده شده را به یک تابه آب اضافه کنید و این ترکیب را به مدت ۵ دقیقه بجوشانید. سپس آب آن را گرفته و آن را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست سر خود قرار دهید. برای به‌دست آوردن نتیجه بهتر میتوانید مقداری فلفل سیاه و پودر تخم شنبلیله به آن اضافه کنید.
۱۸ آمله یا انگور فرنگی هندی

اینجا هم میتوانید بیشتر در مورد این مطلب بخوانید:  آیا شامپو تاثیری در جلوگیری از ریزش مو دارد؟

انگور فرنگی هندی حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین C و آهن است. این محصول از زمان‌های قدیم برای جلوگیری از ریزش مو مورد استفاده قرار می‌گرفت. پیدا کردن این گیاه کار سختی نیست. برای درست کردن خمیر آن درمان ریزش مو فقط به چند تکه آمله و روغن نارگیل نیاز دارید. ابتدا، روغن نارگیل را بجوشانید سپس آمله را به آن اضافه کنید. اجازه دهید خمیر سرد شود و بعد از آن میتوانید موهای خود را با آن ماساژ دهید.
۱۹. گیاه یوکا و پودر ریشه یوکا

گیاه یوکا از قدیم توسط قبایل بومی امریکا مورد استفاده قرار میگرفته است. ریشه یوکا و پودر ریشه یوکا در فروشگاهها موجود است. با این وجود، میتوانید شامپوی ریشه یوکا را در خانه تهیه کنید. برای این منظور فقط به یک قاشق سوپخوری ریشه یوکا و ۲ فنجان آب نیاز دارید. آنها را با هم مخلوط و خوب ترکیب کنید. پس از آن، ترکیب حاصل را روس موهایتان قرار داده و در نهایت با آب بشویید.
درمان ریزش مو

۲۰.ماساژ با روغن زیتون

آنتی اکسیدان‌های موجود در روغن زیتون می‌تواند مانع از ریزش مو شود. همچنین، روغن زیتون میتواند موهای شما را بخوبی تغذیه کند. امروزه روغن زیتون در همه فروشگاه‌ها موجود و براحتی قابل دسترس است.
۲۱. پرهیز از سیگار و نورخورشید

کاملا واضح و مشخص است که سیگار و نور خورشید برای سلامت و بویژه موهای شما مضر هستند. آنها موجب ریزش مو شده و مانع از رشد مو می‌شوند. طبق مطالعه‌ای که درمورد شیوه‌های طبیعی متوقف کردن ریزش مو انجام شد، محققان نشان می‌دهند که مصرف سیگار و قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید دلایل اصلی ریزش و ازدست دادن موها درمان ریزش مو هستند.
درمان ریزش مو

۲۲. کافئین

تحقیقات نشان می‌دهند که کافئین می‌تواند رشد مو را افزایش دهد. این ماده ساقه مو را تحریک کرده و تاثیرات DHT را بی‌اثر می‌کند. انواع بسیار زیادی از شامپوهای کافئین دار وجود دارد که براحتی می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید. همه ما می‌دانیم که استرس مشکلات بسیاری را در سلامت جسمی و ذهنی ما برجا خواهد گذاشت. زمانیکه دچار استرس می‌شوید، سیستم ایمنی شما به فولیکول‌های مو حمله کرده و ریزش موی کوتاه مدت را به‌وجود می‌آورد.
۲۳. استفاده از سشوار را محدود کنید

گرما پروتیین‌های مو را تضعیف کرده و به موهای شما آسیب می‌رساند. درصورتیکه موهای شما بطور مداوم در معرض گرما و خشکی قرار داشته باشد، خشک و شکننده خواهد شد. پس بهتر است که موهای خود را بصورت طبیعی خشک کنید. استفاده از وسایلی مثل بیگودی‌های برقی، برس‌های برقی و اتوهای برقی را تا حد امکان محدود کنید. توجه کنید که این گونه وسایل می‌توانند پوست سرتان را سوزانده و به فولیکول‌های مو آسیب بزنند.
درمان ریزش مو

۲۴. جلوگیری از فر کردن موها

صاف کردن و فرکردن موها با روش‌های شیمیایی به موهای شما آسیبدرمان ریزش مو  می‌زند. در این روش‌ها پیوندهای داخلی موی شما شکسته می‌شود تا مو به شکلی دیگر- فر یا صاف- تغییر کند. این روش‌ها می‌تواند موجب خشکی و شکنندگی موهای شما شده و ریزش مو را به همراه داشته باشد.
۲۵. کاهش استفاده از رنگ‌ها و مواد شیمیایی

استفاده از مواد و رنگ‌های شیمیایی خطر آسیب جدی به موهای شما را به همراه دارد. موهای خود را بیشتر از هر ۴ تا ۶ هفته یک بار رنگ نکنید. پیشنهاد می‌شود که بعد از شامپو از یک نرم‌کننده استفاده کنید.
۲۶. موهایتان را دکلره نکنید

نفوذ مواد شیمیایی به هنگام دکلره کردن موهاموجب از دست دادن پیگمنت‌های طبیعی مو می‌شود. در این روش ساختار مو تغییر کرده و براحتی موهای شما آسیب خواهد دید. باین ترتیب موهای شما سست تر و ضعیف تر شده و به ریزش مو منجر می‌شود.
۲۷. موهایتان را خیلی محکم نکشید

یکی از دلایلی که موجب ریزش مو می‌شود عبارت است از محکم کشیدن و بستن موها. در برخی از مدل‌های مو مثل دم اسبی محکم، بافت‌های سفت و محکم، بافت افریقایی و گیس بافت موهای شما با کش و گیره به شدت کشیده می‌شود. درصورتیمه این مدل موها هرروز تکرار شود، می‌تواند باعث ریزش مو بشود.
۲۸. شستشوی منظم موها با شامپوی شیر

برای پاسخ دادن به این سوال که چطور می‌توان ریزش مو را متوقف کرد، بهتر است بدانید که باید با شستشوی منظم موها و پوست سر خود آنها را تمیز نگه دارید. با این کار، می‌توانید خطر عفونت هایی را کاهش دهید که ریزش مو را به دنبال خواهند داشت. برای رسیدن به بهترین نتیجه، بهتر است از شامپویی ملایم برای زدودن کثیفی موهایتان استفاده کنید.
۲۹. شامپویی مناسب با نوع موهایتان انتخاب کنید

انتخاب شامپویی متناسب با نوع مو بسیار مهم است. شامپوی خوب پوست سر شما را سالم نگه داشته و رشد موهای شما را تحریک می‌کند. بنابراین، بهتر است برای پیدا کردن شامپویی متناسب با درمان ریزش مو نوع موهایتان وقت بیشتری اختصاص دهید. شامپوهایی متنوع و مخصوص انواع موهای مختلف موجود است. شامپوهایی با پروتیین بالا و نرم کننده‌ها می‌توانند موهای شما را نرم تر و ضخیم تر کنند.
۳۰. به ترکیبات شامپو دقت کنید تا یک شامپوی شیری پیدا کنید.

شامپوهای شیری به دلیل سالم نگه داشتن پوست سر برای موهای شما گزینه خوبی هستند. پس بهتر است ترکیبات روی شامپو را بررسی کنید تا مطمئن شوید که شامپویی ملایم را انتخاب کرده اید. برخی از ترکیبات موجود در شامپوهای ملایم عبارتند از: سولفوسوکسانات ها، سولتائین‌ها و آمفتودها.
درمان ریزش مو

۳۱. در انتخاب برس دقت کنید

آیا در این فکر هستید که چطور ریزش موهایتان را متوقف کنید؟ روش شانه کردن موها می‌تواند وضعیت موهای شما را تحت تاثیر قرار دهد. بهتر است برسی نرم ساخته شده از فیبرهای طبیعی تهیه کنید. موهایتان را به نرمی و ملایمت شانه کنید.
۳۲.اگر نگران هستید، تست ضخامت مو را فراموش نکنید

بهتر است آزمایشی را انجام دهید تا مطمئن شوید که از مشکل درمان ریزش مو ریزش مو رنج می‌برید. هدف این تست اندازه گیری استقامت مو است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که دسته‌ای از ۲۰ تا ۳۰ تار موهایتان را جدا کنید. ما مراحل انجام این آزمایش را به شما آموزش می‌دهیم. ابتدا این دسته مو را بین انگشت شست و اشاره نگه داشته و آن را به آرامی اما با فشار بکشید. اگر ۶ تار مو یا بیشتر همزمان از ریشه جدا شد به این معنی است که شما در برابر خطر ریزش مو قرار دارید. بااین وجود، درصورتیکه تعداد موهای جداشده بیش از حد معمول باشد، بهتر است به پزشک یا تریکولوژیست مراجعه کنید.
۳۳.رژیم غذایی سالم و متعادل

برای داشتن یک زندگی سالم و متوقف کردن ریزش موها لازم است که یک رژیم غذایی سالم و متعادل را دنبال کنید. تغذیه نقش مهمی در سلامت پوست سر و موها دارد. تردیدی وجود ندارد که بدن سالم موهایی سالم را به همراه خواهد داشت. بنابراین، می‌توانید با اضافه کردن سبزیجات و میوه‌ها به رژیم غذایی روزانه خود، [bt_highlight]ریزش مو[/bt_highlight]هایتان را کاهش دهید. میوه‌ها و سبزیجات ویتامین‌ها و موادمعدنی بسیار زیادی را برای شما فراهم می‌کنند که در بهبود وضعیت سلامت و توقف ریزش موها بسیار موثر خواهند بود.
درمان ریزش مو

۳۴.فزایش مصرف آهن

آهن یکی از مواد معدنی لازم و ضروری برای متوقف کردن ریزش موها به شمار می‌رود. آهن به دو شکل آهن heme iron در مواد غذایی حیوانی و آهن non-heme در مواد غذایی گیاهی موجود است. کمبود آهن موجب کمخونی می‌شود و باین ترتیب ریزش مو افزایش می‌یابد. پس، می‌توانید با مصرف گوشت قرمز، مرغ، ماهی، بروکلی، اسفناج و کلم پیچ مواد غذایی سرشار از آهن را در رژیم غذایی خود قرار دهید.
۳۵. پروتیین کافی مصرف کنید

پروتیین نقش بسیار مهمی در ساختار مو دارد. بنابراین، [bt_highlight]درمان ریزش مو [/bt_highlight]کمبود پروتیین منجر به موهایی سست و ریزش مو می‌شود. دریافت پروتیین به میزان کافی می‌تواند به تولید آمینواسیدها پرداخته و آمینواسید نیز موجب تقویت و استحکام مو می‌شود. پروتیین هم در شامپوها و هم در مواد غذایی وجود دارد. شما می‌توانید با مصرف غذاهای دریایی، گوشت پرندگان، شیر، پنیر، ماست، تخم‌مرغ، حبوبات، گوشت گاو بدون چربی، سویا و…پروتیین لازم را تامین کنید. منابع گیاهی پروتیین مخصوص گیاهخواران عبارتند از: تمپه، توفو، حبوبات، مغزها، برنج قهوه ای، بروکلی و…
درمان ریزش مو

۳۶.اهمیت مصرف مکمل ها

 

اگرچه بهتر است که در ابتدا با یک متخصص مشورت کنید اما از مکمل‌ها غافل نشوید. برخی از مکمل هایی که باید دریافت کنید عبارتند از: بیوتین، اینوزیتول، آهن، ویتامین C و عصاره نخلک اره ای.
۳۷. مصرف موادغذاییدرمان ریزش مو  سرشار از بیوتین

بیوتین یکی از عنصرهای ضروری در داشتن موهای سالم است. کمبود بیوتین منجر به شکنندگی و ریزش مو میشود. منابع سرشار از بیوتین عبارتند از غلات، جگر، سفیده تخم‌مرغ، آردسویا، گردو و مخمر.
۳۸. شناسایی موادغذایی ممنوعه

شما خودتان باید بدانید که چه چیزی برای سلامتتان مفید است و از کدام غذاها باید پرهیز کنید. اجرای یک رژیم غذایی سالم و متعادل بسیار مهم است. بهتر است از مصرف شیرین کننده‌های طبیعی و آسپارتام پرهیز کنید چون آنها عوامل اصلی پدیدآورنده ریزش مو هستند.
۳۹. بدانید که چه زمان به پزشک مراجعه کنید

تشخیص وشناسایی اینکه شما مبتلا به مشکل ریزش مو درمان ریزش مو هستید بسیار مهم است. پس از آنکه برخی علائم ریزش مو را در خود مشاهده کردید، بهتر است هرچه زودتر به پزشک مراجعه کنید. برخی از نشانه هایی که باید به آنها توجه کنید عبارتند از: درد و خارش، قرمزی پوست سر، طاسی‌های نقطه‌ای روی ریش یا ابرو، چرخه قاعدگی غیرطبیعی در خانم ها، خستگی، ضعف وناتوانی در ماهیچه ها، دمای پایین بدن.
۴۰. آمادگی برای ملاقات با پزشک

توصیه می‌شود که به دقت به علائم و نشانه هایی که در خورد مشاهده می‌کنید توجه کنید تا بتوانید آنها را با جزییات برای پزشک شرح دهید. به دکترتان بگویید که چه زمانی ریزش مو را تجربه می‌کنید واینکه آیا ریزش مو در شما مقطعی ظاهر می‌شود یا دائمی است. به نوع شامپ.و، داروها و مکمل هایی که مصرف میکنید نیز خوب فکر کنید.
درمان ریزش مو ۴۱.

مدیتیشن انجام دهید

مدیتیشن به شدت برای سلامت جسمانی و ذهنی مفید درمان ریزش مو است. بعلاوه، مدیتیشن تمرینی بسیار ساده و بدون هزینه است. شما می‌توانید هر لحظه و هرجا این تمرین را انجام دهید. فواید مدیتیشن را نمی‌توان انکار کرد. مدیتیشن به متمرکز شدن و ایجاد آرامش در شما کمک می‌کند. باین ترتیب، می‌توانید افکار منفی را زدوده و استرس را مدیریت کنید. بطور خلاصه، مدیتیشن بطور کلی برای سلامت شما و بویژه برای موهایتان مفید است.
درمان ریزش مو ۴۲.

نفس عمیق بکشید

نفس عمیق یکی از تکنیک‌های اصلی و پایه‌ای در یوگا است. تنها لازم است که ۵ دقیقه زمان به این کار اختصاص دهید. شما می‌توانید این کار را در هرجا انجام دهید. این تمرینی بسیار آسان و راحت است. وضعیت خود را در حالی صاف و مستقیم تنظیم کنید، چشمهایتان را ببندید و روی نفس کشیدن خود تمرکز کنید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *