تقویت موی سر با حنا

تقویت موی سر با حنا

تقویت موی سر با حنا

حنا فقط برای پوشاندن موهای سفید نیست. حنا موهای شما را قوی، حجیم و درخشان می‌کند. در این راهنما خواهید فهمید که چرا حنا گذاشتن برای موهایتان خوب است.

تقویت موی سر با حنا

حنا یکی از محبوب‌ترین گیاهان زیبایی در هند و کشورهای گرمسیری است. این گیاه برای تاثیر خنک کنندگی‌اش شناخته شده است. سالهای سال است که مردم برای درخشان کردن و سالم نگاه داشتن موهایشان از حنا استفاده می‌کنند.

قدرت این گیاه سبز، فقط در آذین کردن دست و پا یا پوشاندن موهای سفید نیست، بلکه استفاده از آن روی موها، سلامت گیسوان شما را دوباره به آن بر خواهد گرداند.

موهای سالم

دو بار در ماه روی موهایتان حنا بگذارید تا موهایتان سالم، [bt_highlight]تقویت موی سر[/bt_highlight] با حنا درخشان و حجیم شود. این کار کمک خواهد کرد تا سلامت از دست رفته‌ی موهایتان بازگردد و تار موهای آسیب دیده‌تان درمان شود. حنا بدون از بین بردن تعادل موهایتان، تعادل اسید قلیایی پوست سرتان را باز می‌گرداند. برای دریافت بهترین نتیجه، حنا را دو ساعت در آب دم کرده‌ی انگور فرنگی هندی بخیسانید و آنرا به موها و پوست سرتان بمالید.

نرم کنندگی مو

حنا یک نرم کننده‌ی عالی برای موهای شماست. حنا با احاطه‌ی هر تار موی شما، یک لایه‌ی محافظ دور آن خواهد ساخت که از موهای شما در برابر آسیب‌ها محافظت می‌کند. استفاده‌ی منظم از حنا با نگهداشتن رطوبت در موها، گیسوان شما را پرپشت و قوی می‌سازد.

این درمان گیاهی مو، درخشش و جلایی طبیعی به گیسوان شما می‌بخشد و آنها را دو برابر قوی‌تر از قبل می‌کند

پوشاندن موهای سفید

اگر می‌خواهید بدون اینکه موهایتان را در معرض آسیب رنگ موهای شیمیایی قرار دهید رنگ کنید، آنگاه حنا بهترین راه حل است. حنا دارای هیچ آمینو اسید یا ماده‌ی شیمیایی دیگر که رطوبت موهای شما را می زداید نیست، پس موهای شما خشک نشده و آسیب نخواهد دید.

آب را بهمراه دو قاشق غذاخوری انگور فرنگی هندی خشک، یک قاشق چایخوری چای سیاه و دو گل میخک بجوشانید. آب را از صافی رد کنید و به حنا اضافه کنید تا خمیری بدست بیاید. حالا آن خمیر را در طول شب یا حداقل برای دو ساعت روی موهایتان رها کنید.

درمان شوره‌ی سر

حنا بعنوان یک راه درمانی کاملا موثر برای [bt_highlight]شوره سر[/bt_highlight] نیز شناخته می‌شود. یکی دو قاشق چایخوری تخم شنبلیله را شبانه در آب بخیسانید و صبح آنرا بکوبید. کمی روغن خردل را حرارت دهید و کمی برگ حنا به آن اضافه کنید. اجازه دهید خنک شود و حالا خمیری که از تخم شنبلیله درست کردید را به آن اضافه کنید.

می‌توانید مخلوط بدست آمده را از صافی رد کنید تا از ذره‌های زبر آن خلاص شوید. این روغن را یک ساعت قبل از اینکه به حمام بروید و از شامپو استفاده کنید، به موهایتان بمالید.

آموزش روش حنا گذاشتن مو برای تقویت و خوش رنگی

حنا ماده ای است گیاهی که در خاورمیانه و کشورهای جنوب آسیا طرفداران بسیاری دارد. در بیشتر موارد از حنا جهت رنگ نمودن موی سر استفاده می شود و یک رنگ قهوه ای مایل به قرمز زیبایی به موهای تیره می دهد. هرچند که بسیاری از افراد از خاصیت های آن در درمان ریزش مو و بهبود رشد مو آگاهی ندارند. علت موثر بودن حنا در رشد مو این است که با پروتئین های طبیعی در مو مخلوط می شود در نتیجه سبب تحریک رشد مو می شود. بعلاوه استفاده از حنا بطور منظم مو را سالم تر و محکم تر می کند.

 

استفاده از حنا از سالهای خیلی دور و از زمان پیامبران توصیه می شده است . تقویت موی سر با حنا حنا گیاهی پرخاصیت است که بیشتر از فواید آن برای مو می دانیم در حالی که پودربرگهای معجزه آسای این گیاه درمان دردهاست. حنا گیاهی به صورت درختچه یا درختی با برگهای سبز متمایل به خاکستری، بیضوی و گلهائی به صورت خوشه گرزن بزرگ، به رنگ سفید یا زرد بسیار خوشبو، با میوه های خشک و شکوفا که حاوی دانه هائی خیلی کوچک است . به فارسی حنا و در کتب سنتی و به عربی حنا، الهناء رقون و رقان گویند و گل آن را فاغیه می نامند. برگهای آن متقابل، ساده، چرمی، کامل به طول 2 تا 3 و به عرض 1 سانتی متر، بیضوی و نوک تیز می باشد. برگهای گیاه حنا ، بخش داروئی آن را تشکیل می دهد . برداشت برگ حنا از سال دوم و سوم و کشت آن سالی دو بار صورت می گیرد. در اوایل تیرماه به نام حنای گرما و در اواخر آبان ماه به نام حنای قوس معروف است .

 

 

خواص برگ حناتقویت موی سر

محلول رویش مو

 

مالیدن مخلوط برگ های له شده این گیاه با روغن زیتون به موی سر کمک زیادی به رشد آن می کند، به ویژه اگر این مخلوط را با آب گشنیز ترکیب کرده و سپس مورد استفاده قرار داد. اگر مدت هاست که به دنبال راهکاری برای رفع بوی بد عرقی هستید که در هنگام پوشیدن کفش به آن دچار می شوید، باید بگویم که می توانید خوشحال باشید زیرا که حنا برای رفع عرق بدبوی پا بسیار موثر بوده و می تواند این دغدغه شما را نیز برطرف کند.از جوشانده برگهای حنا به صورت غرغره برای رفع پیله دندان استفاده می شود. در مصرف داخلی برای کاهش درد معده بعد از زایمان و همچنین برای رفع خشونت صدا تجویز می شود. از دیگر خواص حنا این است که برای رفع عرق بدبوی پا بسیار موثر است.

 

فواید و خواص حنا برای رفع مشکلات پوستی و داخلی

حنا به صورت موضعی در درمان بیماریهای قارچی پوستی بویژه در قارچ های عامل کچلی و تخفیف دردهای روماتیسمی بکار می رود.ضد باکتری، ضد قارچ، ضد تب، ضد اسپاسم، ضد ویروس، ضد آفتاب، قابض، تهوع آور، ادرارآور، قاعده آور، ملین، خلط آور، محافظ کبد، کاهش دهنده پرفشاری خون،سقط کننده، حساسیت زا، مهار کننده ی نیترات ردوکتاز و مسکن از خواص مفید حنا است.حنا دارای اثر ضد باکتری خصوصاً در باکتریهای گرم مثبت می باشد؛ همچنین دارای اثر ضد قارچی در قارچ های مولد کچلی تریکوفایتون، اسپوروتریکوم و کریپتوکوکوس است.

برای تسکین سردرد خود از حنا به عنوان ضمادی استفاده کنند و آن را به صورت ضماد به سر خود بمالید.اگزما عارضه پوستی است که به ویژه در هنگام تغییرات فصلی افراد زیادی را درگیر خود می کند. مشکلی پوستی که رفع آن گاهی اوقات دردسر ساز است. در این مورد نیز به گفته متخصصان طب سنتی، می توان از گیاه حنا استفاده کرد.به عبارتی یکی دیگر از خواص استفاده از حنا رفع این مشکل است، پس اگر مبتلا به این عارضه هستید باید گرد برگ حنا با برگ هلو را به خوبی مخلوط کرده و از آن به صورت ضماد استفاده کنید.

نکته دیگر اینکه برای معالجه جوش و کورک سر کودکان ریشه حنا را خشک کرده تقویت موی سر با حنا و بعد به صورت ضماد آن را روی سر وی بگذارید.برای رویاندن ناخن شما باید روزی 10 گرم از آب جوشانده حنا را تهیه و به مدت 10 روز آن را استفاده کنید. برای این کار 10 گرم برگ حنا را در 250 سی سی آب خیسانده و بجوشانید تا به یک پنجم برسد سپس آن را شیرین کرده به مدت یک ماه میل کنید.حنا به صورت پرده ای، مانع تأثیر اشعه خورشید بر روی پوست بدن می شود.

فواید و خواص پودر حنا برای درمان گرگرفتگی

اگر شما از نقاط داغ و یا گر گرفتگی در مناطق خاصی از بدنتان رنج می برید، با استفاده کردن از حنا می توانید آن را بهبود بخشید. اما حنا نمی تواند نگرانی شما دراین موضوع را از بین ببرد و اگر وضع پوست شما گرم است به پزشک مراجعه کنید تا با دقت تمام مشکل شما را بهبود بخشد.برای تسکین درد اعصاب و مفاصل استفاده از روغن حنا به افراد توصیه می شود. برای اینکه این ضماد بهترین اثر را با خود به همراه داشته باشد باید گل حنا را در روغن زیتون بجوشانید، آن را صاف کرده و بعد از آن استفاده کنید.

خواص حنا برای درمان اسهال خونی و زخم روده

با توجه به این که حنا یکی از گیاهان، با مقدار قابل ملاحظه ای تانن است، لذا دارای خاصیت قوی قابض می باشد؛ به همین دلیل از آن به طور خوراکی در اسهال خونی، زخم های روده ای- معده ای و به عنوان ادرارآور استفاده می شود.
یکی از خواص حنا رفع جوش های دهان می باشد. برای رفع جوش های دهان، جوشانده حنا را مزمزه کنید و نتیجه خوبی بگیرید.
یکی از خواص حنا این است که با گذاشتن گل یا برگ حنا در لابه لای لباسهای خود از بید زدگی لباس جلو گیری می کنید.
گذاشتن ضماد حنا بر سر باعث تقویت بینایی خواهد شد. این یکی از جالبترین فواید حنا می باشد.
حنا کردن کف پا عث لطیف شدن کف پا شده وبوی بد پا را از بین خواهد برد و باعث تقویت نیروی جنسی خواهد شد.
روغن گل حنا که آن را «دهن الفاعیه» نامند و مانند گل سرخ تهیه می کنند گرم و محلل مقوی مو برای روشنی و درخشانی رنگ چهره نافع است.
برای معالجه ترشحات سوزاکی مهبل از جوشانده ریشه درخت استفاده می شود.

حنا یک درمان طبیعی ضد ریزش مو و حفظ سلامت مو است. کوتیکول های مو را درمان میکندتقویت موی سر با حنا  در نتیجه در بهبود سلامت ریشه مو نیز موثر است که این امر مانع از خرد شدن تارهای مو شده و درخشندگی موها را حفظ می کند. همچنین حنا PH پوست سر را در حد متعادل نگه می دارد تا از ریزش موی زودرس جلوگیری کند.

 

برای پرپشت شدن مو با استفاده از خواص حنا

ابتدا برگ های حنا را با روغن خردل بجوشانید و به طور مرتب به موها بمالید. تقویت موی سر با حنا البته برای شادابی موها توصیه دیگری نیز برای شما دارم اینکه مخلوطی از پودر حنا را با آب و آب لیمو مخلوط کرده و آن را به موها بمالید. سپس یک ساعت صبر کنید و بعد موها را بشویید. بعد از اینکه موها را خشک کردید می توانید برق آن را در آینه تماشا کرده و لذت ببرید.حنا یک نرم کننده گیاهی بسیار عالی بشمار می آید. سبب می شود تا موهایتان شفاف و براق بنظر برسد همچنین مو را تغذیه می کند و آن را نرم و ابریشمی می سازد. بهترین راه جهت استفاده از فواید حنا برای نرم کردن مو خیساندن آن در ماست ساده و سپس مالیدن آن به تمام نواحی سر است.

اینجا هم میتوانید بیشتر در مورد این مطلب بخوانید:  با این کار سفید شدن موهایتان را به تاخیر بیندازید!!

ماست مانع از خشکی مو شده و درخشندگی تارهای مو را سبب می شود. همچنین می توانید پودر حنا را با ماست و چند قطره آبلیمو مخلوط نمایید و به سر خود بمالید و بعد از یکساعت سرتان را بشویید. اگر می خواهید از حنا برای تیره کردن رنگ موهایتان استفاده کنید پودر حنا و آبلیمو را در یک ظرف آهنی مخلوط نمایید و بگذارید یک شبانه روز بماند. البته اگر می خواهید موهایتان رنگ قهوه ای مایل به قرمز داشته باشد به هیچ وجه از ظروف آهنی استفاده نکنید.

مخلوط نمودن حنا با گیاهانی نطیر ریحان و مارچوبه نیز در رشد مو موثر است. تقویت موی سر با حنا یک راه طبیعی و بدون عوارض جانبی جهت زیبایی و درخشندگی مو بشمار می آید. امکان دارد استعمال حنا در مقایسه با برخی از محصولات گرانقیمت بهداشتی اتلاف وقت بشمار آید اما صرفا زمانی به خواص آن پی می برید که آن را بطور منظم استفاده نمایید.

آموزش تصویری روش حنا گذاشتن موی سر

حنا گذاشتن روی مو از قدیم مورد استفاده بوده است و علاوه بر زیبایی مو راهی طبیعی و سنتی برای تقویت و پرپشت شدن موها است. شاید استفاده از حنا دلیلی بر پرپشت بودن و زیبایی موهای مادربزرگهایمان است.

چگونه روی موهایمان حنا بگذاریم

استفاده از حنا مثل رنگ مو نیست. حنا هر چقدر بیشتر روی موهایتان بماند،تقویت موی سر با حنا  رنگ مسی آن بیشتر می شود .حنا نسبت به رنگ مو آسیب کمتری به مو وارد می کند و نسبت به آن دیرتر کم رنگ می شود. حنا در واقع یک رنگ شفاف است که علاوه بر رنگ قرمز پررنگش به موها حالت می دهد و آنها را درخشنده می کند. از آنجایی که حنا یک رنگ شفاف است، رنگ موهایتان را عوض نمی کند و فقط آن را با یک رنگ می پوشاند. بنابراین اگر موهایتان مشکی باشد، وقتی زیر نور به آنها نگاه کنید، فقط درخشندگی قرمز رنگ خواهد داشت. اما اگر موهایتان بلوند و یا خاکستری باشد، نارنجی درخشان دیده می شود و اگر موهایتان قهوه ای باشد، یک سایه روی آنها ایجاد می شود.

اگر موهایتان را رنگ می کنید تا سفیدی های آن را بپوشانید، موهای خاکستری نارنجی روشن یا شاید نارنجی گلگون به نظر خواهند رسید. سعی کنید حنایی انتخاب کنید که کیفیت مناسبی داشته باشد تا رنگ موهایتان خوب شود. دستور آماده کردن آن ساده است:یک مایع اسیدی و پودر حنا. می توانید از آب لیمو (یا سایر آب میوه های اسیدی)، چای، یا قهوه به این منظور استفاده کنید. کمی ماست به خمیر به دست آمده اضافه کنید تا کمی سفت تر شود. در ظرف را با یک پلاستیک بپوشانید و بگذارید حنا حداقل به مدت 12 ساعت در یک محل گرم بماند. سپس حنا را در یک بطری پلاستیکی (یا کیسه ی پلاستیکی با گوشه های بریده شده) قرار دهید.

 

روش حنا گذاشتن روی موی سر

سرتان را مانند یک کره فرض کنید. کاری کنید که در پایان کار، موهایتان بالای سرتان باشند. تقویت موی سر با حنا به این ترتیب به گیره ای برای نگه داشتن آنها در سر جایشان نیاز نخواهید داشت. به قسمت هایی از صورت تان که به خط رشد موهایتان نزدیک است وازلین بزنید. تقویت موی سر با حنا به این ترتیب از رنگی شدن صورت تان جلوگیری می کنید. می توانید با موهای خیس و یا خشک شروع کنید، اما اگر موهایتان خشک باشند کارتان آسان تر استدستکش بپوشید و حنا زدن را شروع کنید. از بالای موهایتان شروع کنید و هر دفعه دسته ی کوچکی از موهایتان را انتخاب کنید.حنا را فقط به ریشه و پوست نزدیک به آن دسته از موهایتان بزنید. تقویت موی سر با حنا مقدار حنای زیادی بردارید و یک لایه ی ضخیم بزنید.

حنای بیشتری به طول موهایتان بزنید.حتماً از ریشه ی موهایتان شروع کنید و به تدریج به سمت پایین پیش بروید.بعد از اینکه هر دسته تمام شد آن را کمی بپیچانید و سپس رها کنید.سعی کنید دسته ی بعدی که انتخاب می کنید نزدیک به دسته ی قبلی باشد.موهایتان بدون کلیپس هم سر جایشان می ایستند. علت این است که شما همه ی آنها را بالای سرتان جمع کرده اید و هر بخشی در یک جهت رها کرده اید. به همین روند ادامه دهید تا تمام موهایتان را حنا بزنید. روش های دیگری نیز برای استفاده از حنا وجود دارد.

بگذارید حنا 2 الی 4 ساعت یا بیشتر روی موهایتان بماند تا رنگش بیشتر اثر کند. تقویت موی سر با حنا اگر دوست داشتید می توانید بگذارید تمام طول شب روی موهایتان بماند. اما باید حتماً سرتان را با چیزی ببندید و سپس یک کلاه مخصوص رنگ هم سرتان کنید تا از بیرون ریختن حنا جلوگیری کنید. زمانی که منتظر هستید، حنا روی موهایتان سفت خواهد شد.

موهایتان را بشویید. این کار ممکن است کمی سخت باشد. باید سرتان را زیر شیر آب بگیرید و سپس شروع به شستن موها کنید تا کاملاً تمیز شوند. شامپو به موهایتان بزنید. تقویت موی سر با حنا سپس کمی مرطوب کننده ی مخصوص به موهایتان بزنید. حنا حاوی پروتئین است بنابراین با این کار موهایتان تقویت هم خواهند شد اما ممکن است کمی سفت و خشک هم به نظر برسند. به همین دلیل باید بعد از شستن آنها از یک مرطوب کننده ی مخصوص استفاده کنید. بگذارید مرطوب کننده حداقل 10 الی 15 دقیقه روی موهایتان بماند و سپس مجدداً سرتان را بشویید. اگر لازم دیدید باز هم مرطوب کننده بزنید. به موهایتان برس بکشید تا تمام دانه های حنا از لابه لای موهایتان برود. نگران نباشید؛ بوی حنا و دانه های آن پس از چند بار شستن به طور کامل از لابه لای موهایتان می روند.

 

نکات و هشدارهای مهم در حنا گذاشتن مو

وقتی مشغول انجام این کار هستید می توانید به آهنگ و یا یک کتاب صوتی گوش کنید؛ زیرا برای مدتی نسبتاً طولانی در حمام هستید.
حنا باعث می شود ضخامت موهایتان بیشتر شود و سالم تر و درخشان تر به نظر برسد.
اگر کمی از حنا به پیشانی تان مالیده شد، با آب آن قسمت را به آرامی مالش دهید تا پاک شود. البته می توانستید از قبل کمی وازلین به پیشانی تان هم بزنید.
پس از گذشت یک مدت رنگ حنا عوض می شود. می توانید با یک مقدار کمتر و سبک تر شروع کنید و با گذشت زمان مقدار آن را بیشتر کنید.
اگر می خواهید رنگ آن کمی تیره تر شود، باید چند بار حنا بزنید تا چند لایه رنگ شود. برای اینکه رنگ موهایتان را حفظ کنید، آنها را ماهی 1 الی 2 بار رنگ کنید. همچنین می توانید به جای رنگ کردن کل موهایتان، فقط ریشه های آنها را رنگ کنید.
می توانید با افزودن چیزهایی به حنا، با آن رنگ موهایتان را مشکی یا قهوه ای کنید. برای رنگ سیاه باید بعد از حنا از وسمه استفاده کنید و برای به دست آوردن رنگ قهوه ای، باید وسمه و حنا را با هم مخلوط کنید.
برای اینکه رنگ آن را تیره تر کنید، هر شب کمی روغن به موهایتان بزنید. روغن خردل بهترین گزینه است.
گاهی اوقات ممکن است که حنا کمی آبکی شود. می توانید یک چهارم قاشق چای خوری صمغ زانتان به 2 فنجان از مخلوط حنا اضافه کنید تا کمی سفت شود.
برای استفاده از حنا علاوه بر روشی که در مقاله گفته شد، تقویت موی سر با حنا تقویت موی سر با حنا روش ساده ی دیگری هم وجود دارد؛ مخصوصاً اگر خودتان دارید این کار را انجام می دهید، این روش مناسب تر است.
روش دیگر به این صورت است که حنا را همان طور که گفته شد به رشته های موهایتان می زنید و بعد دسته های موهایتان را می پیچانید و به صورت دایره در می آورید. سپس به زدن حنا به موهایتان ادامه می دهید و هر دسته که تمام شده را دور این دایره های می پیچانید. تقویت موی سر با حنا در نهایت دو الی سه دایره ی بزرگ روی سرتان خواهید داشت. این روش راه بهتر و منظم تری است که خودتان به موهایتان حنا بزنید.
همیشه سعی کنید قبل از استفاده از حنا مطمئن شوید که برای موهای شما مناسب است. می توانید برای تست کردن از موهای داخل برستان استفاده کنید.
معمولاً حنا را روی هرچیزی بریزد لکه اش باقی می ماند. اگر روی لباس و یا پرده ی حمام تان ریخت فوراً آن را بشویید. لکه ی آن روی فلز، پلاستیک و سرامیک باقی نمی ماند. تقویت موی سر با حنا بنابراین بهتر است موقع استفاده از حنا لباس های قدیمی تان را بپوشید و از وسایل قدیمی تان استفاده کنید.
حتماً هنگام کار با حنا از دستکش پلاستیکی استفاده کنید زیرا ممکن است دست هایتان تا هفته ها نارنجی بمانند.
اگر از رنگ های شیمیایی استفاده می کنید موهایتان را با حنا رنگ نکنید. باید قبل از استفاده از حنا حداقل 6 ماه از رنگ های شیمیایی استفاده نکنید. تقویت موی سر با حنا ترکیب حنا با نمک فلزی بیش از رنگ های شیمیایی می تواند باعث آسیب رساندن به موهایتان شود. تقویت موی سر با حنا پر اکسید موجود در رنگ های شیمیایی در واکنش مستقیم با نمک فلزی می تواند موجب شود موهایتان مشکی شوند، خراب شوند و یا حالت شان عوض شود و یا خوردگی پیدا کند یا وز کنند.

مضرات حنا
حنا مضر حلق و ریه است، از این نظر باید با کتیرا خورده شود. مقدار خوراک آن تا 5 گرم است و اگر از آن بیشترخورده شود خطرناک و اسراف موجب هلاکت می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *