برای رشد سریع مو چه کار باید بکنیم

برای رشد سریع مو چه کار باید بکنیم

برای رشد سریع مو چه کار باید بکنیم

چرا رشد موهای برخی دوستانم نسبت به من بیشتر است؟
در حقیقت موی دوستان شما سریع‌تر از شما رشد نمی‌کند. بلکه ضخامت‌ و تراکم بیشتر موهای آنهاست که چنین تصوری را برای شما ایجاد کرده است. علاوه بر این دوستان‌تان ممکن است برخلاف شما با ریزش جدی موی سرشان مواجه نباشند. همه‌ی این موارد خبر از موهای سالم‌تر آنها می‌دهد و این چیزی است که شما هم باید به دنبالش باشید! موهایی سالم و فاقد موخوره بهتر می‌توانند رشد کنند؛ زمانی که موی شما ضخیم‌تر و متراکم‌تر شود بلندتر به‌نظر خواهد رسید.

برای رشد سریع مو چه کار باید بکنیم

راهکارهای رشد سریع مو
تمام راهکارهایی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم بر این اصول استوارند که:

از لحاظ فیزیکی رفتار درستی با موها داشته باشید؛
مواد مغذیِ لازم را برای[bt_highlight] رشد مو[/bt_highlight]ی سالم به بدن‌تان برسانید؛
به مراقبت از مو و حفظ سلامت آن اهمیت بدهید.
برای تهیه کتاب «رازهای زیبایی» کلیک کنید

۱. ماساژ پوست سر
ماساژ می‌تواند جریان خون را در پوست سر شما افزایش بدهد و فعالیت فولیکول‌های مو را تقویت کند. زمانی که فولیکول‌های بیشتری فعال باشند تعداد موهای بیشتری خواهید داشت، بنابراین موهایتان بلندتر به‌نظر خواهد آمد. دو راه برای ماساژ پوست سر وجود دارد:

ماساژ با روغن‌های عصاره‌ای
یک یا دو نوع روغن عصاره‌ای تهیه کنید: نعناع، روغن درخت چای، روغن لیمو. روغن را کمی گرم کنید. پوست سر را به مدت ۲۰ دقیقه با حرکات دورانی ماساژ بدهید. به مدت ۳۰ دقیقه مو و پوست‌ سرتان را به حال خود رها کنید. نهایتا سرتان را بشویید.

برای رشد سریع مو چه کار باید بکنیم

روش وارونگی
خم شوید یا از روی تخت سرتان را آویزان کنید تا موها به شکل وارونه قرار بگیرند. در این حالت سر شما پایین تر از قلب‌تان قرار می‌گیرد و خون بیشتری به فولیکول‌های مو می‌رسد. در همین حالت جلوی سر، پشت و دو طرف پوست سرتان را با حرکات دورانی به مدت ۵ دقیقه ماساژ بدهید. این کار به جریان یافتن خون در پوست سر و رشد سریع مو کمک می‌کند.

۲. نوک‌گیری موهایتان را به‌طور دوره‌ای انجام دهید
در نگاه اول به نظر می‌رسد کوتاه کردن موها مخالف هدف ما یعنی رشد سریع مو باشد، هرچه باشد نوک‌گیری موها موجب کوتاهی آن می‌شود. اما این کار برای رشد سالم‌ موی شما ضرورت دارد. دلیل آن این است که موهای پر از موخوره به هم گره می‌خورند، و سر آنها چند شاخه می‌شود. موخوره‌ها تا ریشه‌ی مو بالا می‌روند، چنین موهایی نهایتا می‌میرند و از سر جدا می‌شوند. اگر به‌موقع به داد موخوره نرسید و آنها را کوتاه نکنید شکستن موهایی که چندشاخه شده نهایتا موهای کوتاه‌تری برای‌تان باقی خواهد گذاشت، بنابراین نوک‌گیری موها سلامت آنها را در درازمدت تضمین می‌کند.

در اینجا این سؤال پیش می‌آید که انتهای مو را چقدر باید کوتاه کرد. پاسخ این پرسش حقیقتا در شکل ظاهری انتهای موهایی که چندشاخه شده نهفته است. وقتی انتهای موها کمی بهم ریخته باشد می‌توانید آنها را کمی (حدود ۶ میلی‌متر) کوتاه کنید. و وقتی انتهای موها باریک، نامرتب یا موخوره‌ای شدند آنها را بیشتر کوتاه کنید تا صاف و یک‌دست شوند.

بدون در نظر گرفتن وضعیت خاص موی هر فرد، می‌توان به‌صورت کلی توصیه کرد که هر۱۰ تا ۱۲ هفته ۳میلی‌مترِ انتهاییِ موها را کوتاه کنید.

برای رشد سریع مو چه کار باید بکنیم

۳. شامپو را درست مصرف کنید
بسیاری از ما از شامپو برای شستن موها کمک می‌گیریم و گمان می‌کنیم که شستن آلودگی‌ها از روی مو برای سلامت آن خوب است. اما شاید ندانید که شامپو علاوه بر آلودگی‌ها می‌تواند چربی طبیعی مو را که برای نرمی و استحکام آن ضروری است از بین ببرد و مو را خشک و ضعیف کند. بهتر است که استفاده‌تان را از شامپو به حداکثر دوبار در هفته کاهش بدهید و به‌جای آن برای شستن موها از کاندیشنر (شامپوهایی که بیشتر به تقویت و لطافت مو کمک می‌کنند) استفاده کنید. زمانی که واقعا نیاز به استفاده از شامپو داشتید این کار را با ملایمت انجام بدهید: با کف شامپو تنها روی پوست سر (و نه ساقه‌ی موها) را شست‌وشو دهید؛ وقتی دارید سرتان را آب می‌کشید ساقه‌ی موها در تماس با کف شامپو شسته می‌شوند.

برای رشد سریع مو چه کار باید بکنیم

۴. از کاندیشنر به دفعات بیشتر از شامپو استفاده کنید
هر بار که حمام می‌کنید از کاندیشنر استفاده کنید، عدم استفاده از این محصولات نگهدارنده‌ی ‌مو پس از شامپوزدن بدترین کاری است که می‌توانید برای موهایتان انجام بدهید. به‌یاد داشته باشید که در اثر رنگ کردن و به‌کار بردن حرارت، انتهای موها باریک‌تر می‌شوند. نرم‌کننده به بازسازی چربی و پروتئین از دست‌رفته‌ی ساقه‌ی مو کمک می‌کند، همچنین منافذ کوتیکول (پوشش شاخی سطح ساقه‌ی مو) را می‌بندد و مانع آسیب بیشتر به آن می‌شود تا بتوانید رشد سریع مو را تجربه کنید.

برای رشد سریع مو چه کار باید بکنیم
۵. هربار در انتهای حمام موها را با آب سرد آب بکشید
این کار واقعا به رشد سریع مو، سالم و درخشان نگه‌داشتن موها کمک می‌کند. آب سرد لایه‌ی سطحی ساقه‌ی مو را صیقلی می‌کند و با این کار مانع از دست دادن رطوبت و آسیب رسیدن به مو می‌شود. کافی است برای چند ثانیه موها را در تماس با آب سرد قرار بدهید، گرچه کار ناچیزی به‌نظر می‌رسد، این یک قدم اضافی در حمام در طولانی‌مدت می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.

برای رشد سریع مو چه کار باید بکنیم

۶. موهایتان را طوری شانه کنید که انگار رشته‌هایی از طلا هستند

شانه زدن دائمی موها می‌تواند به آن آسیب بزند. زمانی که می‌خواهید موی خیس را شانه کنید حتما از پایین موها شروع کنید و به سمت بالا پیش بروید، ما اغلب از ریشه‌ی موها شانه زدن را آغاز می‌کنیم اما این کار گره‌های کوچک را به گره‌هایی بزرگ تبدیل می‌کند و می‌تواند باعث کنده شدن مو شود.

۷. از ماسک‌های روغنی و مرطوب‌کننده به‌صورت هفتگی استفاده کنید
موهایی که به سرشانه یا پایین‌تر از آن رسیده‌اند چندین سال عمر دارند و برای مراقبت از آنها صرفا استفاده از نرم‌کننده‌ها کفایت نمی‌کند. از ماسک‌ها و روغن‌های مرطوب‌کننده به‌صورت هفتگی استفاده کنید. این روغن‌ها ساقه‌ی مو را با اسیدهای چرب آغشته می‌کنند، و وقتی با شامپوی معمولی آنها را از موها می‌شویید این اسیدهای چرب در مو جای می‌گیرند.

برای رشد سریع مو چه کار باید بکنیم

می‌توانید این ماسک‌ها را خودتان تهیه کنید:

ماسک روغن نارگیل
یک پیمانه روغن نارگیل تصفیه‌نشده را با یک قاشق از هریک از روغن‌های بادام، ماکادمیا و جوجوبا که در اختیار دارید مخلوط کنید. به این دلیل که روغن‌ها روی موی خشک خوب پخش نمی‌شوند بهتر است آن را روی موی نم‌دار استفاده کنید، بگذارید ۱۰ دقیقه بماند و سپس مانند همیشه آن را با شامپو بشویید و نرم‌کننده بزنید.

ماسک روغن کرچک
روغن کرچک غنی از ویتامین E و اسیدهای چرب ضروری، به‌خصوص امگا ۹ است. روغن کرچک به‌طور طبیعی به رشد سریع مو کمک می‌کند. از آنجا که این روغن چسبناک است آن را با مقدار مساوی از روغن زیتون، بادام یا نارگیل مخلوط کنید. پوست سرتان را با این مخلوط به مدت ۳۰ الی ۴۵ دقیقه ماساژ بدهید و بعد از آن سرتان را با شامپو بشویید.

علاوه بر این می‌توانید روغن‌های عصاره‌ای دیگری به‌خصوص روغن رزماری، نعناع، اکالیپتوس، اسطوخودوس، و آویشن را به روغن کرچک اضافه کنید و روی موها بمالید.

همین حالا محبوب‌ترین محصولات ماسک مو را تهیه کنید

برای رشد سریع مو چه کار باید بکنیم
۸. حداقل ماهی یک بار از ماسک تخم‌مرغ استفاده کنید
تخم‌مرغ برای رشد سریع مو بسیار مفید است زیرا ترکیبی از پروتئین، آهن، سولفور، فسفر، زینک و سلنیوم است که باعث تقویت فولیکول‌های مو می‌شود. همچنین قدرت مرطوب‌کنندگی‌ بالای آن می‌تواند مانع خشکی و نازک شدن موها بشود.

تهیه‌ی ماسک‌های مو با تخم‌مرغ
تخم‌مرغ را بشکنید و آن را داخل ظرف بریزید سپس تا صاف شدن مایع بهم بزنید. ماست را به این مایع اضافه کنید و مجددا هم بزنید تا مایع خامه‌مانندی ایجاد شود. این مایع را روی موی خیس‌تان قرار بدهید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند. بعد از این مدت ماسک را از روی موهایتان بشویید.
یک تخم‌مرغ را هم بزنید. چهار قاشق روغن دانه‌ی انگور و چند قطره روغن اسطوخودوس را به آن اضافه کنید. مخلوط را به موها و پوست سرتان بمالید و به مدت نیم ساعت به حال خود بگذارید. نهایتا آن را با آب و شامپو مثل همیشه بشویید.
دو زده‌ی تخم‌مرغ را با روغن زیتون خالص با اسیدیته‌ی پایین (extra-virgin olive oil) مخلوط کنید و به سر بمالید. بگذارید به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی سرتان بماند. سپس موی خود را با شامپو بشویید.
تخم‌مرغ را هم بزنید، یک فنجان شیر و دو قاشق روغن زیتون خالص و آب نیمی از لیمو ترش را به آن اضافه کنید. این مواد را مخلوط کنید و به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه روی موهایتان بگذارید. سپس موهایتان را بشویید و آبکشی کنید.

برای رشد سریع مو چه کار باید بکنیم

۹. از دم‌کرده‌های گیاهی استفاده کنید

گیاهانی مانند رزماری، نعناع گربه‌ای، گزنه، باباآدم، گیاه دم اسبی، و مریم گلی به رشد سریع مو کمک می‌کنند. رزماری، به‌خصوص، برای رشد مو فوق‌العاده است زیرا باعث تحریک فولیکول‌های مو می‌شود. رزماری علاوه بر این، طره‌ی گیسوان شما را درخشان می‌کند.

چای سبز نیز حاوی پلی فنول‌هاست و با خواص ضد التهابی خود به رشد مو کمک می‌کند. به علاوه، بسیاری از گیاهان با بهبود گردش خون رشد مو را تحریک می‌کنند.

اینجا هم میتوانید بیشتر در مورد این مطلب بخوانید:  ابروهای خود را پرپشت کنید

هریک از این گیاهان را در آب داغ به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه دم کنید. مایع به‌دست آمده را صاف کنید و بعد از خنک شدن در ظرفی بریزید. بعد از استفاده از شامپو و نرم‌کننده و آب‌کشی موها این دم‌کرده را به عنوان آب‌کشی نهایی به کار ببرید. علاوه بر تحریک رشد مو، این کار موها را تقویت می‌کند و آنها را نرم و حالت‌پذیر می‌کند.

همچنین می‌توانید دم‌کرده‌‌های گیاهی یا روغن‌های عصاره‌ای ضروری را در شامپوی خود مخلوط کنید.

یا چای گیاهی را به‌صورت خوراکی میل کنید.

برای رشد سریع مو چه کار باید بکنیم

۱۰. موی خود را با آلوئه ورا تقویت کنید
آلئوورا به رشد سریع مو کمک و از ریزش آن جلوگیری می‌کند. آلئوورا همچنین با شوره‌ سر مقابله می‌کند و درخشش طبیعی موها را بازمی‌گرداند.

ژل آلئوورای تازه را با مقدار کمی آب لیموی تازه مخلوط کنید و بگذارید به مدت ۲۰ دقیقه روی سرتان بماند. سپس موهای خود را بشویید. این کار را هریک یا دو هفته تکرار کنید.

شما همچنین می‌توانید ژل آلوئه ورا را با مقدار مساوی از شیر نارگیل و روغن جوانه گندم مخلوط کنید و روی موها بمالید.

برای رشد سریع مو چه کار باید بکنیم
۱۱. موهایتان را مدت زیادی مدل گوجه‌ای جمع نکنید
گوجه‌کردن موها بالای سر به ساختار موها آسیب می‌زند و در طولانی‌مدت موجب ریزش مو می‌شود. این مدل بستن مو زیبا به‌نظر می‌رسد و یکی از رایج‌ترین مدل‌های مو در سال‌های اخیر بوده است. شاید پیروی نکردن از مدهای روز کار سختی باشد اما موهایتان را به مدت‌طولانی مدل گوجه‌ای درست نکنید یا آنها را سفت جمع نکنید. این کار به ساختار موها آسیب وارد می‌کند و رشته‌های ضعیف مو شکسته می‌شود.

برای رشد سریع مو چه کار باید بکنیم

۱۲. هرگز موهایتان را در حوله‌های بزرگ نپیچید
حتی اگر طرفدار این مدل موها نباشید هنوز ممکن است موی خود را در حوله‌ی حمام بالای سر بپیچید. این کار به‌اندازه‌ی سفت بستن موها بد است و آنها را درهم‌تنیده می‌کند و موهای ضعیف در هنگام شانه خوردن می‌شکنند. اشکال پیچیدن موها در حوله‌های حمام چیست؟ این کار باعث شکستن موها می‌شود. موها لابه‌لای آن همه الیاف بافته شده گیر می‌کنند و از آنجا که زنان اکثرا حوله را خیلی سفت می‌بندند رشته‌های لطیف مو در اطراف صورت مستعد شکستن می‌شوند. به جای حوله‌های بزرگ با الیاف درشت از حوله‌های حمام کوچک‌تر و لطیف‌تر که ریزالیاف (microfiber) دارند استفاده کنید.

برای رشد سریع مو چه کار باید بکنیم

۱۳. روبالشی زبرتان را دور بیندازید
پیشنهاد ما استفاده از روبالشی با پارچه‌ی ساتن یا پارچه‌ای است که سطحی صیقلی‌تری دارد. پارچه‌ی زبر می‌تواند اصطکاک بیشتری با مو ایجاد کند و صبح‌ها با گره‌های بیشتری در موهایتان بیدار شوید.

حتما بخوانید: صاف کردن موها با ۹ ماده طبیعی و در دسترس
۱۴. اگر موی دکلره شده، خشک یا خیلی حساس دارید هرگز از کش مو استفاده نکنید
در مورد موهای این چنینی یک بار دم‌اسبی کردن موها – تنها یک‌بار! – می‌تواند موجب مشکلی شود که آرایشگران به آن «کوتاهی موی شیمیایی» می‌گویند؛ یعنی مو آن‌قدر در اثر مواد شیمیایی شکننده و آسیب‌پذیر شده است که جا‌به‌جا شکسته شده و ریخته است، انگار کسی آن را کوتاه کرده باشد. وقتی مو خاصیت کشسانی خود را از دست داده باشد در ناحیه‌ی تحت فشار می‌شکند. پس اگر می‌خواهید شاهد رشد سریع موهایتان باشید برای نگه‌داشتن موهایتان به‌جای کش از کلیپس‌های کوچک و سنجاق‌های مو در اندازه‌های مختلف استفاده کنید.

برای رشد سریع مو چه کار باید بکنیم

۱۵. از رژیم غذایی سالم و مغذی پیروی کنید

داشتن رژیم غذایی سرشار از پروتئین، ویتامین‌های حیاتی و مواد معدنی ضروری، پیش‌نیاز رشد سریع مو و سلامت آن است. به دنبال غذاهایی با ویتامین A، B، C، E، آهن، زینک، مس، منیزیم و سلنیوم باشید. ویتامین‌های گروه B به‌طور مشخص در رشد سریع مو اهمیت دارند. مراقب کمبود مواد مغذی در بدن‌تان باشید زیرا رشد سریع مو را تحت تأثیر منفی قرار می‌دهند. برای مثال کمبود ویتامین E و روی منجر به نازکی و ریختن موها می‌شود.

تنوع را در رژیم غذایی‌تان رعایت کنید. شیر، پنیر، ماست، مرغ، تخم‌مرغ، دانه‌های سبوس‌دار، ماهی سالمون، اسفناج، بروکلی، فلفل دلمه‌ای، کلم، جعفری، گریپ فروت، آواکادو، نان سبوس‌دار، جو، یونجه می‌توانند مواد مغذی را به بدن و فولیکول‌های موی شما برسانند. علاوه بر این از آب سبزیجات و میوه‌های تازه مانند، پرتقال، گریپ فروت، هویج، شلغم و کاهو میل کنید.

اسید چرب امگا ۳
اسید چرب امگا ۳ مشخصه‌های ضدالتهابی دارد و از التهاب فولیکول‌های مو، که علت شایعی برای ریزش موست، جلوگیری می‌کند. این ماده به سلامت کلی بدن و پوست سر نیز کمک می‌کند. برای دستیابی به فواید امگا ۳ باید ماهی‌هایی مانند سالمون، شاه‌ماهی یا ماهی کولی را دوبار در هفته مصرف کنید. اگر با مصرف ماهی مشکل دارید می‌توانید از مکمل روغن ماهی استفاده کنید.

بذر کتان، گردو، کدو حلوایی، روغن زیتون از دیگر خوراکی‌های غنی از اسید چرب امگا ۳ هستند.
پروتئین
پروتئین ماده‌ی ضروری ساختار موها را تشکیل می‌دهد. خوردن پروتئین کافی برای حفظ سرعت جایگزینی موها ضروری است. در صورتی که پروتئین کافی مصرف نکنید سرعت از دست دادن موی شما بیشتر از سرعت جانشین شدن موهایتان خواهد شد و مو کم‌پشت به‌نظر خواهد رسید.

گوشت سفید و قرمز، ماهی و غذاهای دریایی همگی منابع خوبی ار پروتئین هستند. اما اگر گیاهخوار هستید می‌توانید از رژیم پروتئین گیاهخواری شامل دانه‌های کامل، حبوبات، مغزها و دانه‌های پروتئین‌دار در غذاهایتان استفاده کنید.
ویتامین C و A
ویتامین C به حفظ رطوبت و جلوگیری از شکستن موها کمک می‌کند. ویتامین C خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد و از موها در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. همچنین هر دو ویتامین Cو A در محافظت و ترمیم بافت‌های بدن، از جمله موها، نقش دارند.

غذاهایی مانند گیاهان با برگ سبز، جگر، تخم‌مرغ و لبنیات منابع غنی ویتامین A هستند. ویتامین C را می‌توانید به سادگی از میوه‌ها و سبزی‌های تازه برای مثال گوجه‌فرنگی، کیوی و انواع توت‌ها بگیرید. پس توصیه‌ی هرم غذایی را برای مصرف روزانه‌ی ۵ سهم میوه و سبزیجات از یاد نبرید.

برای رشد سریع مو چه کار باید بکنیم
۱۶. آب‌رسانی
رساندن آب کافی به بدن نیز برای داشتن موهای سالم‌تر اهمیت دارد، زیرا موهای خشک مستعد شکنندگی هستند. کمبود آب جدی حتی به توقف رشد مو منجر می‌شود. در مقابل نوشیدن مقدار کافی آب به سلامت سلول‌های مو کمک می‌کند.

نحوه‌ی آب‌رسانی به بدن
آب‌رسانی به بدن کار ساده‌ای است: تنها لازم است هرروز به‌اندازه‌ی کافی آب بنوشید! اما ترفندهای دیگری برای حفظ آب موها وجود دارد: کمتر سشوار بکشید و دمای اتوی مو و سشوار را روی درجه‌ی پایین‌تر تنظیم کنید. همچنین از مصرف محصولات مربوط به مو که حاوی سیلیکون‌ها (silicones) و سولفات‌ها (sulfates) هستند خودداری کنید.

۱۷. از مکمل‌های ویتامینی و گیاهی استفاده کنید
در کنار رژیم غذایی مناسب می‌توانید برای رشد سریع مو از مکمل‌های فولیک اسید، بیوتین، کلپ (kelp)، روغن ماهی، روغن تخم کتان، روغن گل پامچال، جینسنگ، جینکو بیلوبا، نخل باد بزنی استفاده کنید.

اسید فولیک و بیوتین جز ویتامین‌های گروه B هستند (به ترتیب ویتامین B9 و B7) و به رشد سریع مو کمک می‌کنند. هر چند، لازم است پیش از مصرف هر مکمل با پزشک خود مشورت کنید.

علاوه بر این می‌توانید بیوتین را در خوراکی‌هایی مانند دانه‌ی سویا، جگر گاو و کره بیابید.

به صورت منظم از نوشیدنی آلوئه‌ورا استفاده کنید.

برای رشد سریع مو چه کار باید بکنیم
۱۸. از استرس دور بمانید

نباید از تأثیر استرس بر مو غافل شد چرا که یکی از مهم‌ترین عوامل ریزش مو به شمار می‌رود. باور بر این است که استرس می‌تواند در چرخه‌ی طبیعی زندگی موها اختلال ایجاد کند و مو را وارد مرحله‌ی تلوژن یا همان ریزش کند. بنابراین اگر مشتاق رشد سریع مو هستید، استرس‌تان را به کمترین میزان ممکن برسانید.

برای مدیریت استرس، می‌توانید از مدیتیشن، تمرین تنفس، یا دیگر تکنیک‌های تن‌آسایی استفاده کنید. علاوه بر این مطمئن شوید که به‌قدر کافی می‌خوابید زیرا هورمون رشد حین خواب در بدن آزاد می‌شود.

برای رشد سریع مو چه کار باید بکنیم
۱۹. مشکلات سلامتی خود را تحت درمان قرار بدهید
اگر با مشکلات سلامتی زمینه‌ای مانند اختلالات تیروئید، عدم تعادل هورمونی، بیماری‌های مزمن، و یاعفونت شدید رو‌به‌رو هستید بدون رسیدگی به آنها نمی‌توانید نتیجه‌ی دلخواه را از تلاش‌هایتان برای رشد سریع مو به دست بیاورید.

برخی از داروها مثل قرص‌های ضدبارداری، بتا بلاکرها، استروئیدهای آنابولیک، داروهای ضد افسردگی، داروهای ضد تشنج، و … نیز ممکن است در مشکلاتی از قبیل نازک شدن و ریزش مو دخیل باشد.

درماتیت سبوره‌ای و عفونت پوست سر باعث خارش پوست سر و ریزش موی خفیف می‌شوند. بنابراین، به هرگونه مشکل زمینه‌ای سلامتی که روی موها تأثیر می‌گذارد در اسرع وقت رسیدگی کنید تا تلاش‌های شما برای داشتن مویی بلند بی‌اثر نماند.

با پیروی از یک برنامه‌ی خوب مراقبت از مو و استفاده از محصولاتی که مناسب موی شما هستند سلامتی آن را حفظ کنید. به علاوه، موهای خود را از آسیب نور خورشید و دستگاه‌هایی که با حرارت به مو حالت می‌دهند دور نگه دارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *