علت رشد کند مو و راه هايي برای رشد سریع تر مو

علت رشد کند مو و راه هايي برای رشد سریع تر مو

اكثر افراد از رشد كند و آهسته موهای خودغافل هستند. با این حال، می تواند به همان اندازه در عزت نفس و اعتماد به نفس تأثیر بگذارد و همچنین برای مقابله با آن ناامیدي هاي بسياري ايجاد شود.

مو یکی از عوامل اصلی در زیبایی انسان‌ها است و داشتن موی سالم، شفاف و زیبا تقریباً آرزوی تمام آدم‌ها است. اما موها گاهی اوقات در طول زندگی دچار مشکلاتی از قبیل کاهش رشد، ریزش، شکنندگی و موخوره می‌شوند و همان‌طور که می‌دانید از یک نقطه به بعد رشد مو متوقف شده و نازک‌تر می‌شود. اما آیا می‌دانید که برای رفع این مشکل چه کار باید کرد؟ برای درمان مشکلات مو در مرحله اول باید علت آن را پیدا کرد
رشد آهسته مو به دلیل رژیم های غذایی ضعیف و شیوه زندگی استرس زا برای مردان و خانم ها رایج تر است. این امر می تواند بصورت ویژه مشکل ساز شود و یا در یک دوره استرس زا در زندگی بگذرد و موها بسیار آهسته رشد می کنند و به اندازه سابق به نظر نمی رسد.


بهبود رشد سريع موهای شما کاملاً امکان پذیر است. به نوبه خود ، سلامت کلی ، درخشش ، ضخامت ، کیفیت و رنگ موهای شما باید بهبود یابد.
در حالی که چرخه رشد مو برای همه یکسان است، ژنتیک می تواند در طول هر چرخه نقشی داشته باشد، هر مرحله از چرخه رشد مو دوره طولانی مدت دارد که در آن دوام می آورد. به عنوان مثال، مرحله آناژن بین دو تا هفت سال ادامه دارد. این یک میانگین است ، به این معنی که برخی افراد چرخه های کوتاه تری دارند و برخی دیگر طولانی تر هستند.
شما فکر می کنید تمام غذاهای مناسب را می خورید اما هنوز احساس می کنید که کمبود ویتامین می تواند دلیل الگوی کندی رشد موهای شما باشد، قطعی ترین روش برای دانستن اینکه از هرگونه نقص رنج می برید، مراجعه به پزشک مراقبت های اولیه است.
گذشته از رژیم غذایی، آسیب غیر طبیعی به موها می تواند از رشد آنها به میزان عادی جلوگیری کند. با جلوگیری از آسیب قبل از وقوع ، می توانید رشد موهای خود را به طول طبیعی و سالم خود آسان تر کنید.
ریزش مو مشکلی است که غالباً در مورد آن صحبت می شود، اما اكثر افراد از رشد كند و آهسته موهای خودغافل هستند. با این حال، می تواند به همان اندازه در عزت نفس و اعتماد به نفس تأثیر بگذارد و همچنین برای مقابله با آن ناامیدي هاي بسياري ايجاد شود.
خوشبختانه تکنیک هایی وجود دارد که می توانید برای  مقابله با الگوی کندی رشد مو و حتی افزایش سلامتی و طول موهای خود استفاده کنید.

اینجا هم میتوانید بیشتر در مورد این مطلب بخوانید:  تشخيص و درمان ريزش مو

چگونه موهاي سر خود را به سرعت رشد دهيم؟

همه ما موهای زرق و برق دار می خواهیم، اما هرگز نباید به ضرر سلامتی مو باشد.
1. پروتئین و غذاهاي سرشار از بيوتين ميل كنيد، مو از ریشه فولیکول که از سلولهای پروتئین تشکیل شده است، رشد می کند. برای رشد سریعتر مو، برای تسهیل ساختار ساختمان پروتئین ، باید رژیم غذایی سرشار از بیوتین و پروتئین بخورید.ميتوانيد غذاهايي را ميل كنيد كه از نظر طبيعي داراي  بيوتين زياد باشند.

در اينجا لسيتي از غذاهاي سرشار از پروتئین و بيوتين وجود دارد كه ميتواند رشد مو را تسريع كنند:

بادام، بادام زميني، گردو

تخم مرغ (زرده تخم مرغ يكي از بالاترين غلظت هاي بيوتين را دارد)

شير و پنير

ماهي قزل آلا

آووكادو

2. تاثير شامپو در ريزش مو: متخصص پوست و مو در زمینه ریزش مو و مشاور پزشکی، می گوید تاثير شامپو در رشد مو بستگی به این که چه نوع ریزش مو در درمان خود دارید بستگی دارد. شامپو درمانی برای طاسی الگوی مردانه نیست. اما اوضاع ناامیدکننده نیست  و توصیه می کنیم با پزشک خود مشورت بگيريد.

3. موها را با آب سرد بشویید: بسیاری از مردم نمی دانند ، اما آب گرم موهای رطوبت را محکم می کند و رشته های مو را ضعیف می کند و باعث شکستگی آن می شود. برای جلوگیری از آسیب ، مطمئن شوید که موهای خود را با آب ولرم شستشو می دهید ، و قطعاً داغ  نیست.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *