از انجام اين موارد كه ميتواند براي موها مضر باشد خودداري كنيد

الگوهای ریزش موی زنانه

 

عادت کشیدن موها یکی از فعالیت‌هایی است که می‌تواند آسیب شدید به موهای فرد وارد کرده و حتی باعث طاسی وی شود.


به نظر واضح است که انجام برخی فعالیت‌ها می‌تواند باعث وارد شدن آسیب به موهاي شما مي شود.
برخي از اين موارد در ذيل بيان شده است :

– استفاده از حالت‌های مو که باعث وارد شدن فشار به موها و کشیدن آن‌ها می‌شود (برای مثال مدل موی دم اسبی). امروزه بسیاری خانم‌ها موی خود را از ناحیه ریشه به شدت می‌کشند. در صورتی که این کار به موقع متوقف شود، امکان بازیابی شرایط عادی مو وجود خواهد داشت. در غیر این صورت همواره ممکن است رشد مو برای همیشه متوقف شده و امکان درمان آن دیگر وجود نداشته باشد.

– بسیاری از مواد شیمایی و حتی حالت دهنده‌های گیاهی می‌توانند باعث وارد شدن آسیب مشخص به موها شوند. برای مثال در این زمینه می‌توان از حالت دهنده‌ها، صاف کننده‌ها، روغن مو و اتوی موی نام برد.

– خشک کردن مو با فشار هوا- انجام این کار می‌تواند به پوست سر و پیازهای مو آسیب وارد کند. به این ترتیب لازم است حداقل چند وقت یک بار اجازه دهیم موها در معرض هوای آزاد خشک شوند یا میزان دمای سشوار در کمترین حالت ممکن تنظیم شود.

– شانه زدن به موها به صورت محکم یا در هنگامی که موها مرطوب هستند- انجام این کار باعث وارد شدن فشار به ریشه‌های مو و وارد شدن آسیب به آن‌ها می‌شود.

– عادت کشیدن موها یکی از فعالیت‌هایی است که می‌تواند آسیب شدید به موهای فرد وارد کرده و حتی باعث طاسی وی شود.

اینجا هم میتوانید بیشتر در مورد این مطلب بخوانید:  بيماري آلوپسي و راه هاي درمان آن

– اجتناب از مالش، فشار دادن یا حالت دهی به موها با فشار زیاد می‌تواند نقش موثر در پیشگیری از مشکلات مو داشته باشد.

– شانه زدن و حالت دادن به موها به آرامی می‌تواند برای رشد مو مناسب باشد. به این منظور می‌توان از شانه‌های دارای دندانه‌های پهن برای اجتناب از وارد شدن فشار به موها استفاده کرد.

– اجتناب از قرار گرفتن موها در معرض آلودگی، گرد و غبار، گرما و رطوبت می‌تواند در حفظ سلامت مو مناسب باشد. به این منظور بهتر است در هنگام خارج شدن از خانه، موها با یک روسری پوشانده شوند تا به این ترتیب از قرار گرفتن آن‌ها در معرض محیط نامناسب خودداری گردد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *