رشد مو

بهترین قرص برای رشد سریع مو

بهترین قرص برای رشد سریع مو

بهترین قرص برای رشد سریع مو

بطور کلی قرص ها و مکمل های زیادی برای رشد مو و یا پرپشت شدن مو تبلیغ و معرفی میشه چون الان تقریبا همه افراد دنبال راهی برای تقویت و جلوگیری از ریزش مو هستند. بطور خلاصه میتونم بگم از مکمل ها ، بهترین مکمل شامل ویتامین ب 5 و سیستئین، ب6 و زینک است. از میان داروها هم میشه به فیناستراید (فیناستراید | عوارض قرص فیناستراید ) و ماینوکسیدل اشاره کرد. اما اول از همه باید علت ریزش مو مشخص بشه. بعد به پزشک مراجعه تا درمان مناسب برای شما شروع شود.

بهترین قرص برای رشد سریع موی سر

ده داروی برتر برای [bt_highlight]رشد مو[/bt_highlight]های سالم و قوی در زیر آورده شده است:

  •  کورتیزون …
  •  مینوکسیدیل …
  •  فیناستراید …
  •  اسانس رزماری …
  •  کالیوم کربنیکوم …
  •  سیلیکا …
  •  ویتامین های نایسین …
  •  دیفنیل سیکلوپروپنون (DPCP)
  • بهترین قرص برای رشد سریع موی سر
  • بهترین قرص برای رشد سریع مو
  • بهترین قرص برای رشد سریع مو

بهترین ویتامین ها برای رشد مو چیست؟

  •  ویتامین A
  •  ویتامین B
  •  ویتامین B5 (پانتنول)
  •  ویتامین B6
  • ویتامین C
  • ویتامین D
  •  ویتامین E

در زیر 5 ویتامین و 3 ماده غذایی دیگر وجود دارد که ممکن است برای رشد مو مهم باشد:

بهترین قرص برای رشد سریع موی سر

 

1. ویتامین A

– تمام سلول ها برای رشد نیاز به ویتامین A دارند. این سلول ها شامل مو، سریع ترین بافت رو به رشد در بدن انسان است. ویتامین A همچنین به غدد لنفاوی کمک می کند که ماده ای چرب به نام چربی پوست را تولید کنند. چربی پوست، پوست را مرطوب می کند و به حفظ موی سالم کمک می کند.

– رژیم های عاری از ویتامین A ممکن است منجر به مشکلات متعددی از جمله ریزش مو شود. در حالی که دریافت مقدار مناسب ویتامین A بسیار مهم است، ممکن است مصرف بیش از حد آن خطرناک باشد. مطالعات نشان می دهد که مصرف بیش از حد ویتامین A نیز می تواند باعث ریزش مو شود.

– سیب زمینی شیرین، هویج، کدو تنبل، اسفناج و کلم غنی از بتا کاروتن هستند که به ویتامین A تبدیل می شوند. ویتامین A در محصولات حیوانی مانند شیر، تخم مرغ و ماست نیز یافت می شود. روغن کبد ماهی کاد منبع خوبی از ویتامین A است.

بهترین قرص برای رشد سریع مو

2. ویتامین های B

یکی از بهترین ویتامین های شناخته شده برای رشد مو، ویتامین B به نام بیوتین است. مطالعات نشان می دهد کمبود بیوتین با ریزش مو در انسان ارتباط دارد. اگر چه بیوتین به عنوان یک درمان جایگزین مو استفاده می شود، کسانی که کمبود دارند بهترین نتایج را مشاهده می کنند. با این حال، کمبود آن بسیار نادر است زیرا به طور طبیعی در طیف وسیعی از غذاها دیده می شود.

همچنین کمبود اطلاعات در مورد اینکه آیا بیوتین برای رشد مو در افراد سالم موثر است یا خیر، وجود دارد. دیگر ویتامین های B به ایجاد گلبول های قرمز کمک می کنند که اکسیژن و مواد مغذی را به پوست سر و فولیکول های مو وارد می کنند. این فرآیندها برای رشد مو مهم هستند. شما می توانید ویتامین های B را از بسیاری از غذاها، از جمله غلات کامل، بادام، گوشت، ماهی، غذاهای دریایی و سبزیجات برگ تیره دریافت کنید. علاوه بر این، غذاهای حیوانی تنها منابع خوب ویتامین B12 هستند. بنابراین اگر شما یک رژیم غذایی گیاهخواری دارید، به مصرف مکمل فکر کنید.

بهترین قرص برای رشد سریع مو

3. ویتامین C

آسیب رادیکال آزاد می تواند رشد مو را متوقف کند. ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که به محافظت در برابر استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کند. علاوه بر این، بدن شما نیاز به ویتامین C برای ایجاد پروتئین شناخته شده به عنوان کلاژن – بخش مهمی از ساختار مو – دارد.  ویتامین C همچنین به بدن شما کمک می کند آهن، ماده معدنی مورد نیاز برای رشد مو، را جذب کند. توت فرنگی، فلفل، گواوا و مرکبات همه منابع خوب ویتامین C هستند.

اینجا هم میتوانید بیشتر در مورد این مطلب بخوانید:  آیا رویش مجدد موها امکان دارد؟

بهترین قرص برای رشد سریع مو

4. ویتامین D

سطح پایین ویتامین D به آلوپسی، یک اصطلاح فنی برای ریزش مو، مرتبط است (قرص ویتامین دی 50000). تحقیقات همچنین نشان می دهد که ویتامین D ممکن است به ایجاد فولیکول های جدید کمک کند – منافذ کوچک در پوست سر که در آن موهای جدید رشد می کنند. بدن شما ویتامین D را از طریق تماس مستقیم با اشعه خورشید تولید می کند. منابع تغذیه مناسب ویتامین D عبارتند از ماهی چرب، روغن کبد ماهی کاد، برخی از قارچ ها و غذاهای غنی شده.

 

5. ویتامین E

ویتامین E مانند آنتی اکسیدان است که می تواند از استرس اکسیداتیو جلوگیری کند. در یک مطالعه، افراد مبتلا به ریزش مو پس از مصرف 8 ماه ویتامین E رشد 34.5٪ مو را تجربه کردند. دانه های آفتابگردان، بادام، اسفناج و آووکادو همه منابع خوبی از ویتامین E هستند (خواص قرص ویتامین e، میزان مصرف و عوارض جانبی آن).

بهترین قرص برای رشد سریع مو

6. آهن

آهن کمک می کند که گلبول های قرمز اکسیژن را به سلول های شما منتقل کنند. این کار باعث می شود که این ماده معدنی برای بسیاری از عملکردهای بدن، از جمله رشد مو مهم باشد. کمبود آهن، که باعث کم خونی می شود، یکی از دلایل اصلی ریزش مو است. این مسئله خصوصا در زنان رایج است. غذاهایی که دارای آهن زیاد هستند عبارتند از حلزون، صدف، تخم مرغ، گوشت قرمز، اسفناج و عدس.

 

7. روی

روی نقش مهمی در رشد و ترمیم بافت مو دارد. همچنین کمک می کند که غدد لنفاوی اطراف فولیکول ها به درستی عمل کنند. ریزش مو یکی از علائم شایع کمبود روی است. مطالعات نشان می دهد که مکمل های روی باعث کاهش ریزش مو ناشی از کمبود روی می شوند. با این حال، برخی از گزارش های مبهم وجود دارد که مکمل بیش از حد می تواند به ریزش مو کمک کند. به همین دلیل بهتر است که روی موردنیاز را از غذاها دریافت کنید. غذاهایی که حاوی روی هستند شامل صدف، گوشت گاو، اسفناج، جوانه گندم، دانه کدو تنبل و عدس می باشند.

 

8. پروتئین

مو تقریبا به طور کامل از پروتئین ساخته شده است. مصرف کافی پروتئین برای رشد مو مهم است. مطالعات حیوانی نشان می دهد که کمبود پروتئین می تواند باعث کاهش رشد مو شود و حتی منجر به ریزش مو شود. با این حال، کمبود پروتئین واقعی در کشورهای غربی بسیار نادر است.

بهترین قرص برای رشد سریع مو

چگونه با ویتامین ها رشد مو افزایش می یابد؟

اکثر مردم مکمل های ویتامین را به طور مرتب برای کمک به رشد موهای خود مصرف می کنند. اگر با یک متخصص پوست تماس بگیرید، به بررسی ویتامین های مورد نیاز می پردازد. مهمترین ویتامین برای رشد مو B5، B6، A، C و سپسE  می باشند. سایر موارد مهم بیوتین و اسید فولیک هستند. برخی از مکمل های ویتامین باعث کاهش ریزش مو می شوند، اما رشد مو را بهبود نمی بخشد. شما باید به دنبال ویتامینی باشید که بیماری شما را کنترل و ریزش مو را کنترل کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *