داروهاي موشرکت رویش سبز لاوین

مو در ماه چند سانت رشد میکند

مو در ماه چند سانت رشد میکند

 

مو در ماه چند سانت رشد میکند

مو در ماه چند سانت رشد میکند

 

سرعت رشد موها و بلند شدن موها خصوصیاتی است که ژنتیکی بوده و این خصوصیات ژنتیکی در بین افراد مختلف و بین آقایان و خانم ها متفاوت میباشد.

 به طور طبیعی در هر فرد روزانه بین 50 إلی 100 تار مو میریزد که این ریزش مو کاملاً طبیعی است و در همه افراد باید اتفاق بیفتد.

مراحل رشد مو شامل سه مرحله 1- آناژن 2- کاتاژن 3- تلوژن است.

مدت زمان مرحله آناژن در بیشتر افراد بین 2 إلی 7 سال طول میکشد. طول مدت این مرحله، تعیین کننده بلندی موی هر فرد تا زمان ریزش آن است.

اگر افراد در این مرحله رشد موهایشان کوتاه باشد موهای کوتاه خواهند داشت ولی اگر موها در این مرحله دارای رشد طولانی باشند فرد موهای بسیار بلند خواهد داشت.


به طور متوسط در کف سر هر فرد 80 إلی 90 درصد موها در مرحله آناژن قرار دارند. تقریباً 10 إلی 20 درصد موها در مرحله تلوژن و حدود 2 درصد موها نیز در مرحله کاتاژن قرار دارند.

با بالارفتن سن، طول مدت مرحله آناژن کوتاه تر میشود و موها زودتر به مرحله ریزش میرسند بنابراین در سنین بالا افراد نمیتوانند موهای بسیار بلند داشته باشند.

حداکثر بلندی موی فرد در سنین بالا به اندازه ای است که موها تا شانه بلند شده باشد. چون وقتی بلندی مو تا شانه های فرد رشد کند در آن زمان فاز آناژن به پایان رسیده و وارد مرحله ریزش خواهد شد. و مو زمانی که در این حد بلند شود دیگر شروع به ریزش خواهد کرد و از آن حد بلندتر نخواهد شد.

اینجا هم میتوانید بیشتر در مورد این مطلب بخوانید:  چرا موهای مردها می‌ریزد؟

به طور کلی هر موی طبیعی در هر ماه با سرعت 1/25 سانتی متر رشد میکند و بلند میشود. بنابراین در صورتی که مو کوتاه نشود بعد از یک سال موهای فرد 15 سانتی متر بلند میشود. در واقع 6 إلی 7 سال طول میکشد تا بلندی موها به کمر برسد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *