ماسکی برای حجم دادن به موهایتان

چند عادت غذایی برای داشتن موهای بلند

چند عادت غذایی برای داشتن موهای بلند

     1) موها از پروتئین تشکیل شده‌اند و برای رشد به این ماده نیاز دارند. مصرف پروتئین‌هایی مانند گوشت قرمز کم‌چرب یا گوشت مرغ و تخم‌مرغ و حتی محصولاتی بر پایه سویا یا نخودسبز می‌تواند به رشد سریع‌تر موها کمک کند. این محصولات به تولید کراتین که ساختمان اصلی مو را تشکیل داده کمک می‌کنند.

     2) چربی‌های مفید در جذب بهتر برخی ویتامین‌ها از جمله A،D، و K نقش دارند. در عین مصرف به اندازه چربی‌های مفید مثل امگا3، باید مراقب مصرف چربی‌های اشباع و اسیدهای چرب ترانس و روغن‌های هیدروژنه باشید.

     3) آهن وظیفه اکسیژن‌رسانی به سلول‌ها را برعهده دارد. بهترین منابع آهن، گوشت قرمز و ماهی است. غلات، حبوبات و محصولاتی بر پایه سویا هم حاوی آهن گیاهی هستند.

     4) روی یا زینک ماده دیگری است که به ترمیم بافت‌ها کمک می‌کند و در کارکرد بهتر غدد اطراف فولیکول مو تاثیرگذار است. تخم‌مرغ، جوانه گندم و کاکائو سیاه حاوی زینک هستند.

چند عادت غذایی برای داشتن موهای بلند

     5) کمبود ویتامین C باعث کدر و شکننده شدن موها می‌شود. در ضمن ویتامین C نه‌تنها در جذب آهن نقش دارد، بلکه پیش‌نیاز تولید کلاژن در بدن است و کلاژن در رشد موها نقش دارد. بدن ما خود توانایی تولید این ویتامین را ندارد و باید با مصرف میوه و سبزیجات سالم و تازه میزان نیاز بدن را برطرف کنیم. کودکان 9 تا 13 سال به 45 میلی‌گرم ویتامین C و نوجوانان 14 تا 18 سال به 70 میلی‌گرم و افراد بزرگسال به 75 تا 90 میلی‌گرم ویتامین Cنیاز دارند.

اینجا هم میتوانید بیشتر در مورد این مطلب بخوانید:  تقویت رشد مو با روغن های گیاهی

     6) ویتامین A در سلامت پوست سر نقش دارد و در نتیجه می‌تواند فضای مناسبی برای رشد سریع‌تر موها فراهم کند. این ویتامین در هویج، اسفناج، انبه، طالبی و توت سیاه و سفید موجود است.

     7) ویتامین D در کنترل میزان ترشح سبوم نقش دارد و با این کار می‌تواند به سلامت و رشد سریع مو کمک کند.

     8) ویتامین‌های گروه B و بیوتین در سلامت موها و پیشگیری از ریزش و رشد متناسب آنها دخیل‌اند. می‌توانید از مکمل این ویتامین‌ها که در داروخانه‌ها به فروش می‌رسد هم استفاده کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *