تاثیر قرص بر افزایش رشد موی سر

تاثیر قرص بر افزایش رشد موی سر

تاثیر قرص بر افزایش رشد موی سر

بهترین قرص ها برای رشد مو چیست؟

بطور کلی قرص ها و مکمل های زیادی برای رشد مو و یا پرپشت شدن مو تبلیغ و معرفی میشه چون الان تقریبا همه افراد دنبال راهی برای تقویت و جلوگیری از ریزش مو هستند. بطور خلاصه میتونم بگم از مکمل ها ، بهترین مکمل شامل ویتامین ب 5 و سیستئین، ب6 و زینک است. از میان داروها هم میشه به فیناستراید (فیناستراید | عوارض قرص فیناستراید ) و ماینوکسیدل اشاره کرد.تاثیر قرص بر افزایش رشد موی سر  اما اول از همه باید علت ریزش مو مشخص بشه. بعد به پزشک مراجعه تا درمان مناسب برای شما شروع شود.

تاثیر قرص بر افزایش رشد موی سر

ده داروی برتر برای رشد موهای سالم و قوی در زیر آورده شده است:

کورتیزون …
مینوکسیدیل …
فیناستراید
اسانس رزماری …
کالیوم کربنیکوم …
سیلیکا …
ویتامین های نایسین …
دیفنیل سیکلوپروپنون (DPCP)

بهترین ویتامین ها برای رشد مو چیست؟

ویتامین A
ویتامین B
ویتامین B5 (پانتنول)
ویتامین B6
ویتامین C
ویتامین D
ویتامین E

در زیر 5 ویتامین و 3 ماده غذایی دیگر وجود دارد که ممکن است برای رشد مو مهم باشد:

 

1. ویتامین A

– تمام سلول ها برای رشد نیاز به ویتامین A دارند. این سلول ها شامل مو، سریع ترین بافت رو به رشد در بدن انسان است. ویتامین A همچنین به غدد لنفاوی کمک می کند که ماده ای چرب به نام چربی پوست را تولید کنند. چربی پوست، پوست را مرطوب می کند و به حفظ موی سالم کمک می کند.

– رژیم های عاری از ویتامین A ممکن است منجر به مشکلات متعددی از جمله ریزش مو شود. در حالی که دریافت مقدار مناسب ویتامین A بسیار مهم است، ممکن است مصرف بیش از حد آن خطرناک باشد. مطالعات نشان می دهد که مصرف بیش از حد ویتامین A نیز می تواند باعث ریزش مو شود.

– سیب زمینی شیرین، هویج، کدو تنبل، اسفناج و کلم غنی از بتا کاروتن هستند که به ویتامین A تبدیل می شوند. ویتامین A در محصولات حیوانی مانند شیر، تخم مرغ و ماست نیز یافت می شود. روغن کبد ماهی کاد منبع خوبی از ویتامین A است.

2. ویتامین های B

یکی از بهترین ویتامین های شناخته شده برای رشد مو، ویتامین B به نام بیوتین است. مطالعات نشان می دهد کمبود بیوتین با ریزش مو در انسان ارتباط دارد. اگر چه بیوتین به عنوان یک درمان جایگزین مو استفاده می شود، کسانی که کمبود دارند بهترین نتایج را مشاهده می کنند. با این حال، کمبود آن بسیار نادر است زیرا به طور طبیعی در طیف وسیعی از غذاها دیده می شود.

همچنین کمبود اطلاعات در مورد اینکه آیا بیوتین برای رشد مو در افراد سالم موثر است یا خیر، وجود دارد. تاثیر قرص بر افزایش رشد موی سر دیگر ویتامین های B به ایجاد گلبول های قرمز کمک می کنند که اکسیژن و مواد مغذی را به پوست سر و فولیکول های مو وارد می کنند. این فرآیندها برای رشد مو مهم هستند. شما می توانید ویتامین های B را از بسیاری از غذاها، از جمله غلات کامل، بادام، گوشت، ماهی، غذاهای دریایی و سبزیجات برگ تیره دریافت کنید. تاثیر قرص بر افزایش رشد موی سر علاوه بر این، غذاهای حیوانی تنها منابع خوب ویتامین B12 هستند. بنابراین اگر شما یک رژیم غذایی گیاهخواری دارید، به مصرف مکمل فکر کنید.

3. ویتامین C

آسیب رادیکال آزاد می تواند رشد مو را متوقف کند. ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که تاثیر قرص بر افزایش رشد موی سر  به محافظت در برابر استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کند. علاوه بر این، بدن شما نیاز به ویتامین C برای ایجاد پروتئین شناخته شده به عنوان کلاژن – بخش مهمی از ساختار مو – دارد. ویتامین C همچنین به بدن شما کمک می کند آهن، ماده معدنی مورد نیاز برای رشد مو، را جذب کند. توت فرنگی، فلفل، گواوا و مرکبات همه منابع خوب ویتامین C هستند.
4. ویتامین D

سطح پایین ویتامین D به آلوپسی، یک اصطلاح فنی برای ریزش مو، مرتبط است (قرص ویتامین دی 50000). تاثیر قرص بر افزایش رشد موی سر تحقیقات همچنین نشان می دهد که ویتامین D ممکن است به ایجاد فولیکول های جدید کمک کند – منافذ کوچک در پوست سر که در آن موهای جدید رشد می کنند. بدن شما ویتامین D را از طریق تماس مستقیم با اشعه خورشید تولید می کند. منابع تغذیه مناسب ویتامین D عبارتند از ماهی چرب، روغن کبد ماهی کاد، برخی از قارچ ها و غذاهای غنی شده

.
5. ویتامین E

ویتامین E مانند آنتی اکسیدان است که می تواند از استرس اکسیداتیو جلوگیری کند. در یک مطالعه، تاثیر قرص بر افزایش رشد موی سر افراد مبتلا به ریزش مو پس از مصرف 8 ماه ویتامین E رشد 34.5٪ مو را تجربه کردند. دانه های آفتابگردان، بادام، اسفناج و آووکادو همه منابع خوبی از ویتامین E هستند (خواص قرص ویتامین e، میزان مصرف و عوارض جانبی آن).
6. آهن

آهن کمک می کند که گلبول های قرمز اکسیژن را به سلول های شما منتقل کنند. تاثیر قرص بر افزایش رشد موی سر این کار باعث می شود که این ماده معدنی برای بسیاری از عملکردهای بدن، از جمله رشد مو مهم باشد. کمبود آهن، که باعث کم خونی می شود، یکی از دلایل اصلی ریزش مو است. این مسئله خصوصا در زنان رایج است. غذاهایی که دارای آهن زیاد هستند عبارتند از حلزون، صدف، تخم مرغ، گوشت قرمز، اسفناج و عدس.
7. روی

روی نقش مهمی در رشد و ترمیم بافت مو دارد. همچنین کمک می کند که غدد لنفاوی اطراف فولیکول ها به درستی عمل کنند. تاثیر قرص بر افزایش رشد موی سر ریزش مو یکی از علائم شایع کمبود روی است. مطالعات نشان می دهد که مکمل های روی باعث [bt_highlight]کاهش ریزش مو[/bt_highlight] ناشی از کمبود روی می شوند. با این حال، برخی از گزارش های مبهم وجود دارد که مکمل بیش از حد می تواند به ریزش مو کمک کند. به همین دلیل بهتر است که روی موردنیاز را از غذاها دریافت کنید. غذاهایی که حاوی روی هستند شامل صدف، گوشت گاو، اسفناج، جوانه گندم، دانه کدو تنبل و عدس می باشند.

8. پروتئین

مو تقریبا به طور کامل از پروتئین ساخته شده است. مصرف کافی پروتئین برای[bt_highlight] رشد مو[/bt_highlight] مهم است. مطالعات حیوانی نشان می دهد که کمبود پروتئین می تواند باعث کاهش رشد مو شود و حتی منجر به ریزش مو شود. با این حال، کمبود پروتئین واقعی در کشورهای غربی بسیار نادر است.

اینجا هم میتوانید بیشتر در مورد این مطلب بخوانید:  رشد مو در ماه

چگونه با ویتامین ها رشد مو افزایش می یابد؟

اکثر مردم مکمل های ویتامین را به طور مرتب برای کمک به رشد موهای خود مصرف می کنند. تاثیر قرص بر افزایش رشد موی سر تاثیر قرص بر افزایش رشد موی سر اگر با یک متخصص پوست تماس بگیرید، به بررسی ویتامین های مورد نیاز می پردازد. مهمترین ویتامین برای رشد مو B5، B6، A، C و سپسE می باشند. سایر موارد مهم بیوتین و اسید فولیک هستند. برخی از مکمل های ویتامین باعث کاهش ریزش مو می شوند، اما رشد مو را بهبود نمی بخشد. شما باید به دنبال ویتامینی باشید که بیماری شما را کنترل و ریزش مو را کنترل کند.

 

انتخاب بهترین ویتامین ها برای رشد مو بسیار مهم است، زیرا این معادل با انتخاب درمان صحیح برای [bt_highlight]کچلی [/bt_highlight]است.

ویتامین مناسب رشد مو

1- بهبود رشد و کاهش ریزش:

محصولی که انتخاب می کنید نه تنها باید ریزش مو را متوقف کند، بلکه باید فولیکول های مو را تحریک و تقویت کند.

2- انسدادDHT :

مکمل ویتامین باید دی هیدروتستوسترون یا DHT (که یکی از عوامل ریزش مو است) را مسدود کند.تاثیر قرص بر افزایش رشد موی سر  به دنبال محصولاتی که حاوی مسدود کننده های DHT هستند باشید.

3- مواد مغذی ضروری:

ویتامین ها برای بهبود رشد مو به اندازه کافی، کافی نیستند؛ تاثیر قرص بر افزایش رشد موی سر رژیم غذایی غنی از ویتامین مصرف کنید!تاثیر قرص بر افزایش رشد موی سر  رژیم غذایی به شما اجازه می دهد مواد مغذی دیگری را دریافت کنید.

4- به دنبال عصاره های گیاهی باشید:

محصولاتی با عصاره های گیاهی مانند تخمه کدو و برگ گزنه بهترین گزینه هستند. مکمل های بیوتین در رژیم غذایی شما می توانند باعث ضخیم تر، کامل تر و سالم تر شدن موهای شما شوند. دوز روزانه دو قرص Viviscal برای رشد موهای زنان حاوی 240 میکروگرم بیوتین (ویتامین B7) است که 80 درصد از ارزش روزانه توصیه شده بزرگسالان را تامین می کند.

برای ساده تر شدن تحقیق، دو مواد گیاهی موثر در رشد مو شامل:

اسانس رزماری

اعتقاد بر این است که روغن رزماری هنگامی که روی پوست سر قرار می گیرد،تاثیر قرص بر افزایش رشد موی سر   باعث افزایش متابولیسم سلولی می شود که رشد مو را تحریک می کند. تحقیقات سال 2013 در دانشگاه کینکی در ژاپن نشان داد که عصاره برگ رزماری باعث بهبود رشد مو در موش هایی شده است که اختلالات رشد مو ناشی از درمان تستوسترون را تجربه کرده اند. یک مطالعه انسانی که در سال 2015 انجام شد، اثربخشی بالینی روغن رزماری را در درمان آلوپسی آندروژنیک مورد بررسی قرار داد. بیماران مبتلا به آلوپسی آدرنژنتیک به مدت 6 ماه با روغن رزماری یا منوکسیدیل (2 درصد) تحت درمان قرار گرفتند.تاثیر قرص بر افزایش رشد موی سر  مینوکسیدیل یک دارو است که برای تحریک رشد مو و آستیگماتیک استفاده می شود.

پس از شش ماه درمان، هر دو گروه افزایش قابل توجهی در تعداد مو داشته اند.تاثیر قرص بر افزایش رشد موی سر  با این وجود، خارش پوست سر بیشتر در گروه مینوکسیدیل دیده می شود. مطالعه نشان می دهد که روغن رزماری همانند داروهای رشد مو با اثرات جانبی کمی مانند خارش پوستی همراه است.

آب و ژل آلوئه ورا:

آلوئه ورا دارای خواص تغذیه ای و ویتامین ها و مواد معدنی مختلفی است که به حفظ موهای شما کمک می کند. تاثیر قرص بر افزایش رشد موی سر مزایای آلوئه ورا برای قرن ها شناخته شده است زیرا آلوئه ورا شامل خواص بهداشتی، زیبایی، دارویی و مراقبت از پوست است. این ماده پوست را نرم و لطیف می کند و محیط ایده آل برای رشد مو را فراهم می کند.

شما می توانید ژل آلوئه ورا را مستقیما به پوست سر اضافه کنید یا آن را به یک شامپو ملایم و طبیعی اضافه کنید.تاثیر قرص بر افزایش رشد موی سر  همچنین می توانید نصف فنجان آب آلوئه ورا را دو بار در روز بخورید. خواص درمانی باعث بهبود سلامت پوست شما می شود.تاثیر قرص بر افزایش رشد موی سر  بسیاری از مردم موهای سالم را نشانه ای از سلامتی یا زیبایی می دانند. مانند هر بخش دیگری از بدن شما، موها نیاز به مواد مغذی مختلف دارند تا سالم باشند و رشد کنند. در واقع، بسیاری از کمبود های تغذیه ای با ریزش مو مرتبط است. گرچه عواملی مانند سن، ژنتیک و هورمون ها بر رشد مو اثر می گذارند، مصرف مواد غذایی مطلوب نیز عامل کلیدی است.

آیا باید مکمل های مو را مصرف کنید؟

غذا بهترین منبع ویتامین هایی است که برای رشد مو نیاز دارید. تاثیر قرص بر افزایش رشد موی سر با این حال، اگر شما موفق به دریافت موادغذایی مورد نیاز در رژیم غذایی نشدید مکمل ها مفید می باشد. بر طبق تحقیقات، مکمل ها در افرادی که در حال حاضر دچار کمبود هستند، بهتر عمل می کنند. علاوه بر این، اگر کمبود ویتامین و مواد معدنی نداشته باشید، مصرف بیش از حد آن ها مضر است. بنابراین با یک پزشک مشورت کنید تا تعیین کنید آیا کمبود دارید یا خیر.در پایان، بهترین راه دریافت این مواد مغذی، رژیم غذایی متعادل و مبتنی بر مواد غذایی است که حاوی مقدار زیادی مواد مغذی باشد.

آیا قرصهای رشد مو واقعا اثر می کنند؟

شواهد قطعی وجود ندارد که این محصولات اثر می کنند. اکثر مکمل های مو حاوی: ویتامین C، بیوتین، ویتامین B3 و ویتامین A هستند که همه آنها برای رشد مو ضروری هستند.”ریزش مو” احتمالا بدترین کابوس است!اگر محصولات متعددی را استفاده کرده اید و هیچ کدام اثر نکرده اند، این مقاله را مطالعه کنید! در این مقاله، بهترین ویتامین ها برای رشد مو را فهرست می کنیم. بگذارید ببینیم کدام یک برای شما خوب است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *