دانستنی هایی جالب درباره مو

چند روش جهت مراقبت از موی فر شده

چند روش جهت مراقبت از موی فر شده

فر کردن موها به روش‌های مختلف و با ابزارهای متفاوت انجام می‌گیرد. موهای فر شده دائمی معمولا تا 6 ماه دوام دارند و پس از گذشت این زمان به حالت عادی خود بازمی‌گردند. معمولا افراد دارای موهای صاف و لخت، تمایل به فر کردن موهای خود دارند، اما مسئله تنها فر کردن موها نیست، بلکه مراقبت از موی فر شده بسیار مهم‌تر از آن است. افراد دارای موهای صاف اغلب دارای موهای نرم و لطیفی هستند، اما فر کردن مو موجب خشکی می‌شود. در این مقاله به روش‌های [bt_highlight]مراقبت از موی فر شده [/bt_highlight]خواهیم پرداخت.

چند روش جهت مراقبت از موی فر شده

 

روش‌هایی جهت مراقبت از موی فر شده

استفاده از مواد فر کننده مو ممکن است تا حدودی به بافت موها آسیب رسانده و موجب خشکی آن‌ها شود، بنابراین مراقبت و رسیدگی به موها بسیار حائز اهمیت است. هیچگاه موهای فر شده را به حال خود رها نکنید، زیرا در این صورت موهایتان از حالت فر به وز در آمده و دچار مشکل خواهید شد. به گزارش مجله پزشکی آسان طب برای فر کردن مو به یک فرد ماهر و با تجربه مراجعه نمایید و در صورتی که خودتان این کار را انجام می‌دهید، باید بسیار دقت کنید و همه جوانب را در نظر بگیرید تا موهایتان دچار آسیب نشده و نسوزد.

1. حفظ تمیزی موها

به جهت مراقبت از موی فر شده باید موها را تمیز نگه داشت. موهای فر شده باید تمیز نگه داشته شوند، اما نباید زیاد به موهایتان شامپو بزنید. شامپو زدن موها باید هر 7 یا حتی 14 روز یکبار انجام شود. شامپو را به آرامی بر روی موهای خود ماساژ داده و سپس با آب ولرم شستشو دهید. علت این که موها را باید به آرامی ماساژ داد، این است که موهای فر شده به سادگی در هم پیچ خورده و خراب می‌شوند، بنابراین این نکته را حتما مد نظر داشته باشید.

2. استفاده از شامپو بدون سولفات

برای شستشوی موها بهتر است از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنید، زیرا این شامپوها ملایم‌تر بوده و به حفظ و زیبایی موهای فر شده بیشتر کمک می‌کنند. اسپری کردن محلول آب و شامپو نیز جهت شستشوی موها مفید خواهد بود، چون آسیب کمتری به موها رسانده و ماندگاری موهای فر شده را افزایش می‌دهد. برای انجام این کار، مقداری آب و شامپو را درون یک بطری اسپری ریخته و با هم مخلوط نمایید، سپس بر روی موها اسپری کرده و به آرامی با دست ماساژ دهید و پس از آن با آب ولرم آبکشی نمایید.

3. خشک کردن طبیعی موها

خشک کردن موهای فر شده با موهای عادی متفاوت بوده و به دقت بیشتری نیاز دارد. توصیه ما این است که اجازه دهید موهیتان به حالت طبیعی خشک شود، اما از آنجا که موها ممکن است در این حالت بو بگیرند، خشک کردن موهای فر شده با استفاده از سشوارهای ایستاده می‌تواند راه حل خوبی باشد، ولی این کار را با حرارت پایین و درجه باد کم انجام دهید. در صورت دسترسی نداشتن به این وسیله و مراجعه به آرایشگاه، می‌توانید این کار را در خانه انجام دهید، بدین شکل که سشوار را با فاصله دور از موهایتان نگه داشته و آن‌ها را بدون دخالت دست یا برس خشک نمایید. در نظر داشته باشید که گرما موجب باز شدن و از بین رفتن حالت موها می‌شود، پس تا جای ممکن، استفاده از سشوار را محدود کنید.

اینجا هم میتوانید بیشتر در مورد این مطلب بخوانید:  کمک به پرپشت شدن مو

مطالعه مطلب نحوه‌ی صحیح و بهترین روش مراقبت از موهای فر برای شما مفید خواهد بود.

4. استفاده از نرم کننده مو

 

پس از شامپو زدن، به موهای خود نرم کننده بزنید. نرم کننده از خشکی، پیچ خوردگی و شکنندگی موهایتان جلوگیری کرده و نرمی و لطافت را به موهای شما هدیه می‌دهد، بدین منظور استفاده از نرم کننده را فراموش نکنید. برای انجام این کار، نرم کننده را به آرامی بر روی ساقه موها ماساژ داده و پس از اینکه نرم کننده تمام موها را فراگرفت، با یک کلاه موهایتان را به مدت 20 دقیقه بپوشانید. این کار به اثربخشی بیشتر آن کمک خواهد کرد. شما می‌توانید نرم کننده را نیز همانند شامپو با آب مخلوط کرده و بر روی موها اسپری کنید.

5. استفاده از اسپری آنتی باکتریال

یکی دیگر از روش‌های مراقبت از موی فر شده در حقیقت استفاده از اسپری آنتی باکتریال است. موهای فر شده به دلیل اینکه دیرتر از موهای عادی خشک می‌شوند، مکان خوبی برای رشد قارچ‌ها بوده و به راحتی بو می‌گیرند و این مسئله در فصول گرم سال دوچندان می‌شود، به همین خاطر استفاده از اسپری آنتی باکتریال به صورت روزانه ضروری می‌باشد. این کار را به ویژه هنگام خارج شدن از خانه فراموش نکنید.

6. استفاده از پماد

برخی از پمادهای مو وجود دارند که موجب نرمی و پایداری حالت موها می‌شوند، اما باید آن را به مقدار کم استفاده کرد، زیرا مقدار زیاد آن می‌تواند موجب چرب شدن موها شود.

7. خارش ندادن پوست و موی سر

به علت شستشوی کمتر موها در این دوران، امکان دارد پوست دچار خارش شود، اما به هیچ عنوان نباید این کار را انجام داد. ماساژ روغن بابونه یا اسطوخودوس بر روی موها به جلوگیری از خارش سر کمک خواهد کرد.

یک عدد پیشنهاد:

آبرسانی مو روشی عالی برای رفع خشکی موها به شما پیشنهاد می‌شود.

8. جمع کردن موها به هنگام کار

به هنکام کار کردن، فعالیت و ورزش، موهای خود را در بالای سر جمع نمایید. این کار به جلوگیری از پیچ خوردگی و وز شدن موها کمک خواهد کرد.

9. پوشاندن موها به هنگام خواب

برای جلوگیری از پیچ خوردگی، وز شدن و از دست دادن حالت موها، به هنگام خواب آن‌ها را با یک روسری یا کلاه بپوشانید.

نحوه باز کردن موها در مواقع پیچ خوردگی

اگر به هر دلیلی موهای شما دچار پیچ خوردگی شد، آن‌ها را با استفاده از یک شانه دندانه درشت، شانه بزنید. برای انجام این کار، از انتهای موها شروع کرده و به آرامی موها را شانه بزنید. توجه داشته باشید که هیچگاه نباید از شانه دندانه ریز استفاده نمود، زیرا این کار شرایط را بدتر خواهد کرد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *