موهای خود را پرپشت کنید

موهای خود را پرپشت کنید

موهای خود را پرپشت کنید

 

راهی موثر و عالی برای پرپشت شدن مو

اگر از کم پشتي مو رنج ي بريد ما راهي موهای خود را پرپشت کنید خوب و عالي را براي شما پيشنهاد مي کنيم اين راه باعث پرپشت شدن مو شما مي شود پس با ما همراه باشيد.
از آنجايي که داشتن موهاي سالم و شاداب آرزوي بسياري از مردان و زنان است،موهای خود را پرپشت کنیدنکهداري و نظافت آنها نيز نيازمند به صرف زمان و گاهي صرف هزينه است،موهای خود را پرپشت کنید در ابتدا در آسموني نگاهي گذرا به مو و ماهيت آن و همچنين محيط زيست مو که گاهي اسيدي و گاهي قليايي است و پزشکان و متخصصان مو اين موضوع را با PH مي سنجند خواهيم داشت سپس مي پردازيم به روش هاي نگهداري و استفاده از روش ها و موادي که باعث تقويت و پرپشت شدن مو مي شوند.

موهای خود را پرپشت کنید

معرفي و ماهيت مو :
موها رشته هاي بلند و تابداري از جنس سلولهاي مرده هستند که از حفره هاي کوچک درون پوست به نام فوليکول مو رشد مي کنند سلولهاي موجود در پياز مو که در پايه هاي هر فوليکول قرار دارند دائما تقسيم مي شوند و مو را با استفاده از کراتين سخت به صورت انباشته شده بسازند و آن را از سطح پوست به بيرون هدايت کنند، موها همچنين داراي وظايفي غبر از زيبايي بخشيدن به چهره هستند از قبيل : عايق پوست سر در مقابل گرما ، سرما و محافظت از پوست در مقابل اشعه زيان بار ماوراءبنفش خورشيد ، افزايش قابليت لمس درسطح پوست، باعث کاهش احتمال صدمات وارده به استخوان هاي جمجمه.

تعريف PH پوست و مو :
به طور کلي PH معياري است براي نشان دادن اسيدي و يا قليايي بودن يک محلول است، به اين صورت که اگر محلول درجه قليايي بالايي داشته باشد PH آن نيز بالاست و عکس اين مورد اگر درجه اسيدي بالايي داشته باشد PH آن پايين خواهد بود.

تاثير PH بر پوست و مو :
صابون ها و شامپوهايي که عموماً نرم کننده نيز هستند داراي واکنش قليايي بوده و به پوست و مو حالت قليايي مي دهند و گاهي با مساعد نمودن محيط براي رشد باکتري هاي عفونت زا باعث ريزش مو و همچنين مشکلاتي براي مو مي شوند که بدن براي مقابله با اين حالت و اسيدي نگاه داشتن پوست و مو به روش هاي مختلفي وارد عمل مي شود. با متعادل نگاه داشتن PH طبيعي پوست مي توان باعث رشد و سلامتي هر چه بيشتر پوست و مو شد.

عمر و مقدار طبيعي رشد مو در طول يک ماه ؟
موها در بهترين شرايط در طول يک ماه بين 2 تا 4 سانتي متر رشد خواهد کردموهای خود را پرپشت کنید  که عمر اين تار مو با شرايط مناسب بين 2 تا 4 سال است که عوامل عوامل بسياري بر الگوي رشد مو تاثير مي گذارند. اين عوامل شامل سن، وراثت، رژيم غذايي، وضعيت عمومي سلامت فرد و شرايط پوست است،در بسياري موارد پس از گذشت اين مدت ريخته و با موي جديد جايگزين مي شود.

عوامل موثر در ريزش، نازک و کم پشت شدن مو(آلوپسيا)
چربي بيش از حد پوست سر مصرف غذاهاي صنعتي حاوي مواد نگهدارنده استرس، بي خوابي ، مشکلات عصبي و فشارهاي رواني يبوست هاي طولاني کم خوني بيماري هايي مانند : ديابت و لوپوس درمان هاي پزشکي مانند : شيمي درماني و راديوتراپي تغييرات هورموني : اين تغييرات ناشي از بارداري، وضع حمل، مصرف قرص هاي ضد بارداري، يائسگي و پرکاري و يا کم کاري تيروئيد مي باشد. مصرف مواد شيميايي : مصرف مواد شيميايي براي رنگ کردن، سفيد کردن، صاف و يا فر دار کردن مو انواع عفونت پوست سر و مشکلات قارچي کندن بي اختيار موها (تريکوتيلومانيا)عوامل ژنتيکي(ارثي)کم کاري غدد فوق کليوي(آدرنالين)ازدياد هورمون مردانه (تستوسترون) بر فوليکول هاي مو که منجر به ريزش مو مي گردد استفاده بيش از حد برس، شانه، سشوار، کلاه گردش نامناسب خون در پوست سرکمبود مواد معدني ، پروتئين ، ويتامين

اینجا هم میتوانید بیشتر در مورد این مطلب بخوانید:  درمان ریزش مو با آب پیاز وعسل

عوامل موثر در رشد، تقويت و پرپشت کردن مو
موهاي چرب:
اگر موهايي چرب داريد يا براي حالت دادن موهايتان از محصولاتي که در صد چربي بالايي دارند استفاده مي‌کنيد توصيه مي‌کنيم حتما شامپويي را انتخاب کنيد که از قدرت پاک‌کنندگي بالايي برخوردار باشد تا بتواند تمام اين چربي‌ها را از روي موها و پوست کف سر پاک کند، موها را با آن بشوييد.هنگام شستشو به هيچ وجه به موها و پوست سر فشار وارد نکنيد و به آرامي به شستشو موها بپردازيد.موهاي خيس را به هيچ وجه شانه و برس نکشيد.در صورت امکان از سشوار کمتر استفاده کرده و در صورت استفاده از سشوار با درجه خيلي کم.کمتر از غذاهاي چرب و شيرين استفاده کنيد.با آب خيلي داغ سرتان را نشوييد.موهای خود را پرپشت کنید

خواب:
خواب کافي داشته باشيد، اين مورد يکي از مهمترين فاکتورهاي سلامت مو است در اين زمان استرس و هيجانات به کمترين حد خود رسيده و بدن در آرامش قرار مي گيرد.

کوتاه کردن مو:
هرهفته سر موها را به مقدار حداقل 2 سانتي متر کوتاه کنيد با اين عمل باعث حلوگيري از نارک شدن تار مو و در نتيجه پيشگيري از موخوره مي شود.

ماساژ پوست سر:
با توجه به اينکه در طول شب و زمان خواب با حرکات سر بر روي بالش ماساژ مناسبي در قسمت شقيقه ها و پشت سر انجام مي شودموهای خود را پرپشت کنید  ولي قسمت جلوي سر و پيشاني هيچگاه ماساژ داده نمي شود و باعث تجمع چربي و ضخامت پوست سر در اين نواحي و در نتيجه[bt_highlight] ريزش مو [/bt_highlight]خواهد شد، براي اين منظور پوست سر خود را با استفاده از کف و يا انگشتان دست ماساژ دهيد تا گردش خون در آن به خوبي جريان يافته و باعث دفع بهتر مواد زائد شود.
مقدار کافي و قانوني مصرف آب در طول 24 ساعت را فراموش نکنيد.

بهترين هاي تغذيه براي رشد، تقويت و پرپشت کردن مو
آهن:
آهن نقش موثري در حفظ سلامت موها ايفا مي‌کند. موهای خود را پرپشت کنید بيشترِ پروتئين‌ها و آنزيم‌هايي که در آن وجود دارد و به ويژه هموگلوبين آن که اکسيژن را به خون مي‌رساند همه و همه براي زيبايي و سلامت موها کمک مي‌کند.منابع آهن: در گوشت قرمز و گوشت مرغ، غلات غني شده، لوبيا، سبزيجات برگ سبز تيره و يا مکمل‌هاي غذايي

روي:
روي تأثير زيادي در رشد افراد و نيز توليد مثل داشته و باعث بهبود عملکرد سيستم دفاعي و عصبي بدن مي‌شود. روي که به آن زينک نيز گفته مي‌شود به سلامت موها کمک زيادي مي‌کند.منابع غذايي روي: گوشت قرمز، آجيل (گردو، بادام و …)، محصولات لبني و غلات

ويتامين B6:
ويتامين B6 در سنتز مواد شيميايي مغز و گلبول‌هاي قرمز، تنظيم متابوليسم و حفظ ميزان گليسمي تأثير زيادي دارد. اين ويتامين براي سلامتي موها ضروري است.منابع غذايي ويتامين: B6 اين ويتامين بيشتر در غلات غني شده، حبوبات، گوشت قرمز، گوشت مرغ، ماهي و برخي از ميوه و سبزيجات وجود دارد.

ويتامين B12:
ويتامين B12 به عملکرد خوب سلول‌هاي دستگاه عصبي و گلبول‌هاي قرمز و همچنين به ساخت مولکول‌هاي DNA کمک مي‌کند.منابع غذايي ويتامين B12: غلات غني شده نياز بدن به اين ويتامين را تأمين مي‌کند. ماهي، گوشت قرمز، محصولات لبني نيز حاوي ميزان قابل توجهي ويتامين B12 مي‌باشند.در حالت کلي ويتامين‌هاي B5، B6، B8 براي رفع مشکل خشکي مو موثر عمل مي‌کنند. اين ويتامين‌ها در رويش مو و همچنين احيا و تقويت موهاي آسيب ديده نقش مهمي دارند. متخصصان پوست و مو معتقدند موهای خود را پرپشت کنید مصرف مکمل‌هاي غذايي سرشار از ويتامين‌هاي B اندکي مشکل موهاي آسيب ديده و خشک را برطرف مي‌سازد اما بايد بدانيد که تأثير آن‌ها بعد از چند ماه مصرف مداوم خود را نشان مي‌دهد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *