موهای خود را به روش طبیعی تقویت کنید

موهای خود را به روش طبیعی تقویت کنید

موهای خود را به روش طبیعی تقویت کنید

 

اگر از کم پشتي مو رنج ي بريد ما راهي خوب و عالي را براي شما پيشنهاد مي کنيم اين راه باعث پرپشت شدن مو شما مي شود پس با ما همراه باشيد.
از آنجايي که داشتن موهاي سالم و شاداب آرزوي بسياري از مردان و زنان است،نکهداري و نظافت آنها نيز نيازمند به صرف زمان و گاهي صرف هزينه است،در ابتدا در آسموني نگاهي گذرا به مو و ماهيت آن و همچنين محيط زيست مو که گاهي اسيدي و گاهي قليايي است و پزشکان و متخصصان مو اين موضوع را با PH مي سنجند خواهيم داشت سپس مي پردازيم به روش هاي نگهداري و استفاده از روش ها و موادي که باعث تقويت و پرپشت شدن مو مي شوند.

موهای خود را به روش طبیعی تقویت کنید

اسيدهاي چرب ضروري:

موجود در مکمل هاي روغن ماهي و دانه هاي بزرگ نقش موثري درايجاد موهاي سالم، درخشان و قوي دارد.

سبوس برنج:

برنج که امروزه نقش مهمي در تغذيه ما دارد و همچنين نبايد فراموش کرد که مي توان از غلاف برنح يا همان شلتوک نيز به دليل دارا بودن مقادير بسيار ويتامين B که يکي از حاميان اصلي پوست و مو است بهره برد. اين ماده غذايي را مي توان به صورت روزانه يک الي دوبار يک قاشق چايخوري شلتوک را به 1 ليوان آب جوش اضافه کرده و درب آن را به مدت 10 دقيقه ببنديد بدون نياز به حرارت پس از دم کشيدن مقداري آب ليمو اضافه کرده و به همراه مقداري عسل ميل کنيد.جوانه گندم : گندم که از دسته غلات است موهای خود را پرپشت کنید و حاوي مقادير قابل توجهي ويتامين A، ويتامين B ، روي بوده و يک مکمل غذايي و همچنين ماده مغذي براي سلامت پوست و مو محسوب مي شود و بايد به اين نکته اشاره کرد که غلات با چوانه زدنشان مقادير بيشتري ويتامين و مواد معدني و آلي را توليد مي کنند.استفاده از جوانه گندم بهتر است مقداري گندم جوانه زده را از فروشگاه هاي بزرگ مواد غذايي که به صورت بسته بندي عرضه مي کنند تهيه و يا در منزل تهيه کرده و به صورت روزانه يک الي دو قاشق از آن را به همراه سالاد و يا به تنهايي ميل کنيد.

خشکبار:

خشکبار که منابع غني روي و ويتامين هاي مورد نياز براي حفظ سلامت پوست و مو هستند.موهای خود را پرپشت کنید که بايد به مقادير هر چند کم در برنامه روزانه و غذايي گنجانده شده و از آنها بهره لازم را ببريد.دانه هاي سويا :دانه هاي سويا که شکلي شبيه به لوبيا دارند و منبع غني از پروتئين هاي مفيد گياهي هستند و مقادير قابل توجهي ويتامين E و آهن آن نيز دارا مي باشند را مي توان به عنوان آجيل به همراه داشت و بدون نگراني از طبع گرم و چاقي از آن استفاده کرد .

تخمه کدو:

اين دانه يکي از بهترين [bt_highlight]تقويت کننده هاي مو[/bt_highlight] است و در عين حال يکي از بهترين کنترل کننده هاي پروستات در مردان به شمار مي رود و منبع عالي روي ، ويتامين A به حساب مي آيد. ويتامين B موجود در آن شامل بيوتين نوعي ماده مغذي لازم براي تقويت مو است که مانع نازکي و شکنندگي مو مي شود. موهای خود را پرپشت کنید توصيه مي شود که به صورت خام و خوراکي به عنوان آجيل در هفته يکبار از اين ماده مغذي استفاده کنيد.

سبزيجات داراي برگ سبز:

سبزيجات که امروزه به دليل زندگي ماشيني و کمبود وقت نقش مهم تغذيه اي خود را از دست داده اند . بايد با گنجاندن آنها در برنامه غذايي روزانه سلامت پوست و مورا به خود و خانواده هديه کنيد بايد به اين نکته اشاره کنم که يکي از بهترين آنها شاهي است که به دليل طعم و شايد به سرعت زرد شدن آن کمتر در سبد سبزيجات قرار مي گيرد. به طور کلي سبزيجات با رنگ سبز باعث تقويت و همچنين پيشکيري از ريزش مو مي شوند.

ماهي:
انواع ماهي ها که حاوي مکمل هاي طبيعي مانند امگا 3 بوده و براي حفظ سلامت پوست و مو مفيد هستند.

بهترين مواد طبيعي، گياهان دارويي و روغن ها براي رشد، تقويت و پرپشت کردن مو

سبوس برنج(شلتوک):

مقداري سبوس برنج را مانند چاي دم کرده و پس از شستشوي کامل سر و آب گيري موها پوست سر را با مقداري دم کرده سبوس ماساژ دهيد، موهای خود را به روش طبیعی تقویت کنید توجه داشته باشيد که از شستشوي مجدد موها بپرهيزيد.

اینجا هم میتوانید بیشتر در مورد این مطلب بخوانید:  رویش مجدد مو با طب سنتی

دنبلان و نخود خام:

استفاده از دنبلان(گوسفند) و نخود خام که يکي از قديمي ترين راهکارهاي تفويت موي سر است و در بسياري از کتب اطباي قديمي به مصرف اين دو ماده مغذي پوست سر بارها تاکيد شده، ما فقط به روش مصرف و نه خواص درماني آن اشاره اي خوايم داشت. يک عدد دنبلان را پس از جدا کردن از پوست چرخ کرده و با استفاده از پارچه عصاره آن را جدا کنيد و به مقداري نخود خام را که قبلا خيس و چرخ کرده ايد اضافه کرده و به صورت خميري روان روي پوست سر ماساژ داده و يک کيسه پلاستيکي روي موها بکشيد و بعد از يک ساعت موها را بشوييد اين عمل را در بهار و تابستان هفته اي يکبار انجام دهيد.

زرده تخم مرغ:
يک الي دو عدد زرده تخم مرغ را با يک قاشق مرباخوري روغن بادام تلخ و يک قاشق مرباخوري روغن شترمرغ تمامي را مخلوط و به صورت يکنواخت روي تمام پوست سر و موها ماساژ داده و يک کيسه پلاستيکي روي موها بکشيد و بعد از يک ساعت موها را بشوييد اين عمل را در بهار و تابستان هفته اي يکبار انجام دهيد.

نشاسته:
2 تا 3 قاشق مرباخوري نشاسته را به همراه يک ليوان آب سرد مخلوط و روي حرارت قرار دهيد تا نشاسته پخته و آماده گردد پس از قوام آوردن و سفت شدن آن مدتي را صبر کنيد تا کاملا خنک شود سپس مقداري از خمير بدست آمده را روي مو ها و همچنين پوست سر ماساژ داده و به مدت يک ساعت يک کيسه پلاستيکي روي موها بکشيد و بعد در حمام سر را به آرامي با آب گرم شستشو کنيد.موهای خود را به روش طبیعی تقویت کنید

آلوئه ورا:
مقدار 3 سانتي متر از برگ آلوئه ورا را از پايين آن جدا کرده و ژل را خارج و روي پوست سر بماليد به مدت يک ساعت يک کيسه پلاستيکي روي موها بکشيد وموهای خود را به روش طبیعی تقویت کنید  بعد در حمام سر را به آرامي با آب گرم شستشو کنيد.

روغن مار:

اين روغن يکي از بهترين روغن ها براي تحريک پياز مو بوده و همچنين براي تقويت ، رشد و ترميم ريش و موي صورت کاربرد دارد، براي مصرف ابتدا از تميز بودن پوست سر خود اطمينان حاصل کنيد و سپس با مقداري روغن مار پوست سر را چرب کرده حدود سه ساعت بعد سر را بشوييد.

روغن آوکادو:
مصرف روغن آوکادو و روغن سياه دانه 3 ساعت قبل از حمام از توليد دي هيدرو تستوسترون (DHT) در مردان که فوليکول هاي مو را از بين مي برد، پيشگيري مي کند.

روغن جوجوبا:
روغن جوجوبا موجب تقويت پياز موي شما مي‌شود. موهای خود را به روش طبیعی تقویت کنید اين روغن موجب ترميم مو‌هاي کدر، خشک و آسيب ديده مي‌شود. اين روغن همچنين رطوبت را در مو‌هايتان حفظ کرده و موجبِ تسريع رشد مو‌هايتان مي‌شود. اين روغن را بر روي کف سر و موهاي خود ماساژ دهيد و اجازه دهيد تا يک ساعت رويِ آن‌ها باقي بماند. اين روغن درخشش زيبايي به مو‌هاي سياه مي‌دهد.موهای خود را به روش طبیعی تقویت کنید موهای خود را به روش طبیعی تقویت کنید  پس از يک ساعت اين روغن را با شامپوي هميشگي تان از روي سر خود شسته و آبکشي نماييد.

روغن مورد:
روغن مورد نيز مانند بسياري ديگر از روغن ها در گروه بهترين ها براي رشد و تقويت مو قرار مي گيرد که البته با دارا بودن خواص درماني همچون ضد شوره و درمان موخوره که اين روغن را در بين ساير روغن ها بيشتر مورد توجه قرار مي دهد که مي توان با ساير روغن ها مانند : روغن مار ، رزماري ، سياه دانه ، جوجوبا براي تاثير بيشتر ترکيب و استفاده کرد.

روغن رزماري:
روغن رزماري موجب رشد و تقويت مو‌ها مي‌شود. موهای خود را به روش طبیعی تقویت کنید اين روغن را با روغن جوجوبا و روغن مار مخلوط کرده و به ريشه موهايتان بزنيد. اين ترکيب ريشه مو‌ها را تغذيه کرده و موجب رشد مو‌ها مي‌شود.

سرکه خرما:
پس از شستشوي نهايي موها با شامپو نصف فنجان آب گرم را با نصف فنجان سرکه خرما ترکيب کنيد و با آن موهاي خود را شستشو دهيد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *