مراقبت از مو در تابستان

مراقبت از مو در تابستان

مراقبت از مو در تابستان

همه‌ی ما به اندازه‌ی کافی با آسیبی که با قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اشعه‌ی مضر خورشید برای پوست‌مان ایجاد می‌کنیم، آشنا هستیم. وقتی پای قرار گرفتن در معرض خورشید به میان می‌آید، سرطان پوست یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌ها است، زیرا یکی از شایع‌ترین انواع سرطان در افراد بین ۲۰ تا ۴۰ سال است. رواج مد برنزه کردن پوست، آسیب زیادی به بدن ما زده‌است، اما یکی از چیزهایی که در این میان نادیده گرفته می‌شود، مو است. ما معمولا فراموش می‌کنیم که هر بخشی از بدن ما ممکن است با قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید، آسیب ببیند حتی ناخن‌ها، استخوان‌ها و مو . اگر می‌خواهید بیشتر درباره آسیبهایی که در تابستان در کمین مو های شماست بدانید با بازده همراه شوید. در این نوشتار با ۴ روش [bt_highlight]مراقبت از مو در تابستان [/bt_highlight]آشنا خواهید شد.

مراقبت از مو در تابستان

 

قرار گرفتن بیش از اندازه در معرض اشعه‌ی یو وی می‌تواند به موها آسیب بزند. کراتین داخل مو کم خواهد شد، رطوبت مو به مرور کم خواهد شد و کوتیکول مو کم‌کم از بین خواهد رفت. این امر منجر به موهایی خشک، شکننده و آسیب‌دیده می‌شود. برای درمان چنین موهایی شیوه‌های متفاوتی را باید امتحان کنید تا آنها را به حالت اولیه برگردانید. این کار می‌تواند گران و وقت‌گیر باشد. هرچند، وقتی این اتفاق قابل پیش‌گیری است، چرا خودمان در زحمت بیندازیم؟

آسیب خورشید به مو تحت تاثیر شرایط متفاوتی است. مثلا مدت زمان قرار گرفتن در معرض نور خورشید، زمان قرار گرفتن در معرض نور، نوع محصولی که روی موهای‌تان به کار برده‌اید، محیط، و غیره. کمی نور خورشید برای بدن خوب است زیرا برخی از مواد مغذی ضروری و ویتامین‌هایی را که بدن‌مان نیاز دارد را تامین می‌کند. اما بیش از اندازه قرار گرفتن در معرض نور خورشید، مضر است. زمانی که علائم آسیب‌دیدگی را در موهای‌تان می‌بینید، ممکن است مجبور باشید کم‌تر در معرض نور خورشید قرار بگیرید.

مراقبت از مو در تابستان

برخی از علائم آسیبی که در اثر نور خورشید در موها ایجاد شده‌اند عبارتند از خشک و شکننده شدن ساقه‌ی مو، تعداد زیاد موهای شکسته، موخوره، موهای وز شده، موهای ضعیف و نازک شده و از بین رفتن رنگ موها (چه موهای طبیعی و چه موهای رنگ شده). اگر متوجه این علائم در موهای خود شدید، بکوشید دیگر آنها را در معرض آفتاب قرار ندهید تا از ریزش موی بیش‌تر ممانعت کنید. اگر این علائم را هنوز ندارید و قرار است مدتی را زیر نور آفتاب بگذرانید، یاد بگیرید که چه‌طور باید از موهای‌تان مراقبت کنید. در این نوشتار نکاتی می‌بینید که برای مراقبت از موهای‌تان در مقابل آسیب نور خورشید مهم هستند.

مراقبت از مو در تابستان

۱. کلاه آفتابی
کلاه‌های آفتابی تیپ شما را به هم نمی‌زنند و باعث نمی‌شوند پیر به نظر برسید؛ در واقع کمک می‌کنند که جوان‌تر هم به نظر برسید. خورشید باعث پیری زودرس می‌شود، کلاه‌های آفتابی برای پوشش دادن موها و صورت‌تان در مقابل نور آفتاب به اندازه‌ی کافی بزرگ هستند. کلاه می‌تواند سدی باشد بین اشعه‌ی مضر خورشید و موهای شما. اگر زیاد از کلاه آفتابی خوش‌تان نمی‌آید، کلاه بیس‌بال هم گزینه‌ی خوبی است.

اینجا هم میتوانید بیشتر در مورد این مطلب بخوانید:  سلامت مو و کاهش روند ریزش آن

این یکی از بهترین راه‌ها برای مراقبت از موهای‌تان در مقابل آفتاب است زیرا می‌تواند مراقبت ۱۰۰ % را تضمین کند. ممکن است به قدری عرق کنید که موهای‌تان چرب به نظر برسند، اما باور کنید که ارزش‌اش را دارد. اگر موهای‌تان بلند است، ممکن است قسمتی از آن بیرون از کلاه قرار بگیرد. نوک موها بیش‌تر از سایر قسمت‌ها مستعد آسیب‌دیدگی هستند، بنابراین اطمینان بیابید که آنها را به طور کامل پوشش داده‌اید. می‌توانید آنها را با کش‌سر جمع کنید یا کمی محصول مراقبتی به آنها بزنید.

مراقبت از مو در تابستان

۲. مراقبت از مو در برابر یووی
محصولات زیادی هستند که برای مراقبت از مو تهیه می‌شوند. این محصولات لایه‌ای مراقبتی روی موهای‌تان ایجاد می‌کنند تا از آسیب و فقدان رطوبت موها جلوگیری کنند. هر بار که برای بیرون رفتن طولانی مدت برنامه‌ریزی می‌کنید، این محصولات را استفاده کنید حتی زمانی که کلاه می‌پوشید. نگران شنا کردن با این محصولات نباشید زیرا طوری طراحی شده‌اند که در آب نیز از روی موهای‌تان پاک نمی‌شوند. هرچند، زمانی که موهای‌تان را شامپو کنید، کاملا پاک می‌شوند و باید دوباره از آنها استفاده کنید.

مراقبت از مو در تابستان

۳: از محصولاتی که با نور خورشید فعل و انفعال انجام می‌دهند بپرهیزید.
آب لیمو به طور طبیعی موها را روشن می‌کند، برخی از آدم‌ها آب لیمو به موهای خود می‌زنند و در معرض آفتاب قرار می‌گیرند تا رنگ آنها را روشن‌تر کنند. این روش موثر است، اما اگر بعد از اعمال این روش موها آسیب ببینند، درمان آنها دشوار خواهد بود.

مراقبت از مو در تابستان

۴: مو های‌تان را تمیز کنید.
محصولات مربوط به مو که مدت‌ها است کنار گذاشته‌اید، سرعت آسیب‌رسانی به مو را افزایش می‌دهند، به ویژه زمانی ‌که برای مدت زمان طولانی کنار گذاشته شده‌ باشند. عرق کردن، محصولات مو و اشعه‌ی آفتاب ترکیب خوبی برای موهای‌تان نیست. حداقل هفته‌ای یک بار از شامپویی استفاده کنید که تمام محصولات استفاده شده را پاک کند تا موهای‌تان نفس بکشند. دائما موهای‌‌تان را در طول فصل‌های گرم، مرطوب کنید. حداقل هفته‌ای یک بار از نرم‌کننده‌های قوی برای موهای‌تان استفاده کنید. دائم آن قسمت از موی‌تان که در معرض نور خورشید است تغییر بدهید تا نور فقط به یک قسمت نرسد.

با استفاده از این نکات بدون نگرانی در مورد موهای‌تان از آفتاب لذت ببرید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *