شماره تماس شرکت رویش سبز لاوین

شماره تماس شرکت رویش سبز لاوین

شماره تماس شرکت رویش سبز لاوین

 

شماره تماس شرکت رویش سبز لاوین

موهاي سالم و طبيعي علاوه بر نشانه زيبايي و مقاوم بودن مو علامت سلامت جسم نيز هست و به عبارتي زيبايي ظاهري مو بستگي به شرايط دروني و رژيم غذايي هر فرد دارد.

بنا بر اظهارات متخصصان پوست و مو ، رعايت نكات ساده كه به چشم نمي‌آيد و يا به‌آن توجه نمي‌شود ، مي‌تواند از بروز ‪ ۹۰‬درصد از بيماريهاي پوست و مو كه بيشترين آن “جوش صورت” ، ” موخوره” و” ريزش مو” است، جلوگيري كند.

منظور از ريزش مو اين است كه مو به شكل غيرطبيعي بريزد كه اين مشكل از نظر درمان به چند دسته تقسيم مي‌شود.

“ريزش مو”و” موخوره”از بيشترين دلايل مراجعه بيماران زن و مرد به پزشكان است، ريزش روزانه يكصد تا دويست تار مو به دليل شستشو و شانه‌زدن ، طبيعي است و نياز به مراجعه به پزشك ندارد.

نوع ديگر ريزش مو نوع شديد و گسترده است كه مربوط به”بيماري‌هاي رواني و جسماني”مانند “تب”،” زايمان”،”بيهوشي”، “افسردگي”و”فشارهاي عصبي” است كه غالبا بعد از مدتي قابل برگشت مي‌باشد و نيازي هم نيست كه فرد براي درمان آنها به پزشك مراجعه كند.

شماره تماس شرکت رویش سبز لاوین

البته ريزش و بيماري‌هاي پوست و مو ناشي از بيماري‌هاي داخلي، خوني و كليوي را نيازمند درمان دانست.

“ريزش گسترده ومزمن مو” ناشي از ناراحتي‌هاي متابوليك مانند كمبود آهن و روي،مس و استفاده از برخي از قرص‌هاي هوروموني و جلوگيري از باروري است كه فرد بايد در اين زمينه ابتدا به پزشك متخصص بيماري‌هاي داخلي و مربوطه و سپس به متخصص پوست و مو براي درمان تكميلي مراجعه كند.

“ريزش ژنتيكي”و”مراقبت‌هاي نادرست”،”بيماري‌هاي قارچي” و “موهاي زايد”،”ريزش و از دست دادن مو براثر حادثه”مانند سوختگي،مهمترين و ضروري ترين موضوعات براي مراجعه به پزشك است كه با معاينات پزشكي،فرد تحت درمان قرار مي‌گيرد.

‪ ۹۰‬درصد از آسيبهاي مو ناشي از عوامل بيروني و خود فرد و عمدتا بر اثر استفاده مكرر از مواد آرايشي مانند ژل، رنگ مو، كشيدن مو،استفاده مكرر از سشوار و رعايت نكردن نظافت فردي، تغذيه و حمام نادرست است.

اگر مردم نكات ريزي را در زمينه سالم نگه داشتن موهاي خود رعايت كنند مطمئنا آمار مراجعه بيماران به پزشكان كاهش پيدا مي‌كند.

قطرات آب دوش حمام اولين و ابتدايي‌ترين عامل ريزش مو است كه براي جلوگيري ازآسيب رساندن قطرات آب مي‌توان با بستن پارچه‌اي نازك(مانند جوراب زنانه) به سر دوش، از زيان قطرات آب در امان ماند.

استفاده از آب گرم نيز باعث آسيب مو مي‌شود، پس آب استحمام بايد ولرم باشد، چون آب گرم به غدد چربي پوست سر ضرر مي‌زند و فرد را دچار سردرد عصبي مي‌كند.

حمام در هر زماني به شرط خشك كردن سريع بدن و مو خوب است، اما بهترين زمان،ساعت شش بعد ظهر است و توصيه مي‌شود افراد سه بار درهفته حمام كنند و موها يك بار با شامپو و مقداري آب، شسته شود.

اینجا هم میتوانید بیشتر در مورد این مطلب بخوانید:  تلگرام شرکت رویش سبز لاوین

مصرف شامپو نيز به ‌نوعي ديگر به موها آسيب مي‌رساند،  به دليل سنخيت با شرايط آب و هوايي و تاريخ مصرف، توصيه مي‌شود از شامپوهاي ايراني استفاده شود و استفاده از شامپوهاي خارجي منوط به تجويز پزشك است.

يكي ديگر از دلايل ريزش مو بخصوص بين جوانان استفاده از سشوار و ژل براي خشك كردن و حالت دادن به مو است كه اين مواد برقي و شيميايي باعث ضعيف شدن ، نازك شدن و شكنندگي مو مي‌شود.

مو را بايد با حوله و ماساژ خشك كرد، و بهترين راه خشك كردن مو،نور آفتاب است كه علاوه بر خاصيت ضدعفوني‌كننده داراي ويتامين “دي”(‪ (D‬است و باعث فعال شدن پياز و تسريع در جريان خون به مو مي‌شود.

استفاده ازشانه‌هاي چوبي،ماساژ مو و پوست دراول صبح و هنگام خواب، بافتن مو هنگام شب، كوتاه‌كردن سر مو هر سه ماه يك بار، استفاده از كلاه و دستمال سر در هواي گرم و سرد نيز از ديگر مراقبتهايي‌است كه مو نياز دارد.

موي بلند براي پسران از نظر سلامتي بسيار مضر است چون غدد نگهدارنده موهاي بلند در زنان با مردان متفاوت است و نبايد موهاي مردان بيش از سه تا پنج سانتي متر باشد.

به‌بانوان باید توصيه كرد كه به دليل كشيدگي پوست و آسيب رسيدن به عصبهاي چشم ، از بستن بالاي موهايشان ، خودداري كنند و براي از بين بردن خشكي و موخوره علاوه بر كوتاه كردن بخشي از موهاي آسيب ديده،هر شب با مقداري روغن زيتون نوك و سرموهاي خود را ماساژ دهند.

بسياري ازافراد تغذيه سالم را كه نقش مهمي در طراوت و سلامت مو دارد، فراموش كرده‌اند و به همين دليل‌است كه با بروز بيماري ظاهري پوست مانند جوش به پزشك مراجعه مي‌كنند.

بسياري از اين افراد اگر تغذيه سالم و سرشار از ويتامين داشته باشند دچار بيماري‌هاي پوست و مو نمي‌شوند.

مصرف غذاهاي فانتزي و چرب موجب بيماري‌هاي خوني (قند و چربي)، سو تغذيه، ضعف بنيه در زنان و كودكان شده است، ومصرف اين غذاها باعث افزايش بيماري‌هاي پوستي مثل پيري زودرس و جوش‌هاي سر شده است.

پوست و مو براي شادابي به‌مواد پروتئيني مانند آب ميوه، خشكبار مانند پر هلو و بخور با آب جوش و بابونه نياز دارد.

نگهداري از پوست و مو كه اصلي‌ترين عضو بدن در دفاع از گرما وسرما و اولين عضو زيبايي به‌حساب مي‌آيند با رعايت ساده‌ترين نكات مثل شستشوي درست، تغذيه سالم و حفاظت از پوست در گرما و سرما ميسر است.

شماره تماس شرکت رویش سبز لاوین

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *