سرعت رشد موهای خود را بالا ببرید

سرعت رشد موهای خود را بالا ببرید

سرعت رشد موهای خود را بالا ببرید

1. ماسک موی روغن زیتون و لیموترش برای رشد سریع موها

این ماسک مو به عنوان تقویت کننده موی سر نیز عمل می کند و روند رشد موهای شما را افزایش می دهد. برای رسیدن به نتیجه دلخواه خود از این ماسک مو در هفته یک بار استفاده کنید.

مواد لازم:

روغن زیتون : ۲ قاشق چایخوری
آب لیمو ترش : ۲ قاشق چایخوری

طرز تهیه ماسک برای رشد سریع مو

ابتدا در ظرفی مناسب آب لیمو ترش را با روغن زیتون به خوبی مخلوط کنید سرعت [bt_highlight]رشد مو[/bt_highlight]های خود را بالا ببرید  سپس مخلوط این مواد را روی موهایتان بریزید و پوست سرتان را با کمک این ماسک مو ماساژ دهید و بعد از ۲۰ دقیقه موهای خود را با آب و شامپو بشویید.
۲. ماسک سفیده تخم مرغ

این ماسک مو برای رشد سریع مو ها و لطافت و نرمی موهای سر مفید است. ابتدا سفیده تخم مرغ را جدا کنید و سپس سفیده تخم مرغ را به مدت ۱۵ دقیقه روی موهایتان قرار دهید. استفاده منظم از ماسک سفیده تخم مرغ به تسریع رشد موهایتان کمک می کند.

سرعت رشد موهای خود را بالا ببرید

۳. ماسک موی رزماری و شیر نارگیل

مواد لازم

برگ خشک شده رزماری : ۲ قاشق چایخوری
شیر نارگیل : ۳/۴ فنجان
روغن ویتامین E : یک قاشق چایخوری

حتما بخوانید: چهار ماسک صورت برای رفع جوش که تاثیر فوق العاده ای دارند

طرز تهیه ماسک

ابتدا برگ خشک رزماری را به همراه شیر در ظرف مناسبی بریزیدسرعت رشد موهای خود را بالا ببرید  و سرعت رشد موهای خود را بالا ببرید سپس ظرف را به مدت ۲۰ دقیقه روی حرارت ملایم شعله گاز قرار دهید سپس مخلوط این مواد را صاف کنید سرعت رشد موهای خود را بالا ببرید و روغن ویتامین E را به مخلوط مواد اضافه کنید و همه مواد مخلوط شده ماسک را درون ظرف شیشه ای مناسبی بریزید و ظرف را در یخچال نگهداری کنید.

 

روش استفاده از ماسک

برای استفاده از این ماسک طبیعی ابتدا موهای خود را بشویید و خشک کنید سپس ۱/۲ از ماسک مو را به موهای خود بمالید و با کمک کلاه موهایتان را بپوشانید. باقی مانده ماسک را می توانید بعد از گذشت ۱۰ روز استفاده کنید.

 

۴. ماسک موی سس مایونز

ابتدا موهایتان را با کمک آب گرم مقداری مرطوب کنید و کمی سس مایونز به پوست سر خود سرعت رشد موهای خود را بالا ببرید بزنید و موهایتان را به کمک سس مایونز ماساژ دهید سپس موهایتان را با کمک کلاه به مدت ۲۰ دقیقه بپوشانید و بعد از مدت زمان ذکر شده موهایتان را به کمک شامپو رقیق شده و آب بشویید.
اگر موهای خشکی دارید می توانید از ماسک سس مایونز هفته ای یک بار استفاده کنید و سرعت رشد موهای خود را بالا ببرید در غیر این صورت باید از این ماسک ماهی یکبار استفاده کنید.

 

۵. ماسک موی آب سیب زمینی

آب سیب زمینی مانند آب پیاز می تواند در افزایش روند رشد موها سرعت رشد موهای خود را بالا ببرید و درخشندگی موها تاثیر گذار باشد.

مواد لازم

آب ۲ عدد سیب زمینی بزرگ
زرده تخم مرغ : ۱ عدد
عسل : ۱ قاشق

طرز تهیه ماسک برای تقویت مو

ابتدا دو عدد سیب زمینی بزرگ را رنده کنید و آب آن ها را به کمک سرعت رشد موهای خود را بالا ببرید پارچه ای تمیز بگیرید سرعت رشد موهای خود را بالا ببرید سپس عسل و زرده تخم مرغ را به آب سیب زمینی اضافه کنید و همه این مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید و مخلوط این مواد را روی موهای خود بریزید و به مدت ۳۰ دقیقه صبر کنید و سپس بعد از مدت زمان ذکر شده موهایتان را به کمک آب و شامپو بشویید.

اینجا هم میتوانید بیشتر در مورد این مطلب بخوانید:  دانستنی هایی برای رشد قدی موهایتان

 

وقتی دچار ریزش موی شدید می شوید باید از مصرف غذاهای ترش، اسیدی و چرب پرهیز کنید و سرعت رشد موهای خود را بالا ببرید بیشتر سبزیجاتی را انتخاب کنید که بتوان داخل مخلوط کن قرار داد: سبزیجاتی مانند کدو سبز و مارچوبه و میوه هایی نظیر انار و آناناس.

برنامه های غذایی سرشار از پروتئین هم برای رشد موها مناسب هستند. اگر می خواهید کمتر گوشت قرمز و غذاهای دریایی استفاده کنید می توانید از پنیر محلی، دیگر گوشت های سفید، سبزیجاتی نظیر بروکلی و کاهو استفاده کنید سرعت رشد موهای خود را بالا ببرید و رنگین کمانی از مواد مغذی مخصوصا آهن را به روی برنامه غذایی تان باز کنید. برای اینکه به رشد، سلامت و درخشانی موهایتان هرچه بیشتر کمک کنید توصیه می کنم این غذاها را بیشتر در برنامه خود به کار ببرید:

غذاهای سرشار از پروبیوتیک

برای بهبود روده که ارتباط مستقیم با سلامت و تعادل pH پوست کف سر دارد ماست، سرعت رشد موهای خود را بالا ببرید کفیر و غذاهایی که سرشار از پروبیوتیک هستند مصرف کنید.

آجیل ها

کنجد و آجیل ها منابعی غنی از مواد معدنی مناسب رشد مو از جمله منیزیم هستند. سرعت رشد موهای خود را بالا ببرید بادام و کاشو به ترتیب منابع خوبی از ویتامین E و آهن هستند. هر دو برای درخشش مو و قدرت آن مناسب هستند.

ویتامین C

بسیاری نمی دانند ویتامین C نه تنها برای عملکرد پوست و مو مناسب است سرعت رشد موهای خود را بالا ببرید  سرعت رشد موهای خود را بالا ببرید بلکه باعث افزایش جذب و سوخت و ساز مواد معدنی

( نظیر آهن ) نیز می شود. به دنبال انواع شیرین تر میوه ها باشید تا مقدار نیاز روزانه تان به ویتامین C را دریافت کنید.

آب نارگیل

آب نارگیل منبعی از تامین کننده های آب برتر همچنین سلامت مو است. متعادل کننده الکترولیت طبیعی موجود در آب نارگیل

( بعلاوه دوز سالم پتاسیم ) آب مورد نیاز بدن، پوست و پوست کف سر را تامین می کند. همچنین در برابر تنش های محیطی روزانه که منجر به ریزش مو و مشکلات بدتری می شود ما را محافظت می نماید.

آلوئه ورا

آلوئه ورا یک داروهای فوق العاده برای پیشگیری از ریزش مو است. یک قسمت ضخیم از آن را ببرید، سرعت رشد موهای خود را بالا ببرید با زیره به آن چاشنی بزنید و میل کنید تا در رشد موهای جدید کمکتان کند.

داروهای گیاهی

گیاهانی مانند بهیرنگراج و براهمی را به خاطر قدرتشان در رشد مجدد مو می شناسند. سرعت رشد موهای خود را بالا ببرید اگر خوش شانس باشید می توانید این گیاهان را به صورت پودر یا کپسول پیدا کنید. یک یا دو مرتبه در روز به همراه غذا آنها را میل کنید و یا می توانید داخل اسموتی بریزید و بنوشید. پس از مدتی می بینید موهای جدیدتان درخشان و قدرتمند شده اند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *