رویش موهای خود را تقویت کنید

رویش موهای خود را تقویت کنید

 

 

رویش موهای خود را تقویت کنید

گیسوان بلند، ابریشمی همیشه زیبا هستند. موی سالم، زیباتر به نظر می‌رسد. همه دختران عاشق مو‌های بلند هستند. بنابراین، اگر شما به دنبال روش بدون ضرر و طبیعی بلند شدن مو هستید ما در اینجا ۵ داروی خانگی را معرفی می‌کنیم. در ادامه این مطلب را به نقل از سایت دکتر سلام می‌خوانیم.

۱. رزماری

رزماری فقط یک ادویه معطربرای پخت و پز نیست، این گیاه دارای خواص آنتی اکسیدان برای[bt_highlight] تقویت رشد مو[/bt_highlight] نیز هست. شاخ و برگ این گیاه در تقویت فولیکول‌های مو و کاهش شوره سر موثر است.

رویش موهای خود را تقویت کنید

گوگرد و سیلیس در رزماری از ریزش مو پیشگیری میکند و همچنین از رشد مو‌های خاکستری جلوگیری می‌کند. دو راه برای استفاده از رز ماری وجود دارد یکی مخلوط دو قطره از اسانس رزماری با زیتون، نارگیل، جوجوبا و یا روغن بادام. ماساژ پوست سر قبل از شستن مو‌های خود را به مدت نیم ساعت با این روغن ماساژ دهید.

روش دیگر، شستن مو‌ها با برای چند دقیقه با رزماری است یعنی در حمام برای بار آخر مو‌های خود را با رزماری بشوئید

۲. روغن داغ

این بعنوان یک واقعیت جهانی شناخته شده است که ماساژ گردش خون را افزایش و سلول‌های پوستی جدید به وجود می‌آورد. روغن داغ بیشتر می‌تواند باعث تحریک فولیکول‌های مو و رشد سریعتر مو شود. ماساژ روغنی که در خانه ساخته شده است رویش موهای خود را تقویت کنید همیشه ایده آل است وشما می‌توانید مطمئن شوید که هیچ مواد شیمیایی افزوده نشده. برای این کار روغن زیتون، بادام، نارگیل و یا روغن جوجوبا را کمی گرم می‌کنیم؛ و به مناطق مختلف پوست سر مالیده و آرام ماساژ دهید.

۳. موز، تخم مرغ، شیر، عسل

یک موز له شده، یک عدد تخم مرغ، شیر ۳ قاشق غذاخوری عسل ۳ قاشق غذاخوری مخلوط کنید و به پوست سر بمالید. به مدت ۳۰ دقیقه صبر کرده و سپس با شامپوی ملایم بشوئید.

۴. سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ یک حالت دهنده فوق العاده است ماسک سفیده تخم مرغ می‌تواند مو‌های شما را تقویت کرده و درخشان کند.

۵. ژل آلوئه ورا

امروزه ژل آلوئورا به راحتی در دسترس است این ژل حاوی آنتی اکسیدان‌ها و مواد مغذی است، از آسیب دیدگی مو‌ها جلوگیری می‌کند. با ژل آلوئه ورا پوست سر را به مدت ۱۵ دقیقه ماساژ دهید سپس با آب بشوئید. آلوئه ورا یک عنصر ضروری است که در بسیاری از محصولات مراقبت از مو وجود دارد، اما خود آلوئورای طبیعی بسیار بهتر است.

مو زیبایی خاصی به چهره میبخشد و آدم بدون مو چهره اش زیبایی آنچنانی ندارد.

اگر از کم مویی و بد رشد بودن موهایتان ناراضی هستید یا اگر در اطراف تان آدم کم مو میبینید و میخواهید به آن کمک کنید،پیشنهاد میکنیم ماسک موی جادویی که در ادامه به آن اشاره میکنیم را امتحان کنید و نتیجه آن را ببینید.

این ماسک موی جادویی در تقویت ریشه های مو و همچنین رشد سریع آن به شما کمک می کند.چه خانم ها و چه آقایان با مشکلاتریزش مو مواجه هستند به ویژه زمانی که مو نازک و شکننده باشد. ریزش مو در مردان بیشتر دلایل ژنتیکی داشته و در زنان نیز بیشتر به خاطر رنگ کردن مو و استفاده از مواد شیمیایی است.

نرم کننده های مو نیز در سرعت رشد آن اثر منفی می گذارند. به همین دلیل قصد داریم ماسک مویی را به شما معرفی کنیم که در رشد سریع موهایتان کمک شایانی می کند. نتایج جادویی این ماسک در طول یک شب هم محسوس است.رویش موهای خود را تقویت کنید این ماسک تمام مواد مغذی طبیعی برای رشد مو را به آن رسانده که باعث درخشندگی و بهبود کیفی موهایتان می شود. ریشه مو نیز پس از دریافت آن مواد مغذی رشد سریع تری را تجربه خواهد کرد.

مواد مورد نیاز و طرز تهیه ماسک مو :

برای تهیه این ترکیب شما تنها به ۳ ماده نیاز دارید :

دو قاشق غذاخوری روغن کرچک

یک عدد زرده تخم مرغ

یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی

کافی است تمام موارد را داخل ظرفی ریخته و آن ها را خوب با هم مخلوط کنید. سپس ریشه های موهایتان را به خوبی با ترکیب حاصل شده ماساژ دهید و باقیمانده آن را روی سرتان اعمال کنید. پس از آن، سر را با یک پلاستیک یا کلاه ویژه مو بپوشانید. سپس اجازه دهید تا ترکیب به مدت ۲ تا ۴ ساعت روی موهایتان بماند. در نهایت نیز موهایتان را آب بکشید.

این کار را یک تا ۲ مرتبه در هفته و به مدت ۲ ماه تکرار کنید.

کدام گیاهان در رشد سریع مو ها موثرند؟

مواد دیگری هم وجود داره که ثابت شده بر رشد بیشتر مو تاثیر میگذارن، مثل روغن درخت چای، روغن رزماری، روغن نعناع بیابانی، و حتی پیاز و سیر هم میتونن رشد مو رو افزایش بدن. اما روغن نارگیل از همه اینها گزینه بهتری به حساب میاد، چون میتونه خیلی عمیق روی پوست سر نفوذ کنه و ریشه موها رو دربر بگیره. این اتفاق باعث میشه خواص آنتی باکتریال و مرطوب کنندگی خیلی بهتر در راستای بهبود سلامت موها اثر بگذارند.

خواص روغن نارگیل برای مو

از قدیم روغن نارگیل به عنوان درمانی طبیعی برای رشد بیشتر و درخشندگی موها استفاده میشده. این روغن با خاطر داشتن اسید لوریک، جلوی از دست رفتن پروتئین رو گرفته، و وقتی قبل یا بعد از شستن مو استفاده بشه به عنوان محافظی برای هر نوع مویی علیرغم آسیب دیده بودن یا نبودن به حساب میاد. روغن نارگیل فعالیت های قوی آنتی باکتریال برای از بین بردن باکتری ها، قارچ ها و ویروس ها انجام میده.

اینجا هم میتوانید بیشتر در مورد این مطلب بخوانید:  آقایان با ریزش موی خو خداحافظی کنید

روغن نارگیل و اسانس رزماری برای رشد سریع موها

وقتی چند قطره اسانس رزماری به روغن نارگیل اضافه میکنید، تاثیر تقویت رشد سریع مو و سلامت کف سر رو چند برابر میکنید.رویش موهای خود را تقویت کنید  روغن رزماری برای رشد سریع مو و قوی کردن فولیکول های مو خیلی موثر هست.

اینجا هم میتوانید بیشتر در مورد این مطلب بخوانید:  خوراکی های مفیدجهت سلامت مو

این ماسک رو برای قبل از اینکه موهاتون رو بخواین بشویید استفاده کنید:

3 تا 4 قطره اسانس رزماری رو با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید (اگه موهاتون خیلی بلنده باید به تناسب مقدار بیشتری مصرف کنید).
این ترکیب درمانی رو کامل روی کف سرتون ماساژ بدین و مطمئن بشید رویش موهای خود را تقویت کنید که همه موهاتون بهش آغشته شده.
بذارید 30 دقیقه روی موهاتون بمونه و بعد مثل روال همیشگی موهاتون رو بشویید.
این ماسک مو رو بهتره 2-3 بار در هفته مصرف کنید تا بهترین اثر رو بگیرید.

 

روغن نارگیل و روغن نعنا بیابانی برای رشد سریع مو

نعنا بیابانی یکی دیگه از روغن هاییه که برای رشد موها میشه ازش استفاده کرد. رویش موهای خود را تقویت کنید این روغن حس خنک کنندگی روی کف سر ایجاد میکنه که باعث تحریک رویش موهای جدید روی سر میشه.رویش موهای خود را تقویت کنید  به همین خاطر با مرور زمان مشاهده میکنید که موهاتون ضخیم تر و تعدادشون بیشتر شده.

3 تا 4 قطره روغن نعنا بیابانی رو با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید.
این ماسک روغنی رو خوب روی سرتون ماساژ بدین و بعد بگذارید به مدت 30 دقیقه روی سر بمونه.
بعد هم با شامپوی طبیعی موهاتون رو بشویید.
اگه از شامپوی طبیعی استفاده می کنید، میتونید مواقعی که عجله دارین فقط چند قطره روغن نعناع بیابانی به ظرف شامپوتون اضافه کنید. برای هر 30 میلی لیتر شامپو چیزی حدود 4 تا 6 قطره روغن نعناع بیابانی اضافه کنید.

سیر و روغن نارگیل برای رشد سریع مو

با اضافه کردن سیر له شده به روغن نارگیل میتونید خواص مفیدی که برای مو داره رو چند برابر کنید. رویش موهای خود را تقویت کنید دلایل زیادی برای ریزش موها وجود داره، قبل تر در مطلب “21 دلیل ریزش مو که ممکنه دچارش باشید” با جزئیات توضیح دادیم و سیر با برانگیختن فولیکول های مو میتونه با این ریزش بجنگه.

برای درست کردن مخلوط خانگی سیردار خودتون، این کارها رو انجام بدین:

یک حبه سیر رو پوست کنده و له کنید.
یک قاشق روغن نارگیل بهش اضافه کنید.
این مخلوط سیر و روغن نارگیل رو روی کف سرتون به خوبی ماساژ بدین و بذارید 20 دقیقه بمونه.
بعد مثل همیشه موهاتون رو با شامپو بشویید.
این کار رو میتونید 2 تا 3 بار در هفته تکرار کنید.

حتما یادتون باشه که سیر خام رو به تنهایی روی پوست سرتون قرار ندین، چون باعث ایجاد حساسیت و خارش میشه. رویش موهای خود را تقویت کنید همیشه برای استفاده از سیر، باید یک روغن مکمل در کنارش استفاده کنید.

آب پیاز و روغن نارگیل برای رشد سریع مو

خواص روغن نارگیل برای ریزش مو با اضافه کردن آب پیاز بیشتر میشه. رویش موهای خود را تقویت کنید پیاز حاوی مقادیر زیادی سولفور هست که یک جزء مهم برای سلامت موها به حساب میاد. سولفور به گردش خون کف سر کمک و فولیکول های مو رو تقویت میکنه.

برای ترکیب آب پیاز و روغن نارگیل این کارها رو انجام بدین:
آب پیاز رو با روغن نارگیل بودار مخلوط کنید.
این مخلوط رو به خوبی روی کف سرتون ماساژ بدین و بذارید 30 دقیقه بمونه و بعد بشویید.
برای اینکه بوی پیاز خیلی اذیتتون نکنه، میتونید چند قطره روغن رزماری یا روغن نعناع بیابانی هم به این مخلوط کنید، رویش موهای خود را تقویت کنید تازه خواص ماسکتون رو هم بیشتر و تاثیرگذارتر میکنه.

همچنین میتونید آب پیاز رو خالی استفاده کنید، یا با عسل مخلوط کنید و روی سرتون بزنید تا موهای سالم تری داشته باشین.

روغن نارگیل و روغن درخت چای برای رشد مجدد موها

با ترکیب روغن نارگیل و روغن درخت چای میتونید به جنگ ریزش مو رفته و باکتری های کف سر رو از بین ببرید. رویش موهای خود را تقویت کنید هر دوی این روغن ها دارای خواص ضد باکتری، ضد قارچ، و ضدالتهابی هستند که برای داشتن موهای قوی و سالم ضروری هست. علاوه بر این، روغن درخت چای از شوره سر، خارش سر و پوست ریزی کف سر هم جلوگیری میکنه.

2 تا 3 قطره روغن درخت چای رو به یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل اضافه کنید.
روی سرتون به خوبی ماساژ بدین و بذارید 30 دقیقه بمونه و بعد بشویید.
این ماسک طبیعی رو 2 تا 3 بار در هفته مصرف کنید تا جلوی ریزش موهاتون رو بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *