درمان ریزش موهایتان را پیش ما بیابید

درمان ریزش موهایتان را پیش ما بیابید

درمان ریزش موهایتان را پیش ما بیابید

درمان ریزش موهایتان را پیش ما بیابید

[bt_highlight]درمان گیاهی ریزش مو[/bt_highlight] برای افرادی که دچار ریزش مو هستند راه حل حیاتی به شمار می آید. البته درمان ریزش مو با داروهای گیاهی تنها راه حل نیست و باید در کنار درمان خانگی، راه حل های دیگر را نیز آزمود.

درمان ریزش موهایتان را پیش ما بیابید

کچل نشوید

با هر بار شانه‌زدن موهایتان چه تعدادی از آنها میان شانه یا برس باقی می‌مانند؟ آیا می‌دانید میزان طبیعی ریزش موها به طور متوسط در طول یک روز چقدر است؟ بسیاری از متخصصان طب مدرن بر این باورند ریزش 50 تا 100 تار مو در شبانه‌روز طبیعی است اما اگر تعداد موهای ریخته ‌شده بیشتر از موهای رشد کرده جدید باشد و موها کم‌پشت شوند، دیگر این ریزش طبیعی نیست و باید به فکر درمان بود. البته در طب سنتی عدد مشخصی ذکر نشده اما حکمای این رشته معتقدند وقتی سفیدی کف سر از بین موها مشخص باشد، فرد دچار ریزش مو شده است. اگر شما هم ریزش مو دارید و یا می‌خواهید از بروز این مشکل پیشگیری کنید این مطلب را بخوانید .

ریشه یابی علت

در طب مدرن تعداد داروهای موضعی که به رشد مو کمک می‌کنند یا جلوی ریزش آن را می‌گیرند، درمان ریزش موهایتان را پیش ما بیابید بسیار کم است اما در طب سنتی درمان‌های مناسبی برای پیشگیری از ریزش و حتی افزایش روند رویش مو وجود دارد. درمان ریزش موهایتان را پیش ما بیابید در مرحله اول باید دید ریزش موی فرد چه دلیلی دارد و بعد از کشف علت، نسبت به درمان اقدام کرد چرا که ممکن است در طب سنتی برای دو نفر با یک بیماری خاص دو داروی جداگانه تجویز شود.

چرا موها می‌ریزند؟

به طوری کلی نداشتن یک برناموه غذایی سالم، استرس، ابتلا به انواع بیماری‌ها مثل تیروئید، مصرف برخی داروها، تنظیم نبودن سیستم داخلی بدن و‌… می‌توانند موجب ریزش مو شوند. در طب سنتی درمان‌ ریزش مو به دو گروه تقسیم می‌شود؛ درمان ریزش موهایتان را پیش ما بیابید درمان‌های موضعی و خوراکی و آنچه امروز بیشتر به کار می‌رود، درمان‌های موضعی است.

قطعی ترین درمان گیاهی

از نظر طب سنتی، روند تولید مو به مسائل درونی بدن بستگی دارد و لازم است فرد مزاج معتدل و سالمی ‌داشته باشددرمان ریزش موهایتان را پیش ما بیابید  تا رویش موها سالم و درست انجام شود. به طور کلی ریزش مو در افرادی که به دلایل مختلف دچار اختلال مزاج هستند، دیده می‌شود. برای این گروه درمان‌های موضعی کافی نیست و لازم است با درمان‌های خوراکی، ابتدا مزاج اصلاح شود. درمان ریزش موهایتان را پیش ما بیابید از طرفی برای پیشگیری از ریزش مو اصطلاحا از مواد قابض مانند حنا، مورد و سدر استفاده می‌شود که ریشه مو را سفت می‌کنند. در عین حال، برخی گیاهان موجب افزایش خونرسانی موضعی می‌شوند که از معروف‌ترین آنها گیاه رزماری است. درمان ریزش موهایتان را پیش ما بیابید برخی از ترکیب‌های بابونه و آویشن و گیاه نخل مرداب (مصرف موضعی) نیز خواص مشابه رزماری دارند و می‌توانند هم در پیشگیری از ریزش مو و هم تقویت رویش آن موثر باشند. البته برخی درمان‌ها در قدیم انجام می‌شدنددرمان ریزش موهایتان را پیش ما بیابید  اما امروزه به دلیل ایجاد تحریکات پوستی، توصیه نمی‌شوند؛ به عنوان مثال اگرچه قرار دادن سیر و پیاز رنده شده روی پوست خونرسانی را تقویت می‌کند و خواص ضدالتهابی دارد اما می‌تواند بروز تاول‌های شدید پوستی و حساسیت‌های شدید را به همراه داشته باشد.

اینجا هم میتوانید بیشتر در مورد این مطلب بخوانید:  عواملی که باعث رشد مو و ریزش مو میشوند را بشناسید

چه غذاهایی بخوریم؟ چقدر بخوابیم؟

اینجا هم میتوانید بیشتر در مورد این مطلب بخوانید:  ریزش مو در زنان و دختران و روش های درمان

به گفته حکمای طب سنتی، اولین گام برای داشتن موهای سالم و درمان ریزش مو مصرف غذاهایی است که موجب تولید خون خوب در بدن می‌شوند. از جمله این خوراکی‌ها می‌توان به زرده تخم‌مرغ عسلی، نان گندم خوب پخته شده، گوشت گوسفند و بره یک ساله، انجیر و انگور اشاره کرد. در گام بعدی باید خواب با کیفیتی داشته باشید. فراموش نکنید بهترین زمان خواب بین ساعت 10 یا 11 شب تا 4 صبح است. برای داشتن یک خواب آرام می‌توانید نیم‌ساعت قبل از خواب یک کاسه فالوده سیب میل کنید. برای تهیه این آرامبخش طبیعی کافی است یک سیب رنده شده را با دو قاشق گلاب مخلوط کنید و حدود 15دقیقه در یخچال بگذارید تا کمی خنک شود.

ماسک گیاهی ضدریزش

برای تهیه این ماسک باید یک قاشق مربا خوری حنا (منظور حنای بی‌رنگ نیست) را با نیم قاشق مرباخوری وسمه (که در عطاری‌ها به رنگ حنا معروف است) و یک عدد زرده تخم‌مرغ (که بهتر است محلی باشد) مخلوط و به این ترکیب مقداری روغن کنجد اضافه کنید تا غلظتی شبیه ماست سفت پیدا کند. البته این پایه ماسک گیاهی ضدریزش مو است و با اضافه کردن مقداری روغن مورد(برای رشد سریع‌تر موها) یا سدر (برای کاهش چربی مو) یا روغن نارگیل (برای خوش حالت شدن موها اما برای موهای چرب توصیه نمی‌شود) به ترکیب گفته شده می‌توانید ماسک‌تان را اختصاصی‌تر کنید. با این ماسک باید کف سرتان را حدود 10 دقیقه ماساژ دهید و سپس موهادرمان ریزش موهایتان را پیش ما بیابید  را با یک کلاه پارچه‌ای یا روسری بپوشانید و بعد از دو ساعت حمام کنید. استفاده از این ترکیب گیاهی به مدت 30 تا 40 روز ریزش موها را از بین می‌رود و موجب رشد مجدد مو می‌شود. البته باید بدانید وسمه قرمزی رنگ حنا را خنثی می‌کند و موهایتان به قهوه ای بلوطی تغییر رنگ می‌دهد.

رنگ شیمیایی ممنوع

بعد از استفاده از این ماسک تا مدتی نمی‌توانید از رنگ‌های شیمیایی استفاده کنید و باید سراغ رنگ‌های گیاهی برویددرمان ریزش موهایتان را پیش ما بیابید  که برخلاف باور عموم همه آنها مشکی نیستند. در واقع گیاهان متعددی در این رنگ‌ها استفاده می‌شوند که معروف‌ترین آنها حناست اما رنگ‌های حاوی زعفران رنگ زرد و نارنجی ایجاد می‌کنند، پودر حاصل از چغندرقند رنگ قرمز مناسبی می‌دهددرمان ریزش موهایتان را پیش ما بیابید  و گلبرگ شقایق‌ رنگ قرمز تیره‌ای دارد. بعد از این مدت موهایتان راشامپو کنید .

علاوه بر این ماسک های مو ، اگر رنگ حنا را دوست ندارید درمان ریزش موهایتان را پیش ما بیابید ، و یا از افرادی هستید که وقت برای راه حل های طب سنتی ندارید میتوانید از ماسک موی ضد ریزش هد اند شولدرز نیز استفاده کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *