درمان خانگی رشد موی سر که معجزه می کنند

درمان خانگی رشد موی سر که معجزه می کنند

درمان خانگی رشد موی سر که معجزه می کنند

رشد موی سر همواره یکی از معضلات بسیاری از مردان و زنان در سراسر جهان است. از دست دادن مو که با نام طاسی نیز شناخته می‌شود، به ریزش موی سر یا بدن اشاره دارد. اختلالی که می‌تواند در اثر وراثت، تغییرات هورمونی، مصرف دارو، و برخی از اختلالات سلامتی رخ بدهد. مردان بیش‌تر مستعد ریزش مو و به خصوص الگوی طاسی مردانه هستند.

درمان خانگی [bt_highlight]رشد موی سر[/bt_highlight] که معجزه می کنند

رشد موی سر

بنا به گفته‌ی متخصصان کلینیک مایو سابقه‌ی خانوادگی، تغییرات هورمونی، اختلالات پزشکی خاص، و مصرف دارو، فاکتورهای اصلی مرتبط با ریزش مو هستند. مطابق با مطلب منتشر شده در این وب‌گاه، رایج‌ترین دلیل ریزش مو الگوی طاسی مردانه یا الگوی طاسی زنانه است که عموما با سرعت پیشرفت کند اما قابل پیش‌بینی رخ می‌دهد.

 

این الگو باعث عقب رفتن خط رویش مو و طاسی منطقه‌ای در آقایان و نازک و کم‌پشت شدن موها در خانم‌ها می‌شود. عدم تعادل هورمونی نیز می‌تواند منجر به ریزش موی موقت شود. این عدم تعادل را می‌توان در اثر مشکلات تیروئید یا عمل جراحی، در طول دوران بارداری، پس از زایمان، یا در دوره‌ی یائسگی تجربه کرد. ریزش مو همچنین ممکن است توسط کسانی که داروهای آرتریت مصرف می‌کنند یا در معرض آن هستند، و کسانی که مبتلا به فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی، سرطان و افسردگی هستند، تجربه شود.

به هر حال ریزش مو می‌تواند برای برخی آزاردهنده باشد، به خصوص در زنان و نوجوانان که تصویر ظاهری‌شان اهمیت زیادی برایشان دارد، شیوه‌ها و نسخه‌های مختلفی وجود دارند که به رشد موی سر کمک می‌کنند.

درمان خانگی رشد موی سر که معجزه می کنند

در ادامه با این ۳ نسخه برای رشد موی سر آشنا می شویم:

۱. مخلوط تخم‌مرغ
تخم‌مرغ را می‌توان برای رشد موها استفاده کرد. مطابق با وب‌گاه هوم رمدیز فور لایف (Home Remedies For Life)، تخم‌مرغ سرشار از پروتئین است و مواد معدنی از جمله ید، فسفر، گوگرد، آهن و روی دارد که به رشد موها کمک می‌کنند. مطابق با مطلبی که در این وب‌گاه منتشر شده‌است، سفیده‌ی تخم‌مرغ را باید از زرده‌ی آن جدا کنید. سپس، یک قاشق چایخوری روغن زیتون و عسل را به سفیده اضافه کنید. بعد از این کار، ترکیب را روی کل موهای‌تان بمالید و به مدت ۲۰ دقیقه صبر کنید. بعد از سپری شدن زمان مورد نظر، موها را با آب سرد آبکشی کنید و شامپو بزنید. این نسخه را می‌توانید حداقل هر دو هفته یک بار استفاده کنید.

اینجا هم میتوانید بیشتر در مورد این مطلب بخوانید:  ترمیم مو چیست؟

درمان خانگی رشد موی سر که معجزه می کنند

۲. پوره‌ی موز
موز ماده‌ی مفید دیگری برای جلوگیری از ریزش مو است. مطابق با وب‌گاه مینک (Minq) یک تکه موز بدون پوست را پوره کنید. برای این کار می‌توانید از یک کاسه‌ی سرامیک و همزن، یا یک دستگاه میکسر استفاده کنید. بعد از آماده کردن پوره، آن را به موهای‌تان بمالید و رویش را با یک کیسه‌ی پلاستیکی بپوشانید. برای این که پوره‌ی موز بهتر داخل موها نفوذ کند، از سشوار استفاده کنید. بعد از ۲۰ دقیقه موهای‌تان را آبکشی کنید.

۳. روغن نارگیل
نارگیل نیز برای رشد سریع موها مفید است. دکتر بلاسم کوچلر رییس گروه شرکت‌های بلاسم کوچلر به وب‌گاه ان‌دی‌تی‌وی فود (NDTV Food ) گفت که استفاده از شیر نارگیل موثرترین روش درمانی برای رشد طبیعی موهاست، به علاوه‌ی این‌که این ماده، منبع فوق‌العاده‌ای از پتاسیم، آهن، و چربی‌های ضروری است که در رشد نرمال موها نقش دارند. برای آماده کردن این ترکیب، شیر نارگیل را باید از نارگیل تازه بگیرید و آن را با آب نیمی از یک لیمو و ۴ قطره روغن اسطوخودوس مخلوط کنید. این مواد را به خوبی با هم بیامیزید و ترکیب حاصل را روی کف سر بمالید. این ترکیب باید به مدت ۴ تا ۵ ساعت روی سر بماند و سپس آبکشی شود.

درمان خانگی رشد موی سر که معجزه می کنند

گذشته از نسخه‌‌هایی که می‌توانید برای جلوگیری از ریزش مو آماده کنید، با پزشک‌تان نیز می‌توانید برای مراجعه به متخصص پوست و موی مناسب مشورت کنید. برای قرار ملاقاتی که با پزشک‌تان دارید، می‌توانید از یک سری اطلاعات شخصی مانند تغییرات اخیر و استرس‌های اصلی زندگی‌تان، داروهایی که مصرف می‌کنید و سوالاتی درباره‌ی نگرانی‌تان نسبت به موهای‌تان فهرستی آماده کنید.

درمان خانگی رشد موی سر که معجزه می کنند

همچنین می‌توانیم با اجتناب از به کار بردن روش‌های خشن آرایش مو مانند دستگاه فرکننده‌ی مو، بیگودی، فرهای شش ماهه از ریزش موها پیشگیری کنیم. شانه زدن موها به وسیله‌ی شانه‌هایی که دندانه‌هایش از هم فاصله دارند برای جلوگیری از کنده شدن موها، اجتناب از مالش دادن و کشیدن موها و پیچ و تاب دادن به آن‌ها، اجتناب از مدل‌هایی مثل دم‌اسبی، بافت و گوجه‌ای که باعث کشیده شدن موها می‌شوند و داشتن یک برنامه‌ی غذایی حاوی مواد مغذی از دیگر روش‌های پیشگیری از ریزش مو هستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *