عوارض و ریسک های کاشت مو

عوارض و ریسک های کاشت مو

تخریب در ناحیه کاشت مو – این امر در افرادی که برداشت از ناحیه بانک مو در آن‌ها به روشFUE  یا روش ترکیبی انجام شده است دیده می‌شود. به‌ ویژه این عارضه در افرادی که موهای نازک، حالت دار و یا پوست سفت دارند بیشتر مشهود است.

عفونت – اگرچه به علت خون‌رسانی مناسب پوست سر این پدیده به‌ ندرت اتفاق می‌افتد و معمولاً تنها به‌صورت جوش‌های متناوب دیده می‌شود، اگر [bt_highlight]کاشت مو [/bt_highlight]در مراکز غیر معتبر که اصول بهداشتی در آن‌ها به‌طور کامل رعایت نمی‌شود انجام گیرد، عفونت بوجود آمده می‌تواند موجب تخریب دائمی پوست سر شود.

پوست سنگ فرشی – این عارضه به علت کاشت نامناسب توسط تکنسین‌ها و برش‌های درشت و کاشت تعداد موی بیش از اندازه در هر برش رخ می‌دهد که باعث ایجاد برجستگی و تو رفتگی در پوست سر می‌گردد که ظاهر بسیار ناخوشایندی دارد.

طراحی نامناسب خط مو – در نظر نگرفتن سن و الگوی طاسی فرد و طراحی مصنوعی و رعایت نکردن خواب صحیح موهاست که باعث غیرطبیعی بودن ظاهر مو می‌شود.

روش‌های جایگزین
علت ریزش مو به‌طورکامل شناخته شده نیست، به‌همین دلیل درمان‌های رایج نیز در افراد مختلف نتایج متغیر میدهد. با وجود اینکه کاشت مو تنها درمان قطعی طاسی می‌باشد، درمان‌های جایگزین مختلفی برای ریزش مو وجود دارد که عبارتند از:
•    استفاده از ماینوکسیدیل:. تنها ماده‌ای که برای تحریک رشد مو توسط FDA تایید شده است. هدف ماینوکسیدیل افزایش سایز فولیکول مو است طوری که بتواند موی درشت‌تری تولید کند. روزی یکبار به صورت موضعی مستقیم روی کف سر خود بزنید.

    استفاده از فیناستراید: باعث رویش مجدد موهای با ژن طاسی و به تاخیر انداختن ریزش موی ژنتیکی می‌شود.

اینجا هم میتوانید بیشتر در مورد این مطلب بخوانید:  علت ریزش مو در جوانان

•    یکی دیگر از مکمل‌ها برای خانم‌هایی که موی سرشان نازک شده، Viviscal است که به شکل کپسول ارائه می‌شود. این کپسول از پروتئین ماهی، ویتامین C، زینک ، بیوتین و نیاسین ساخته شده، همه این مواد برای ساخت مویی سالم و ضخیم به‌کار می‌روند. قیمت Viviscal از ماینوکسیدیل بالاتر است اما توسط متخصصان پوست و مو بسیار توصیه می‌شود.

•    بیوتین: بیوتین ویتامین B کمپلکسی است که برای عملکرد سوخت و ساز و اعصاب بسیار مهم است. کپسول‌های بیوتین می‌توانند به بهبود زیرساخت کراتین مو کمک کنند که آن را سالم‌تر و قوی‌تر می‌کند. به همین دلیل است که بیماران پس از انجام شیمی درمانی از این کپسول‌ها استفاده می‌کنند.

•    استفاده از PRP: که به صورت پلاسمای غنی شده از پلاک می‌باشد و از خون خود فرد تهیه می‌شود. در مرحله اول خون فرد مراجع در دستگاه سانتریفیوژ قرار می‌گیرد. سپس مخلوطی از پلاکت‌ها با مقدار اندکی پلاسما از آن استخراج و برای تحریک رشد موهای در فاز خواب و رشد مجدد موی جدید به سر تزریق می‌شود. استفاده از PRP با هدف رشد مو، مزایای بسیاری دارد. نشان داده شده است که فاکتورهای رشد تغلیظ شده پلاکتی در رشد موهای جدید و پر پشت کردن موهای قبلی و همچنین در ضخیم و تقویت کردن موهای پیوندی بسیار موثر است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *