داشتن موهای زیبا

داشتن موهای زیبا

داشتن موهای زیبا

 

چگونه موهای زیبا داشته باشیم

آیا شگفت انگیز نیست هر روز بتوانید موی خوبی داشته باشید؟
داشتن  یک روز با موی خوب یا با موی عالی را ترجیح میدهید؟

داشتن موهای زیبا و سالم بسیار ساده تر از آن است که فکر می کنید.  مراقبتهای ساده ای هست که لازم میباشدبرای داشتن مویی مناسب  و زیبا رعایت کنید.
انتخاب محصولات  مناسب و با کیفیت براساس نوع موهای شما بسیار نقش تعیین کنندگی در زیبایی موهای شما دارد.داشتن موهای زیبا
در ابتدا بایداز  جنس و نوع موی خوداطلاع داشته باشید

نوع مو بر اساس عوامل بسیاری از جمله شکل کرک، بافت، تخریب مو، تراکم مو، عرض مو و طول مو است.

این عوامل باعث ایجاد نوع موی منحصر به فرد شما می شوند و تعیین می کنند کدام محصولات و روش[bt_highlight] مراقبت از مو[/bt_highlight] برای شما مناسب تر  میباشد.

اگر شما نوع موی خود را (مستقیم، فرفری، خشک، نازک، رنگ درمان شده، و غیره) می دانید، داشتن موهای زیبایافتن محصولات خاص مو در فروشگاه باید آسان باشد.

از محصولاتی استفاده کنید که با نوع موی شما ارتباط دارند. تقریبا هر برند مراقبت از مو دارای چندین نسخه از محصولات خود را به نیازهای مختلف موهای مختلف مشتریان است .بهترین موقع برای تععین نوع مو زمانی میباشد که موهایتان در حالت طبیعی قرار دارد.داشتن موهای زیبا

اگر شما نوع موی خود را نمی دانید، یا موهای خود را بیش از چند نوع مختلف میبینید ،پس شما باید از مشاورخود را برای راهنمایی استفاده نمایید.

اگر موهای رنگ شده دارید،محصولاتی که به طور خاص برای موهای رنگ شده تولید شده اند را دنبال کنید. این محصولات تخصصی معمولا دارایمرطوب کنندگی هستند زیرا رنگ مو حاوی مواد شیمیایی است که مو را خشک می کنند. این محصولات همچنین به حفظ رنگ و درخشش و رشد موها و درمان کمک می کند.

داشتن موهای زیبا

از محصولاتی استفاده کنید که با نوع موی طبیعی شما کار می کنند.

اگر شما می خواهید از محصولات تولید شده بر اساس نوع موی شما ساخته شده است استفاده کنید، داشتن موهای زیبابنابراین شما می توانید محصولی را انتخاب کنید که به بهترین شکل با نوع موی شما سازگاری داشته باشد

به عنوان مثال، اگر موهای چرب دارید، می خواهید شامپو هایی را اضافه کنید که حاوی رطوبت باشند، و به جای آن محصولاتی را پیدا کنید که برای متعادل کردن یا روشن کردن کمک کنند.داشتن موهای زیبا

برای موهای درخشان و یاضخیم باید محصولاتی را که فریز را کاهش می دهند، نگاه کنند و بسته به اینکه چگونه می خواهید موهای خود را سبک کنید، محصولاتی را انتخاب کنید که پیچ خوردگی را نرم کنند.

برای موهای تخت و یا نازک باید محصولاتی را انتخاب کنند که حجم را اضافه کنند اما برای شستن ملایم نیز هستند. از آنجایی که روغن به راحتی در افرادی با موهای نازک نشان داده میشود، داشتن موهای زیبا ممکن است مجبور باشند موهایشان را بیشتر شستشو دهند.

موهای رنگ شده و یا درمان شده باید به دو دلیل برای استفاده از محصولاتی که برای داشتن موهای زیباموهای رنگ شده مناسب میباشند استفاده کنید:

اول، این محصولات دارای اسید آمینه  هستند که به موهای آسیب دیده کمک می کنند. دوم، این محصولات خاص در موهای شما ملایم تر است، بنابراین موهای شما می توانند رنگ را حفظ کنند. داشتن موهای زیبادلایل زیادی وجود دارد که رنگ مو در حال کاهش است (قرار گرفتن در معرض آفتاب، اضافه کردن مواد شیمیایی از درمان های بیشتر، کلر، و غیره)، اما شامپو بزرگترین مجرم است چرا که مردم به طور مداوم از شامپو استفاده میکنند.داشتن موهای زیبا

از پیشنهاد آرایشگر خود بهره ببرید.

آرایشگرها هر روز برای کار با انواع مختلف مو از مواد مختلفی استفاده می کنند، بنابراین ممکن است بینش خوبی در مورد اینکه چه محصولاتی با موهای شما سازگار است داشته باشند . (به ویژه اگر شما یک مشتری طولانی مدت هستید و آنها بسیار با موهای شما آشنا هستند). آنها می توانند انواع مارک های مختلفی از محصولات مناسب موی شمارا معرفی کنند که به راحتی در فروشگاه های محل شما یافت میشوند.

در اینجا ده نکته را برای تان می گوییم که به شما کمک می کند موهایی شگفت انگیز داشته باشید:

پیش از شستن موهایتان، آنها را برس بزنید
همه ما هر روز، صد تار مو یا بیشتر از دست می دهیم که موقع شستن موها، تعدادشان بیشتر هم می شود. لذا پیش از شستن موهایتان، آنها را برس بزنید تا کمتر بریزند. این کار باعث می شود گره موهایتان از هم باز شده و با افزایش جریان خونی که در پوست سر رخ می دهد، حفظ موها تقویت شود.

اینجا هم میتوانید بیشتر در مورد این مطلب بخوانید:  اکستنشن مو موجب طاسی دائم می شود

فقط به ساقه موهای تان، حالت دهنده یا نرم کننده بزنید
لازم نیست حالت دهنده یا نرم کننده مو را به تمام قسمت های سر و موهای تان بمالید. این کار باعث می شود موهای تان چرب به نظر برسد، مگر این که پوست سرتان خیلی خشک باشد. حالت دهنده را تنها برای سه چهارم انتهایی موهای تان بکار ببرید، یعنی نزدیک به پوست سر و ریشه مو نزنید.

از روبالشی ابریشمی استفاده کنید
ابریشم برای پوست تان خوب است و به حفظ رطوبت موهای تان کمک می کند.روبالشی های کتان یا نخی، رطوبت موهای تان را می گیرند. شاید ابریشم یا ساتن گران تر باشد، اما مطمئنا ارزشش را دارد.

پوست سرتان را ماساژ دهید
اگر می خواهید موهایی بلند و بسیار زیبا داشته باشید، هر وقت که موهای تان را می شویید، آنها را ماساژ دهید. این کار نه تنها حس خوبی به شما می دهد، بلکه به افزایش جریان خون در پوست سر هم کمک می نماید. در نتیجه موهای تان رشد بهتر و سریع تری داشته و به خوبی بلند می شوند. ضمنا ریشه موهای تان هم تقویت می شود. این کار برای کاهش استرس و سردرد هم مفید است.

از شانه هایی استفاده کنید که دندانه های باز و بلند دارند
وقتی می خواهید موی مرطوب را شانه بزنید و یا گره هایش را از هم باز کنید، از شانه ای که دندانه های فاصله دار و بلند دارد استفاده کنید. سایر مدل های شانه، موهای تان را می شکنند و ظاهر بدی به آنها می دهند. در حمام یک شانه ی دندانه درشت بگذارید و همراه با نرم کننده، گره های موهای تان را با آن باز کنید.

درباره موهای زیبا

با کمک ماسک های خانگی می توانید مانع ایجاد موخوره شوید

موهای تان را با حوله خشک نکنید
به جای استفاده از حوله برای خشک کردن موها، از دستمال کاغذی رولی کمک بگیرید. با این روش موهای تان وز نخواهد شد و دستمال توالت بیشتر از حوله می تواند آب را جذب کند، بنابراین موهای تان زودتر خشک می شود.

از ماسک ضد موخوره استفاده کنید
با کمک ماسک های خانگی می توانید مانع ایجاد موخوره شوید و موهای تان را درخشان و سرحال نگه دارید. این ماسک ها را به راحتی می توانید تهیه کنید.

با ترکیب کردن یک عدد زرده تخم مرغ، سه قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری عسل خام می توانید ماسک خوبی تهیه کنید. این ترکیب را به انتهای موهای تان بمالید، یک ساعت یا بیشتر منتظر بمانید و سپس آبکشی کنید. هر دوهفته یکبار از این ماسک استفاده کنید.

دوش حمام تان را فیلتر کنید
مواد شیمیایی موجود در آب مانند کلر، فلورین، نمک ها، مواد معدنی و حتی زنگار می تواند آسیب های زیادی به موهای تان وارد کند. لازم نیست سیستم آب رسانی تان را تغییر دهید! به راحتی می توانید یک فیلتر برای دوش حمام تان بخرید تا مواد مضر به موهای تان نرسند.

از اتوی مو و بابلیس استفاده نکنید
اتوی مو و بابلیس به مرور زمان با خشک کردن موها و سوزاندن انتهای تارهای مو، آن ها را تخریب می کنند. سعی کنید از انواع بیگودی ها برای فر کردن یا حالت دادن به موهای تان استفاده کنید، کار همان اتو را انجام می دهد اما بدون آسیب. ضمنا خطر سوختگی هم ندارد، اتفاقی که اغلب هنگام کاربرد بابلیس و اتوی مو می افتد!

از دستگاه بخور استفاده کنید
بر خلاف چیزی که موفرفری ها فکر می کنند، رطوبت دشمن موها نیست. اگر هوا خشک باشد، موهای تان هم خشک خواهد شد و جلوه خوبی نخواهد داشت. استفاده از یک دستگاه بخور در داخل خانه، رطوبت مورد نیاز موهای تان را تامین کرده و باعث سلامت و زیبایی آنها می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *