بهترين روش براي تقويت مژه‌ها

بهترين روش براي تقويت مژه‌ها

بهترين روش براي تقويت مژه‌ها

 

بهترين روش براي تقويت مژه‌ها

 

مدتي است تبليغات وسيعي در مورد انواع قطره‌ها و داروهايي مي‌شود كه مي‌توانند باعث بلند و[bt_highlight] پرپشت شدن مژه‌ها[/bt_highlight] شوند اما هيچ‌ داروي تاييدشده علمي‌اي براي اين منظور وجود ندارد…

تمام داروها و قطره‌هايي كه در عطاري‌ها به فروش مي‌رسند، تركيب مشخص و تاييدشده ندارند و از آنجا که مستقيم روي مژه‌هاي بالا ريخته مي‌شوند، مي‌توانند وارد چشم شوند، بر قرنيه اثر بگذارند و غير از تحريك كوتاه‌مدت چشم، به مرور بينايي فرد را نيز به خطر اندازند. به همين دليل به هيچ‌وجه به فردي كه سالم است و فقط براي زيبايي بيشتر ميل به پرپشت و بلندشدن مژه‌ها دارد، توصيه نمي‌كنيم از چنين داروهايي استفاده كند.

بهترين روش براي تقويت مژه‌ها

اگر علت كم‌پشتي مژه بيماري‌هاي پلك و مژه باشد، پزشك متخصص دارو و پمادهاي لازم را تجويز مي‌كند كه حتي اين پمادها نيز نبايد خودسرانه و بدون مشورت با متخصص مصرف شوند. در مورد سرمه هم که راهكاري قديمي و سنتي است و مانند تاتو بالاي مژه كشيده مي‌شود، گرچه از نظر علمي تاثير مفيدش به اثبات نرسيده ولي استفاده از آن را در افرادي كه به آن عادت دارند، منع نمي‌كنيم اما با اين حال بايد گفت استفاده از آن براي بلند و پرپشت كردن مژه‌ها به هيچ فردي توصيه نمي‌شود.

بهترين راهكار علمي براي داشتن مژه‌هاي سالم، شستشوي روزانه و مرتب پلك‌ها و مژه‌ها با شامپوبچه است. كافي است مقداري شامپو را با آب ولرم مخلوط كنيد و به آرامي پلك‌ها را با انگشتان شستشو دهيد. اين كار به‌خصوص براي كساني كه در شهرهاي آلوده و شلوغ زندگي مي‌كنند، بهترين روش براي تقويت مژه‌هاست.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *