با کم ‌پشتی موها چه کنیم؟

با کم ‌پشتی موها چه کنیم؟

با کم ‌پشتی موها چه کنیم؟

با کم ‌پشتی موها چه کنیم؟

 

با کم ‌پشتی موها چه کنیم؟

 

وقتی پای پُرپشتی موها به میان می ‌آید، خیلی‌ ها غصه‌های شان یادشان می‌ آید و نمی ‌دانند از داروهای عجیب و غریب گرفته تا کاشتن مو و مصرف داروها کدام یک را امتحان کنند، ولی جالب است بدانید بسیاری از عواملی که هر روز با آن سر و کار دارید نیز می ‌توانند باعث کم ‌پشتی موهای شما شوند.

 

پیشنهاد ما ، بهترین راه برای درمان انواع ریزش مو استفاده از پک شرکت رویش سبز لاوین می باشد.نمونه ای از تاثیر گذاری این پکیج روی بیماران مختلف را در ویدئو زیر مشاهده کنید.

جهت سفارش میتوانید با شماره های زیر تماس گیرید

02166873674


 

 

با کم ‌پشتی موها چه کنیم؟

محققان می ‌گویند مصرف ۲۰ نخ سیگار در روز، خطر ریزش مو و طاسی را به طرز چشمگیری افزایش می ‌دهد. کشیدن سیگار به یک سری از تظاهرات پوستی نیز منجر می ‌شود از جمله پیری و تیر‌گی پوست، سفید شدن مو و.. که توجه مجامع پزشکی را به خود معطوف کرده است.

 

با کم ‌پشتی موها چه کنیم؟

با سیگار پوست و مو شما دود می شود

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

با کم ‌پشتی موها چه کنیم؟

سیگار و موهای کم ‌پشت و خاکستری

شاید دوست داشته باشید بدانید چگونه سیگار باعث ریزش موها و [bt_highlight]کم‌ پشتی مو[/bt_highlight] آن ها می‌ شود. این ها مهم‌ ترین بلاهایی است که سیگار بر سر موها می ‌آورد:

 

 

* سیگار بر مویرگ‌های تغذیه کننده ی فولیکول مو اثر مخرب گذاشته و باعث ریزش موها می ‌شود.

* مواد سمی ‌سیگار به ماده ژنتیکی فولیکول مو آسیب می ‌رساند و آن را تخریب می‌ کند.

* سیگار باعث عدم تعادل آنزیمی ‌موثر در بازسازی بافت مو شده و بر روند رشد مو اثر بدی به جا می‌ گذارد.

* سیگار باعث تولید رادیکال ‌های آزاد می ‌شود که این رادیکال‌ های آزاد در ایجاد التهاب ناحیه اطراف فولیکول مو موثرند.

* سیگار، فعالیت هورمونی را بر هم می‌ زند و باعث کاهش تولید هورمون استروژن می‌ شود.

 

با کم ‌پشتی موها چه کنیم؟

علل ریزش مو و کم‌ پشتی موها

موهای سر انسان به دو دسته موهای مقاوم و غیر مقاوم تقسیم‌ بندی می ‌شوند.

موهای غیر مقاوم که اکثرا در قسمت جلو، فوقانی و میانی سر قرار دارند، به دلیل داشتن گیرنده حساس به تستوسترون (هورمون مردانه) تحت تاثیر تغییرات این هورمون قرار می‌ گیرند، به خصوص بعد از سن بلوغ که میزان این هورمون در خون افزایش می‌ یابد، عموما ریزش مو آغاز می‌ گردد.

موهای مقاوم که معمولا در پشت و اطراف سر قرار دارند، فاقد این گیرنده بوده و تحت تاثیر هورمون مردانه قرار نمی‌ گیرند. به همین دلیل این موها هیچ وقت نمی ریزند و از آنها در عمل جراحی پیوند مو استفاده می‌ شود.

 

با کم ‌پشتی موها چه کنیم؟

علت ریزش و کم ‌پشتی موها در آقایان

ریزش موی سر در آقایان به دو عامل ژنتیک و هورمونی بستگی دارد. بیش از ۹۵ درصد موارد علت ریزش موی سر در آقایان هورمونی می‌ باشد و عوامل دیگری نظیر شیمی ‌درمانی ، رادیوتراپی، بیماری‌ های خود ایمنی و التهابی، اختلالات غده تیروئید و … درصد کمی‌ از علت ریزش مو را تشکیل می دهند.

هورمون مردانه ی تستوسترون باعث ریزش موی سر می شود.

 

با کم ‌پشتی موها چه کنیم؟

 

علت ریزش و کم ‌پشتی موها در خانم ‌ها

در دهه گذشته روش های پیوند مو چنان پیشرفت نموده‌اند که قادرند اکثر بیماری‌ های ریزش مو در خانم ‌ها را درمان نمایند.

ریزش مو در خانم‌ ها بیشتر تحت تاثیر ژنتیک بوده و اختلالات هورمونی نیز به این امر کمک می‌ کنند. علل خاص دیگری مانند اختلالات هورمون ‌های قاعدگی، استرس و هیجانات می ‌توانند به شدت ریزش مو بیفزایند.

 

با کم ‌پشتی موها چه کنیم؟

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

با کم ‌پشتی موها چه کنیم؟

درمان کم ‌پشتی موها

منطقی ‌ترین کار برای درمان این بیماری، مشاوره با یک متخصص پوست و مو می ‌باشد. پزشک متخصص با بررسی تاریخچه پزشکی بیمار، معاینه سر و انجام بعضی از آزمایش ‌های خونی برای بررسی وضعیت هورمون‌ ها و تشخیص بیماری ‌های داخلی که باعث ریزش غیر طبیعی مو می ‌شوند، می ‌تواند علت دقیق ریزش مو را تشخیص دهد. اگر علت ریزش مو بیماری ‌های داخلی مثل دیابت، اختلالات تیروئید، تخمدان پلی‌ کیستیک ، بیماری ‌های خودایمنی، کم خونیو… باشد، کنترل دقیق بیماری می ‌تواند ریزش مو را کنترل کند.

 

با کم ‌پشتی موها چه کنیم؟

 

کم‌ پشتی ابروها و ۴ راه‌حل آن

در مواردی ‌که بیماری سیستمیک یا موضعی وجود داشته باشد، فرد باید تحت درمان مناسب قرار بگیرد و در صورت کنترل مشکل داخلی، با استفاده از جراحی پیوند ابرو ، امکان ترمیم وجود دارد.

در مواردی ‌که علت ریزش ابرو، بیماری ‌های روان ‌پزشکی از جمله تریکوتیلومانیا(عادت به کندن موها) باشد، فرد باید تحت درمان مناسب قرار بگیرد، زیرا در صورت عمل جراحی یا مصرف دارو، کندن مجدد آن امکان دارد.

در صورتی که علت ریزش ابرو، اسکار جراحی، تروما (مثل تصادف یا زخم) یا سوختگی باشد، با استفاده از جراحی پیوند ابرو قابل ترمیم می ‌باشد.

بعضی پزشکان از ماینوکسیدیل ((Minoxidil موضعی در درمان ریزش ابرو استفاده می ‌کنند که در مواردی می‌ تواند مفید باشد.

 

اینجا هم میتوانید بیشتر در مورد این مطلب بخوانید:  علت ریزش مو در کودکان