نرم کننده موی فر بهترین نرم کننده و حالت دهنده طبیعی مو

نرم کننده موی فر بهترین نرم کننده و حالت دهنده طبیعی مو

نرم کننده موی فر بهترین نرم کننده و حالت دهنده طبیعی مو

با این‌که موهای مجعد یا فرفری ظاهرا بسیار زیبا و عالی دیده می‌شوند، شانه کردن و کنترل آن‌ها بسیار دشوار است. موهای مجعد معمولا به آسانی خشک و وزوزی می‌شوند. دلیل بروز هر دوی این مشکلات این است که چربی‌های طبیعی ترشح شده توسط پوست کف سر، به دلیل مجعد بودن موها، به نوک آن‌ها نمی‌رسند. بنابراین، مو به دلیل فقدان رطوبت به سرعت خشک می‌شود. جهت مرطوب کردن مو، می‌توانید از نرم کننده‌های موجود در فروشگاه‌ها استفاده کنید. با وجود این، این نرم کننده‌های مصنوعی به دلیل وجود مواد شیمیایی در ترکیب‌شان ممکن است به مو آسیب برسانند. از این رو، نرم کننده موی فر خانگی و طبیعی جایگزین بسیار خوبی برای نرم‌ کننده‌های مصنوعی به شمار می‌روند. از راه‌های عالی ساخت نرم کننده طبیعی خانگی برای موهای مجعد که در این مقاله به آن‌ها اشاره می‌کنیم، استفاده کنید و از تاثیرات فوق‌العاده آن‌ها بهره‌مند شوید. تا انتهای این مقاله با سایت بازده همراه باشید!نرم کننده موی فر

نرم کننده موی فر بهترین نرم کننده و حالت دهنده طبیعی مو
الف. فواید استفاده از نرم کننده موی فر
ساخت نرم کننده‌ی خانگی راه ایده‌آلی برای تامین مواد مغذی مورد نیاز گیسوان‌تان است. به علاوه، این نرم کننده بدون آن‌که با مواد شیمیایی به پوست کف سر یا مو آسیب برساند یا چربی‌های طبیعی‌شان را از بین ببرد، باعث جوان‌سازی پوست و موی‌تان می‌شود. در این بخش به برخی از فواید استفاده از نرم کننده‌ی خانگی برای موهای مجعد اشاره می‌کنیم:

الف. مرطوب کنندگی: نرم کننده‌ی طبیعی برای افزودن رطوبت به مو و حفظ شادابی و سلامت مو بسیار مفید است.
ب. افزایش درخشندگی: استفاده از نرم کننده‌ی طبیعی برای موهای مجعد به نرم و صاف شدن ساقه‌ی مو کمک می‌کند؛ به این ترتیب، می‌تواند مو را درخشنده و زیبا نشان دهد.
پ. افزایش انعطاف‌پذیری: موهای خشک و شکننده آن‌ چنان انعطاف‌پذیر نیستند و غالبا با کم‌ترین تنش و خم شدگی می‌شکنند. نرم کردن این موها باعث افزایش انعطاف‌پذیری‌شان می‌شود و به تقویت آن‌ها از درون کمک می‌کند.
ت. پیشگیری از آسیب: با مرطوب کردن و تغذیه‌ی مو، آن‌ها کم‌تر در معرض شکنندگی و بروز مو خوره قرار می‌گیرند.

ب. بهترین دستورالعمل‌ها برای ساخت نرم کننده موی فر
۱. نرم کننده‌ی روغن بادام شیرین و آلوئه‌ورا
دلیل اثربخشی
روغن بادام شیرین برای تمام انواع موها مفید است و فواید زیادی برای موهای مجعد طبیعی به همراه دارد. این روغن می‌تواند به خوبی رطوبت را در موهای‌تان حفظ کند. هم‌چنین، روغن بادام شیرین باعث نرم شدن ساقه‌ی مو می‌شود؛ بنابراین، می‌توانید به راحتی به موهای‌تان حالت دهید. به علاوه، این روغن به پیچ و تاب موهای‌تان درخشندگی و جلوه‌ی زیبایی می‌بخشد. آلوئه‌ورا نیز برای نرم و صاف کردن سطح مو و کاهش چین و تاب‌های مو بسیار مفید است؛‌ زیرا این گیاه دارویی به عنوان یک نرم کننده‌ی طبیعی عمل می‌کند. از همه مهم‌تر، آلوئه‌ورا باعث مرطوب شدن و حفظ رطوبت در موها می‌شود؛ به این ترتیب، استفاده از آلوئه‌ورا برای موهای مجعدتان بسیار مفید خواهد بود.

مواد مورد نیاز
الف. روغن بادام شیرین – یک قاشق غذاخوری
ب. ژل آلوئه‌ورا – دو قاشق غذاخوری

دستورالعمل تهیه نرم کننده موی فر
فقط کافی است روغن بادام، ژل آلوئه‌ورا، و مقداری آب را به اندازه‌ي کافی با هم ترکیب کنید و خمیر نرمی از آن‌ها تهیه کنید. سپس، این خمیر را روی موهای خیس بمالید و حدود ۲۰ دقیقه منتظر بمانید. در نهایت، موهای‌تان را با آب ولرم بشویید و طبق معمول به موهای‌تان شامپو بزنید.

نرم کننده موی فر بهترین نرم کننده و حالت دهنده طبیعی مو

۲. نرم کننده موی فر با شیر نارگیل و ماست یونانی
دلیل اثربخشی
شیر نارگیل سرشار از ویتامین‌های B1، B3، B5، B6، C و E، و هم‌چنین آهن، کلسیم، سلنیوم، منیزیوم، سدیم، فسفر، و منگنز است. به علاوه، شیر نارگیل حاوی مقدار زیادی روغن‌های طبیعی و پروتئین نیز هست. این ماده‌ می‌تواند از موهای‌تان در برابر کمبود پروتئین محافظت کند. هم‌چنین، شیر نارگیل می‌تواند با روغن‌های طبیعی‌اش کمبود فیبر را در موهای‌تان جبران کند؛ بنابراین، باعث افزایش حجم و درخشندگی موهای‌تان می‌شود. علاوه بر این‌ها، این ماده‌ی پر خاصیت به ترمیم موهای‌ آسیب دیده و مرتب شدن موهای‌ به هم ریخته‌تان کمک می‌کند. ماست نیز می‌تواند به صافی و درخشندگی مضاعف موها کمک کند. به علاوه، ماست به موها رطوبت اضافه می‌بخشد و مرتب کردن‌شان را آسان‌تر می‌کند. این نرم کننده‌ی خانگی برای باز شدن فرها و آراسته شدن موهای‌تان بسیار مفید است.

مواد مورد نیاز
الف. ماست یونانی – یک قاشق غذاخوری
ب. شیر نارگیل – یک چهارم فنجان
پ. عسل – دو قاشق غذاخوری
ت. روغن نارگیل – یک قاشق غذاخوری
ث. روغن اسطوخودوس – ۴ قطره

دستورالعمل تهیه نرم کننده موی فر
یک کاسه بردارید و تمام مواد را داخل آن با هم ترکیب کنید. برای سهولت در استفاده از این نرم کننده، موهای‌تان را به ۶ دسته تقسیم کنید و این ترکیب را به نوبت روی هر دسته مو بمالید. موهای‌تان را به بالا ببرید و تمام سرتان را با یک کلاه حمام یک بار مصرف بپوشانید. حدود ۴۵ دقیقه صبر کنید و سپس موهای‌تان را ابتدا با آب و سپس با شامپو بشویید.

نرم کننده موی فر بهترین نرم کننده و حالت دهنده طبیعی مو

۳. نرم کننده موی فر با آووکادو و جوش شیرین
دلیل اثربخشی
آووکادو نه فقط باعث آب‌رسانی به موهای‌تان می‌شود بلکه به حفظ رطوبت موهای‌تان نیز کمک می‌کند، زیرا حاوی آمینو اسیدها است. اگر یک دختر مو فرفری هستید،‌ احتمالا با مشکل خشکی مو نیز دست و پنجه نرم می‌کنید. این میوه سرشار از اسیدهای چربی تک اشباع نشده است و می‌تواند به عنوان یک مرطوب کننده‌ی طبیعی برای موهای‌تان عمل کند. این نرم کننده‌ی خانگی برای موهای مجعد جهت پاکسازی کف سرتان از آلودگی‌ها و جرم‌ها، و تغذیه‌ی موهای فرفری‌تان بسیار مفید است.

مواد مورد نیاز
الف. آووکادو رسیده – یک عدد
ب. جوش شیرین – دو قاشق غذاخوری
پ. آب – یک قاشق غذاخوری

دستورالعمل تهیه نرم کننده موی فر
ابتدا، آووکادو را بکوبید و سپس، آووکادو کوبیده شده را با جوش شیرین ترکیب کنید. مقداری آب به این ترکیب اضافه کنید و خمیر نرمی از آن‌ها تهیه کنید. سپس، موهای‌تان را خیس کنید و بعد از آن، این نرم کننده را به ریشه تا نوک موهای‌تان بمالید. تقریبا ۵ دقیقه صبر کنید و سپس، موهای‌تان را با آب سرد بشویید.

نرم کننده موی فر بهترین نرم کننده و حالت دهنده طبیعی مو

۴. نرم کننده سس مایونز، سفیده‌ی تخم مرغ، و ماست
دلیل اثربخشی
مایونز برای نرم شدن موهای مجعدتان معجزه می‌کند، زیرا به کاهش پیچ و تاب‌ها و آراسته شدن فرهای مو کمک می‌کند. سفیده‌ی تخم مرغ غنی از پروتئین‌هایی است که حاوی تمام آمینو اسیدهای ضروری هستند. به طور کلی، برای حفظ و ترمیم بافت‌های بدن انسان، از جمله موها، لازم است در رژیم غذایی‌تان به اندازه‌ی کافی پروتئین بگنجانید. هم‌چنین، سفیده‌ی تخم مرغ غنی از لوتئین است؛‌ این آنتی‌اکسیدان باعث درخشندگی پیچ و تاب‌های مو می‌شود. در نهایت، ماست نیز برای مرطوب کردن موها بسیار مفید است.

مواد مورد نیاز
الف. مایونز – یک چهارم فنجان
ب. ماست – یک چهارم فنجان
پ. سفیده‌ی تخم مرغ – یک عدد

دستورالعمل تهیه نرم کننده موی فر
فقط کافی است تمام مواد بالا را با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید تا خمیر غلیظی از آن‌ها به دست بیاید. این خمیر را به تمام موهای‌تان بمالید و سپس، با کلاه حمام یک بار مصرف، سرتان را بپوشانید. بعد از گذشت نیم ساعت، موهای‌تان را با یک شامپوی ملایم بشویید.

نرم کننده موی فر بهترین نرم کننده و حالت دهنده طبیعی مو

۵. نرم کننده موی فر با موز و شیر
دلیل اثربخشی
موز از مقدار زیادی پتاسیم، ویتامین، و روغن‌های طبیعی تشکیل شده است که می‌توانند به مرطوب‌سازی مو و درخشندگی آن کمک کنند. این مواد مغذی، هم‌چنین، به تقویت موهای ضعیف، شکننده، خشک، یا آسیب دیده کمک می‌کنند. به علاوه، موز با باز کردن فر و تاب‌های مو، شانه‌پذیری آن را بهبود می‌بخشد. شیر نیز برای موهای زبر و خشک بسیار مفید است. مالیدن شیر به پوست کف سر به تغذیه‌ی موها کمک می‌کند. هم‌چنین، این ماده‌ی غذایی نرم کننده‌ی بسیار خوبی برای مو به شمار می‌رود.

مواد مورد نیاز
الف. موز – یک عدد
ب. شیر – سه قاشق غذاخوری

دستورالعمل تهیه نرم کننده موی فر
ابتدا، موز را بکوبید و با شیر مخلوط کنید تا خمیر غلیظی از آن‌ها به دست بیاید. سپس، این خمیر را روی موهای‌تان بمالید و با استفاده از کلاه حمام، سرتان را بپوشانید. حدود نیم ساعت صبر کنید. در نهایت، موهای‌تان را با آب ولرم به خوبی بشویید و سپس، شامپو بزنید.

نرم کننده موی فر بهترین نرم کننده و حالت دهنده طبیعی مو

۶. نرم کننده موی فر با خرمالو
دلیل اثربخشی
خرمالو برای تحریک رشد مو و حجم دادن به پیچ و تاب‌های مو بسیار مفید است؛‌ زیرا این میوه‌ی خوشمزه سرشار از ویتامین‌های A، B، و C است. هم‌چنین، خرمالو غنی از ویتامین E است؛ این ویتامین به عنوان آنتی‌اکسیدان بسیار مفیدی برای مو و سایر بخش‌های بدن به شمار می‌رود. خرمالو را به کف سرتان بمالید تا به کاهش التهاب و ترمیم فولیکول‌های مو کمک کنید. این میوه را با عسل و روغن‌های معطر ترکیب کنید تا موهای مجعدتان تغذیه و خوش حالت شوند.

مواد مورد نیاز
الف. خرمالو – یک عدد
ب. عسل – یک چهارم فنجان
پ. روغن اسطوخودوس – ۵ قطره
ت. روغن بادام – سه قاشق غذاخوری
ث. ساقه‌ی خشک شده‌ی رزماری – یک عدد

دستورالعمل تهیه نرم کننده موی فر
نخست، پوست خرمالو را جدا کنید و با استفاده از دستگاه غذاساز، آن را پوره کنید. سپس، سایر مواد را به آن بیفزایید و به خوبی به هم بزنید تا خمیر غلیظی به دست بیاید. این نرم کننده‌ی خانگی را به موهای‌تان بمالید و به مدت ۱۰ دقیقه صبر کنید؛ سپس، موهای‌تان را با آب ولرم و شامپو ملایم بشویید.

نرم کننده موی فر بهترین نرم کننده و حالت دهنده طبیعی مو

۷. نرم کننده تخم مرغ و روغن زیتون
دلیل اثربخشی
تخم مرغ نرم کننده‌ی ایده‌آلی برای موهای مجعد به شمار می‌رود، زیرا سرشار از ویتامین A است؛ این ویتامین باعث افزایش تولید چربی طبیعی مو می‌شود؛ این چربی قابلیت مو را در حفظ رطوبت طبیعی افزایش می‌دهد. روغن زیتون یکی از اجزای اصلی بسیاری از برنامه‌های مراقبت از مو است. این روغن برای حفظ رطوبت مو و آب‌رسانی به آن فوق‌العاده عمل می‌کند. تخم مرغ و روغن زیتون با همکاری هم می‌توانند پیچ و تاب‌های مو را صاف کنند و باعث نرمی موهای مجعد شوند.

مواد مورد نیاز
الف. تخم مرغ – یک عدد
ب. روغن زیتون – یک قاشق غذاخوری

دستورالعمل تهیه نرم کننده موی فر
تخم مرغ را به هم بزنید و آن را به خوبی با روغن زیتون ترکیب کنید. این ترکیب را روی موهای‌ خشک بمالید و سرتان را با کلاه حمام بپوشانید. موهای‌تان را به مدت ۱۰ دقیقه با سشوار و با دمای ملایم خشک کنید. سپس، موهای‌تان را با آب سرد بشویید و شامپو بزنید.

نرم کننده موی فر بهترین نرم کننده و حالت دهنده طبیعی مو

۸. نرم کننده شیر نارگیل و عسل
دلیل اثربخشی
شیر نارگیل حاوی خواص ضد ویروسی، ضد قارچی، و ضد باکتری است. اسید لوریک موجود در شیر نارگیل یک ضد عفونی کننده‌ی طبیعی است که به رفع شوره‌ی سر، عفونت‌های کف سر و پوست و هم‌چنین خشکی و خارش پوست کف سر کمک می‌کند. شیر نارگیل، هم‌چنین، باعث نرمی و صافی مو می‌شود. عسل نیز به خاطر قابلیت نرم کنندگی و مرطوب کنندگی‌اش مشهور است. برای نرم و درخشنده کردن موهای مجعدتان می‌توانید این نرم کننده‌ی خانگی را امتحان کنید.

مواد مورد نیاز
الف. شیر نارگیل – یک فنجان
ب. عسل – ۴ قاشق غذاخوری

دستورالعمل تهیه نرم کننده موی فر
عسل و شیر نارگیل را به خوبی به هم بزنید تا به طور کامل با هم ترکیب شوند. موهای‌تان را با شامپو بشویید و این ترکیب را به موهای‌تان بمالید. این نرم کننده را به مدت ۸ الی ۱۰ دقیقه روی موهای‌تان نگه دارید و سپس، سرتان را با آب سرد بشویید.

نرم کننده موی فر بهترین نرم کننده و حالت دهنده طبیعی مو

۹. نرم کننده‌ تخم مرغ و روغن کرچک
دلیل اثربخشی
روغن کرچک می‌تواند باعث تقویت رشد مو و افزایش حجم آن شود. روغن کرچک غنی از مواد مغذی نظیر اسیدهای چرب امگا-۳ و امگا-۶، ویتامین E، و پروتئین است که می‌توانند به تغذیه‌ی ساقه‌ی مو کمک کنند. به علاوه، این روغن دارای خواص ضد میکروبی و ضد باکتری قدرتمندی است و می‌تواند علیه جرم‌های عامل عفونت‌های پوست کف سر مبارزه کند. اگر از عفونت‌های قارچی یا التهاب و شوره‌ی مزمن رنج می‌برید، احتمالا موهای مجعدتان نازک‌تر خواهند شد. روغن کرچک می‌تواند این مشکلات را کنترل کند و از آسیب دیدن و خشک شدن پیچ‌ و تاب‌های گیسوان‌تان پیشگیری کند. از سویی دیگر، تخم مرغ سرشار از آمینو اسیدها و پروتئین‌هایی است که از چربی‌های طبیعی مو محافظت می‌کند و باعث می‌شود موهای مجعدتان به صورت طبیعی درخشنده و خوش حالت دیده شوند.

مواد مورد نیاز
الف. روغن کرچک – یک قاشق غذاخوری
ب. تخم مرغ – یک عدد

دستورالعمل تهیه نرم کننده موی فر
تخم مرغ و روغن کرچک را در یک کاسه به هم بزنید و به خوبی با هم ترکیب کنید. این ترکیب را به موها‌ی‌تان بمالید و با استفاده از کلاه حمام سرتان را بپوشانید. بعد از گذشت ۶۰ دقیقه، موهای‌تان را بشویید و سپس، با شامپو و آب سرد تمیز کنید.

نرم کننده موی فر بهترین نرم کننده و حالت دهنده طبیعی مو

۱۰. نرم کننده آب لیمو، شیر نارگیل، و روغن زیتون
دلیل اثربخشی
آب لیمو می‌تواند برای مبارزه با تاثیرات منفی آب و هوای شرجی بر مو، کاهش پیچ و تاب‌های مو، و رام کردن موهای فرفری و به هم ریخته بسیار عالی عمل می‌کند. آب لیمو دارای خواص آنتی‌اکسیدانی است و به مبارزه علیه آسیب‌های رادیکال‌های آزاد بر مو، نظیر سفید شدن و پیری زودرس مو کمک می‌کند. به علاوه، این ماده‌ی پر خاصیت برای افزایش رشد مو و کاهش ریزش مو نیز مفید است. شیر نارگیل و روغن زیتون نیز هر دو به مرطوب شدن مو و بهبود سلامت آن‌ها کمک می‌کنند.

مواد مورد نیاز
الف. آب لیمو – دو قاشق چای خوری
ب. شیر نارگیل – یک قاشق غذاخوری
پ. روغن زیتون – دو قاشق چای خوری

دستورالعمل تهیه نرم کننده موی فر
شیر نارگیل، روغن زیتون، و آب لیمو را در یک کاسه به خوبی با هم ترکیب کنید. این ترکیب را به موهای خشک بمالید. بعد از گذشت ۲۰ دقیقه، ابتدا موهای‌تان را با آب ولرم آبکشی کنید، و سپس با شامپو بشویید.

اینجا هم میتوانید بیشتر در مورد این مطلب بخوانید:  موهای خوش حالت داشته باشید

نرم کننده موی فر بهترین نرم کننده و حالت دهنده طبیعی مو

۱۱. نرم کننده موی فر با گلاب و روغن زیتون
دلیل اثربخشی
گلاب (عصاره‌ی گل سرخ) دارای توانایی نرم کنندگی و تغذیه کنندگی طبیعی است و برای بازیابی کیفیت مو بسیار موثر است. هم‌چنین، گلاب به خاطر ویتامین‌های A، B3، C، D، و E به تقویت موهای‌تان کمک می‌کند. علاوه بر این‌ها، گلاب به دلیل وجود تانن، فلاونوئید، و آنتی‌اکسیدان در ترکیب‌اش با پیری پوست کف سر و فولیکول‌های مو مبارزه می‌کند. بسیاری از زنان از این ماده برای افزایش رشد موهای‌شان استفاده می‌کنند، زیرا گلاب به بهبود سلامت پوست کف سر و کاهش ریزش مو کمک می‌کند. استفاده‌ی مرتب از گلاب می‌تواند برای گیسوان‌تان نرمی، خوش حالتی، و پر پشتی به ارمغان بیاورد.

مواد مورد نیاز
الف. روغن زیتون – یک قاشق غذاخوری
ب. گلاب – یک قاشق غذاخوری

دستورالعمل تهیه نرم کننده موی فر
این مواد را در یک کاسه بریزید و آن‌قدر به هم بزنید تا به خوبی با هم ترکیب شوند. موهای‌تان را کمی خیس کنید؛ سپس، مقدار اندکی از این ترکیب را کف دست‌تان بریزید و آن را روی موهای‌تان بمالید. در نهایت، نیازی به شستشوی موهای‌تان وجود ندارد.

نرم کننده موی فر بهترین نرم کننده و حالت دهنده طبیعی مو

۱۲. نرم کننده موی فر روغن جوجوبا
دلیل اثربخشی
موهای مجعد آسیب دیده از مصرف بیش از اندازه‌ی مواد شیمیایی (مواد دکلره و صاف کننده‌ی مو) یا موهای مبتلا به خستگی هیگرال با استفاده از روغن جوجوبا می‌توانند زیبایی‌شان را دوباره به دست بیاورند. این روغن دارای خاصیت ضد قارچی است و به نابودی عفونت‌های قارچی و باکتریایی ناشی از مواد آرایشی مو، لوازم آرایش مو و غیره کمک می‌کند. علاوه بر این‌ها، روغن جوجوبا یک نرم کننده‌ی طبیعی به شمار می‌رود، و به موهای آسیب دیده کمک می‌کند خوش حالتی از دست رفته‌شان را به دست بیاورند. گذشته از این‌ها، روغن جوجوبا برای مبارزه با شوره و خشکی پوست سر نیز مفید است.

مواد مورد نیاز
الف. روغن جوجوبا – دو قاشق چای خوری
ب. آب نارگیل – دو فنجان
پ. آب آلوئه‌ورا – یک و یک دوم فنجان

دستورالعمل تهیه نرم کننده موی فر
فقط کافی است روغن جوجوبا، آب نارگیل، و آب آلوئه‌ورا را در یک بطری اسپری کوچک با هم ترکیب کنید. بطری را خوب تکان دهید و سپس به میزان دلخواه، مواد را به موهای‌تان اسپری کنید. سپس با دست تمام مواد را به موهای‌تان بمالید به طوری که تمام موهای‌تان به این مواد آغشته شوند.

نرم کننده موی فر بهترین نرم کننده و حالت دهنده طبیعی مو

۱۳. نرم کننده روغن نارگیل و عسل
دلیل اثربخشی
اگر موهای مجعد یا بلندی دارید،‌ احتمالا رسیدگی به موهای ژولیده و به هم ریخته‌تان به یکی از کشمکش‌های دائمی زندگی‌تان تبدیل شده است. دیگر نگران نباشید، زیرا روغن نارگیل می‌تواند به کمک‌تان بشتابد. استفاده از روغن نارگیل هیچ گونه آسیب بلند مدتی بر گیسوان‌تان نمی‌گذارد. هم‌چنین، روغن نارگیل منبعی غنی از مواد معدنی، ویتامین‌ها (به خصوص K و E)، و اسیدهای چرب است. این روغن می‌تواند به سرعت به فیبر موهای‌تان نفوذ کند،‌ و باعث حفظ رطوبت، قدرت، درخشندگی، و انعطاف‌پذیری موهای‌تان شود. هم‌چنین، استفاده از این روغن به عنوان روشی طبیعی و موثر برای کمک به رشد ضخیم‌تر، بلندتر، و سریع‌تر مو به شمار می‌رود. اسیدهای چرب ضروری و ویتامین‌های موجود در روغن نارگیل به تغذیه‌ی پوست کف سر و از بین بردن چربی‌های انباشته شده در فولیکول‌های مو کمک می‌کنند.

مواد مورد نیاز
الف. شیر نارگیل – یک چهارم فنجان
ب. عسل – دو قاشق غذاخوری
پ. روغن نارگیل – یک قاشق غذاخوری
ت. روغن اسطوخودوس و رزماری – ۲ الی ۳ قطره
ث. ماست یونانی – یک قاشق غذاخوری

دستورالعمل تهیه نرم کننده موی فر
تمام این مواد را در یک دستگاه مخلوط‌کن بریزید و آن‌قدر آن‌ها را با هم مخلوط کنید تا خمیر نرمی به دست بیاید. سپس،‌ موهای‌تان را به دسته‌های کوچک تقسیم کنید و این نرم کننده را به ترتیب به هر دسته از موهای‌تان بمالید. سرتان را با کلاه حمام بپوشانید و بعد از گذشت ۴۵ دقیقه، موهای‌تان را بشویید.

نرم کننده موی فر بهترین نرم کننده و حالت دهنده طبیعی مو

۱۴. نرم کننده موی فر روغن اسطوخودوس
دلیل اثربخشی
روغن اسطوخودوس می‌تواند به رشد موها کمک کند. هم‌چنین، این روغن حاوی خواص ضد میکروبی و ضد باکتری است و می‌تواند برای بهبود سلامت پوست کف سر مفید باشد. خواص ضد باکتری موجود در این روغن به پیشگیری از رشد قارچ و باکتری نیز کمک می‌کند. مالیدن این روغن به پوست سر یا مو می‌تواند از بروز مشکلات پوست و مو نظیر خارش کف سر و شوره‌ی سر جلوگیری کند.

مواد مورد نیاز
الف. شیر نارگیل – نصف فنجان
ب. روغن اسطوخودوس – ۵ قطره
پ. روغن جوجوبا – دو قاشق چای خوری
ت. کره‌ی شی – سه قاشق چای خوری

دستورالعمل تهیه نرم کننده موی فر
ابتدا، کره را ذوب کنید و آن را در یک کاسه‌ی شیشه‌ای با شیر نارگیل ترکیب کنید. روغن‌ها را در کاسه‌ی شیشه‌ای دیگر با هم ترکیب کنید و سپس به ترکیب کره و شیر نارگیل بیفزایید. در نهایت، کل مواد را به یک بطری اسپری کوچک منتقل کنید و بر حسب نیاز از آن استفاده کنید.

نرم کننده موی فر بهترین نرم کننده و حالت دهنده طبیعی مو

۱۵. نرم کننده گیاه هیبیسکوس
دلیل اثربخشی
گیاه هیبیسکوس سرشار از ویتامین C است و می‌تواند با افزایش تولید کلاژن، باعث بهبود سلامت و رشد موها شود. گذشته از آن، آمینو اسیدهای موجود در این گیاه برای تغذیه‌ی مو، تقویت ریشه‌ی مو، و حفظ سلامتی و درخشندگی گیسوان‌تان بسیار مفید هستند. به علاوه، گل‌های این گیاه به بهبود رشد مجدد موها در طاسی‌های موضعی و در فولیکول‌های از کار افتاده کمک می‌کنند. در نتیجه، این گیاه به ضخیم شدن موها و افزایش حجم آن‌ها نیز کمک می‌کند. گیاه هیبیسکوس با حفظ استحکام، آبرسانی، و تغذیه‌ی مو باعث پیشگیری از بروز مو خوره نیز می‌شود.

مواد مورد نیاز
الف. پودر هیبیسکوس – یک قاشق غذاخوری
ب. کره‌ی شی – حدود ۱۱۲ گرم
پ. روغن اسطوخودوس – یک قاشق چای خوری
ت. عصاره‌ی هسته‌ی گریپ فروت – یک قاشق چای خوری
ث. ژل آلوئه‌ورا – حدود ۵۶ گرم
ج. آب – حدود ۲۴۰ میلی لیتر

دستورالعمل تهیه نرم کننده موی فر
کره را ذوب کنید. آب، ژل آلوئه‌ورا، و کره‌ی ذوب شده را با هم مخلوط کنید. روغن اسطوخودوس و عصاره‌ی هسته‌ی گریپ فروت را نیز اضافه کنید. همه‌ی مواد را به خوبی به هم بزنید. پودر هیبیسکوس را نیز به مواد بیفزایید. این ترکیب را در یخچال بگذارید تا کمی خودش را بگیرد. بعد از استفاده از این نرم کننده، نیازی به شستشوی مو نیست.

نرم کننده موی فر بهترین نرم کننده و حالت دهنده طبیعی مو

۱۶. نرم کننده موی فر با آب نارگیل
دلیل اثربخشی
آب نارگیل برای مراقبت از مو معجزه می‌کند. این ماده‌ی پر خاصیت به تغذیه و حالت‌دهی به مو کمک می‌کند. هم‌چنین، آب نارگیل سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی نظیر پتاسیم و ویتامین‌های B است که با همکاری هم باعث حفظ سلامت و تغذیه‌ی مو و پوست سر می‌شوند. هم‌چنین، آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آب نارگیل برای پیشگیری و ترمیم آسیب‌های مو نیز بسیار مفید است. این مایع می‌تواند باعث نرمی، و کنترل‌پذیری خشکی و وز مو شود. روغن گل درخت کانانگا (روغن یلانگ یلانگ) نیز فواید بسیاری برای سلامت مو به همراه دارد؛ از جمله پیشگیری از ریزش مو، درمان خشکی پوست سر، و تقویت مو. این روغن، هم‌چنین، باعث محدود شدن ترشح چربی‌های سر می‌شود؛ این مسئله به حفظ سلامت پوست کف سر کمک می‌کند.

مواد مورد نیاز
الف. آب نارگیل – دو قاشق چای خوری
ب. روغن یلانگ یلانگ – دو قاشق چای خوری
پ. آب آلوئه‌ورا – دو قاشق چای خوری
ت. روغن نارگیل – دو قاشق چای خوری
ث. عسل – دو قاشق چای خوری
ج. روغن معطر (آویشن، رزماری، یا درخت چای) – ۶ قطره

دستورالعمل تهیه نرم کننده موی فر
ابتدا آب نارگیل و آووکادو را در یک کاسه با هم ترکیب کنید. مقداری آب و هم‌چنین عسل را نیز به آن‌ها بیفزایید. تمام روغن‌ها را در کاسه‌ی شیشه‌ای دیگری بریزید و با هم به خوبی ترکیب کنید. سپس، ترکیب روغن‌ها را به مواد قبلی اضافه کنید. این مواد را به یک بطری منتقل کنید و پیش از مصرف، بطری را به خوبی تکان دهید. از این نرم کننده می‌توانید بر حسب نیاز استفاده کنید.

نرم کننده موی فر بهترین نرم کننده و حالت دهنده طبیعی مو

۱۷. نرم کننده کره و عسل
دلیل اثربخشی
کره‌ی شی موجود در این نرم کننده، معمولا در بسیاری از محصولات مراقبت از موهای مجعد یافت می‌شود، زیرا دارای قابلیت نرم کنندگی است. این ویژگی، کره‌ی شی را به ماده‌ی مفیدی برای حفظ رطوبت مو، بدون سنگین و چرب کردن آن، تبدیل کرده است. هم‌چنین، این کره از موهای‌تان در برابر شرایط آب و هوایی نیز محافظت می‌کند. از همه مهم‌تر، کره‌ی شی ماده‌ی مرطوب کننده‌ی فوق‌العاده‌ای است و به همین دلیل، برای موهای مجعد خشک و شکننده بسیار مفید است.

مواد مورد نیاز
الف. کره‌ی شی – حدود ۳۰ گرم
ب. روغن نارگیل – حدود ۳۰ گرم
پ. عسل – یک قاشق چای خوری
ت. روغن اسطوخودوس – چند قطره

دستورالعمل تهیه نرم کننده موی فر
روغن نارگیل و کره‌ی شی را ذوب کنید و با یکدیگر ترکیب کنید. سپس، روغن اسطوخودوس و عسل را به آن‌ها بیفزایید. مواد را به خوبی به هم بزنید و در آخر، آن را در یخچال بگذارید. بعد از استفاده از این نرم کننده‌ی خانگی نیازی به شستشوی سر وجود ندارد.

پ. باورهای نادرست و واقعیت‌ها درباره‌ی موهای مجعد و فر
۱. شستشوی مرتب باعث خشکی موهای مجعد می‌شود
حقیقت: شستشوی مرتب مو برای موهای مجعد بسیار مفید است. شستشوی مو به دفع ترشحات پوستی و سایر آلودگی‌ها از سطح پوست سر کمک می‌کند. ترشحات پوست و دوده می‌توانند باعث چرب و ضعیف شدن مو بشوند. وقتی پوست سرتان تمیز باشد، تولید چربی طبیعی پوست تثبیت می‌یابد و همین مسئله باعث کاهش احتمال چرب شدن بیش از اندازه‌ی مو می‌شود.

۲. عدم استفاده از نرم کننده مشکلی به همراه نخواهد داشت
حقیقت: نرم کننده بهترین دوست دختران مو فرفری است! نرم کننده برای صاف کردن موهای وزوزی، تقویت مو، و کاهش خشکی مو بسیار مفید است. به علاوه، نرم کننده باعث مرطوب شدن ریشه‌های مو، افزودن درخشندگی به موهای ضعیف و کدر، و هم‌چنین رفع طاسی موضعی می‌شود. اگر می‌خواهید موهایی درخشند، نرم، و ابریشمی داشته باشید، هرگز نرم کننده را فراموش نکنید. هم‌چنین، نرم کننده‌هایی که نیاز به شستشو ندارند نیز به خوبی می‌توانند به رام کردن پیچ و تاب‌های آزاردهنده‌ی مو کمک کنند.

۳. موهای‌تان همیشه به هم ریخته و خشک خواهد بود
حقیقت: موهایی که به شدت گره خورده و فرفری باشند، از روغن‌های طبیعی کم‌تری بهره‌مند خواهند بود؛ و در نتیجه، ظاهری به هم ریخته و خشک خواهند داشت. اگر رطوبت و انعطاف‌پذیری موهای‌تان حفظ شود، به سرعت خشک و به هم ریخته نخواهند شد. برای جلوگیری از به هم ریختگی و خشکی موها، باید:

الف. از مصرف برخی شامپوها، روغن‌های سبک،‌ و نرم کننده‌های حاوی سیلیکون و سولفات خودداری کنید.
ب. برای حفظ رطوبت مو، از روغن‌های سنگینی نظیر کره‌ی شی یا روغن کرچک استفاده کنید.
پ. طی یک برنامه‌ی شستشوی هفتگی یا دو هفته یک بار، از روش مرطوب‌سازی موی موثر به همراه نرم کننده و مرطوب کننده‌ی قوی استفاده کنید.

۴. موهای مجعد آن‌چنان بلند نمی‌شوند
حقیقت: موی طبیعی می‌تواند رشد کند و به طول دلخواه‌تان برسد؛ این کار فقط صبر و زمان می‌خواهد. سرعت رشد موها به برخی عوامل نظیر سلامت روانی و بدنی، رژیم غذایی، برنامه‌های مراقبت از مو و پوست سر، و هم‌چنین ژنتیک بستگی دارد.

۵. شامپوهای معمولی برای موهای مجعد و فرفری مناسب هستند
حقیقت: شامپوهای معمولی برای موهای مجعد مناسب نیستند و به خوبی عمل نمی‌کنند. باید از شامپوهایی استفاده کنید که مخصوص موهای مجعد و فرفری باشند. برخی مواد شیمیایی در شامپوها می‌توانند رطوبت مو را از بین ببرند و باعث وز شدن و خشکی مو شوند. اگر موهایی مجعد دارید، از شامپوهای حاوی سولفات استفاده نکنید. سولفات دارای خاصیت کف کنندگی است و چربی‌های طبیعی مو را از بین می‌برد. این مواد شیمیایی معمولا در پودرهای لباس‌شویی و مایع‌های ظرف‌شویی استفاده می‌شوند. باید از شامپوهایی استفاده کنید که صد درصد عاری از سیلیکون و سولفات باشند.

۶.برس زدن مرتب موی مجعد می‌تواند صاف‌تر شدن گیسوان‌تان شود
حقیقت: برس زدن مرتب موی مجعد باعث به هم ریختن پیچ و تاب‌های مو، و در نتیجه، آشفتگی‌ گیسوان‌تان می‌شود. مطمئنا، برس مناسب زدن مو باعث می‌شود موهای‌تان صاف به نظر برسند، ولی این تاثیر به مدت طولانی پا بر جا نمی‌ماند. برس زدن موهای به شدت فرفری می‌تواند باعث ضعیف شدن فولیکول‌های مو شود. اگر موهای‌تان تا حدود فرفری است، برس را کنار بگذارید و فرهای موی‌تان را با انگشتان باز کنید.

ت. اقدامات احتیاطی برای موهای فر
هر گاه قصد دارید از نرم کننده‌ی طبیعی خانگی استفاده کنید، لازم است مواد تشکیل دهنده‌ی آن را بررسی کنید تا به طور بالقوه هیچ گونه عارضه‌ی جانبی به همراه نداشته باشد. از این رو، مقدار اندکی از نرم کننده‌ی طبیعی را روی پوست بازو یا پشت گردن‌تان بزنید و حدود ۶۰ دقیقه صبر کنید. اگر هیچ گونه ناراحتی یا قرمزی مشاهده نکردید، می‌توانید این نرم کننده را به کل موهای‌تان بزنید.

با استفاده‌ی مرتب از نرم کننده‌های طبیعی، موهای مجعد و فرفری‌تان که به سختی با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنید، سالم و قابل کنترل خواهند شد. با استفاده از این نرم کننده‌ها، موهای‌تان روز به روز درخشنده، نرم، خوش حالت، و صاف خواهند شد. بنابراین، همین الان دست به کار شوید و یکی از این نرم کننده‌‌های طبیعی و خانگی را برای موهای مجعد بسازید. با مراجعه به بخش سبک زندگی سایت بازده، می‌توانید به سایر مطالب‌مان درباره‌ی زیبایی و سلامتی دسترسی پیدا کنید. تمام مطالب مذکور در این مقاله، صرفا جهت مقاصد اطلاعاتی و آموزشی بیان شده‌اند. توصیه می‌کنیم برای تشخیص بهترین و مناسب‌ترین روش برای حل مشکلات زیبایی و سلامتی‌تان به پزشک متخصص مراجعه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *