درمان ريزش مودرمردان وزنان

فواید شانه کردن مو قبل از خواب

فواید شانه کردن مو قبل از خواب

آیا شما از آن افرادی هستید که قبل از خواب، تشریفات زیادی دارید؟ خوب، اگر یکی از این افراد هستید پس حتما می‌دانید که شانه کردن موها قبل از خواب نه تنها یکی از تشریفات قبل از خواب محسوب می‌شود بلکه فواید زیادی برای موهای شما نیز دارد. به طور کلی، شانه کردن مرتب موها نه تنها موها را مرتب می‌کند بلکه برای گردش خون در پوست سر نیز مفید است. برای آشنایی با [bt_highlight]فواید شانه کردن مو قبل از خواب [/bt_highlight]فهرست پایین را مطالعه کنید.

فواید شانه کردن مو قبل از خواب
۱. توزیع سبوم طبیعی در موها
سبوم (چربی طبیعی پوست) به طور طبیعی در پوست سر تولید می‌شود. سبوم، معمولا دلیل اصلی بسته شدن منافذ و پوسته شدن پوست سر که باعث شوره می‌شود، به شمار می‌آید اما همین سبوم نقش مهمی را در حفظ رطوبت طبیعی موها ایفا می‌کند. سبوم بیش از حد در پوست سر ممکن است باعث مشکلات مو شود. به همین دلیل است که شانه زدن مرتب موها برای توزیع سبوم طبیعی در مو به منظور حفظ رطوبت آن کار مهمی است

فواید شانه کردن مو قبل از خواب

۲. نرم‌تر شدن موها
موی نرم به این معناست که موی شما مواد مغذی و اکسیژن کافی را دریافت می‌کند و رطوبت لازم را دارد. شانه کردن موها قبل از خواب می‌تواند مو را نرم‌تر کند زیرا گردش خون را افزایش می‌دهد و موی شما می‌تواند مواد مغذی را دریافت کند و از فواید اکسیژن که در پوست سر جریان پیدا می‌کند بهره‌مند می‌شود.

فواید شانه کردن مو قبل از خواب

۳. جلوگیری از گره خوردن مو
اگر صبح‌ها که از خواب بیدار می‌شوید موهای‌تان گره می‌خورد و هر روز با این مشکل روبه‌رو هستید، نه تنها باید دلیل آن را پیدا کنید بلکه باید به دنبال راه حلی برای رفع آن نیز باشید. خوب، شانه نکردن موها قبل از خواب می‌تواند باعث چنین مشکلی شود. بنابراین، شانه زدن موها قبل از خواب، یک ضرورت است زیرا گره خوردن موها در صبح را کم کرده یا از آن جلوگیری می‌کند.

فواید شانه کردن مو قبل از خواب

۴. جلوگیری از وز شدن موها در صبح
گره خوردن موها تنها چیزی نیست که صبح‌ها با آن مواجه می‌شویم. وز بودن موها در صبح نیز یک مشکل دیگر است. وزی مو زمانی اتفاق می‌افتد که مو و پوست سر شما به شدت به نرم کننده نیاز دارند. خوب، شانه کردن مو در صبح می‌تواند مشکل را حل کند زیرا سبوم طبیعی، رطوبت مورد نیاز مو را تامین می‌کند اما دیر است! به همین دلیل، بهتر است که به جای شانه کردن موها در صبح، موهای‌تان را شب‌ها قبل از خواب شانه کنید.

فواید شانه کردن مو قبل از خواب

۵. رفع آلودگی‌ها و شوره سر
برخی افراد ترجیح می‌دهند که قبل از خواب حمام کنند و موهای خود را بشویند، بنابراین این افراد نگران آلودگی و شوره در مو و پوست سر نیستند. به هرحال، اکثر افراد قبل از خواب حمام نمی‌کنند. بنابراین شانه کردن مو برای آن‌ها خوب است زیرا آلودگی و شوره سر را رفع می‌کند. اگر این کار نکنید، صبح بعد، شوره سر بیشتر می‌شود.

فواید شانه کردن مو قبل از خواب

۶. جلوگیری احتمالی از ریزش مو
باور کنید یا نه، اگر موهای‌تان را مرتب شانه نکنید، ممکن است ریزش مو اتفاق بیفتد زیرا موهای ریخته شده در هم گره می‌خورند و شرایط را بدتر می‌کنند. به همین دلیل، شانه کردن مو قبل از خواب، موهای ریخته را برداشته و از ریزش بیشتر جلوگیری می‌کند.

اینجا هم میتوانید بیشتر در مورد این مطلب بخوانید:  محلول شرکت رویش سبز لاوین برای جلوگیری از ریزش مو

فواید شانه کردن مو قبل از خواب

۷. افزایش رشد مو
نکته مهم برای رشد موی سالم، قرار داشتن مو و پوست سر در بهترین شرایط است. همچنین، باید گردش خون در پوست سر به درستی انجام شود تا فولیکول‌های مو را برای رشد مو تحریک کند.‌ رشد مو در افرادی که موهای خود را قبل از خواب شانه می‌کنند، نسبت به افرادی که این کار را نمی‌کنند، سریع‌تر است.

فواید شانه کردن مو قبل از خواب

۸. مفید برای پوست سر
شانه کردن مو در هر زمانی، چه صبح زود، چه ظهر و چه شب قبل از خواب، برای پوست سر مفید است. استفاده از شانه مناسب به تحریک پوست سر و ماساژ آن کمک می‌کند. به همین دلیل، شانه کردن مرتب موها به ویژه قبل از خواب بسیار مهم است زیرا باعث ماساژ پوست سر می‌شود – مخصوصا برای افرادی که وقت کافی برای ماساژ سر ندارند.

فواید شانه کردن مو قبل از خواب

۹. افزایش گردش خون
همان‌گونه که در بالا گفته شد، شانه کردن موها می‌تواند هم به افزایش گردش خون کمک کند و هم به افزایش گردش اکسیژن. فایده این کار برای پوست سر این است که می‌تواند گردش خون را در پوست سر افزایش دهد بنابراین مواد مغذی و اکسیژن به شکل مناسب توزیع می‌گردند و فایده آن برای موها این است که گردش اکسیژن را افزایش می‌دهد و وضعیت موها را به ویژه صبح‌ها که بیدار می‌شوید، بهتر می‌کند. برای سلامت عمومی نیز باید گفت زمانی که گردش خون در مرحله طبیعی قرار داشته باشد، علائم فشار خون بالا در شما کاهش می‌یابد.

فواید شانه کردن مو قبل از خواب

۱۰. کاهش طبیعی استرس
شانه کردن قبل از خواب، فایده کاهش طبیعی استرس را نیز دارد. چون استرس، مضرات زیادی برای سلامتی دارد، رهایی از آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. زیرا زمانی که جریان خون در پوست سر مناسب باشد می‌تواند باعث آرامش شما شده و حتی خلق شما را بهبود بخشد و در نتیجه می‌توانید خواب شبانه بهتری داشته باشید.

 

نکاتی برای داشتن موهای بهتر در هنگام خواب
حتما می‌دانید که برای داشتن موهای خوب فقط نمی‌توانید به فواید شانه کردن قبل از خواب تکیه کنید – اگرچه همین کار فواید زیادی دارد. به هرحال، نکات پایین، به داشتن موهایی خوب و زیبا هم در زمان خواب و هم در زمان بیداری به شما کمک می‌کنند.

– بالش‌های ساتن بخرید زیرا برای موی شما مناسب است. با بالش ساتن، با موهای وز خداحافظی می‌کنید.

– خوابیدن با موی خشک بسیار مهم است. خوابیدن با موی خیس باعث گره خوردن موها می‌شود.

– توصیه می‌کنیم قبل از خواب، پوست سر خود را ماساژ دهید زیرا ماساژ سر برای رشد مو و سلامت عمومی بدن بسیار مفید است.

– علاوه بر شانه کردن موها قبل از خواب، می‌توانید روغن‌های معطر را به موها بزنید تا رطوبت آن حفظ شود.

– همچنین می‌توانید موهای خود را به شکلی سست و شل ببنیدید تا از گره خوردن موهای‌تان جلوگیری کند و شکنندگی کمتری در موهای‌تان را تجربه کنید.

مسئله مهمی که باید در کنار فواید شانه کردن قبل از خواب بدانید این است که راهی فوری برای داشتن موی سالم و زیبا موجود ندارد.‌ اگر شانه کردن قبل از خواب در برنامه‌های شما جایی ندارد، به دلایلی که در بالا گفته شد آن را در برنامه خود بگنجانید. شانه کردن قبل از خواب نه تنها برای مو و پوست سر بلکه برای سلامت عمومی بدن نیز مفید است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *