راهکارهایی طلایی برای حفظ سلامت و زیبایی موی فر شده

راهکارهایی طلایی برای حفظ سلامت و زیبایی موی فر شده

فر کردن شش ماهه مو یا به اصطلاح فر دائم، شیوه‌ای است برای دوستداران تغییر و تنوع که امروزه هم بین خانم‌ها و هم حتی آقایان رایج شده است. اما باید بدانید مراقبت از موهای فر شده کار ساده‌ای نیست و اگر نحوه‌ی مراقبت مناسب از موهای فر شده‌ را ندانید و انجام ندهید، نه تنها زیبایی فر موهایتان، خیلی زود از بین می‌رود، بلکه این اقدام به یک پشیمانی بزرگ برای شما تبدیل می‌شود. با بیتوته همراه باشید تا با استفاده از راهکارهای طلایی که برایتان به اشتراک گذاشته‌ایم، سلامت و زیبایی موهای فر شده خود را تضمین کنید.

مراقبت از موی فر شده

نگهداری از فر دائمی مو ساده نیست و نیاز به مراقبت‌های خاصی دارد که این روش‌های مراقبتی را باید بلافاصله پس از انجام فر دائمی مو شروع کنید. حتی سالم‌ترین مو‌ها نیز بعد از تماس با مواد شیمیایی و حرارتی که برای فر کردن مو مورد استفاده قرار می‌گیرد ممکن است خشک و شکننده شوند.

 

با این حال مأیوس نشوید. ما نکاتی راجع به مراقبت از مو‌های فر شده را در اختیارتان قرار می‌دهیم که می‌توانید با استفاده از آن، تا حد زیادی سلامت و زیبایی موهای فر شده‌ی خود را حفظ کنید.

 

مراقبت‌های 48 ساعته موی فر شده

موهایی که تازه فر شده به علت تماس با مواد شیمیای و حرارتی بسیار حساس و شکننده است. موها پس از فر شدن، 24 تا 48 ساعت زمان لازم دارند که حالت دائمی به خود بگیرند. پس در این مدت شما مجاز به موارد زیر نیستید:

 

– هرگونه شست و شو (حتی خیس شدن زیر برف و باران)

– استفاده از مواد حالت دهنده روی مو

– استفاده از وسایل حرارتی مثل سشوار

– تماس نامناسب و طولانی مدت مثل بازی کردن دست با فرهای مو

– استفاده از کلاه های تنگ و محکم

– حالت نامناسب سر روی بالش و بالش نا مناسب ( می‌توانید برای پیشگیری از گره خوردگی موها، با یک روسری نازک سبک موهای خود را پوشانده و روسری را از زیر موهایتان پشت گردن گره بزنید.)

– شانه و برس زدن مو

– استفاده از انواع گیره‌ها، گل سر، کش مو، تل سر و ….

– رنگ کردن مو (تا 1 هفته)

 

راهکارهایی جهت حفظ سلامت و زیبایی موی فر 6 ماهه

مراقبت از موی فر شده,فر دائم,فر شش ماهه

راهکارهایی طلایی برای حفظ سلامت و زیبایی موی فر شده

چگونه می‌توان سلامت و زیبایی موهایی فر شده را حفظ کرد ؟

 

– شست و شو مناسب

نکته‌ای که در درجه اول باید در مورد موهای فر شده مدنظرتان باشد حفظ تمیزی و شست و شوی مناسب موها است.

 

هر 7 روز یک بار شست و شوی موهایتان را با شامپو انجام دهید. موها را با آبی ولرم (به هیچ با آب داغ استحمام نکنید) خیس کرده و سپس شامپو را با ملایمت روی مو ماساژ دهید طوری که موها در هم پیچ نخورند و گره نشود.

راهکارهایی طلایی برای حفظ سلامت و زیبایی موی فر شده

بهتر است برای استفاده از شامپو، از اسپری محلول آب و شامپو استفاده کنید. توجه داشته باشید که برای آبکشی موها را در خلاف جهت رویششان قرار ندهید.

 

شامپوی مناسب:

شامپوهای بدون سولفات تهیه کنید، زیرا ملایم‌تر بوده و برای حفظ ظاهر و زیبایی موهای فر شده مناسب‌ترند. از یک اسپری آنتی باکتریال برای موهایتان استفاده کنید. از آنجایی که موی فر شده دیرتر خشک می‌شود، احتمال رشد قارچ و بو گرفتن آن‌ها به خصوص در دمایی گرم بیشتر است. اسپری آنتی باکتریال را بلافاصله بعد از بیرون آمدن از حمام استفاده کنید.

اینجا هم میتوانید بیشتر در مورد این مطلب بخوانید:  جلوگیری از ریزش

 

– استفاده از نرم کننده

فر، موها را به شدت خشک می‌کند. برای نرم کردن موهایتان می‌توانید نرم‌کننده‌ها و شامپوها و ماسک موهای نرم‌کننده مختلف که قابل استفاده در حمام یا بیرون از آن هستند، استفاده کنید.

راهکارهایی طلایی برای حفظ سلامت و زیبایی موی فر شده

– شانه یا برس مناسب

شما پس از فر کردن موهایتان باید از شانه و برس هایی استفاده کنید که فواصل دندانه‌های آن زیاد است (ترجیحا شانه). پس از چند مرتبه استفاده از برس و شانه‌های دندانه ریز فرهای موی شما حالت اولیه خود را از دست می‌دهد.

 

یکی دیگر از نکاتی که در انتخاب برس یا شانه مناسب برای موی فر شده باید در نظر بگیرید، جنس آن است. استفاده از شانه و برس پلاتسکی اصلا توصیه نمی‌شود زیرا موهای فر شده‌ی شما خشک شده و در معرض گرفتن موخوره قرار دارند.

 

تماس جنس پلاستیکی با موی شما می‌تواند شرایط را بدتر کند. برس‌ با دندانه‌های فلزی و چوبی پیشنهاد مناسبی برای شما محسوب می‌شود. برای شانه یا برس کردن موها حتما از انتهای مو شروع کرده و کم کم به سمت بالا بروید تا گره موها در هم نپیچد.

 

استفاده از وسایل حرارتی

سعی کنید موهایتان را با فر بودنشان زیبا جلوه دهید و تا مدتی به فکر صاف کردن موهایتان با وسایل حرارتی به ویژه اتو مو نیفتید. اما اگر خواستید با سشوار موهایتان را صاف و یا خشک کنید، هنگام استفاده از سشوار برای حفظ حالت و فرم فرها حتما از برس‌های گرد و ترجیحا چوبی استفاده کنید. با توجه به اینکه باید نحوه‌ی صحیح استفاده از برس‌های گرد را نیز بلد.

راهکارهایی طلایی برای حفظ سلامت و زیبایی موی فر شده

کوتاه کردن مو

موهای شما پس از فر دائم، بسیار خشک و ضعیف شده و قوای رشد آن بسیار پایین آمده و کند می‌شود. به همین سبب سعی کنید از بلند گذاشتن موهای خود در طولانی مدت اجتناب کرده تا مو بتواند به رشد بهتر و بازسازی خود بپردازد.

 

حتی اگر تمایل به کوتاه شدن موهای خود نداشته باشید باید هر ماه حداقل نیم سانت از سر موها را کوتاه کنید تا دچار موخوره نشوید. همچنین موهایتان را به شیوه خرد کوتاه نکنید، زیرا مدل دادن به آنها سخت می‌شود. مدل کوتاهی خرد، با موهای فر همخوانی ندارد.

 

رنگ کردن مو

موهای فر شده شما دچار کم آبی شده و تماس با رنگ‌های شیمیایی، اوضاع را بدتر می‌کند و موی شما بسیار شکننده تر و وز می‌کند و شما را به دردسر می‌اندازد. اگر هم تصمیم به رنگ کردن موهایتان دارید در فواصل زمانی زیاد اینکار را انجام دهید.

راهکارهایی طلایی برای حفظ سلامت و زیبایی موی فر شده

دکلره کردن موهای فر شده، به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود و موی شما سلامت خود را کامل از دست می‌دهد. در صورت تمایل به تغییر رنگ موهای فر شده‌تان می‌توانید از رنگ‌های پودری و سایه و ریمل مو یا شامپوی رنگ مو استفاده کنید و یا قبل از انجام فر دائمی موهای خود را رنگ کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *