تقویت ساقه مو با مصرف مواد حاوی ویتامین "ای"

تقویت ساقه مو با مصرف مواد حاوی ویتامین “ای”

تقویت ساقه مو با مصرف مواد حاوی ویتامین “ای”

 

 

یک متخصص پوست و مو گفت: مصرف ویتامین E می‌تواند برای موهای خشک و آسیب دیده مفید باشد و مصرف مقادیر کمی ویتامین E در روز، موهای خشک را بهبود بخشیده و ساقه موها را تقویت می‌کند.

دکتر ریحانه مهرگان با اشاره به اینکه مصرف ویتامین E موجب [bt_highlight]بهبود رشد مو [/bt_highlight]می‌شود، گفت: این ویتامین با کمک به رشد و توسعه مویرگ‌ها و عروق خونی می‌تواند به رشد موها کمک کرده، سبب افزایش جریان خونرسانی به ریشه موهای سر شده و باعث تسریع روند رشد موها شود.

وی گفت: مصرف مقادیر بیشتر ویتامین E در رژیم غذایی از موخوره و چند شاخه شدن انتهای موها پیشگیری کرده و در بهبود تخریب موها که به علت استفاده بیش از حد از سشوآر یا موادی که به مو آسیب رسانده پیشگیری می‌کند.

این متخصص پوست و مو با تاکید بر این که مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین E بر مصرف مکمل‌ها ارجحیت دارد، گفت: مصرف این ویتامین می‌تواند برای موهای خشک و آسیب دیده مفید باشد و مصرف مقادیر کمی ویتامین E در روز موهای خشک را بهبود بخشیده و ساقه موها را تقویت می کند.

دکتر مهرگان یادآور شد: همواره راه بهتر آن است که مقادیر ویتامین E در رژیم غذایی روزانه گنجانده شود، ولی در افرادی که مو و پوست سرشان بسیار خشک است استعمال خارجی روغن حاوی این ویتامین نیز مفید است .

تقویت ساقه مو با مصرف مواد حاوی ویتامین “ای”

وی در ادامه گفت: برای تهیه یک ماسک درمانی جهت استعمال خارجی می توانید چند عدد کپسول ویتامین E را با سوزن بشکافید و آنها را به موی خود بمالید و انتهای موهایتان را نیز به آن آغشته کیند و آن را برای مدت یک ساعت و یا بیشتر روی سرتان نگه دارید و سپس موهایتان را بشویید. البته راهکار اساسی برای برطرف کردن مشکل آن است که دریافت ویتامین E را از طریق رژیم غذایی افزایش دهید.

اینجا هم میتوانید بیشتر در مورد این مطلب بخوانید:  راههای کم هزینه برای درمان ریزش مو با شرکت رویش سبز لاوین

این متخصص پوست و مو گفت: منابع غذایی ویتامین E به طور طبیعی در روغن‌های گیاهی و سبزیجات برگ سبز تیره، جگر و تخم مرغ و مغزها یافت می‌شود. روغن‌های گیاهی مانند سویا، ذرت، گلرنگ، آفتابگردان و جوانه گندم از منابع خوب ویتامین “ای” به شمار می آیند.

دکتر مهرگان در پایان تصریح کرد: میزان دوز مصرف مجاز روزانه ویتامین E در حدود 400 واحد است و مصرف دوز بیشتر از 1000 واحد سمی است، دوز بالای 1000 واحد در روز در صورتی که مکرر مصرف شوند می‌تواند بالعکس موجب کاهش موها شود. البته پس از توقف مصرف دوز بالا، رشد موها به حالت طبیعی بازمی گردد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *