تاثیر معجزه آسای شامپو و نحوه ی آب رسانی در افزایش رشد موی سر

تاثیر معجزه آسای شامپو و نحوه ی آب رسانی در افزایش رشد موی سر

تاثیر معجزه آسای شامپو و نحوه ی آب رسانی در افزایش رشد موی سر

شامپو را درست مصرف کنید

بسیاری از ما از شامپو برای شستن موها کمک می‌گیریم و گمان می‌کنیم که شستن آلودگی‌ها از روی مو برای سلامت آن خوب است. اما شاید ندانید که شامپو علاوه بر آلودگی‌ها می‌تواند چربی طبیعی مو را که برای نرمی و استحکام آن ضروری است از بین ببرد و مو را خشک و ضعیف کند.

بهتر است که استفاده‌تان را از شامپو به حداکثر دوبار در هفته کاهش بدهیدتاثیر معجزه آسای شامپو و نحوه ی آب رسانی در افزایش رشد موی سر  و به‌جای آن برای شستن موها از کاندیشنر (شامپوهایی که بیشتر به تقویت و لطافت مو کمک می‌کنند) استفاده کنید.تاثیر معجزه آسای شامپو و نحوه ی آب رسانی در افزایش رشد موی سر  زمانی که واقعا نیاز به استفاده از شامپو داشتید این کار را با ملایمت انجام بدهید:تاثیر معجزه آسای شامپو و نحوه ی آب رسانی در افزایش رشد موی سر  با کف شامپو تنها روی پوست سر (و نه ساقه‌ی موها) را شست‌وشو دهید؛ وقتی دارید سرتان را آب می‌کشید ساقه‌ی موها در تماس با کف شامپو شسته می‌شوند.

تاثیر معجزه آسای شامپو و نحوه ی آب رسانی در افزایش رشد موی سر

هربار در انتهای حمام موها را با آب سرد آب بکشید

این کار واقعا به رشد سریع مو، سالم و درخشان نگه‌داشتن موها کمک می‌کند.تاثیر معجزه آسای شامپو و نحوه ی آب رسانی در افزایش رشد موی سر  آب سرد لایه‌ی سطحی ساقه‌ی مو را صیقلی می‌کندتاثیر معجزه آسای شامپو و نحوه ی آب رسانی در افزایش رشد موی سر  و با این کار مانع از دست دادن رطوبت و آسیب رسیدن به مو می‌شود. تاثیر معجزه آسای شامپو و نحوه ی آب رسانی در افزایش رشد موی سر کافی است برای چند ثانیه موها را در تماس با آب سرد قرار بدهید، گرچه کار ناچیزی به‌نظر می‌رسد، این یک قدم اضافی در حمام در طولانی‌مدت می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.

آب‌رسانی

رساندن آب کافی به بدن نیز برای داشتن موهای سالم‌تر اهمیت دارد، تاثیر معجزه آسای شامپو و نحوه ی آب رسانی در افزایش رشد موی سر  زیرا موهای خشک مستعد شکنندگی هستند. کمبود آب جدی حتی به توقف رشد مو منجر می‌شود. در مقابل نوشیدن مقدار کافی آب به سلامت سلول‌های مو کمک می‌کند.
نحوه‌ی آب‌رسانی به بدن

آب‌رسانی به بدن کار ساده‌ای است:

تنها لازم است هرروز به‌اندازه‌ی کافی آب بنوشید! اما ترفندهای دیگری برای حفظ آب موها وجود دارد: تاثیر معجزه آسای شامپو و نحوه ی آب رسانی در افزایش رشد موی سر کمتر سشوار بکشید و دمای اتوی مو و سشوار را روی درجه‌ی پایین‌تر تنظیم کنید. همچنین از مصرف محصولات مربوط به مو که حاوی سیلیکون‌ها (silicones) و سولفات‌ها (sulfates) هستند خودداری کنید.

 

یک متخصص پوست عوامل ارثی و ژنتیک را شایع‌ترین علت ریزش موی سر افراد دانست تاثیر معجزه آسای شامپو و نحوه ی آب رسانی در افزایش رشد موی سر  و گفت: با تجویز برخی داروهای خاص می توان از ریزش موی ناشی از عوامل ارثی جلوگیری کرد اماهیچ درمان قطعی برای ریزش موی ارثی وجود ندارد.

دکتر امیرهوشنگ احسانی گفت : رویش و ریزش تعدادی از موهای سر را در مدت زمان خاص طبیعی دانست و افزود: به طور طبیعی 90 درصد موی سر افراد در تمام طول عمر در فاز رویش و 10 درصد آن در حال ریزش است.

وی ریزش بیشتر از صد تار مو در روز را زنگ خطری برای ریزش مو ذكر کرد و گفت: افرادی که دچار [bt_highlight]ریزش‌های ناگهانی مو[/bt_highlight] به میزان بیشتر از صد تار مو در روز می شوند باید به پزشک متخصص مراجعه کنند.

دكتر احسانی عوامل ژنتیک و هورمونی را شایع‌ترین علت ریزش موی سر دانستتاثیر معجزه آسای شامپو و نحوه ی آب رسانی در افزایش رشد موی سر   و اظهار كرد: تاثیر معجزه آسای شامپو و نحوه ی آب رسانی در افزایش رشد موی سر تاثیر معجزه آسای شامپو و نحوه ی آب رسانی در افزایش رشد موی سر این نوع ریزش مو از سنین 20 سالگی به بالا شروع می شود و به‌طور دقیق مشخص نیست که چرا ریزش موی ناشی از عوامل ژنتیک در برخی از افراد در سنین پایین و در برخی در سنین بالا اتفاق می‌افتد.

می توان با تجویز برخی داروهای خاص از[bt_highlight] ریزش مو[/bt_highlight]ی ناشی از عوامل ارثی پیشگیری کرد، اما هیچ درمان قطعی برای کنترل این عارضه وجود ندارد.

اینجا هم میتوانید بیشتر در مورد این مطلب بخوانید:  اشتباهات رایجی که منجر به موخوره می‌شود

این متخصص پوست بیماری‌ها و مصرف داروهای خاص را از دیگر علل ریزش مو ذكر کرد و گفت: بیماری‌های فقر آهن، فقر اسیدفولیک، حاملگی و زایمان، جراحی‌ها، بیهوشی، کم‌کاری و پرکاری تیروئید و در نهایت مصرف برخی داروهای خاص منجر به ریزش مو می‌شود که در این موارد با درمان بیماری،رشد مو به حالت طبیعی خود برمی گردد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران عوامل روانی را از علل دیگر ریزش موی سر برشمرد و اظهار کرد: در این نوع ریزش، تکه‌هایی از موی سر و ریش افراد به طور ناگهانی می‌ریزد و استرس می تواند این نوع ریزش را تشدید کند اما علت اصلی این نوع ریزش مشخص نیست.

دكتر احسانی با بیان اینکه 2 درصد از افراد جامعه دچار ریزش موی ناشی از علل فکری هستند، تصریح کرد: به جز در 5 درصد موارد، با تجویز یک سری داروهای خاص می توان ریزش موی ناشی از عوامل فکری را درمان و برطرف کرد.

این متخصص پوست ادامه داد: برخی ریزش‌های مو ناشی از عوامل پوستی مانند قارچ، سوختگی وتاثیر معجزه آسای شامپو و نحوه ی آب رسانی در افزایش رشد موی سر  سایر بیماریهای پوستی است تاثیر معجزه آسای شامپو و نحوه ی آب رسانی در افزایش رشد موی سر که می توان با درمان این بیماری‌ها ریزش مو را برطرف کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه تعویض شامپو تاثیری در [bt_highlight]رشد مو[/bt_highlight] یا توقف ریزش مو ندارد، گفت: بسیاری از افراد تصور می‌کنند می‌توانند با تعویض مداوم شامپو رشد

مو را زیاد و از ریزش آن جلوگیری کنند در صورتی که این اقدامات به هیچ عنوان موثر نیست.

دكتر احسانی در پایان بر نقش موثر تغذیه در رشد و ریزش موی سر اشاره و اظهاركرد: تاثیر معجزه آسای شامپو و نحوه ی آب رسانی در افزایش رشد موی سر متاسفانه بسیاری از افراد جامعه در رژیم‌های غیراصولی خود نیاز مو به مواد غذایی پروتئینی، میوه‌جات و سبزیجات جهت رشد طبیعی آن را در نظر نمی گیرند و این امر باعث ریزش شدید موی سر در این افراد می شود.

بسیاری از ما از شامپو برای شستن موها کمک می‌گیریم و گمان می‌کنیم که شستن آلودگی‌ها از روی مو برای سلامت آن خوب است. اما شاید ندانید که شامپو علاوه بر آلودگی‌ها می‌تواند چربی طبیعی مو را که برای نرمی و استحکام آن ضروری است از بین ببرد و مو را خشک و ضعیف کند.

بهتر است که استفاده‌تان را از شامپو به تاثیر معجزه آسای شامپو و نحوه ی آب رسانی در افزایش رشد موی سر حداکثر دوبار در هفته کاهش بدهید و به‌جای آن برای شستن موها از کاندیشنر (شامپوهایی که بیشتر به تقویت و لطافت مو کمک می‌کنند) استفاده کنید. زمانی که واقعا نیاز به استفاده از شامپو داشتید این کار را با ملایمت انجام بدهید: با کف شامپو تنها روی پوست سر (و نه ساقه‌ی موها) را شست‌وشو دهید؛ وقتی دارید سرتان را آب می‌کشید ساقه‌ی موها در تماس با کف شامپو شسته می‌شوند.

این کار واقعا به رشد سریع مو، سالم و درخشان نگه‌داشتن موها کمک می‌کند. تاثیر معجزه آسای شامپو و نحوه ی آب رسانی در افزایش رشد موی سر آب سرد لایه‌ی سطحی ساقه‌ی مو را صیقلی می‌کند و با این کار مانع از دست دادن رطوبت و آسیب رسیدن به مو می‌شود. تاثیر معجزه آسای شامپو و نحوه ی آب رسانی در افزایش رشد موی سر کافی است برای چند ثانیه موها را در تماس با آب سرد قرار بدهید، گرچه کار ناچیزی به‌نظر می‌رسد، این یک قدم اضافی در حمام در طولانی‌مدت می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.

رساندن آب کافی به بدن نیز برای داشتن موهای سالم‌تر اهمیت دارد، زیرا موهای خشک مستعد شکنندگی هستند. کمبود آب جدی حتی به توقف رشد مو منجر می‌شود. در مقابل نوشیدن مقدار کافی آب به سلامت سلول‌های مو کمک می‌کند.
نحوه‌ی آب‌رسانی به بدن

آب‌رسانی به بدن کار ساده‌ای است: تنها لازم است هرروز به‌اندازه‌ی کافی آب بنوشید! اما ترفندهای دیگری برای حفظ آب موها وجود دارد: کمتر سشوار بکشید و دمای اتوی مو و سشوار را روی درجه‌ی پایین‌تر تنظیم کنید. همچنین از مصرف محصولات مربوط به مو که حاوی سیلیکون‌ها (silicones) و سولفات‌ها (sulfates) هستند خودداری کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *