با افزایش سن موها چه تغییراتی می کنند

با افزایش سن موها چه تغییراتی می کنند

با افزایش سن موها چه تغییراتی می کنند

با افزایش سن، سرعت رشد موها نیز کاهش پیدا می‌کند. این عامل در درجه‌ی اول به پوست سر بستگی دارد. برای اینکه با افزایش سن این مشکل ایجاد نشود، لازم است تا از پوست سر به درستی مراقبت کنید.

محصولات مراقبتی بسیاری در این زمینه وجود دارد که می‌توانید با مشورت پزشک از آن‌ها استفاده کنید و از این طریق پوست سر را تقویت نمایید.

با افزایش سن موها چه تغییراتی می کنند

خشک و بی‌روح شدن موها

 

با گذشت زمان و افزایش سن، موها به تدریج خشک شده و طراوت و زیبایی خود را از دست می‌دهند که در واقع این مشکل می‌تواند یکی از نتایج ریزش مو نیز باشد. متخصصان پوست و مو بر این باورند که استفاده از لوازم برقی برای خشک کردن موها، باعث می‌شود تا پوست سر آسیب دیده و ترشح چربی‌های طبیعی در مو، اختلال پیدا می‌کنند.

گاهی ممکن است این اختلال با افزایش ترشح چربی مو همراه باشد که به دنبال آن شست‌وشوی بیشتر برای مو ایجاد خواهد شد. شستن مکرر موها نیز باعث خشک شدن مو شده و زیبایی و طراوت آن را کاهش خواهد داد.

بهترین پیشنهاد در این زمینه این است که اجازه دهید موها به روش طبیعی خشک شوند و حداقل یکبار در هفته از ماسک موی طبیعی استفاده کنید.

 

تغییر در بافت مو

 

تغییر در بافت موها یکی دیگر از مشکلاتی است که با افزایش سن و کم شدن پروتئین در مو ایجاد خواهد شد. این تغییر در بافت موها به اشکال مختلفی ایجاد می‌شود. ممکن است موهایی که حالت موج‌دار و فرفری دارند به تدریج صاف شده و حالت اولیه‌ی خود را از دست دهند.

اینجا هم میتوانید بیشتر در مورد این مطلب بخوانید:  شامپو برای رشد سریع مو

در این حالت موهای خاکستری رنگ نیز بافت درشت‌تر و ضخیم‌تری نسبت به تارهای دیگر مو خواهند داشت.

 

موهای خود را سالم نگه دارید

 

هیچ راهی برای متوقف کردن پیری و افزایش سن وجود ندارد زیرا به عنوان یک بخش طبیعی از زندگی هر شخص است. تنها کاری که می‌توان برای حفظ زیبایی و درخشش موها انجام داد این است که از موهای خود به خوبی مراقبت کنید تا در زمان پیری نیز از زیبایی آن بهره‌مند باشید.

در برنامه غذایی خود از مواد مغذی و مفید استفاده کنید و با استفاده از محصولات طبیعی مراقبت از مو، زیبایی و سلامت موهای خود را تا مدت‌های طولانی حفظ نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *