ریزش 50 تا 100 تار مو در روز طبیعی است

ریزش 50 تا 100 تار مو در روز طبیعی است

ریزش 50 تا 100 تار مو در روز طبیعی است

مدیر گروه پوست دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ریزش مو به طور طبیعی در تمام افراد رایج بوده و ریزش 50 تا 100 تار مو در هر روز طبیعی است.

مسعود ملکی تصریح کرد: مو دو فعالیت دوره‌ای را انجام می‌دهد که یکی مربوط به دوره استراحت مو و دیگری مربوط به دوره سازندگی مو است.

وی با بیان اینکه ریزش 50 تا 100 تار مو در هر روز ریزش فیوزولوژی یا طبیعی است، در خصوص دیگر فرم‌های رایج [bt_highlight]ریزش مو [/bt_highlight]بیان کرد: اگر موهای ریخته ‌شده پس از مدتی جایگزین نشود، به این ریزش مو هورمونی، ارثی و معمولی گفته می‌شود.

این متخصص پوست با اشاره به اینکه ریزش موی هورمونی معمولا بعد از سن بلوغ شروع می‌شود و در زنان و مردان اتفاق می‌افتد، خاطرنشان کرد: ریزش موی هورمونی در آقایان از طرف پیشانی شروع می‌شود و در موارد پیشرفته موهای بالای سر نیز ریزش پیدا می‌کند اما در خانم‌ها موهای بالای سر ریزش پیدا می‌کند.

ریزش 50 تا 100 تار مو در روز طبیعی است

استرس، یکی از عوامل ریزش مو است

ملکی با بیان اینکه در ریزش موی منطقه‌ای، قسمتی از موهای سر، ریش و ساق پا به صورت «سکه‌ای» می‌ریزد، اضافه کرد: این نوع ریزش مو جزء بیماری‌های خود ایمنی بوده اما قابل برگشت است.

مدیر گروه پوست دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص ریزش مو«تلوژن» عنوان کرد: این ریزش مو به دنبال مصرف بعضی داروها، استرس، رژیم‌های غذایی سخت، خونریزی شدید، تب شدید، مالاریا، کم‌کاری یا پرکاری تیروئید و بعد از اعمال جراحی نظیر زایمان به وجود می‌آید.

مو در دوره‌ی استراحت به خواب زمستانی می‌رود

ملکی اظهار کرد: میزان استراحت مو 10 تا 15 درصد است، اما اگر این درصد افزایش پیدا کند ریزش مو به صورت قابل توجهی خواهد بود، به همین دلیل باید بیماری مربوط به ریزش مو تلوژن کنترل شود.

اینجا هم میتوانید بیشتر در مورد این مطلب بخوانید:  گیاهانی که با ریزش مو مبارزه می کنند

این متخصص پوست افزود: گاهی بعضی از کودکان به دلیل استرس، کم‌توجهی خانواده و عدم موفقیت در درس اقدام به کندن موهای خود می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه فر زدن و استفاده از اتوی مو باعث ریزش مو می‌شود، خاطرنشان کرد: تغذیه نامناسب و کمبود پروتئین،‌ آهن و روی از جمله عوامل زمینه‌ساز ریزش مو هستند.

مدیرگروه پوست دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: بعضی بیماری‌های پوستی نظیر قارچ، بیماری‌های ویروسی و میکروبی، تصادفات، سوختگی ریشه مو را از بین می‌برد، همچنین اگر پوست به مدت طولانی در معرض اشعه ایکس قرار بگیرد، ریشه مو از بین می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: افراد با حفظ تعادل تغذیه‌ای، ‌عدم استرس، داشتن سلامت روانی و استفاده از شامپوی مناسب می‌توانند از ریزش مو جلوگیری کنند.

ملکی با بیان اینکه برای تقویت مو داروهایی تجویز می‌شود که ساقه‌های مو را ترمیم و از شکنندگی حفظ می‌کند، افزود: چرب کردن موها با روغن‌های گیاهی و بادام نیز مفید است.

ریزش 50 تا 100 تار مو در روز طبیعی است

زدن سشوار داغ موجب بروز موخوره می‌شود

مدیرگروه پوست دانشگاه علوم پزشکی گفت: موخوره نتیجه فرسایش مو است که در نتیجه عواملی چون در معرض آفتاب قرار گرفتن، ‌شستشوی بیش از حد با شوینده‌های نامناسب، برس کشیدن زیاد یا تماس مو با کلر به وجود می‌آید.

‌وی یادآور شد: موخوره باعث چند شاخه شدن تار مو می‌شود که با کوتاه کردن مو رفع می‌شود.

ملکی با اشاره به اینکه استفاده از شامپو بستگی به نوع پوست افراد دارد، عنوان کرد: ‌افراد باید شامپو را در قسمت نزدیک پوست سر بزنند و با آب ولرم ‌موهای خود را شستشو دهند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *