دلیل خرد شدن و شکنندگی موها چیست

اگر موهايي كدر مات و بدرنگ داريد

اگر موهايي كدر مات و بدرنگ داريد

اگر از رنگ مات و حالت بد موهاي‌تان خسته شده‌ايد، با رعايت اين نكات مي‌توانيد زيبايي و درخشندگي موهاي‌تان را تضمين كنيد.

1- رسوبات و موادي را كه روي مو مي‌نشيند، پاك كنيد. دليل به وجود آمدن موهاي كدر، مرده و بدرنگ، معمولا رسوب كردن مواد موجود در محصولات مختلفي است كه براي موهاي‌تان استفاده مي‌كنيد. براي از بين بردن اين مواد از روي مو، هفته‌اي يك بار از شامپوهاي شفاف‌كننده و پاك‌كننده- كه قدرت شويندگي بالا دارند- استفاده كنيد.

2- موهاي‌تان را برس بكشيد. از برس‌هايي استفاده كنيد كه دانه‌هاي آن از مواد طبيعي بوده و سر آن‌ها گرد باشد. برس كشيدن روزانه باعث مي‌شود، چربي در سرتاسر مو پخش شود و در نتيجه، موجب مرطوب شدن و درخشش موها مي‌شود.

3- موها را با آب سرد آبكشي كنيد. اين‌كار موجب بسته شدن كوتيكول يا همان لايه خارجي مو مي‌شود. به اين ترتيب موها نرم شده و ظاهري درخشان پيدا مي‌كنند.

اگر موهايي كدر مات و بدرنگ داريد

4- بد نيست بگذاريد موهاي‌تان كمي كثيف باشد! هفته‌اي يك ‌بار به موهاي‌تان استراحت بدهيد و هنگام حمام كردن به آن شامپو نزنيد. اگر مي‌توانيد، بهتر است يك حمام در ميان از شامپو استفاده كنيد.

5- مي‌خواهيد موهاي‌تان براق و درخشان شود؟ ابتدا آن‌ها را كمي با حوله خشك كنيد و قبل از براشينگ و درست كردن موها، از محصولات براق‌كننده مو استفاده كنيد تا مانع وز كردن آن‌ها شود.

6-  موهاي‌تان را با شامپوهاي گياهي و طبيعي بشوييد. اين شامپوها كه بدون سولفات هستند، تمام خواص شامپوهاي معمولي را دارند، فقط فاقد مواد شوينده قوي هستند كه باعث از بين رفتن رنگ و رطوبت مو مي‌شود.


اگر موهايي كدر مات و بدرنگ داريد

چه زماني نرم‌كننده بزنيد، چه زماني سرم استفاده كنيد

 

موهاي خشك و شكننده

آيا موهاي‌تان بد قلق است؟ وز مي‌شود و به شكل دلخواه‌تان درنمي‌آيد؟ شما هم مي‌توانيد به جاي موهاي زبر و وز كرده،‌ موهايي سالم و براق داشته باشيد.

دستكاري كردن زياد موها در نهايت باعث مي‌شود موهاي‌تان خشك،‌ آسيب‌ديده و در يك كلام زشت شود. با رعايت نكات زير مي‌توانيد موهاي آسيب‌ديده را بازسازي كنيد.

1- به موهاي‌تان آبرساني كنيد تا رطوبت مورد نياز آن تامين شود. نوك شاخه شاخه شده موها را آغشته به نرم‌كننده قوي كنيد و بگذاريد ماده نرم‌كننده چنددقيقه بماند. مواد نرم‌كننده جذب ساقه مو شده و تارهاي مو را نرم مي‌كنند. اين كار را هفته‌اي يك‌بار انجام دهيد. همچنين بهتر است بعد از هر بار شامپو كردن موها، به نوك آن‌ها نرم‌كننده‌هاي ملايم روزانه بزنيد. اين عمل، موخوره‌ها را كمتر كرده و از بدرنگ شدن و آسيب ديدن موها در اثر حرارت سشوار جلوگيري مي‌كند.

2- سرتان را ماساژ دهيد. ماساژ دادن پوست سر هنگام شست‌و‌شوي موها،‌ جريان خون را افزايش داده و موجب تحريك غدد چربي مي‌شود. در ضمن از شامپوها و ساير محصولاتي كه الكل زياد دارند، استفاده نكنيد، زيرا باعث خشكي مو مي‌شوند.

3- از محكم بستن، دم اسبي كردن، بافتن يا ساير مدل‌هاي مو كه باعث كشيده شدن آن‌ها مي‌شود، خودداري كرده و سعي كنيد از گيره‌ها، كليپس‌ها و كش‌هاي نرم كه موهاي‌تان را نمي‌كشد و درد توليد نمي‌كند، استفاده كنيد. اين كار مانع شكسته شدن تارهاي مو مي‌شود.

اینجا هم میتوانید بیشتر در مورد این مطلب بخوانید:  خواص خوراکی ها برای سلامت مو

اگر موهايي كدر مات و بدرنگ داريد

4- موهاي‌تان را با ملايمت بشوييد. آن‌ها را چنگ نزنيد! موهاي خيس بسيار شكننده‌تر هستند. پس از فشار دادن، مالش دادن و برس كشيدن موهاي خيس بپرهيزيد. براي صاف كردن و باز كردن گره‌هاي مو، مي‌توانيد از شانه‌هايي كه دندانه‌هاي درشت و با فاصله دارند، استفاده كنيد تا به موهاي‌تان ‌آسيب نرسد.

5- قبل از سشوار كشيدن و درست كردن موها، به آن‌ها سرم‌هاي مخصوصي بزنيد كه در مقابل حرارت و اشعه‌ ماوراي بنفش از موها محافظت مي‌كنند. در اين‌صورت موهاي‌تان در اثر حرارت سشوار و نورخورشيد آسيب نمي‌بيند. مدت زمان استفاده از سشوار را كاهش دهيد يا درجه گرماي آن را كم كنيد. كم كردن حرارت، از خشك شدن بيش از حد و وز شدن موها جلوگيري مي‌كند.

6- قيچي را فراموش نكنيد! هر 6 يا 8 هفته يك‌بار، نوك موهاي‌تان را كمي كوتاه و مرتب كنيد تا موخوره‌هاي آن از بين برود.


نوك شاخه شاخه شده موها را آغشته به نرم‌كننده قوي كنيد و بگذاريد ماده نرم‌كننده چنددقيقه بماند. مواد نرم‌كننده جذب ساقه مو شده و تارهاي مو را نرم مي‌كنند


اگر موهايي كدر مات و بدرنگ داريد

موهاي چرب و لخت

موهاي چرب هيچ زيبايي ندارد اما مي‌توان اين مشكل را برطرف كرد. با رعايت اين نكات به موهاي صاف و بي‌حالت خود، حالت بدهيد.

1- شامپوها و نرم‌كننده‌هايي را انتخاب كنيد كه به موها حجم داده و آن‌ها را پرپشت نشان مي‌دهد. كاملا دقت كنيد كه نرم‌كننده‌ را به ريشه مو نزنيد.

2- اين روش خشك كردن موها را امتحان كنيد: با استفاده از شامپوي مخصوص موهاي خشك، چربي موها را كم كنيد و به آن‌ها حجم دهيد، به اين ترتيب كه آن را به ريشه موها اسپري كنيد، سپس با انگشتان‌تان موها را پف دهيد و با برس آن‌ها را مرتب كنيد. اين كار واقعا معجزه مي‌كند.

3- موهاي‌تان را پوش دهيد. با استفاده از شانه‌اي كه دندانه‌هاي ريز دارد، قسمت ريشه مو را پوش بدهيد، سپس كمي تافت به موهاي‌تان بزنيد تا مدت بيشتري حالتش را حفظ كند.

اگر موهايي كدر مات و بدرنگ داريد

4- هنگام خشك كردن، سشوار را مستقيما به طرف ريشه مو نگيريد. اگر از موس، ژل، تافت و امثال آن استفاده مي‌كنيد، ابتدا آن‌ها را به موهاي مرطوب بزنيد و بعد سشوار بكشيد.

5- با استفاده از بيگودي‌هاي گرم، به موهاي‌تان حالت بدهيد. هرچقدر قطر بيگودي‌ها بيشتر باشد، موها حجم بيشتري پيدا كرده و پرپشت‌تر به نظر مي‌رسد.

6- براي جلوگيري از چرب‌تر شدن موها، در حد امكان به آن‌ها دست نزنيد. هرچه بيشتر به موهاي‌تان دست بزنيد، چرب‌تر مي‌شوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *