راهکارهای افزایش رشد مو

مراقبت از موهای نازک و کم حجم

مراقبت از موهای نازک و کم حجم

شستشوی موهای نازک:

از آن‌جایی که موهای نازک قطر کمتری دارند در نتیجه تعداد موها در واحد سطح بیشتر است و با دانستن این که هر ساقه مو یک غده چربی مخصوص خود دارد می‌توان فهمید که چرا موهای نازک بیشتر و سریع‌تر چرب می‌شوند. موهای نازک را باید سه تا چهار بار در هفته با شامپوهایی که ترکیب حجم دهنده داشته باشد بشویید. شامپوی مورد استفاده شما باید سبک باشد تا باعث افزایش وزن موها نشوند و ریشه موها بتوانند به سمت بالا حالت بگیرند.

مدل مناسب برای کوتاه کردن موهای نازک:

اگر موهای نازک و کم حجمی دارید بهتر است هر هشت تا ده هفته یک بار یکی دو سانتی‌متر از نوک آن‌ها را کوتاه کنید چون [bt_highlight]موهای نازک[/bt_highlight] ضعیف‌تر و شکننده‌تر بوده و نسبت به ایجاد موخوره مستعد هستند. اگر به دنبال مدلی هستید که موهای شما را حجیم‌تر نشان دهد بهتر است به جای مدل‌های یکدست سراغ مدل‌های چند لایه بروید. موهای چند لایه راحت‌تر روی هم حرکت می‌کنند و حالت بهتری می‌گیرند در نتیجه موهای شما حجیم‌تر به نظر می‌رسد و نیاز به رسیدگی زیادی هم ندارد.

مراقبت از موهای نازک و کم حجم

رنگ کردن موهای نازک:

اگر موهای سفید دارید هر شش هفته یک بار باید رنگ مو را ترمیم کنید و این ترمیم را با رنگی که نزدیک به رنگ طبیعی موهای شما است انجام دهید. اما برای ایجاد حجم در موها بهتر است از رنگی استفاده کنید که روشن و جذاب باشد تا موهای شما را پرتر و زنده‌تر نشان دهد. موهای نازک زود رنگ را به خود جذب می‌کنند و نتیجه کار معمولا از چیزی که انتظار دارید تیره‌تر خواهد شد، پس حتما این نکته را در نظر داشته باشید اما سعی کنید رنگی را انتخاب کنید که نیاز به دکلره کردن مو نداشته باشد چون دکلره موها را ضعیف کرده و باعث کاهش حجم مو می‌شود.

اینجا هم میتوانید بیشتر در مورد این مطلب بخوانید:  با خواص اعجاب انگیز گردو آشنا شوید

استایل و آرایش مناسب برای موهای نازک:

دردسر اصلی در استایل و آرایش موهای نازک، ایجاد حجم در موها است که برای این کار بهتر است از اسپری‌های حجم دهنده و بافت دهنده مثل اسپری نمک استفاده کنید. اگر قصد سشوار کشیدن موها را دارید بهتر است از برس‌هایی که سر گرد دارند و جنس موهای آن‌ها ترکیبی از الیاف طبیعی و نایلونی است برای حالت دادن و حجم دادن موها استفاده کنید. موها را طوری حالت دهید که ریشه آن‌ها به سمت بالا قرار بگیرد و موها به کف سر نچسبند، به این ترتیب موها حجیم‌تر به نظر می‌رسند و مدل موهای شما ماندگارتر و زیباتر خواهد شد.

مراقبت از موهای نازک و کم حجم

یک نکته کلیدی: موهای نازک مستعد چرب شدن هم هستند اما شستشوی مکرر و شامپو زدن آن‌ها به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. شامپوی خشک در این شرایط راه نجات شما است اما استفاده از این شامپو هم دردسرهای خاص خود را دارد، کارشناسان توصیه می‌کنند شامپوی خشک را شب‌ها روی مو بزنید تا این ماده فرصت کافی برای جذب چربی روی مو داشته باشد و حالت پودری آن تا صبح از بین برود. با این کار هم موها تمیزتر به نظر می‌رسند و هم حالت و بافت مناسبی به خود می‌گیرند. بهتر است از شامپوهایی که حاوی پودر تالک یا سیلیکا هستند استفاده نکنید چون این پودرها روزنه‌های پوست را می‌بندند و باعث ایجاد جوش در کف سر و ریزش مو می‌شوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *