گول پروتئینه و ویتامینه‌ها را نخورید

گول پروتئینه و ویتامینه‌ها را نخورید

گول پروتئینه و ویتامینه‌ها را نخورید

امروزه بازار شامپوها و مواد آرایشی بهداشتی داغ است. هر روز شامپویی جدید با یک برند جدید وارد بازار می‌شود که تفاوت قابل توجهی در قیمت‌های آنها نیز به چشم می‌خورد. از شامپوهای معمولی تا شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده، موخوره و ضدریزش مو تمام قفسه‌های داروخانه را به خود اختصاص داده است. اما آیا واقعا این شامپوها با هم تفاوت دارند؟ شامپوهای ویتامینه و پروتئینه درمان کننده هستند، یا اینکه برای درمان مشکلات مو باید سراغ راه‌های دیگری رفت و نمی‌توان فقط به شامپوها اکتفا کرد. سراغ یکی از بهترین پزشکان متخصص پوست، مو و زیبایی رفتیم تا درباره این موضوع گفت‌وگویی با او داشته باشیم و بتوانیم از این سردرگمی در خرید نجات پیدا کنیم.


گول پروتئینه و ویتامینه‌ها را نخورید

مواد تشکیل‌دهنده شامپو

شامپوها ترکیب پاک‌کننده‌ای هستند که از یکسری مواد آنیونی تشکیل شده‌اند که این ترکیبات وقتی روی سر استفاده می‌شوند، ذرات آنیونی با ترکیبات روی سر واکنشی می‌دهند و باعث پاک شدن چربی‌های آن منطقه از سر می‌شوند.


 

تفاوت شامپوهای گران و ارزان

موادی به شامپوها اضافه می‌شود که این مواد باعث حجم دادن مو می‌شود و خطر موها را بیشتر می‌کند و به طور کوتاه مدت به اصطلاح «ادم» یا «ورم» در مو ایجاد می‌کنند و فرد تصور می‌کند که با استفاده از این شامپوها موهایش پرپشت‌تر شده است. ولی این یک اثر کاذب است که ممکن است چند ساعت یا چند روز طول بکشد و بعد از آن برطرف می‌شود.


گول پروتئینه و ویتامینه‌ها را نخورید

مدت زمانی که شامپو روی موها می‌ماند، 5 یا 6 دقیقه بیشتر نیست و این مدت زمان کوتاه نمی‌تواند باعث جذب مواد داخل شامپوها توسط پوست سر و مو شود.

اینجا هم میتوانید بیشتر در مورد این مطلب بخوانید:  مردان و درمان ریزش مو در آنها

بنابراین شامپو پروتئینه و ویتامینه به معنای واقعی وجود ندارد. ترکیباتی که به عنوان مواد ضدریزش مو به شامپوها اضافه می‌شوند، نقشی در بهبودی ریزش موی بیمار ندارند و بیشتر جنبه تبلیغاتی دارند.


 

تعداد دفعات استفاده از شامپو

معمولا مصرف شامپوها بستگی به جنس موها و محیط زندگی فرد دارد و از روزی یک بار تا هفته‌ای یک بار قابل استفاده هستند. اگر فردی موهای چربی دارد شاید لازم باشد روزی 2 بار هم موهای خود را شامپو کند و فردی که موهای معمولی دارد، هفته‌ای یک یا دو مرتبه شامپو کردن برای موهایش کافی است.  جنس موهای کسی که در محیط آلوده کار یا زندگی می‌کند با فردی که در محیط تمیز زندگی می‌کند متفاوت است. اما به طور کلی تعداد دفعات شست‌وشوی چه با استفاده از شامپو و چه بدون استفاده از شامپو ربطی به ریزش موها ندارد.


گول پروتئینه و ویتامینه‌ها را نخورید

قیمت‌ها متفاوت است

شامپوها انواع و اقسام مختلفی دارند، شامپوهای مخصوص موهای چرب، مخصوص موهای خشک، موهای معمولی و شامپوهای ضدشوره از  انواع شامپوها هستند. تفاوت این شامپوها در ساختارهای شیمیایی آنهاست. شامپوهایی که مخصوص موهای چرب هستند حاوی ترکیباتی هستند که پاک‌کنندگی چربی‌ها آنها از حد معمول بیشتر است و در شامپوهای موهای خشک از مقدار کمی نرم‌کننده استفاده می‌شود که علاوه بر پاک‌کنندگی پاک‌کنندگی، کمی نیز موها را نرم کند. بنابراین تفاوت قیمت شامپوها به دلیل میزان متفاوت ترکیبات آنهاست که باعث کم شدن چربی یا خشک نشدن موها می‌شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *