درمان ريزش مودرمردان وزنان

چگونه با وجود ریزش مو زیبا به نظر برسید

چگونه با وجود ریزش مو زیبا به نظر برسید

کدام ريزش مو قابل برگشت است؟
وقتي مو از ساقه مي ‏شکند و مي‏ افتد، چون ريشه سالم است، پس از مدتي دوباره رشد مي‌کند. اما وقتي[bt_highlight] ريزش مو[/bt_highlight] ريشه‌اي است، در محل رويش مو جوشگاه ايجاد مي‌شود و ريزش مو غيرقابل برگشت است. به عبارتي، بافت زمينه يا پوست سر در قسمت‌هاي داخلي از بين مي‌رود و رگ‌ها به منطقه‌اي از سر خون رساني نمي‌کنند. در نتيجه زندگي در اين قسمت از بين مي‌رود و هيچ مويي در محل وجود ندارد که بخواهد دوباره رشد کند. اين نوع ريزش با ريزش مويي که باعث طاسي مردانه مي‌شود، تفاوت دارد زيرا در طاسي مردانه مو وجود دارد ولي موها به شدت نازک و مينياتوري مي‌شوند. اين موها را مي‌توان با استفاده از برخي داروها تقويت کرد و باعث رشد آنها شد.

چه از اکستنشن مو استفاده کنید چه از کلاه گیس اگر اشتباهات رایج افراد را مرتکب شوید زیبایی خود را تحت تاثیر قرار می دهید.
حتی اگر دچار ریزش مو شده اید نگران نباشید باز هم می توانید راهی پیدا کنید تا زیبایی و استایل خود را حفظ کنید. حفظ کردن استایل بعد از ریزش مو می تواند سختی های خود را داشته باشد. اگرچه انتخابات شما به میزان مویی که از دست داده اید و ناحیه ای که دچار ریزش مو شده است، باز می گردد. چیزی که می تواند به شما کمک کند یک آرایشگر با تجربه است که بتواند به خوبی موهای باقیمانده را کوتاه و رنگ کند و سپس به بهترین شکل ممکن آن را بپیچد. اگر شخصی را نمی شناسید به متخصص مو و زیبایی مراجعه کنید تا ضمن مشاوره دادن سالن های مناسبی را به شما معرفی کنند. رفتن پیش افراد بی تجربه می تواند ریزش موی شما را بدتر کند.

چگونه با وجود ریزش مو زیبا به نظر برسید

استفاده از پودر اسپری بر روی موها

چگونه با وجود ریزش مو زیبا به نظر برسید

 

 

 

 

 

 

 

 

 

استفاده از اسپری پودرهای کراتینه و همرنگ با موها می تواند نقاطی را که دچار ریزش مو شده اند را به خوبی پوشش دهد. اگر چه این کار ممکن است مصنوعی به نظر برسد و بیشتر باعث جلب توجه به موها و ریزش آن می شود. اما اگر به دنبال راهی برای ایجاد تغییر در رنگ موهای خود هستید بهتر است از رنگ هایی در محدوده رنگ پوست تان انتخاب کنید. از رنگ های متفاوت با موی خود استفاده نکنید که ریزش مو را بیشتر مشخص خواهد کرد.

کلاه گیس های ارزان

تعداد محدودی از کلاه گیس های مخصوص آقایان هستند که طبیعی به نظر می رسند زیرا از موهای طبیعی و در طرح های مناسبی تهیه شده اند. همین که از موی طبیعی درست شده اند می تواند باعث گران تر شدن آن ها شود اما در عوض با ارزش تر خواهد بود. استفاده از کلاه گیس های طبیعی در آقایان ریزش مو را کمتر نشان خواهد داد.

چگونه با وجود ریزش مو زیبا به نظر برسید

اضافه کردن مو یا اکستنشن

اضافه کردن مو چه خوب چه بد می تواند به پنهان کردن نقاطی که دچار ریزش مو شده اند کمک کند. اکستنشن بیشتر برای افزایش طول مو استفاده می شود اما می تواند برای کسانی که موهای خود را از دست داده اند و حجم موهایشان کم شده است مناسب باشد. بهتر است پول خود را در این راه به هدر ندهید و به دنبال کسی باشید که بتواند موهای خودتان را با مهارت رنگ و کوتاه کند. این بهترین کار است.

اینجا هم میتوانید بیشتر در مورد این مطلب بخوانید:  ریزش مو در کودکان به وضعیت جسمی کودک مربوط است

شانه زدن موها

شانه زدن و مرتب کردن موها به سمتی که دچار ریزش مو شده اند تا بتوان آن نقاط را از دید پنهان کرد راه دیگری است. مشکل این روش این است که نیاز به تجربه دارد و نگاه داشتن مو ها در جهت های مختلف کار مشکلی است. ریزش مو در موهای روشن تر کم تر به چشم خواهد آمد.

چگونه با وجود ریزش مو زیبا به نظر برسید

ترمیم مو به وسیله پیوند

چگونه با وجود ریزش مو زیبا به نظر برسید

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ترمیم مو یا همان کاشت مو گزینه بسیار مناسب و طبیعی تری است و می تواند دائمی باشد. اگر به دنبال کاشت مو هستید حتما به پزشکی که تجربه زیادی در این کار دارد مراجعه کنید. کاشت و ترمیم مو امروزه با روش های مختلفی از جمله  PRP که یک روش بسیار جالب با استفاده از تقویت کردن فولیکول های مو در محلولی غنی شده از خون فرد می باشد، انجام می پذیرد. روش دیگری که برای کاشت مو انجام می دهند FUT، FIT می باشد که در این روش ها از نقاطی که بانک موی بهتری دارند مو به نقاط فاقد مو پیوند می زنند. دوره نقاهت بعد از کاشت مو بسیار کم است اما نتیجه مطلوب را بعد از 6 تا 12 ماه می توانید در خود ببینید. نکته قابل توجه این است که برای کاشت مو فقط از موهای خود فرد می توانند پیوند بزنند.

چگونه با وجود ریزش مو زیبا به نظر برسید

کلاه

بعضی از افراد از کلاه یا روسری برای پوشاندن ریزش موی خود استفاده می کنند اما نمی توان از کلاه برای همیشه استفاده کرد و کلاه گیس گزینه مناسب تری خواهد بود بخصوص کلاه گیسی که از موی طبیعی تهیه شده اند زیرا حس بهتری به فرد القا می کند. اما اگر علاقه زیادی به کلاه گیس ندارید استفاده از کلاه های متفاوت می تواند تبدیل به استایل خاصی برای خود شود.

بلند کردن موهای پشت

تقویت به و حداکثر رساندن موهای فرد باعث ایجاد احساس بهتر در او می شود. اما متاسفانه نتیجه این کار این است که ممکن است موها در نقاط دیگری شروع به ریزش کنند. اگر به دنبال راهی برای افزایش رشد موهای خود هستید یکی از طبیعی ترین راه ها برای درمان موهای خانم ها و آقایان استفاده از محلول مینوکسیدیل  و کف می باشد. این راهکار ممکن است که به 9 ماه زمان نیاز داشته باشد. انتخاب یک آرایشگر خوب که بتواند موهای شما را به گونه نشان دهد که مرتب باشد تا بلند دیده شود نیز بسیار موثر است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *