نکاتی در مورد مراقبت موی کودکان

نکاتی در مورد مراقبت موی کودکان

نکاتی در مورد مراقبت موی کودکان

1) موی کودکان معمولا هر ماه 7 تا 13 میلی­متر رشد می­کند؛ یعنی اگر می­خواهید موهای فرزندتان بلند شود؛ می­توانید سالانه روی 12 تا 15 سانتی متر رشد مو حساب کنید.

2) نمی­توان رشد مو را سریع­تر کرد اما می­توان با رعایت نکته­های ساده، موهای بلند را سالم نگه داشت و تقویت کرد؛ موهای کودکان را با شامپویی مناسب و ملایم بشویید. اگر موی دختر شما چرب نیست، هفته­ای یکی- دو بار شامپو زدن آن کافی است. به این ترتیب از خشکی بیش ار حد مو جلوگیری می­شود. به هر حال شامپو مو را خشک می­کند و اگر موی دختر بچه بلند است، برای سالم نگه داشتن ساقه­ها، باید از نرم کننده­ای با مواد مؤثر استفاده شود مثلاً روغن جو جوبا، الکل­های چرب، گلیسرین و روغن گندم هیدرولیزه شده.

نکاتی در مورد مراقبت موی کودکان

3) موهای بلند فرزندتان را وسواس گونه شانه نزنید. بهتر است در حمام ساقه­های مو را در حالی که آغشته به نرم کننده است، آرام شانه کنید تا به ریشه مو فشار نیاید. خارج از حمام می­توانید از سرم­ها و محلول­های موجود در بازار که مو را نرم می­کنند، استفاده کنید، سپس آرام موهای او را شانه بزنید. می­توانید کمی نرم­کننده را در آب مخلوط کنید و در قوطی آبپاش مو بریزید و قبل از شانه کردن به موها­ی فرزندتان بزنید.

4) میزان رشد و حالت مو­ژنتیکی است و ارتباطی با تراشیدن سربچه یا کوتاه کردن نوک موها ندارد. با این کارها انتظار نداشته باشید موی کودک تغییر حالت پیدا کند یا پر پشت شود. حتی ماسک­های میو­ه­ای یا ترکیب­های گیاهی عجیب غریب نمی­توانند این کار را انجام دهند.

اینجا هم میتوانید بیشتر در مورد این مطلب بخوانید:  موهای ضعیف و نازک جان ببخشید

5) تنها کاری که می­توانید برای تقویت­ موهای فرزندتان انجام دهید، این است که از همان شروع تغذیه تکمیلی بعد از 6 ماه اول رژیم غذای فرزندتان حاوی پروتئین و میوه و سبزی کافی باشد تا مواد مغذی مورد نیاز برای رویش مو به بدن برسد.

6) برای مرتب کردن موهای سربچه بهتر است از برس یا شانه چوبی استفاده کنید زیرا شانه و برس­های پلاستیکی با ایجاد الکتریسیته ساکن موها را در هم می­تنند. بهترین برس­ها،برس­هایی با موی طبیعی هستند که چربی را از کف سر به ساقه موها انتقال می­دهند.

نکاتی در مورد مراقبت موی کودکان

7) موهای فرزندتان را با کلیپس و کش محک نبندید زیرا به ریشه آن آسیب می­رسد. موها را به هر روشی می­بندید، نباید به ریشه فشار بیش از حد بیاید. کش مو باید با پوشش نخی یا پارچه­ای پوشیده باشد کش پلاستیکی موها را از ساقه قطع می­کند و ماسب نیست.

8) برای مدل دادن به موی کودک بهتر است از اتو و سشوار داغ استفاده نکنید. بعد از حمام هم موها را ابتدا با حوله خوب آبگیری و بعد با باد ملایم سشوار با حوصله خشک کنید. باد مستقیم، نزدیک و داغ سشوار یا با کمک برس­های سشوار که حالت چرخشی دارند و حرارت می­دهند، باعث تبخیر رطوبت مو و خشکی آن می­شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *